Zwanger worden vanaf augustus 2020

04-07-2020 23:26 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Ik merk dat ik het een hele spannende periode vind om te 'beginnen' aan een 1e kindje met mijn man!

We zijn vorig jaar verhuisd en nu (bijna) helemaal gesetteld en klaar voor de volgende stap.
In mijn omgeving ben ik -voor mijn gevoel- de enige nu in deze fase, vandaar dit topic.

Naam Leeftijden Hoeveelste kindjeRonde NOD Bijzonderheden
Flowerlilly 29/321
Blauwblikje 29/30114-7
Mikla 25/271
*Metta* 38/422
Danya1231
neweve30/3012e wk aug
Roossie199029/3019-10 stoppen pil
kleinvosje32/361
Elena_26/291316-7
flowerlilly wijzigde dit bericht op 01-08-2020 08:10
60.05% gewijzigd
Ja, die verandering maakt het echt spannend.
Mijn zus heeft nu een kleine van 11 weken en die vertelde dit weekend maar weer eens hoe heftig alles is en hoe zwaar...

Gelukkig ken ik ook vriendinnen die alles heel goed kunnen combineren en waar de baby heel makkelijk van is. Maar dat soort dingen weet je nou eenmaal niet van te voren.
@Roossie1990 ja de verschillen kunnen groot zijn en dat maakt het inderdaad zo spannend.

Vraagje aan iedereen: hebben jullie of willen jullie gebruik maken van een preconceptioneel consult bij de verloskundige?
@kleinvosje, ik had er nog niet eerder van gehoord. Dus ik heb het opgezocht, denk dat het voor kan weinig meerwaarde heeft, verwacht weinig rare dingen. Wel kwam ik deze link/vragenlijst tegen: https://www.zwangerwijzer.nl/ loopt de meeste risicofactoren af, die vond ik wel nuttig om alles op een rij te krijgen.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
@kleinvosje ik wist niet dat dat kon. Als ik gewoon hetero was zou ik het denk ik in ieder geval een paar maanden gewoon proberen denk ik. Na 6 maanden is het misschien wel fijn om te doen Maar bij ons dus niet van toepassing. Omdat wij het sowieso via het ziekenhuis doen, wordt er al veel gecheckt. Zo bleek mijn vriendin een hartvormige baarmoeder te hebben.. volgens het ziekenhuis niks ergs maar op internet blijken er toch wel consequenties aan te zitten.. ben erg benieuwd. Maarja er zijn waarschijnlijk wel meer meiden die het hebben en er pas tijdens de zwangerschap achterkomen bij het maken van de echo dus in veel gevallen zal het ook vast goedkomen.

@roossie ik werk op een dagverblijf en zie zoveel verschil tussen baby's wat betreft makkelijk zijn of niet. Ik denk dat je zeker wel geluk moet hebben daarmee maar dat je ook als ouder hier een invloed op hebt. Vaak hebben de relaxte ouders ook de makkelijkste babys naar mijn idee
Ik denk eerlijk gezegd ook wel dat het een beetje ouder afhankelijk is hoor. Ik ben bijna de enige zonder kinderen in de vriendengroep en je ziet een groot verschil tussen de kinderen waarbij de ouders wat 'losser' zijn.
Mijn zus is helaas ook aardig beschermend (helpt corona natuurlijk ook niet bij), maar hoop wel dat als ik ooit kinderen krijg ik ook een wat 'lossere' ouder wordt.
Ja wij zijn redelijk los geloof ik. En onze dochter is tot nu toe heel makkelijk!

Ik heb gevoelige borsten. Het jezelf gek maken is begonnen! :P
Ik denk ook bij ieder krampen of kriebeltje, zou het? Maar nog even geduld...

@mikla, wordt jij of je vriendin de drager?

Ik denk dat je met ontspannen zijn een heel eind komt en babies moeten ook gewoon aan een hoop dingen wennen. Hier was van de week een vriendin op bezoek, heel lief kindje, slaapt overal omdat ze vanaf het begin waar groepen/restaurants etc is meegenomen.
Beste dames,

Het is hier absoluut niet de bedoeling om een besloten groepje te creëeren met een maximaal aantal deelneemsters in het topic en/of de tabel in de OP. Dit is een openbaar forum en voor iedereen toegankelijk. Ik zou daarom graag zien dat de OP wordt aangepast om verwarring hierover te voorkomen.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Dames, sorry, ik meld me weer af in dit topic.
Er is een groepje voor september opgericht, en aangezien ik ook dan pas ga 'beginnen', sluit ik me daar aan :). Merk toch wel dat hier iedereen al iets verder is in het proces.

Voor iedereen in dit topic. Heel veel succes, hopelijk krijgt iedereen snel de twee streepjes te zien ;).
Wij gaan ons eerst nog even focussen op de bruiloft en hopelijk krijgen wij na september weer een gezonde cyclus en ook de twee streepjes :)
@roosje, jij ook succes (en ik lees stiekem ook mee in het september topic omdat er daar veel (oud) wachten mensen meeschrijven) dus ik blijf je volgen.

@flowerlilly, dan is er igg nog 1 plek in de tabel. Misschien in de op niet zetten dat de tabel vol is maar gewoon in het topic bij nieuwe aanmeldingen (als het er heel veel worden?) aangeven dat we ze niet meer aan de tabel toevoegen?
Bij mij is het gek maken ook begonnen hoor 😂. Ik heb al enkele dagen ietwat steekjes in m'n onderbuik aan de linkerkant. Ik geloof op de plek waar de eierstokken zich bevinden. Herkent iemand dit? 🙃
Ja heb ik ook!
Bij mij was het een eenzijdige kramp (denk ik? en minder steken, maar het zou kunnen. Ieder lijf is anders. En nu regelmatig een borrelende buik, maar dat past ook bij mijn normale cyclus.

Nog 1 a 1.5 week, volgens de app dus toch iets eerder dan dat ik eerst zelf schatte (zit nu op dag 21 volgens de app). Vroeger, voordat ik de pil slikte werd ik altijd stipt de eerste ongesteld (ongeacht of de maand 28 of 31 dagen had). Ben benieuwd hoe het nu is. Ik heb 8 jaar de pil geslikt (2 soorten met een aantal tussenpozen)

Merk dat ik ook veel meer bij namen die ik hoor probeer te bedenken of ik het een mooie naam vind. Doen jullie dat ook?
Fijn dat jullie dit ook herkennen haha!

@neweve dat herken ik zeer zeker ook!! Ook als ik langs een huis rijd waar net een kindje is geboren, bedenk ik of ik die naam ook mooi vind hahaha. Heb stiekem ook al eens op internet gekeken welke namen er allemaal zijn....
Ja die herkenning is fijn.
Vandaag bij een vriendin met baby geweest, wat een schatje is het! (Dus mijn eierstokken rammelen weer volop).

Nu met een sterke kramp op de bank. Voor mijn ongesteldheid is het wel vroeg.. misschien zijn mijn darmen gewoon van slag.
He dames! Mag ik nog mee schijven ?
O laat maar zie dat het vol is.. jammer
Floor789 schreef:
25-07-2020 13:18
He dames! Mag ik nog mee schijven ?
Hoi Floor wat mij betreft ben je welkom! (Zeker nu roos is overgestapt naar het september topic).

Vertel eens wat meer over jezelf?
neweve schreef:
25-07-2020 18:26
Hoi Floor wat mij betreft ben je welkom! (Zeker nu roos is overgestapt naar het september topic).

Vertel eens wat meer over jezelf?
Leuk gezellig ! Ik ben Floor 28 jaar en mijn vriend is 30. We hebben een zoontje van 2,5 . We wouden nu wel proberen voor een tweede te gaan.

Eind mei ben ik gestopt met de pil. Vorige x duurde het 8 maanden voordat ik zwanger was.. hopelijk dat we nu wat minder lang in onzekerheid zitten.
Elke maand dat je ongesteld wordt is toch weer een teleurstelling en elke maand ga je denken dat je vanalles voelt wat er niet is.

Ik ga nog even jullie verhalen lezen, fijn dat ik mee mag schrijven :yes:
Leuk dat je mee schrijft Floor!

Hier hebben wij het inmiddels onze ouders en beste vrienden verteld. Mocht er iets niet goed zijn zouden wij het ook met hen delen. Iedereen reageerde super blij en geëmotioneerd :)
Nu afwachten tot de eerste echo.. gelukkig hebben we die erg vroeg op 11 augustus. Ik zou dan 7 weken en 3 dagen zijn.
@elena, 11 augustus dat is al bijna! Spannend. Ik denk dat wij het ook aan wat goede vrienden zouden vertellen. Ouders denk ik na de eerste echo.

@floor, spannend een tweede. Hoe ging jij om met die onzekerheid? (Went het?)
Zo ik heb alles even terug gelezen.
Echt grappig toen wij voor de eerste gingen was ik net als jullie telkens alle babyspullen etc aan het kijken .. merk dat dat nu echt niet zo is. Wij hebben nu natuurlijk ook alles al in huis.

En chille ouders chille baby klopt denk ik wel. Wij zijn heel relaxt met onze zoon en hij slaapt echt goed. Wij hebben weinig gebroken nachten gehad. Ja ik het begin als ze heel klein zijn moeten de elke 3-4 uur voeding maar toen het kon sliep hij al snel langer. Ik ben soms wel bang dat als we een tweede krijgen dat het alleen maar kan tegenvallen. :facepalm:

@Elene_ van harte gefeliciteerd !! Super leuk en echt leuk om aan iedereen te kunnen vertellen . Spannend hè die eerste echo. Maar zo bijzonder moment ! :flirting:

@neweve vorige x toen dachten we deze maand willen we niet perse dat het raak is en juist op dat moment was het raak :) denk dat een beetje loslaten goed is maar dat is echt niet makkelijk!!

Ik had als mijn cyclus net zo was als vorige x afgelopen vrijdag ongesteld moeten worden. Vanmorgen test gedaan maar negatief .. zo jammer . Het blijven spannende en onzekere tijden .. en als je zwanger bent is dat weer spannend !

@mikla super spannend dat jullie direct na het ziekenhuis moeten en in de medische molen komen. Wie van jullie gaat het kindje dragen??

Qua werken week ik minder dan mijn vriend. Ik week 27 uur. En mijn vriend fulltime. Ik vind de verdeling heerlijk zo.
Grappig trouwens .. 3 jaar geleden schreef ik ook mee aan zwanger worden vanaf augustus.
@floor, spannend, maar (nog) niet ongesteld is een goed teken. Hier nog 1 week voordat ik wil testen.

Ik werk 36 uur (met de mogelijkheid voor 4*9) en man 4 dagen dus dat komt hopelijk vast goed. Al speelt man met het idee om tijdelijk weer fulltime te werken en dan met ouderschapsverlof weer terug te gaan naar 4 dagen. (en dan krijg je ook meer betaald voor het vaderschapsverlof...)

Hoe gaat het met de rest?
Spannende tijden overal lees ik! En welkom nieuwe meeschrijvers!

Ik heb inmiddels m’n spiraal laten verwijderen, momenteel is de ‘juiste tijd’ dus we zijn komende dagen druk ;-) Ik vind het spannend maar ook leuk! Ik ben wel bang dat het bij ons langer gaat duren.. mijn cyclus is kort (23 dagen) en hebben beide wat overgewicht. We proberen wel gezond te eten en te bewegen.

Trouwens toen we de spiraal lieten verwijderen kregen we nog een soort ‘introductie’ waarbij de huisarts in ging op onze gewoontes zoals roken drinken enz enz. Heb ook aangegeven dat m’n cyclus kort is maar volgens haar was dat geen probleem. We gaan het zien over 2 weken o_o :cheer:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven