Zwanger worden vanaf april 2020

09-04-2020 15:47 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt me leuk om hier met een groepje ervaringen uit te wisselen met betrekking tot het zwanger worden. :-D :heart:

NaamLeeftijdHoeveelste kindjeRondeNOD
Apennootje32Eerste327 juni
PassingThrough37Eerste1030 december
Jetje22Eerste1?
Milian125Eerste1?
Sustainability29Eerste1?
De zwangeren!! :yes: :cheer2:

NaamUDHoeveelste kindjeVolgende echokloppend :heart: Geslacht
DaSilva8629 december :heart:
Whoamix
zonderling17 januari :heart:
Taktak198727 januari 7 juli:heart:
Bozz28 januari 2de :heart: jongetje
Minixx2020 29 juni
Zebrastrepen 3 maart :heart:
Nb1990 1ste :heart:
Bloemmetje2 29 maart Derde :heart: meisje
Es1234 :heart:
Michh0804 9 april Eerste :heart:
Grand_allegro 19 mei Eerste 29 december jongetje
ambracia
Jinger6 Eerste 18 december
IWI Eerste 17 februari
Andijviestamppot
Peer_92 Eerste


Al lang niks meer gehoord van, ik hoor het graag als jullie weer in de tabel willen:
- Lesley1989 (31, derde)
- :heart: :heart: :heart: (37)
- MamaSa (derde)
bozz wijzigde dit bericht op 07-02-2021 22:33
92.88% gewijzigd
Hoe gaat het met iedereen?

Ik heb zojuist een goede termijnecho gehad. Het voelt zo onwerkelijk allemaal, en zo fijn dat ik het mag meemaken. Nu alleen nog de NIPT test en dan schreeuw ik het van de daken 😊
Wat fijn Jinger! Wanneer is je uitgerekende datum?

Hoe gaat het met de rest van de dames?
Alle reacties Link kopieren
Yeahhhh Jinger wat fijn!

Bloemmetje jeetje alweer 29 weken, wat gaat het hard dan he?

Ik ben vandaag op de datum van de tweede miskraam, nu nog over de datum van de eerste miskraam en dat duurt helaas nog 2,5 week. Durf nog steeds geen afspraak te maken met de verloskundige... geen idee wanneer ik dat ga doen.
Begrijpelijk andijvie. Ik wilde vorige keer ook geen afspraak maken tot ik iig het hartje op de echo had gezien. Bij mijn vk vonden ze het iig prima om alleen een afspraak voor een vroege echo te doen en daarna verder te zien.

Wat een fijn nieuws van jouw goede termijnecho Jinger. Wat vliegt de tijd dan ook weer voor jou!

Hier gaat het goed, zit nu op 17 weken en voel mij prima! Gelukkig nauwelijks nog last van kwalen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn om te horen Jinger! Dat is toch echt weer een mijlpaal.

En Andijviestamppot, ik kan me goed voorstellen dat je wil wachten met een afspraak bij de verloskundige. Ik hoop dat je een beetje afleiding hebt de komende 2,5 week en dat de tijd voorbij vliegt.

Fijn dat je je zo goed voelt ambracia!
Ik heb ook nog steeds geen zwagerschapskwaaltjes hoor. Althans, niets noemenswaardigs. Mijn buik begint met sommige bewegingen voor mijn werk wat in de weg te zitten en andere bewegingen, zoals springen, gaan niet optimaal meer, maar dat is niet gek bij 22 weken. Maar met wat aanpassen hier en daar goed te doen. We zijn nu ook bezig met de babykamer. Al geverfd en nu gaan we meubeltjes bouwen :)
Andijvie ja het gaat heel snel.... Ongelooflijk, soms denk ik wel eens, over 2 a 3 maanden dan zit mn zwangerschap er waarschijnlijk alweer op... Dus maar extra hard genieten nu van dat getrappel in m'n buik.
Hoe gaat het met jou? Hoever ben je nu? Ik hoop zo dat je eerste echo goed is en dat alles goed blijft gaan. Ik zou ook weer niet te lang wachten met het bellen vna de VK. Probeer toch maar heel positief erin te staan. Hier ook verschillende miskramen mee moeten maken en dan merk je dat je eerste weken toch extra spannend zijn. Ik duim in ieder geval.

Grand jij ook alweer 22 weken. Jeetje wat gaat het rap! En fijn dat jullie al bezig zijn met het babykamertje! Wij kunnen als het goed is binnenkort gaan beginnen 🙏🙏 wordt ook wel langzaam tijd met 30 weken 😅🤣 maar het was niet anders ivm onze verbouwing. Die is nu bijna klaar gelukkig!
Alle reacties Link kopieren
ambracia ik hoop dat alles oké is!

@de rest wat fijn dat het zo goed gaat. Gaat echt snel met jullie zwangerschappen!

Jinger wat ontzettend fijn dat alles tot nu toe goed gaat :heart: heb je de NIPT uitslag al?

IWI fijn dat het op de juiste plek zit. Hopelijk blijft het daar zitten. Voor de komende 8 maanden dan haha

Andijviestamppot ik duim voor je! Tot nu toe gaat het goed :redrose:

PT :hug: voor jou. Ik hoop dat jullie ooit een kindje in jullie armen mogen sluiten..

Ik heb afgelopen maand niet geschreven omdat ik het toch wel erg moeilijk vond. Eergister weer positief getest! De streep was best duidelijk en voor m'n NOD. Ik rook een sigaret van heel ver weg dus toen wilde ik het weten ook. Ik kwam na de test half huilend naar de werkkamer van vriend, zoveel blijdschap en opluchting. Nu een hele spannende tijd, ik probeer vertrouwen te houden dat het ook goed kan gaan. Ik ga er niet teveel over praten/schrijven, niks opzoeken en hoop dat de tijd snel voorbij gaat. Morgen nog even testen of ze oplopen, ook al spannend.
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals gefeliciteerd Peertje, spannend he?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt :) ja, heel spannend. Ik geniet er maar van. Vorige keer was ik erg bang en voorzichtig en alsnog was de klap groot. Ik probeer de negatieve gedachten te bannen en ervan te genieten dat het weer is gelukt :heart:
Alle reacties Link kopieren
Peer_92 schreef:
17-01-2021 11:11
Bedankt :) ja, heel spannend. Ik geniet er maar van. Vorige keer was ik erg bang en voorzichtig en alsnog was de klap groot. Ik probeer de negatieve gedachten te bannen en ervan te genieten dat het weer is gelukt :heart:
Ik heb precies hetzelfde, geniet er gewoon van zolang als het duurt. Er kunnen er toch niks aan doen...
Alle reacties Link kopieren
Oh peer, wat een fijn bericht! Ik snap je voorzichtigheid, maar aan de andere kant mag je in ieder geval optimistisch zijn over het feit dat het weer is gelukt zwanger te raken. Nu is iedere dag er weer een verder :heart:
Alle reacties Link kopieren
Lief van je GA :D elke dag is er één maar het gaat best goed. De tijd gaat snel en ik sta er relaxed in.
Hoi iedereen,

Hoe gaat het met jullie?
Jinger hoe was de Nipt?

Andijviestamppot hoe is het met jou? Durf je al te bellen?

Peer hoe gaat het? Zijn de testen mooi opgelopen?

Ik zit af te tellen tot woensdag, dan echo met 8+1. Af en toe een paniekmoment als ik iets voel of juist niet.. Hoort erbij 😊

:hug: voor iedereen
Alle reacties Link kopieren
Andijvie hoe gaat het nu met jou? Heb je al een echo datum?

IWI fijn dat je al bijna mag! Nog een halve week.

Hier zijn de testen prachtig opgelopen. Echo is 15 februari, duurt nog zo lang! Over het algemeen gaat het oké en probeer ik er niet teveel bij stil te staan. Gisternacht/ochtend wat vervelende krampen die anders waren, dus toen maakte ik me wel weer meteen zorgen. Geen bloed en ik voel me nu weer goed, dus ik heb er weer vertrouwen in :)
Alle reacties Link kopieren
Goed zo peer! Ik heb in het begin ook veel pijn in mijn buik gehad (week 4 tot 6) en dat bleek gelukkig niets bijzonders. Pijn hoeft dus niet altijd iets slechts te betekenen.

Hier baal ik nu heel erg. Mijn oma ligt nu in het ziekenhuis en gaat waarschijnlijk overlijden aan Corona. Meerdere familieleden zijn ook besmet en mijn ouders zorgen nog voor mijn oma en opa, maar ik kan dus nu naar niemand toe vanwege het besmettingsgevaar. Het zou wel mogen als ik me goed bescherm heeft mijn verloskundige in het ziekenhuis gezegd, maar mijn familie wil niet dat ik dat doe. Zo vervelend allemaal, je voelt je gewoon machteloos :(
Och dat is wel heel vervelend ja GA. Misschien kun je het beter even uit de weg gaan en toch op andere manieren contact hebben zodat je je toch verbonden blijft voelen. Tis een klote tijd helaas..

Verder fijn te horen dat het zo goed gaat met jullie. Ondank dat stomme Corona toch hopelijk steeds meer goede berichten.

Uitslag van de Nipt kwam heel snel en was goed. Had woensdag ook de eerste echo in het ziekenhuis en die was ook goed. Nu wachten tot een controle zonder echo op 1 maart en pas weer een echte echo met 20 weken. Vind die tijd die er nu tussen komt wel heftig hoor. Heb daarom maar een pretecho gepland half februari, maar betwijfel of dat door gaat. Wil ook beginnen met inkopen, heb er opeens helemaal zin in 😄 maarja hopelijk kan dat toch over niet al te lange tijd.
Alle reacties Link kopieren
Das is nog even geduld hebben Peer, spannend ook hè!

Oeh IWi en jij woensdag al spannend!

Balen zeg GA, is er geen mogelijkheid tot beeldbellen of iets?

Ik heb gister toch maar de verloskundige gebeld, ze bellen maandag terug dus ben benieuwd wanneer ik een echo krijg. Ben nu 7+1 heb op een klein spikkeltje na geen oud bloed meer gezien dus dat is goed nieuws. Vind t allemaal maar spannend!
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend verdrietig GA. Heel veel sterkte en ik hoop dat het nu oké gaat.

Fijn dat de nipt goed was Jinger. Kun je het bekendmaken!

Andijvie fijn dat je bijna geen bloedverlies meer hebt. Ik duim voor een gezond kindje voor je :heart:
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat de nipt goed was Jinger!

Hier is mijn oma helaas al overleden. Het is zo snel gegaan dat ik niet eens meer de keuze heb gehad of ik nog naar haar toe ging in het ziekenhuis. Nu zijn we alles op afstand aan het regelen.
Och GrandAllegro gecondoleerd. Dat is snel gegaan..
Sterkte met alles.. :hug:

Andijviestamppot heb je al iets gehoord over de echo?
Alle reacties Link kopieren
Gecondoleerd GA. Dat is heel snel gegaan. Heel veel sterkte komende tijd :hug:

IWI veel succes en plezier vandaag bij de echo (toch?)
Alle reacties Link kopieren
Iwi spannende dag veel succes!

Bij mij is het denk niet goed, van de week na het sporten weer wat oud bloed en vanmorgen iets vers bloed... dinsdag heb ik mijn echo dan ben ik 8+4
We hebben een mooie echo gehad en een kloppend hartje gezien!
Alles zag er heel mooi uit. Erg opgelucht en blij😊

Andijviestamppot wat spannend allemaal! Ik hoop voor je dat het toch goed zit..

Voor de tabel: ik mag naar de onderste helft en volgende echo is op 17-02.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Ik heb al een heel tijdje niet meer geschreven, maar wel stiekem meegelezen. Wat fijn dat er ondertussen nog meer mensen positieve testen hebben gekregen! 😀

Iwi, gefeliciteerd met je goede echo! Lekker van genieten

Jinger fijn dat de nipt goed was! Weer een Vinkje op de lijst! Hebben jullie het al aan iedereen verteld?

Spannend Peer, wel lekker gaan genieten hoor! Voor je het weet is het 15 februari!

Gecondoleerd GA, sterkte met het verlies van je oma! Wel fijn dat de zwangerschap goed gaat!

Ik blijf voor je duimen andijviestampot!!

Hier gaat alles goed, inmiddels alweer 31 weken! Aftellen naar 1 april! 😀
Alle reacties Link kopieren
IWI wat fijn dat de echo goed was! Dat geeft vast vertrouwen

Andijvie och, ik hoop zó dat het goed zit bij jou :( hopelijk klopt je gevoel niet en is mini nu lekker aan het groeien. Maar ik snap dat je rekening houdt met het tegenovergestelde. Heel veel succes nog met deze lange week wachten :hug:

Es long time no see! Wat gaat dat snel, 31 weken! Nog twee maanden en jullie kunnen jullie kindje al vasthouden :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven