Zwanger worden vanaf december 2020

07-12-2020 23:14 469 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie er nog geen topic over, maar wie wil er ook sinds deze maand zwanger worden?

Followyd: 3e kindje - NOD 17-19 dec
Tiswa. 2e kind - NOD 15 jan
Sunny-91: 4e kindje - NOD 26 Jan
Picoo: 2e kind - NOD 28 dec
Luuntje: 1e kindje - NOD 6 jan
Monstertje22: 1e kindje - NOD 7 Jan
Blondtje: 1e kindje - NOD ?
Fietje: 2e kindje - NOD ?
worteltaart: 3e kindje - NOD 29 jan
Morange: 2e kindje - NOD ?


Hoera, zwanger!!!
Lau_Ngi: 2e kindje
wortelsap91: 4e kindje
wortelsap91 wijzigde dit bericht op 18-01-2021 21:22
71.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo er is veel geschreven zeg, heb alles bij gelezen, weet alleen niet meer waar op te reageren. Mag ik ook nog in de tabel: Morange 2e kindje nod ?

Lau_ngi: Gefeliciteerd! Ik hoop dat alles goed gaat en dat er snel vele mogen volgens met zulk mooi nieuws.

Wortelsap91: Wat spannend zeg, ik zou ook denken dat een streep op 5min gewoon telt. Morgen nog maar een testje doen.

Ik ben na 11 weken eindelijk ongesteld geworden. Ik hoop dat dit een goed teken is en mijn cyclus weer op gang is gekomen. Ben iig nog nooit in mijn leven zo blij met mijn ongesteldheid geweest.

Ik heb niet echt vakantie helaas, wel een dagje thuis tussen kerst en oud en nieuw gelukkig. Voor de mensen die wel vakantie hebben, geniet er maar van!
Alle reacties Link kopieren Quote
Morange ik zet je zometeen in de tabel.

Gek om te zeggen maar fijn dat je ongesteld bent! Nu kun je weer door...
Alle reacties Link kopieren Quote
Lau, gefeliciteerd!

Wortelsap, spannend! Morgen nog maar een keertje testen dan? Ik vind testen met wel of niet tuurstreepjes maar lastig, dus ik koop meestal de CB digital, maar ik test dus ook pas een paar dagen na NOD, dus test niet vaak (alleen als ik al bijna zeker weet dat ie positief is..

Ovulatietesten heb ik ook nog nooit gebruikt, idd met seks om de 2 of 3 dagen zit er meestal wel een dag tussen in de vruchtbare periode. Afgelopen maanden was de cyclus ook regelmatig. Nu wel even kijken wat mijn cyclus doet.

Uitgerekende datum bepalen voor als ik zwanger zou zijn, doe ik ook vaak, al zit nu de uitgerekende datum van de miskraam nog in mijn hoofd (en dat ik anders dinsdag de echo zou hebben). Nou ja, dat heeft wat tijd nodig..

Morange, 'fijn' dat je weer ongesteld bent geworden, hopelijk komt je cyclus nu weer goed op gang en is het snel raak.
Alle reacties Link kopieren Quote
tiswa heftig, begrijpelijk dat je dan inderdaad goed test.

Dus als ik het goed begrijp hoef ik eigenlijk helemaal niet te testen, wij hebben nu iedere dag seks :-$
Omdat het voorgaande maanden steeds niet is gelukt ondanks dat we ook steeds seks hadden rondom de vruchtbare dagen ben ik dus begonnen met testen. Hopelijk komt er nog een keer iets uit. Volgens de berekening van m'n app zou de 21ste de eisprong moeten zijn.

wortelsap ik duim voor je! Zou fijn zijn zo snel.
Ja, als het wel december is dan pech, Maar even tijdelijk uitstellen vind ik ook geen probleem.

Hoe oud waren jullie zwanger van jullie 1e kindje of hoe oud zijn jullie aan het proberen voor jullie 1e kindje? Ik ben zelf 31.
Alle reacties Link kopieren Quote
Luuntje19419 schreef:
19-12-2020 18:52
tiswa heftig, begrijpelijk dat je dan inderdaad goed test.

Dus als ik het goed begrijp hoef ik eigenlijk helemaal niet te testen, wij hebben nu iedere dag seks :-$
Omdat het voorgaande maanden steeds niet is gelukt ondanks dat we ook steeds seks hadden rondom de vruchtbare dagen ben ik dus begonnen met testen. Hopelijk komt er nog een keer iets uit. Volgens de berekening van m'n app zou de 21ste de eisprong moeten zijn.

wortelsap ik duim voor je! Zou fijn zijn zo snel.
Ja, als het wel december is dan pech, Maar even tijdelijk uitstellen vind ik ook geen probleem.

Hoe oud waren jullie zwanger van jullie 1e kindje of hoe oud zijn jullie aan het proberen voor jullie 1e kindje? Ik ben zelf 31.
Mijn zoontje is net twee geworden en voor de tweede ga ik dan minstens 34 zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kreeg m’n test niet op dit forum maar op een ander forum wel en daar werd ik volop gefeliciteerd dus ik begin er een beetje in te geloven.

Luuntje nee als je elke dag seks hebt kun je niet nog wat extra’s doen tijdens je eisprong natuurlijk. Maar als je niet meer elke dag of om de dag seks wil hebben dan is zo’n test wel handig om er achter te komen of je die laat of vroeg in je cyclus hebt.

34 is nog best jong toch?

Ik was heel jong. 23 toen ik zwanger was van de eerste en nu ben ik 31. Is overigens niet dat ik perse heel jong moeder wilde worden maar ik ken m’n man al heel lang en op een gegeven moment wilde we gewoon graag een kindje. En dat toen ik net aan m’n tweede hbo opleiding begon. 🙈
Timing is mijn inziens helemaal niet zo belangrijk als je er financieel en relationeel maar goed voor staat. Maar het vooral ieder z’n eigen ding.
Alle reacties Link kopieren Quote
Luuntje, met iedere dag of om de dag komt het vast en zeker goed. Dan heb je idd geen test nodig. Die apps zijn leuk, maar die gaan uit van het gemiddelde. Bij mij zat hij er standaard een aantal dagen naast, kwam ik bij de eerste achter toen ik begon te testen. Ik heb nl een relatief korte cyclus (24/25 dagen) en ovuleer vrij laat (dag 15/16)

31 en 34 is toch nog vrij jong. Ik leerde mijn man pas op mijn 32e kennen. Ik was net 35 toen ik van de eerste beviel (was uitgerekend op mijn verjaardag, maar hij bleef iets langer zitten).

Wortelsap wat jammer dat het posten van een foto hier niet lukt, maar dat klinkt erg positief!
Alle reacties Link kopieren Quote
Morange, sorry ik heb er helemaal overheen gelezen dat je weer ongesteld bent geworden. Ik kan me voorstellen dat het een opluchting is. Hopelijk komt je cyclus nu gewoon op gang en is dit voorlopig je laatste ongesteldheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik leerde mijn man kennen toen ik al 30 was, bij de eerste was ik 34 en bij de tweede 36, en nu dus 39..
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd Wortelsap!! :heart:

En fijn Morange dat je ongesteld bent geworden. Weer een zorg minder. Nu op naar een goede cyclus en hopelijk snel zwanger!

Ik was er ook best vroeg bij. 25 jaar toen mn oudste geboren werd en nu bijna 29... :)
Alle reacties Link kopieren Quote
@Morange kan me voorstellen dat dat nog in je hoofd zit, heeft tijd nodig.

@wortelsap gefeliciteerd :)

Ik was 28 bij de eerste, bij de 2e was ik 2 dagen 31 :p en bij de 3e zal ik denk/hoop ik 34 zijn, dat word ik over een half jaar :p
Bedankt voor alle felicitaties! Ik vind het heel gek als ik eraan denk en kan het niet geloven.
Ik ben wel mega misselijk al dagen en ook sloeg de vermoeidheid vandaag direct toe.
En de hormonen met onzekerheid of alles goed zal gaan, draaien ook overuren. Gelukkig genoeg afleiding van mijn huidige zoon en als ik aan hem denk als grote broer, word ik zooo gelukkig. Vandaag ook ingeschreven bij de verloskundigepraktijk.

Oh Wortelsap, wat spannend. Heb je vandaag nog een test gedaan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk sunny ook zo jong!

Lau wat naar die misselijkheid! Hopelijk wordt dat snel minder. Heb je alleen zwanger topic gevonden om in mee te gaan kletsen. Ow ja de gedachte aan zo’n klein manneke wat dan grote broer gaat zijn, prachtig!

Ik heb me vandaag ingehouden en dus niet getest. Morgen is m’n NOD en dan gooi ik er weer een restje tegenaan. Super spannend!

Allemaal een fijn weekend gehad?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wigoe zwanger!!!!
Nog wel een beetje onzeker omdat m’n streepje nog best licht is ondanks dat vandaag m’n nod is, maar we vertrouwen er maar op.

Bizar zeg. Bij de eerste een jaar moeten wachten bij de derde 10 maanden en nu in 1 keer. Pas 2 weken geleden voor het eerst onbeschermde seks gehad zelfs omdat we precies rond m’n ovulatie de knoop hadden doorgehakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw wat goed Wortelsap en wat snel!! Een streep is een streep en zo lang die niet lichter wordt hoef je je denk ik geen zorgen te maken. Nu op naar een goede echo! Spannend hoor :heart:

Ik denk dat ik gewoon ongesteld ga worden, maar wij hebben het ook nog maar 2 weken geleden beslist en toen ook niet goed gebruik gemaakt van de vruchtbare dagen. Dus komende maand gaan we er echt voor :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
:yes: Wortelsap Gefeliciteerd!!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw, gefeliciteerd wortelsap! :cheer2:

Lau, vervelend dat je zo misselijk bent, maar het is inderdaad voor een goed doel!
Alle reacties Link kopieren Quote
wortelsap Gefeliciteerd!!

Morange fijn dat je weer ongesteld bent geworden, hopelijk blijft het nu ook regelmatig.

Lau sterkte met de misselijkheid! Hopelijk voel je je snel weer beter!

Hier zit ik nog steeds te "wachten" op de eisprong. Maar zullen het wel zien straks wat het wordt.
Yes wortelsap! Gefeliciteerd! Wat ontzettend fijn dat het zo snel raak is. Wat bedoelde je met '' Heb je alleen zwanger topic gevonden om in mee te gaan kletsen.''?

Ik ben net gebeld door de vk. 13 januari de eerste echo. Nu hebben we mooi een datum om naar uit te kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hopelijk klopt je voorgevoel niet sunny. Maar snap je redenering.

Dat is al snel een echo Lau!
Ik bedoel of je in zo’n topic gaat meeschrijven zoals “uitgerekend in augustus 2021”. Maar ik was even aan het zoeken en zag er alleen eentje voor de eerste helft van augustus. Neem aan dat jij ook eind augustus bent uitgerekend? Ik kom afhankelijk van de website waar ik het invul op 29/30 augustus uit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wortelsap91 schreef:
21-12-2020 08:10
Wigoe zwanger!!!!
Nog wel een beetje onzeker omdat m’n streepje nog best licht is ondanks dat vandaag m’n nod is, maar we vertrouwen er maar op.

Bizar zeg. Bij de eerste een jaar moeten wachten bij de derde 10 maanden en nu in 1 keer. Pas 2 weken geleden voor het eerst onbeschermde seks gehad zelfs omdat we precies rond m’n ovulatie de knoop hadden doorgehakt.
Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn dat je al snel een echo krijgt Lau! Dat is toch wel een heel bijzonder moment.

Zoals al verwacht ben ik van de wachtbank gedonderd. Op naar de volgende ronde. Wat ik nu wel heel lastig vind, is dat er door alle kerstpakketten een hoop chocolade in huis is, en ik me als ik ongesteld ben heeeel moeilijk in kan houden..
Alle reacties Link kopieren Quote
Tiswa schreef:
22-12-2020 10:34
Fijn dat je al snel een echo krijgt Lau! Dat is toch wel een heel bijzonder moment.

Zoals al verwacht ben ik van de wachtbank gedonderd. Op naar de volgende ronde. Wat ik nu wel heel lastig vind, is dat er door alle kerstpakketten een hoop chocolade in huis is, en ik me als ik ongesteld ben heeeel moeilijk in kan houden..
He jammer Tiswa, dit was voor jou toch ook de eerste ronde na je vroege miskraam? Ik verwacht zelf ergens volgende week weer ongesteld te worden, meende afgelopen week weer iets van een eisprong te herkennen.

Dat van de chocola is ook herkenbaar!

Ik ben verkouden geworden, lekkere timing met de kerst voor de deur. Ik ga vanmiddag dus maar een coronatest doen. Gelukkig bijna vakantie, vandaag en morgen nog werken.
@Wortelsap Nee, nog niet gevonden. Anders ga ik wel meeschrijven. Dat heb ik bij ons eerste kindje ook gedaan en daar heb ik nog steeds online weleens contact mee. Erg handig in het begin met vragen stellen en nu heel leuk om te zien hoe iedereen op groeit! Als ik het invul kom ik rond 23/24 augustus uit.

@Tiswa Ah shit, wat balen. Lekker aan de kerstkransjes dus!

@Worteltaart Vervelend zeg. Hopelijk blijft het bij verkoudheid. Rustig aan!
Wat leuk, gefeliciteerd wortelsap!

Wat jammer Tiswa, op naar de chocolade.
Hier is het de hele maand december al de chocolade maand..
In januari maar even afkicken!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven