zwanger worden vanaf augustus deel 2!
vrijdag 19 mei 2017 om 09:15
Hier is het "starten in augustus 2016" topic mét tabel!
Inloggegevens om de tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: zwanger-augustus2016
Wachtwoord: zwanger2016
Mama's to be
ZWANGER!!
Bevallen
Inloggegevens om de tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: zwanger-augustus2016
Wachtwoord: zwanger2016
Mama's to be
| Naam | Leeftijd (v/m) | Kindje | Bijzonderheden |
| Zaphod | 29/31 | 1e | |
| AV1992 | 25/26 | 1e | OFO was goed, tot sept 2018 zelf proberen |
| Naam | Leeftijd (v/m) | Uitgerekend | Kindje | Bijzonderheden |
| Naam | Leeftijd (v/m) | Kindje | Bevallen |
| Door87 | 29/23 | Eerste | |
| AutumnTunes | 28/40 | Eerste | |
| Mermaid89 | 27 | Tweede | |
| Herstblaadje89 | 27/29 | Eerste | |
| HermioneJeanGranger | 26/29 | Eerste | |
| Hassebassie | 29 | Eerste | |
| Pandi | 26/26 | Eerste | |
| summer87 | 29/32 | Eerste | |
| sneeuwwitje86 | 30/32 | Eerste | |
| Mellala | 26/31 | Eerste | |
| Floor789 | 24/26 | Eerste |
anoniem_63adbbda85a84 wijzigde dit bericht op 05-04-2018 10:21
51.80% gewijzigd
vrijdag 30 juni 2017 om 21:20
Fijn om weer even iets van je te horen zaphod! Leuk dat jullie samen op vakantie gaan, geniet ervan!! Wij gaan naar Italië deze zomer, ook heel veel zin in
Ik herken veel van wat je zegt. Soms zo verdrietig dat het bijna depressief lijkt, maar kan ook heel gelukkig zijn met alles en genieten van dingen die (hopelijk) straks niet meer zo makkelijk kunnen.
Ik herken veel van wat je zegt. Soms zo verdrietig dat het bijna depressief lijkt, maar kan ook heel gelukkig zijn met alles en genieten van dingen die (hopelijk) straks niet meer zo makkelijk kunnen.
vrijdag 30 juni 2017 om 23:03
Zaphod vervelend dat jij en Av nog steeds in die onzekerheid zitten. Ik heb een hele poos met jullie mee gevoeld en ik weet echt hoe rot het is. Ik hoop zo dat we snel ander nieuws van jullie horen want ik gun het jullie zo 
Het is soms zo oneerlijk verdeeld ..
Wel fijn dat jullie allebei een heerlijke vakantie in het vooruitzicht hebben. Ga daar maar lekker van genieten.
Het is soms zo oneerlijk verdeeld ..
Wel fijn dat jullie allebei een heerlijke vakantie in het vooruitzicht hebben. Ga daar maar lekker van genieten.
zaterdag 1 juli 2017 om 10:24
Ja, ik sluit me helemaal aan bij wat Floor zegt. Het is ook echt heel rot als het niet zomaar lukt, en het maakt je heel onzeker en somber.
Geniet van jullie vakanties, hopelijk lukt het om de zinnen een beetje te verzetten! En voor de rest hoop ik natuurlijk ook nog steeds dat het binnenkort wél raak is voor jullie.
Geniet van jullie vakanties, hopelijk lukt het om de zinnen een beetje te verzetten! En voor de rest hoop ik natuurlijk ook nog steeds dat het binnenkort wél raak is voor jullie.
zaterdag 1 juli 2017 om 22:36
Bedankt meiden, lief van jullie!
Wij gaan een weekje naar Frankrijk toe. Voor het eerst met de auto op vakantie. Weer eens wat anders haha. Hoop zo dat we ook zonnebloemvelden gaan zien, lijkt me zo mooi! Is 1 van mijn favoriete bloemen.
Daarna nog 2 weken vrij, gaan we waarschijnlijk ook nog wat nachtjes weg.
Ik denk dat ik ongesteld ga worden. Heb sinds gisteravond steeds wat bruinige afacheiding. Maar het zet nog niet echt door. Gelukkig ben ik dan niet ongesteld als we op vakantie zijn, dat vind ik zo vervelend!
Hoe gaat het verder met iedereen?
Wij gaan een weekje naar Frankrijk toe. Voor het eerst met de auto op vakantie. Weer eens wat anders haha. Hoop zo dat we ook zonnebloemvelden gaan zien, lijkt me zo mooi! Is 1 van mijn favoriete bloemen.
Daarna nog 2 weken vrij, gaan we waarschijnlijk ook nog wat nachtjes weg.
Ik denk dat ik ongesteld ga worden. Heb sinds gisteravond steeds wat bruinige afacheiding. Maar het zet nog niet echt door. Gelukkig ben ik dan niet ongesteld als we op vakantie zijn, dat vind ik zo vervelend!
Hoe gaat het verder met iedereen?
zondag 2 juli 2017 om 09:03
zondag 2 juli 2017 om 18:42
Ey dames,
Wat een spanning allemaal hier!
Wij hebben besloten om voor nr 2 te gaan ik weet het het is heel snel maar we zijn er gewoon klaar voor. We gaan wel maar een paar maanden proberen ivm de bruiloft en als het niet lukt dan wachten we tot na de bruiloft. Maar goed we hopen natuurlijk gewoon dat het snel raak is.
Wat een spanning allemaal hier!
Wij hebben besloten om voor nr 2 te gaan ik weet het het is heel snel maar we zijn er gewoon klaar voor. We gaan wel maar een paar maanden proberen ivm de bruiloft en als het niet lukt dan wachten we tot na de bruiloft. Maar goed we hopen natuurlijk gewoon dat het snel raak is.
zondag 2 juli 2017 om 19:01
Leuk zaphod! Wij gaan ook voor het eerst met de auto, ben heel benieuwd. Heb er ook echt zin in, fijn om twee weken vrij te hebben samen. De laatste keer dat we twee weken vrij waren kan ik me niet eens meer herinneren, ik denk drie jaar terug alweer. Inmiddels duidelijkheid? Die dagen ervoor vind ik altijd het lastigst.
Goed dat je dat hebt gedaan hermione, het lijkt me best heftig: je bent zelf nog aan het wennen en dan heb je ook nog steeds bezoek. Even met zn drietjes lijkt me dan heerlijk
Wow door.. je gaat mij en zaphod toch niet een tweede keer inhalen, dat kan ik echt niet aan hoor :-p wat knap dat jullie dat nu al zien zitten en wat fijn dat het blijkbaar zo op rolletjes loopt!
Goed dat je dat hebt gedaan hermione, het lijkt me best heftig: je bent zelf nog aan het wennen en dan heb je ook nog steeds bezoek. Even met zn drietjes lijkt me dan heerlijk
Wow door.. je gaat mij en zaphod toch niet een tweede keer inhalen, dat kan ik echt niet aan hoor :-p wat knap dat jullie dat nu al zien zitten en wat fijn dat het blijkbaar zo op rolletjes loopt!
zondag 2 juli 2017 om 20:14
Ik ben inmiddels echt ongesteld. Had ook niet anders verwacht, waarom zou het deze maand anders zijn dan de afgelopen 11 maanden? De teleurstelling valt enigzins mee gelukkig.
Goed van je Hermione dat je even pauze inlast, lijkt me best vermoeiend al die visite!
Maar extra genieten van die 2 weken dan AV! Toevallig dat jullie ook voor het eerst met de auto op vakantie gaan!
Goed van je Hermione dat je even pauze inlast, lijkt me best vermoeiend al die visite!
Maar extra genieten van die 2 weken dan AV! Toevallig dat jullie ook voor het eerst met de auto op vakantie gaan!
zondag 2 juli 2017 om 22:37
Het gaat idd super goed met de kleine ze slaapt al door en ze eet goed. Eigenlijk ook geen problemen gehad en ik ben ook weer helemaal fit.
Ik hoop natuurlijk dat ik gewoon gelijk met jullie zwanger ben!! Zou ook leuk zijn! Maar ik ga gewoon met een ander groepje mee schrijven en ik hou jullie op de hoogte goed?
Ik hoop natuurlijk dat ik gewoon gelijk met jullie zwanger ben!! Zou ook leuk zijn! Maar ik ga gewoon met een ander groepje mee schrijven en ik hou jullie op de hoogte goed?
maandag 3 juli 2017 om 09:55
maandag 3 juli 2017 om 13:22
Jammer Zaphod!
En respect Door! Ik ben helemaal verliefd op ons meisje, maar ik weet nog niet eens zeker of nr 2 uberhaupt komt..
Ben nu, 3 wk na de bevalling, nog lang niet fysiek hersteld, kan niet verder dan een paar honderd meter lopen, slik nog max dosis paracetamol en moet wekelijks terug naar zh. Vind dat eerlijk gezegd nogal tegenvallen.. en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat mijn lichaam geen borstvoeding wilde produceren, wat erg teleurstellend was.
Daarnaast heb ik zojuist pas ontbeten en dat is niet omdat ik lekker lang uitgeslapen heb, maar ben gewoon enorm druk!
Bovenstaande klinkt misschien negatief, zo bedoel ik het zeker niet, ben echt in de zevende hemel! Maar voorlopig blijft het bij 1 kindje
En respect Door! Ik ben helemaal verliefd op ons meisje, maar ik weet nog niet eens zeker of nr 2 uberhaupt komt..
Ben nu, 3 wk na de bevalling, nog lang niet fysiek hersteld, kan niet verder dan een paar honderd meter lopen, slik nog max dosis paracetamol en moet wekelijks terug naar zh. Vind dat eerlijk gezegd nogal tegenvallen.. en dan heb ik het nog niet eens over het feit dat mijn lichaam geen borstvoeding wilde produceren, wat erg teleurstellend was.
Daarnaast heb ik zojuist pas ontbeten en dat is niet omdat ik lekker lang uitgeslapen heb, maar ben gewoon enorm druk!
Bovenstaande klinkt misschien negatief, zo bedoel ik het zeker niet, ben echt in de zevende hemel! Maar voorlopig blijft het bij 1 kindje
maandag 3 juli 2017 om 13:38
Ja wij hebben het helemaal niet zo druk. Misschien hebben we idd gewoon heel veel mazel met haar. Ik weet het niet. Ik hoor wellis verhalen en dan denk ik huh hoe kan dat want dat hebben wij niet. Bijvoorbeeld de deur uit gaan ik hoor echt moeders om me heen die daar 30 min over doen om überhaupt de deur uit te gaan dan denk ik echt waarom? Ik heb gewoon alles standaard in de luiertas zitten en als ik thuis kom vul ik dat direct weer aan. Ben binnen 5 min de deur uit. Vriendin van mij is 1,5 week geleden bevallen en bij haar loopt het met de kleine wel goed maar zelf is ze lichamelijk nog helemaal niet hersteld. Zie dat nu bij der en das idd wel echt klote.
@hassiebassie waar heb je last van dan?? Kan de verloskundige niks voor je doen? En zo druk? Waarmee dan? niet lullig bedoelt maar misschien vergeet ik gewoon dingen te doen bij de kleine kan natuurlijk best zijn dat ik iets fout doe en daarom zo snel klaar ben.
Wat wij bijvoorbeeld doen om tijd te besparen weet niet of jullie hier op zitten te wachten haha maar toch:
- Wij doen haar nog maar 1 keer per week in het badje voor de rest mee onder de douche.
- S'avonds nemen wij een thermoskan mee naar boven en hebben een 2de melk toren zodat we haar alleen maar hoeven te pakken s'morgens. Niet naar beneden of warm maken of wat dan ook.
- Verder heb ik zoveel van alles dat ik maar 1 keer in de week alle het witte goed in 1 keer hoef te wassen dus heb nooit wat te kort.
- En 1 keer per week komt mijn schoonmoeder 3 uurtjes die geeft de fles enzo zodat ik het hele huis samen met mijn vriend in 1 keer kan poetsen.
@hassiebassie waar heb je last van dan?? Kan de verloskundige niks voor je doen? En zo druk? Waarmee dan? niet lullig bedoelt maar misschien vergeet ik gewoon dingen te doen bij de kleine kan natuurlijk best zijn dat ik iets fout doe en daarom zo snel klaar ben.
Wat wij bijvoorbeeld doen om tijd te besparen weet niet of jullie hier op zitten te wachten haha maar toch:
- Wij doen haar nog maar 1 keer per week in het badje voor de rest mee onder de douche.
- S'avonds nemen wij een thermoskan mee naar boven en hebben een 2de melk toren zodat we haar alleen maar hoeven te pakken s'morgens. Niet naar beneden of warm maken of wat dan ook.
- Verder heb ik zoveel van alles dat ik maar 1 keer in de week alle het witte goed in 1 keer hoef te wassen dus heb nooit wat te kort.
- En 1 keer per week komt mijn schoonmoeder 3 uurtjes die geeft de fles enzo zodat ik het hele huis samen met mijn vriend in 1 keer kan poetsen.
maandag 3 juli 2017 om 14:33
@Floor klopt is ook snel maar wij willen gewoon graag dat er niet zoveel tijd tussen zit. En als het zo makkelijk gaat allemaal waarom niet. Mijn ex had dat ook met z'n broer zo kort op elkaar dat was echt leuk. En ik ken er nog wel meer lijkt ons echt leuk. En we willen gewoon graag 3 of 4 kinderen en ik word volgend jaar ook alweer 31.
maandag 3 juli 2017 om 14:53
@ Door, thanks voor de tips! Meeste heb ik ook zo, alleen kleine wil overdag absoluut niet even alleen in de box of haar bedje liggen en zet het dan direct op een krijsen en alles duurt lang met 1 hand
. Wasje opvouwen en ophangen, flessen van de nacht afwassen, zelf snel douchen tussendoor. Ik weet zelf ook niet wat er nou precies zoveel tijd kost
draagzak heb ik ook al, maar moet er nog even handigheid ik krijgen. En met druk bedoel ik ook stil op de bank zitten terwijl zij op mij slaapt, want zodra ik beweeg wordt ze wakker en is de rust voorbij, dus dan maar heel laat ontbijten
. Als we naar buiten willen zijn we ook zo weg, ik snap ook niet dat je niet standaard alles in een tas zou hebben zitten..
Fysiek heb ik enorme last van bekken sinds bevalling, kan maar kort staan of lopen. Wel al naar fysio daarvoor. Daarnaast heb ik geen controle meer over m'n blaas, dus loop al weken met een katheter, onder controle in ziekenhuis. (Dit fysieke stuk vind ik vooral vervelend).
Ik denk verder niet dat je dingen vergeet hoor, misschien probeer ik dingen te perfect te doen.. zou niet elke dag hoeven wassen, maar vind het zo leuk om alle gekregen kleertjes zsm aan te kunnen trekken enzo
Fysiek heb ik enorme last van bekken sinds bevalling, kan maar kort staan of lopen. Wel al naar fysio daarvoor. Daarnaast heb ik geen controle meer over m'n blaas, dus loop al weken met een katheter, onder controle in ziekenhuis. (Dit fysieke stuk vind ik vooral vervelend).
Ik denk verder niet dat je dingen vergeet hoor, misschien probeer ik dingen te perfect te doen.. zou niet elke dag hoeven wassen, maar vind het zo leuk om alle gekregen kleertjes zsm aan te kunnen trekken enzo
maandag 3 juli 2017 om 17:09
Oké en een elektrisch wip stoeltje? Bij onze meid werkte dat niet maar bij vriendin van ons de kleine man wel. En ben je met de kleine al bij de osteopaat geweest? Onze kleine meid heeft aan het begin ook veel gehuild wou niet in bed of in de box en alleen maar op mij. Paar keer geweest en bizar veel vooruitgang. En onze bijbel oei ik groei heb je die in huis? Is bizar hoe dat klopt. Of heeft ze misschien krampjes? Sab simplex hebben wij gebruikt. Ideaal spul.
maandag 3 juli 2017 om 18:36
Dat klinkt echt rot hassiebassie, zeker die katheter lijkt me ontzettend naar. Veel sterkte!
ik hoop dat je blaasfunctie snel verbetert.
Heb je genoeg hulp van mensen om je heen? De meeste mensen vinden het superleuk om op te passen en dan kun jij bijvoorbeeld even je was doen of rustig op de bank zitten. Ik spam herfstblaadje ook steeds (sorry herfstblaadje), ik vond het heel erg leuk toen ik eventjes mocht oppassen.
Heb je genoeg hulp van mensen om je heen? De meeste mensen vinden het superleuk om op te passen en dan kun jij bijvoorbeeld even je was doen of rustig op de bank zitten. Ik spam herfstblaadje ook steeds (sorry herfstblaadje), ik vond het heel erg leuk toen ik eventjes mocht oppassen.
dinsdag 4 juli 2017 om 17:44
Nou Door, ik denk dat je gewoon een heel makkelijk kindje hebt dan! Ons zoontje slaapt overdag nauwelijks en het is echt een dagtaak om hem toch een beetje te laten slapen. Wel heel zielig, hij is echt aan het vechten tegen z'n slaap. Maar verder kom je dus echt niet aan jezelf toe, en moet dus niet denken aan nog een kindje (voorlopig dan, heb er hoop op dat dit vanzelf een keer over gaat).
Ik ben blij dat je me spamt hoor AV! Er komen vast nog meer oppasmomenten in de toekomst
Ik ben blij dat je me spamt hoor AV! Er komen vast nog meer oppasmomenten in de toekomst
dinsdag 4 juli 2017 om 23:44
Ja komt idd vast wel goed... Ik zeg maar zo uiteindelijk worden ze vanzelf 18 dan kunnen ze vast alles zelf en slapen ze s'nachts door in hun eigen bedHerfstblaadje89 schreef: ↑04-07-2017 17:44Nou Door, ik denk dat je gewoon een heel makkelijk kindje hebt dan! Ons zoontje slaapt overdag nauwelijks en het is echt een dagtaak om hem toch een beetje te laten slapen. Wel heel zielig, hij is echt aan het vechten tegen z'n slaap. Maar verder kom je dus echt niet aan jezelf toe, en moet dus niet denken aan nog een kindje (voorlopig dan, heb er hoop op dat dit vanzelf een keer over gaat).
Ik ben blij dat je me spamt hoor AV! Er komen vast nog meer oppasmomenten in de toekomst![]()
woensdag 5 juli 2017 om 10:23
Haha, dan heb ik toch liever dat ik 's nachts een paar flesjes moet geven
.
Ik heb mn moeder ingeschakeld, die daar helemaal gelukkig mee is haha.. en mijn vriend neemt wat meer vrij de komende tijd. Toch blij dat jij t ook een dagtaak vind Herfstblaadje! Uiteindelijk wordt alles straks makkelijker, weet t zeker!
En die katheter, geen flauw idee hoelang dit gaat duren.. maar komt vast goed voor t einde van m'n verlof! Vind t gewoon jammer dat ik nog geen kilometers met de kinderwagen kan maken door de pijn, moet nog wat kilo's kwijt namelijk
en dat schiet zo natuurlijk niet op!
Ik heb mn moeder ingeschakeld, die daar helemaal gelukkig mee is haha.. en mijn vriend neemt wat meer vrij de komende tijd. Toch blij dat jij t ook een dagtaak vind Herfstblaadje! Uiteindelijk wordt alles straks makkelijker, weet t zeker!
En die katheter, geen flauw idee hoelang dit gaat duren.. maar komt vast goed voor t einde van m'n verlof! Vind t gewoon jammer dat ik nog geen kilometers met de kinderwagen kan maken door de pijn, moet nog wat kilo's kwijt namelijk
woensdag 5 juli 2017 om 15:22
Ja dat is fijn he Hassiebassie, herkenning van anderen. Merk dat dat mij ook altijd goed doet (ipv van verhalen van: "die van mij sliep na 4 weken door" en "ik verveel me overdag want de baby slaapt altijd".
Al moet ik zeggen dat hij vanochtend 3 uur in z'n bedje heeft gelegen/geslapen en er nu ook alweer een uur in ligt. Ik weet serieus niet wat me overkomt
Als hij elke dag zo is zou ik er ook nog wel een bij kunnen handelen, haha.
Al moet ik zeggen dat hij vanochtend 3 uur in z'n bedje heeft gelegen/geslapen en er nu ook alweer een uur in ligt. Ik weet serieus niet wat me overkomt