Zwanger worden van tweede kindje

17-11-2018 07:24 272 berichten
Hoi allemaal,

een nieuw topic, omdat het mij leuk lijkt om te kletsen met elkaar over het zwanger worden van een tweede kindje. Ik ben sinds deze maand weer begonnen met onveilig vrijen. Mijn zoontje is nu 7 maanden en het kriebelt wel weer.

Wie lijkt het leuk om mee te schrijven?
anoniem_644f7ae2604a3 wijzigde dit bericht op 04-08-2019 08:25
14.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fijn Deb! Dan kun je tenminste weer vooruit kijken :). Volgende ronde kan zomaar DE ronde zijn.

Hier nog niks, wel dikke tieten. Maar ja dat zegt onderhand niks meer. Word er wel een beetje chaggie van, want ik ga natuurlijk hopen. Maar dat zeg ik niet hardop. Man vroeg gisteravond wel of ik al ongesteld geworden was. Normaal laat ie dat een beetje aan zich voorbij gaan, maar hij wordt nu ook een beetje ongeduldig.

@ Silentstorm: is het al een beetje bezonken? Het is ook best groot nieuws natuurlijk. Ik denk dat t bij mij ook even tijd nodig zou hebben. Het is met een peuter erbij toch weer een andere situatie dan bij de eerste.
Silentstorm, gefeliciteerd met je zwangerschap!! :cheer2: Ik hoop dat ondanks je angst/onzekerheid je kan gaan genieten van je zwangerschap. Zeker een mooi begin van het jaar voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Silentstorm! De buikkramp is herkenbaar. En niet alleen aan het begin van de zwangerschap. Ik heb het idee dat ik dat best lang had. Maar heb ook twee keer een miskraam gehad voor ik mijn zoontje had, dus dan is het altijd maar ''wachten tot 12 weken" voordat je blij mag zijn (van jezelf)...
Veel geluk in elk geval.

En ik ben wel heel nieuwsgierig hoor missmusica!!!

ik ben toch wel begonnen met ovulatietesten van de action. Kosten toch geen drol haha. Gisteren (dag 10) geen streep, dus sla een dag over en dan morgen weer.
En miss musica? Op welke dag in je cyclus zit je nu eigenlijk?
Alle reacties Link kopieren
Dit is dag 32.... Gelukkig werk ik naast de drogist.


:jump: !
Hahaha, spannend!! Heb je vaker een langere cyclus? Wanneer ga je testen?
Alle reacties Link kopieren
Net gedaan op mn werk :-$ .


Positief!!

Streepje is nog licht maar niet te ontkennen. Jeetje...
Echt!!! Wauw gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Dankje! T stomme was dat ik op t moment van testen 100 % zeker wist dat de test positief zou zijn ;-D . Los van de uitblijvende menstruatie waren er ook geen voortekenen dat die zou komen, terwijl ik dat normaal wel 1-2 dagen van te voren merk voordat het echt doorbreekt zeg maar.



Heel gek idee dat zoontje straks 'grote broer' is. Hij is dan al bijna 3,5 jaar enig kind geweest. Heel benieuwd hoe dat gaat lopen :heart: .
Alle reacties Link kopieren
gefeliciteerd;)
miss_musica, wat gaaaaaaaaf! Gefeliciteerd met de zwangerschap. Wat leuk dat je ook aanvoelde dat je lijf al op een zwangerschap wees. Vraagje: wanneer bel jij de verloskundige?

Ik moet eerlijk zeggen dat het idee bij mij al wel een beetje geland is, maar dacht ik nog steeds bang ben dat het toch mis kan gaan. Op die momenten denk ik ook wel dat ik niks kan doen om te voorkomen dat het mis zal gaan en dat de kans dat het niet mis gaat vele malen groter is.

Heb daarom de kraamzorg (wil graag iemand die persoonlijk werkt en dus als zzp’er) al benaderd. Dat vind ik dan ook wel leuk. Om erover na te denken. Verder ben ik sinds deze week weer aan het werk na de vakantie en daardoor krijg ik ook niet de kans om er continu aan te denken. Weet ook niet goed of ik nog een test moet doen. Wil misschien van de week nog een ‘echte’ ClearBlue doen.

Hoe gaat het met de overige dames?

Karliin, ik denk ook dat die ovulatietesten geen kwaad kunnen. Ze kosten niet veel dus waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik begin volgende week ga bellen. Ze willen hier graag de intake rond 8 weken, en manlief wil graag zoveel mogelijk bij de afspraken zijn(althans, ik vind dat hij dat moet willen :$ ). En daarbij moeten we kind ook nog onderbrengen zonder dat het 'argwaan' wekt. Dus een goede planning is wel van belang hier.

Ik weet nog van de vorige keer dat ik zoveel reserves had. Nu heb ik er meer vertrouwen in. Heb wel constant steekjes en krampjes, maar t lijkt niet echt op menstruatiekramp, dus volgens mij zit het wel goed.

Ik heb trouwens echt wel wat gehad aan ovulatietesten. Vond de extra zekerheid wel fijn. Niet dat het niet leuk is in bed, maar na x keer in een week wil ik ook weleens op tijd slapen :-D .
Jaa het gaat goed hiero! (al 3 zwangere volgens mij) Leuk en goed begin van het nieuwe jaar!

Majka, jou NOD was gisteren volgens tabel. Heb je al getest of wacht je af?
Ja ben ook benieuwd naar de andere meiden.
Alle reacties Link kopieren
We gaan natuurlijk voor een slagingspercentage van 100% voor einde vh jaar!

Ik ben ook benieuwd Majka! Je bent nu de volgende :).
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Miss_Musica! Ik moest wel lachen dat je de test op je werk gedaan hebt. WIlde je het niet meteen delen met je man? Ik zou niet meer kunnen werken denk ik hahaha.

Geeft wel moed, 3 al zo snel zwanger. Hopelijk volgende maand al 100% :). Heb in elk geval een vruchtbaar groepje gekozen.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd SilentStorm en MissMusica!

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik ben in augustus weer ongesteld geworden met vervolgens cyclus van 74 (!) en 58. Ik lijk dus in ieder geval 1 cyclus te hebben overgeslagen beide keren. Volgens mij had ik dat vroeger ook al. Wij zijn van nummer 1 vrij snel zwanger geworden, dus heb er nooit wat mee gedaan, maar vond 74 dagen cyclus wel heel lang.
Dat kan ik me voorstellen Bessie. Voor je gevoel heb je zo minder effectief de kans.
Ik heb een vriendin die ook erg onregelmatig menstrueert, maar zij is uiteindelijk geholpen via de huisarts aan een medicijn dat je hele cyclus even reset.
Daarna werd zij weer regelmatig ongesteld dus wie weet is dat wat voor je….
Alle reacties Link kopieren
ik heb van de huisarts ook wel eens iets mee gekregen om je menstruatie op te wekken misschien kan het je helpen dat het dan weer regelmatig word?
Alle reacties Link kopieren
Wat lastig Bessie. Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me heel vervelend. Hopelijk heb je wat aan de tips van SilentStorm en Anoniem.
Vervelend zeg Bessie, zo’n lange cyclus. Ik zou inderdaad ook naar de huisarts gaan en vragen.
Alle reacties Link kopieren
En dan word ik opeens vandaag ongesteld (wel binnen met normale cyclus). Het moest dus gewoon nog even op gang komen :-D
Dat is toevallig haha! Hoe lang was het nu? Gelukkig maar. Nu op naar een zwangerschap!
Hoi dames, het is deze ronde niet gelukt helaas. Ik had al weinig vertrouwen dat het zou lukken. Dus op naar de volgende ronde met nieuwe kansen.
Nieuwe nod is 08-02
Jammer Majka! Inderdaad op naar de volgende ronde
Majka, wat jammer zeg. Maar je ging er niet van uit en we gaan gewoon van het beste uit dat we allemaal zwanger mogen zijn als het jaar 2019 om is. Nu weer lekker ‘klussen’ deze maand. (Wat een stom woord hè haha). Ik heb de tabel inmiddels aangepast.

Bessie2017, wat jammer dat je ongesteld bent geworden. Maar ook jij kunt nu met frisse moed de volgende ronde is. Ik vond het ongesteld worden wel fijn als daarmee blijkt dat je in ieder geval weer gezond een nieuwe ronde in kunt. Weet jij je nieuwe NOD?

Firsttime, hoe gaat het bij jou? Wanneer mag je voor de eerste echo?

Ik heb de verloskundige gebeld. Heb volgende week al een intakegesprek en de eerste echo staat gepland. Hopelijk ziet niemand mij daar ☺️

atjongsma, hoe is het bij jou? Kan ik nog wat gegevens invullen in de tabel?

Tattooaddict, schrijf jij nog mee? We horen niks. Misschien wel goed nieuws?

Pistache91, wanneer is jouw NOD? Hoe gaat het bij je?

Blaadje31, jouw NOD is vandaag. Hoe gaat het?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven