Zwanger worden vanaf december 2020

07-12-2020 23:14 469 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie er nog geen topic over, maar wie wil er ook sinds deze maand zwanger worden?

Followyd: 3e kindje - NOD 17-19 dec
Tiswa. 2e kind - NOD 15 jan
Sunny-91: 4e kindje - NOD 26 Jan
Picoo: 2e kind - NOD 28 dec
Luuntje: 1e kindje - NOD 6 jan
Monstertje22: 1e kindje - NOD 7 Jan
Blondtje: 1e kindje - NOD ?
Fietje: 2e kindje - NOD ?
worteltaart: 3e kindje - NOD 29 jan
Morange: 2e kindje - NOD ?


Hoera, zwanger!!!
Lau_Ngi: 2e kindje
wortelsap91: 4e kindje
wortelsap91 wijzigde dit bericht op 18-01-2021 21:22
71.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi dames, ik zou graag meeschrijven. Wij zijn sinds november gestopt met de anticonceptie en in december had ik mijn eerste echte cyclus sinds een lange tijd. Die had ik sinds 2008 niet meer gehad omdat ik vanwege endometriose de nuvaring zonder stopweek had gebruikt.

Ik heb echt geen idee van mijn cyclus, dacht eerlijk gezegd ook dat ik het wel zou zien allemaal. Hoe moeilijk kan het zijn, gewoon stoppen, vrijen en dan zien we wel wat er gebeurd. Maarja dan gebeurd er ineens van alles in je lijf en ga je googlen :).

Wij hebben nog geen kinderen samen, mijn vriend heeft wel een dochter maar voor mij is het allemaal nieuw. Ik overwoog al even om mee te schrijven maar al die termen zoals NOD, termijn echo, ovulatietest en zwangerschapstest schrokken me een beetje af. Inmiddels ben ik door allerlei klachtjes aan het googlen geslagen en weet ik al een stuk meer.

Mijn NOD is waarschijnlijk 7 januari. Ik heb twee tussentijdse bloedingen gehad, met maar een beetje bloedverlies. Eerste keer van 26 - 28 dec en gisteravond 3 jan opnieuw een keer. Eerst dacht ik dat de eerste keer misschien de innesteling dan zou zijn maar omdat het gisteravond opnieuw gebeurde snap ik er even niets meer van. In het ergste geval is het eitje ingenesteld en ging er gisteren iets mis, en in het andere geval snap ik het geloof ik niet zo. Was gisteravond ook ineens enorm beroerd, kreeg een flauwte en ging van ellende dan maar op de grond zitten omdat ik anders zeker zou zijn omgevallen. Het zweet brak me uit en kon niet zelf terug naar bed komen.

Inmiddels gaat het wel weer, ben heel erg moe, en wat onvast. Maar voel me al dagen, sinds 28 dec eigenlijk, al af en aan moe, beroerd, misselijk met hoofdpijn. Ik dacht nog ik heb alle symptomen, ik ben vast zwanger. Afgewisseld met, misschien is het wel gewoon mijn cyclus die zo voelt, die ken ik namelijk helemaal niet. Tot gisteravond ook 1 van mijn borsten erg zeer ging doen, toen dacht ja zie je wel. Maar toen moest die bloeding en flauwte nog komen.

Ik vind het allemaal een beetje veel om in mijn eentje uit te vogelen op google. Mijn vriend zegt, wacht gewoon de zevende af maar dat vind ik toch wel erg lastig als er allemaal vreemde dingen in je lijf gebeuren. Vind het in ieder geval fijn om jullie ervaringen te lezen en ook om zo af en toe van me af te schrijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom fruitmetperen!
Ik kan me voorstellen dat je er wat onzeker van wordt.

Vwb de bloedingen, dat hoeft niks te zeggen over eventueel niet zwanger zijn. Bij mijn eerste heb ik in de eerste 7 weken diverse keren wat bloedverlies gehad en die zwangerschap ging gewoon goed.

Als het niet lekker voelen en de vermoeidheid echt symptomen zijn van een zwangerschap, betekent dat dat je al hcg aanmaakt, dus in dat geval bestaat er een grote kans dat je positief test. Je zou dus morgen gewoon eens een test kunnen doen.

Hou er wel rekening mee dat de wens voor een zwangerschap ook gekke dingen met je lijf kan doen, en dat je eventueel daarom van alles voelt. Al hoop ik voor je dat het wel raak is natuurlijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
fruitmetperen schreef:
04-01-2021 17:30
Hoi dames, ik zou graag meeschrijven. Wij zijn sinds november gestopt met de anticonceptie en in december had ik mijn eerste echte cyclus sinds een lange tijd. Die had ik sinds 2008 niet meer gehad omdat ik vanwege endometriose de nuvaring zonder stopweek had gebruikt.

Ik heb echt geen idee van mijn cyclus, dacht eerlijk gezegd ook dat ik het wel zou zien allemaal. Hoe moeilijk kan het zijn, gewoon stoppen, vrijen en dan zien we wel wat er gebeurd. Maarja dan gebeurd er ineens van alles in je lijf en ga je googlen :).

Wij hebben nog geen kinderen samen, mijn vriend heeft wel een dochter maar voor mij is het allemaal nieuw. Ik overwoog al even om mee te schrijven maar al die termen zoals NOD, termijn echo, ovulatietest en zwangerschapstest schrokken me een beetje af. Inmiddels ben ik door allerlei klachtjes aan het googlen geslagen en weet ik al een stuk meer.

Mijn NOD is waarschijnlijk 7 januari. Ik heb twee tussentijdse bloedingen gehad, met maar een beetje bloedverlies. Eerste keer van 26 - 28 dec en gisteravond 3 jan opnieuw een keer. Eerst dacht ik dat de eerste keer misschien de innesteling dan zou zijn maar omdat het gisteravond opnieuw gebeurde snap ik er even niets meer van. In het ergste geval is het eitje ingenesteld en ging er gisteren iets mis, en in het andere geval snap ik het geloof ik niet zo. Was gisteravond ook ineens enorm beroerd, kreeg een flauwte en ging van ellende dan maar op de grond zitten omdat ik anders zeker zou zijn omgevallen. Het zweet brak me uit en kon niet zelf terug naar bed komen.

Inmiddels gaat het wel weer, ben heel erg moe, en wat onvast. Maar voel me al dagen, sinds 28 dec eigenlijk, al af en aan moe, beroerd, misselijk met hoofdpijn. Ik dacht nog ik heb alle symptomen, ik ben vast zwanger. Afgewisseld met, misschien is het wel gewoon mijn cyclus die zo voelt, die ken ik namelijk helemaal niet. Tot gisteravond ook 1 van mijn borsten erg zeer ging doen, toen dacht ja zie je wel. Maar toen moest die bloeding en flauwte nog komen.

Ik vind het allemaal een beetje veel om in mijn eentje uit te vogelen op google. Mijn vriend zegt, wacht gewoon de zevende af maar dat vind ik toch wel erg lastig als er allemaal vreemde dingen in je lijf gebeuren. Vind het in ieder geval fijn om jullie ervaringen te lezen en ook om zo af en toe van me af te schrijven.
Misschien begrijp ik het verkeerd hoor, maar hoezo verwacht je 7jan je menstruatie als je van 26-28 bloedverlies had?
Ik ben zelf niet zo van vroegtijdig testen, maar als je aan de hand van je verschijnselen zwanger denkt te kunnen zijn en je nog niet echt te cyclus kent zou ik gewoon direct een test doen. Dan weet je iig waar je aan toe bent. Als je al zulke extreme kwaaltjes hebt door een zwangerschap, zal er ook al wel voldoende hcg zijn om te testen.

Succes in ieder geval en gewoon lekker mee posten. Je niet af laten schrikken door bepaalde termen of andere dingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tiswa schreef:
04-01-2021 18:49
Welkom fruitmetperen!
Ik kan me voorstellen dat je er wat onzeker van wordt.

Vwb de bloedingen, dat hoeft niks te zeggen over eventueel niet zwanger zijn. Bij mijn eerste heb ik in de eerste 7 weken diverse keren wat bloedverlies gehad en die zwangerschap ging gewoon goed.

Dank je Tiswa. Stelt wel gerust dat het kennelijk vaker voorkomend is en dan nog goed kan gaan.
Ik had waarschijnlijk bij mijn berichtje ook moeten zeggen dat ik vanmorgen heb getest, maar niet (echt?) een streepje zag. Iets lichts op de achtergrond maar zou op basis daarvan niets durven zeggen. Probeer nu dan echt de 7e aan te houden, dat is uiteindelijk beter denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
morange schreef:
04-01-2021 19:23
Misschien begrijp ik het verkeerd hoor, maar hoezo verwacht je 7jan je menstruatie als je van 26-28 bloedverlies had?
Ik ben zelf niet zo van vroegtijdig testen, maar als je aan de hand van je verschijnselen zwanger denkt te kunnen zijn en je nog niet echt te cyclus kent zou ik gewoon direct een test doen. Dan weet je iig waar je aan toe bent. Als je al zulke extreme kwaaltjes hebt door een zwangerschap, zal er ook al wel voldoende hcg zijn om te testen.

Succes in ieder geval en gewoon lekker mee posten. Je niet af laten schrikken door bepaalde termen of andere dingen.
De datum van 7 januari is gebaseerd op de vorige cyclus, ik heb er één gehad. Toen ik stopte met de anticonceptie heb ik 28 dagen erbij opgeteld en kreeg inderdaad precies 28 dagen later (10 dec) mijn menstruatie. Als ik nu dus weer 28 dagen optel kom ik op 7 januari.

Op 26-28 dec had ik licht bloedverlies, geen menstruatie, waren wat druppels. Gisteren ook. Ik wilde eigenlijk ook niet vroegtijdig een test doen maar vanwege al die kwaaltjes toch gedaan maar wil nu wel echt wachten tot 7 jan. Ik heb natuurlijk jarenlang een stabiel hormoonniveau gehad omdat ik nooit een stopweek hanteerde. Misschien is het verschil in hormonen voor mij nu ook al erg wennen, gewoon omdat de cyclus weer op gang gekomen is.

En dank je.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel gelukkig nieuwjaar allemaal :heart:

Worteltaart he balen zeg...

Luuntje, jij nog niet ongesteld? Wacht je tot je nod of ga je al testen?

Lau_Ngi wat pittig... Ik zou zeker bij de verloskundige om medicatie vragen. Hoop voor je dat het helpt!

Fruitmetperen welkom! Spannend allemaal he... Misschien morgen nog eens testen? Als het echt al zwangerschapssymptomen zijn dan zou je toch al wel positief moeten testen lijkt me. Je lichaam kan je ook flink voor de gek houden heb ik ondertussen wel geleerd... Hoop voor je dat je zwanger bent!

Hier komen mn vruchtbare dagen er weer aan. We gaan ons best doen :lol:
Alle reacties Link kopieren Quote
Fruitmetperen dan is het inderdaad misschien wel verstandig om nog even een paar dagen te wachten. Maar ik kan me voorstellen dat dat lastig is.

Sunny veel succes en plezier met de vruchtbare dagen :-)

Ik zit (volgens mij) midden in de vruchtbare dagen. Hebben iig al ons best gedaan en vanavond nog maar even voor de zekerheid ;-)
Ik had nog maar 3 ovulatietesten en heb geen positieve gehad de afgelopen dagen, maar wil nu even geen nieuwe meer kopen om het toch een beetje los te laten. Meestal heb ik tussen dag 13 en dag 15 wel een positieve test, dus ik hou gewoon rekening met die dagen. Gisteren was dag 15 en toen was hij nog negatief, maar de afgelopen ongesteldheid was ook de eerste na de mk, dus ik vermoed dat het daarom een klein beetje afwijkt van mijn normale cyclus.
Alle reacties Link kopieren Quote
fruitmetperen Welkom! haha, ik snap precies wat je bedoelt met al die termen. Voordat ik vorig jaar mee ging schrijven in een andere groep ( waarvan volgens mij iedereen zwanger is geworden) ben ik ook gaan googelen voor al die termen, snapte er niks van..

sunny nee, ik ben nog niet ongesteld. Ik weet ook echt niet of het gaat komen ja of nee, ben sinds gister ziek. Voel me heel moe, bijna de hele dag geslapen. Nu nog niet echt beter. Maar heb wel het gevoel dat ik ongesteld ga worden, maar geen buikpijn. Dus ergens hoop ik wel dat het raak is.. Succes met je vruchtbare dagen!!

Tiswa Ook voor jou succes met je vruchtbare dagen! Geniet er vooral van ;-)
Oeh spannend meiden! Succes met de vruchtbare dagen ;) Haha
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het weten vol te houden geen test te doen tot de menstruatie dag en stipt vandaag kwam mijn menstruatie. Wel een domper hoor. Heb ook nog steeds pijnlijke borsten, maar mogelijk hoort dat dan gewoon bij mijn cyclus verschijnselen.

Ik kan me ook nog niet aan het idee onttrekken dat er wel iets gaande is geweest maar dat dit zondag met die tussentijdse bloeding is misgelopen.

Nouja zo leer je weer over jezelf. Nieuwe NOD is op 4 februari.

Succes met de vruchtbare dagen dames.

Luuntje, spannend hoor, ik hoop ook dat het raak is voor je.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah fruitmetperen wat balen! Het is ook gewoon teleurstellend om ongesteld te worden wanneer je graag zwanger wil raken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat jammer fruitmetperen

Luuntje19419 Hoe gaat het bij jou?
Alle reacties Link kopieren Quote
@luuntje en @monstertje hoe is het bij jullie nu jullie nod is aangebroken?

@fruitmetperen jammer ..

Hier net vruchtbare week achter de rug. Ik denk mn ovulatie eerder te hebben gehad (Gevoeld) dan vorige keer (dag 17 ipv 20). Mn NOD is 19/1
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben woensdag ongesteld geworden, dus mijn volgende NOD is 8 februari..
Zullen wel weer zien hoe het dan wordt.
Was best teleurgesteld omdat ik nu wel echt precies wist wanneer mn ovulatie was maargoed. Helaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat jammer Luuntje en fruitmetperen :-( kan me jullie teleurstelling heel goed voorstellen!

Ik zit ook weer op de wachtbank. Ik denk mn ovulatie gevoeld te hebben, ben erg benieuwd of dat klopt want volgens mn app zou mn ovulatie nog moeten komen... We gaan het zien over een week of 2!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe gaat het met iedereen? Hier zijn, ondanks lockdown en thuiswerken, de dagen echt vol en ze vliegen! Zoontje besluit precies net nu zijn middagdutje te skippen.. ik hoop een tijdelijke fase! Als het goed is heb ik over een paar dagen mijn eisprong en dan begint het grote wachten weer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben steeds zo misselijk en dat ben ik normaal nooit zomaar, behalve als ik zwanger ben. Dus toch maar een test gedaan en witter dan wit. Toch wel een beetje teleurgesteld.

Hoe oud is je zoontje Pico?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap de teleurstelling...stiekem ga je dan toch hopen dat het misschien iets is!

Mijn zoontje is nu 19 maanden, dus nog veel te jong zonder middagdutje!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vreemd Morange! Op welke dag in je cyclus zit je nu? Snap dat je dan teleurgesteld bent...

Oeii dat is indd wel erg vroeg om te stoppen met het middagdutje Picoo! Ik hoop voor je dat hij er snel weer mee verder gaat.

Hier nog niet veel te melden... Wachten, wachten, wachten :whistle:
Alle reacties Link kopieren Quote
Balen Morange, het is zo herkenbaar dat je dan toch zo gaat hopen.

Picoo jeetje dat is idd nog wel heel jong voor geen slaapjes. Hopelijk is het een fase die heel snel weer voorbij gaat.

Sunny duurt lang hè dat wachten :sigh:

Ik denk dat ik morgen of overmorgen gewoon weer ongesteld ga worden. Heb sinds gisteren weer pijn aan mijn bekkenbodem tijdens het plassen, en dat is altijd een teken dat ik ongesteld ga worden.
Vreselijk dat wachten. Heel veel succes allemaal! Wij hadden onze eerste echo vandaag.
2 kloppende hartjes.. Wij verkeren in een shocktoestand. Hoe is het mogelijk he..
Alle reacties Link kopieren Quote
Lau_Ngi schreef:
13-01-2021 18:30
Vreselijk dat wachten. Heel veel succes allemaal! Wij hadden onze eerste echo vandaag.
2 kloppende hartjes.. Wij verkeren in een shocktoestand. Hoe is het mogelijk he..

Ooooh echt!! Ik snap dat je in shock bent!!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh wauw Lau! Wat fijn dat de echo goed was, maar jeetje ik kan me voorstellen dat dat even schakelen is. Wel ontzettend gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lau_Ngi schreef:
13-01-2021 18:30
Vreselijk dat wachten. Heel veel succes allemaal! Wij hadden onze eerste echo vandaag.
2 kloppende hartjes.. Wij verkeren in een shocktoestand. Hoe is het mogelijk he..
Waauuww gefeliciteerd!!! :heart: :heart: wat ontzettend bijzonder! Snap dat je in shock bent... Zo'n verrassing ineens!
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan me voorstellen dat dat even schrikken is Lau_Ngi, wel fijn dat alles goed was verder.

Mijn menstruatie is echt flink doorgebroken. Op naar de volgende maand 😔

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven