Zwanger worden van tweede kindje

17-11-2018 07:24 272 berichten
Hoi allemaal,

een nieuw topic, omdat het mij leuk lijkt om te kletsen met elkaar over het zwanger worden van een tweede kindje. Ik ben sinds deze maand weer begonnen met onveilig vrijen. Mijn zoontje is nu 7 maanden en het kriebelt wel weer.

Wie lijkt het leuk om mee te schrijven?
anoniem_644f7ae2604a3 wijzigde dit bericht op 04-08-2019 08:25
14.84% gewijzigd
Dubbele post
anoniem_63c45a169db71 wijzigde dit bericht op 21-12-2018 17:11
90.41% gewijzigd
Ik slik sinds 3 maanden foliumzuur en mama plus van davitamon dus daar ben ik al gedekt.

@Silentstorm dankjewel voor het aanpassen van de tabel!
@pistache91 welkom! In welk ronde zit jij?
Alle reacties Link kopieren
Blaadje 31; ze heeft voor de derde dag op rij koorts, nu 39,3. Zieltje. Hoort er helaas allemaal bij.
Voor het zelfde geld is het nu al gelukt en anders volgende maand blaadje. febr duurt nog zo lang. Nog niet aan denken.

Van mij ben je welkom pistache!

Deb84: dat zou idd minder leuk zijn voor je dochter van (dan) 4. Maar misschien vind ze een broertje of zusje ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
Hi!!
We zitten soort van in ronde 0 ook. Geen condooms gebruikt, maar nog een beetje half bakken haha. Net pas aan de foliumzuur en had het te druk werk/studie om het echt gezellig te maken.
Volgende maand is ronde 1! Echt heel spannend weer!
We hebben een zoontje, dé liefde van m’n leven :flirting:
Diervriendelijk vlees bestaat niet
Pistache91, je mag altijd meeschrijven. Ik zal jou als laatste in de tabel zetten als je mij je gegevens stuurt.

Leeftijd van jezelf en je partner.
Eerste kindje is een jongen zo te zien.
Welke ronde (nu dus nog 0) en wanneer je NOD is.

Veel moeders met al een zoontje hier. Hebben jullie ‘voorkeur’ voor een geslacht bij de volgende? Wisten jullie bij de eerste wat het werd?
Alle reacties Link kopieren
idd veel met een jongen, ik zou wel graag een meisje als 2e willen maar een jongen is ook welkom natuurlijk.

bij de eerste wisten we het bij 15 weken extra echo voor laten maken.

hier ook een ziek kindje super zielig hoge koorts en super verkouden.
Alle reacties Link kopieren
Leuk!
Manlief is 29, ikzelf 27. Hebben een zoontje van bijna 1,5 en NOD heb ik geen idee. Ik ben al maanden niet meer ongesteld geweest.
Ik heb stiekem een beetje vk voor nog een jongen. Echte jongensmama hier. Maar een meisje is natuurlijk net zo welkom!
Diervriendelijk vlees bestaat niet
Ja, veel jongens hier. Ik heb een voorkeur voor een meisje maar een jongen is net zo welkom.
Ze zeggen dat je de geslacht een beetje kan beïnvloeden door een dag of 2 dagen voor ovulatie seks te hebben. "Meisjes" zaadcel schijnen langer te leven en "jongens" zaadcel zwemmen sneller maar leven korter.
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad al veel jongens!

Geen voorkeur voor nummer 2 en hadden zelfs twijfel toen we het van de week bespraken of we het deze keer wel willen weten. Onze zoon was twee maanden lang een meisje volgens de echoscopiste, en bij geboorte bleek hij een jongen te zijn, dus als we het nu willen weten, dan pas rond 20 weken omdat zo’n ‘foutje’ je echt knettergek kan maken. Beide zijn en waren even welkom.

Ovulatietesten ga ik pas aan beginnen als we 6 maanden onderweg zijn en het nog niet gelukt is. Overigens nu ongesteld (en nog nooit zo blij geweest het te zijn, want het werkt weer na een lange tijd zonder) :-D
Tabel is weer aangepast. Tattooaddict87, schrijf jij nog mee? Zo niet, dan haal ik je uit de tabel. Geeft niks als je niet meer meeschrijft, maar dan houden we het overzichtelijk.

Ik heb qua geslacht een dubbel gevoel. Voor mezelf vind ik een meisje wel echt heel leuk, maar nu de eerste een jongen is lijkt het me voor hem ook zo gaaf als hij een broertje krijgt. Ben zelf iets meer een boysmom denk ik, maar zou het ook erg leuk vinden om een dochter te hebben waarmee ik later close ben. Dat heb ik zelf ook echt met mijn moeder.

Overigens zou ik een groot gezin willen dus een jongen nu en in de toekomst een dochter is ook leuk! Ik wist het geslacht overigens de vorige keer niet.
Alle reacties Link kopieren
Silent storm: Beide zijn welkom een jongen en een meisje. We hebben al een meisje en een jongen lijkt me ook geweldig gaaf.

Anoniem1701; hoe is het met je kindje? Nog ziek? Hier helaas wel vandaag naar de huisartsenpost.

Pistache: hopelijk ben je snel zwanger of ongesteld. Dan weet je een beetje waar je aan toe bent. Als je ongesteld bent kun je iig verder rekenen en daarop gericht klussen.

Majka: dat klopt, de jongens zaadjes gaan eerder dood maar zwemmen wel sneller. Dus hoe dichter op je ovulatie hoe meer kans op een kereltje. Bij ons ws 1dec sex en 1of 2 dec ovulatie dus een goede kans op een jongen.

Bessie: jeetje dat lijkt me een schok, denk je een meisje en is het een jongen. Allebei welkom maar je gaat er zo vanuit. Had je al veel meisjes dingen gekocht?
Alle reacties Link kopieren
firsttime: ja nog steeds ziek helaas bij jou ook zieken of is het voor jezelf? hoe voel je je verder?
Alle reacties Link kopieren
Anoniem: nee helaas voor mijn dochter. Heb liever zelf wat. Nog even afwachten, knapt ze niet op dan dinsdag weerkomen
Alvast fijne kerstdagen meiden en alvast een heel gelukkig, gezond en vruchtbaar 2019!!

Ik weet niet of ik het mij onwijs verbeeld en het lijkt mij ook aardig vroeg (week na eisprong) maar ben al de hele dag misselijk haha. Wishfull thinking 😅
deb84, same here! Of wat verkeerds gegeten hahahaha. Maar ik probeer positief te zijn en te hopen dat het daardoor komt hahaha.

Fijne dagen allemaal en inderdaad. Op een vruchtbaar 2019 alvast!
Alle reacties Link kopieren
fijne dagen allemaal;)
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het met alle zieke kindjes? Hopelijk weer opgeknapt!

Geslacht heb ik geen voorkeur, beide welkom. Al zou na een meisje een jongen ook leuk zijn.

Pistasche91: spannend, wie weet is het toch al raak.

Vervelend is dat hè, dat wachten en twijfels of je iets voelt of juist niet. Je lichaam gaat je dan zoveel twijfels geven.

Zojuist ovulatietesten besteld van CB die de 4 meest vruchtbaren dagen weer geeft. Wel duur, maar die andere vind ik altijd niet zo duidelijk.
Geeft me meer rust. Zien we wel of we de piek vinden

Jullie een goeie kerst gehad?
Alle reacties Link kopieren
bij ons is de kleine redelijk opgeknapt, wel nog behoorlijk verkouden maar koorts is weg.

hopen dat de cb testen dan helpen blaadje31.

wij hebben wel goede kerst gehad, kleine heeft veel gegeten haha. jullie ook goede kerst gehad?
Onze kerst was gezellig. Vooral ook fijn dat we 1 dag met het gezin hadden. Zo gek, echt met zijn drietjes. Maar was erg fijn.

Dachten jullie deze kerst ook dat het volgend jaar misschien wel drukker is met nog een kindje erbij? :heart:

Nu op naar oud en nieuw.
Alle reacties Link kopieren
Hier zitten we er nu helaas middenin. T leek echt over, maar kind spuugde vanmorgen weer bijna ons bed onder. Man met m naar de badkamer, zat de slaapkamer en gang eronder(hoe doen andere mensen dat? Gecontroleerd op 1 plek laten spugen, of toch hopen dat je het toilet oid nog haalt?-) Kind sliep echt nog half, dus dit was redelijk acuut).

Vruchtbare dagen zijn weer geweest. Precies tijdens een logeerpartijtje bij schoonouders. Gelukkig was oma zo lief om peuter mee naar beneden te nemen s morgens, zodat wij even konden 'uitslapen'. We hebben gelukkig goed gebruik kunnen maken van deze ronde :).

Kerst was erg gezellig hier. Schoonmoeder had cadeaus voor iedereen onder de boom(waaronder een enorm herrie ding voor zoonlief, en bedankt :$ ). We hebben gezellige dagen gehad, behalve man die een kater + buikgriep heeft gehad. Hij heeft zich er gelukkig goed doorheen geslagen.

Wat geslacht betreft zou ik een meisje erbij wel heel erg leuk vinden. Bij de eerste ben ik ook op mijn wenken bediend, wilde graag een jongetje. Ook omdat ik zelf vroeger graag een grote broer wilde hebben. Ook voor man zou ik een dochter wel leuk vinden(al hebben zijn collega's m nu wijsgemaakt dat meisjes echt een stuk lastiger zijn ;-D ). We zullen er hoe dan ook dol op zijn, we gaan het wel meemaken(hopelijk).


Wat betreft voortekenen zoals misselijkheid etc. Ik was dus serieus misselijk voor mn vorige NOD, en ik ben nooit misselijk. Maar de vorige zwangerschap merkte ik t voor het eerst aan mn tepelhoven, die waren abnormaal donker en groot. Dus ik ben vooral aan het tepelstaren rond NOD :rofl: .
En silentstorm, nog misselijk? Hier totaal geen klachten meer dus denk eigenlijk gewoon dat ik ongesteld ga worden. En bij de anderen?

Hier een goede kerst gehad, alleen ben ik verkouden geworden enzo. Altijd he, als je eventjes vrij bent. Sinds vandaag weer wat beter.

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een goede kerst gehad. Kleine vond het allemaal wel wat veel met al die familie volgens mij, maar hij heeft er ook wel van genoten volgens mij.

Op naar een gezond, gelukkig en vruchtbaar 2019!
deb84, ja ben nog wel misselijk/duizelig. Herken dit alleen niet als symptoom van zwanger zijn. Had ik de vorige zwangerschap in ieder geval geen last van. Ga er dus vanuit dat ik gewoon ongesteld word.

Wat vervelend al die zieke kindjes. Zoon is momenteel ook erg verkouden en hoest heel wat af. Ben normaal van het uitzieken, maar vind het wel erg zielig.

Jullie morgen allemaal een fijne jaarwisseling gewend. Mijn zoontje is nog geen 1, dus laat hem liggen. Ga hem er denk ik niet uithalen. Hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
mijn zoontje is iets meer dan 1 jaar als die morgen er door heen slaapt laat ik hem lekker liggen, weet ook niet of ik het zelf red.
Spannend silentstorm!!

Ik laat haar ook liggen. Ze is een jaar zelf wakker geworden en toen lekker vuurwerk gekeken, vorig jaar sliep ze er doorheen. We gaan het zien! Fijne jaarwisseling alvast meiden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven