Zwanger worden vanaf februari 2018

31-01-2018 11:24 834 berichten
Wie schrijft er mee?

Maakt niet uit of het je eerste of zoveelste is. Iedereen is welkom!

Hier is de pil al een paar maanden de deur uit en vanaf nu gaan we er voor. Het wordt de eerste poging dus het kan nog wel even duren voor ik daadwerkelijk zwanger ben. Ben benieuwd naar de verhalen van anderen.
Naam Hoeveelste Zwanger? Uitgerekend Bijzonderheden
Marte007 1e
Vera99 1e
Gioia82 1e JA! 27 november 2018
Yourlocalhero 3e JA! 18 januari 2019 endometriose/adenomyose en pcs
Pingewingel 1e
Ladyjaney 3e
Daanstje 1e JA! 9 november 2018?
Cin88 1e
Mariahhh ?
Kokettekatinka 1e
Piepp 2e
Quarzorossa 1e?
Elisabeth 1e
Sandragon 1e JA! 3 november 2018
anoniem_63c6c986449ae wijzigde dit bericht op 12-05-2018 12:55
94.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag ongesteld geworden helaas, 5 dagen te vroeg... Normaal heb ik een super regelmatige cyclus, maar ik heb wel een stressvolle maand gehad dus ik wijt het maar daar aan. Of het zou toch een innesteling geweest kunnen zijn die niet goed is gegaan, geen idee. Ik ga komende maand maar eens met ovulatietesten aan de gang om te kijken wanneer mijn eisprong is, want daar heb ik ook geen idee van.

Nu maar aan de chocolade :-9
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Agh Gioia geef ik jou een pak koekies ik zit te wachten op mijn onttrekkingsbloeding...:-/
Alle reacties Link kopieren
@Vera: de eerste keer dat ik met de pil stopte had ik geen klachten, maar duurde het wel een maand of 9 voordat ik ongesteld werd! Daar werd ik wel zenuwachtig van, maar volgens de dokter kwam dat vaak voor (ik haal bijna geen onttrekkingsbloedingen meer tijdens de pil). 2 jaar geleden moest ik opnieuw stoppen met de pil vanwege medische redenen, maar toen werd ik gelukkig meteen ongesteld, en had ik ook geen klachten. Mijn menstruatie is inmiddels wel veel heftiger dan toen ik net gestopt was, ik heb veel meer last van buik- en rugpijn en verlies meer bloed. Maar ik hoop natuurlijk voor jou dat je je menstruatie meteen overslaat en lekker snel zwanger bent!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
18-02-2018 11:28
Agh Gioia geef ik jou een pak koekies ik zit te wachten op mijn onttrekkingsbloeding...:-/
Ahhh precies wat ik nodig heb nu :P
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
gioia82 schreef:
18-02-2018 11:36
Ahhh precies wat ik nodig heb nu :P
Chocolatechip ? Heb trouwens ook een verse chocobastognetaart in de koelkast staan.
Chocolade is het perfecte medicijn. Heb me net te goed gedaan aan een berg paaseitjes. Nog een week tot NOD. Kan haast niet wachten, maar wat gaat de tijd op zo’n moment traag.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook nog steeds te wachten op ontrekkingsbloeding. Moet nog op gang komen denk ik.
Hallo meiden,

Mag ik meelezen en schrijven? Mijn vriend en ik zijn beiden 33 en gaan nu eindelijk ronde 1 in. Na het zetten van de laatste prikpil ben ik nu 16 mnd erna voor het eerst ongesteld geworden. Ik had op 1 en 2 februari lichte streepjes op mijn ovulatietesten met daarbij duidelijke pijn in mijn onderbuik rechts. Ik ben exact 14 dagen erna ongesteld geworden dus nu ronde 1 in. Ik vind het heel leuk maar ook heel spannend.

Ik kan wel wat support gebruiken aangezien ik het verder met niemand kan bespreken 😉 ik heb geen idee wat me te wachten staat en sja.. iets met gedeelde smart/vreugd/ervaring (ik heb het spreekwoord ietwat aangepast aan de huidige situatie)!
Alle reacties Link kopieren
@Marte welkom!!! Spannend heh!! Hoop dat het snel raak is :-)

@Pingewingel ik dus ook ik verlies wel licht wat bloed af en toe bij afvegen en heb wat pijntjes..but thats about it..terwijl normaal in een stopweek het maximaal de tweede/derde dag start..nu dus al op dag vier.

@sandragon echt ik sneak van alles weg. Gisteren dus twee stukken chocotaart haha. Vanaf vandaag maar eens netter doen!!!
Mega spannend.. ik was helemaal happy dat ik ongesteld werd maar mijn vriend was, totaal niet zien aankomen trouwens, teleurgesteld! Want we hadden niet raak geschoten 😄 maar nu kunnen we voor het ecchi!

Dus foliumzuur niet meer vergeten en vanaf mijn eisprong niet alles meer eten. Gelukkig drink ik niet 🙂

Zijn er meer mensen die het echt heel erg spannend vinden? Want ik zie iedereen zo blij doen maar ik heb soms ook wel zorgen..
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden, mag ik nog meeschrijven?

We hebben afgelopen weekend de knoop doorgehakt en we gaan voor een derde kindje! Mijn man had wat twijfels, maar hij wil er nu toch voor gaan. Ik ben nu ongesteld dus we moeten nog even wachten totdat we het kunnen gaan proberen.

En Marte, ik vind het ook heel spannend hoor!
Alle reacties Link kopieren
@ladyjaney welkom fijn nog iemand vd derde :-) hihi ben ik niet zo alleen.

@marthe hier is het bewuster dan voorheen en de kans is kleiner dus dat maakt het echt spannend.
@yourlocalhero; dat kan ik me voorstellen! Ik heb niet alles nog gelezen maar de vorige twee waren in combinatie met je aandoeningen geen pretje, begrijp ik? Hopelijk lukt het en wordt dit een mooie draaglijke zwangerschap en bevalling voor jullie.

Dit wordt onze eerste en we hebben geen idee wat ons te wachten staat. Mijn familie heeft allemaal geweldige zwangerschappen gehad en gemakkelijke bevallingen zonder complicaties dus ik hoop deze genen ook te hebben. Ik denk dat ik bij een positieve test eerst volledig in paniek raak, haha!
ladyjaney schreef:
19-02-2018 10:13
Hey meiden, mag ik nog meeschrijven?

We hebben afgelopen weekend de knoop doorgehakt en we gaan voor een derde kindje! Mijn man had wat twijfels, maar hij wil er nu toch voor gaan. Ik ben nu ongesteld dus we moeten nog even wachten totdat we het kunnen gaan proberen.

En Marte, ik vind het ook heel spannend hoor!
Fijn! Ik heb soms het idee dat ik de enige ben die het superspannend vind!
Alle reacties Link kopieren
Pff ik vind het ook superspannend hoor! Het lijkt me helemaal niks, dat zwanger zijn. Ik sport veel en heb een druk leven, het lijkt me erg wennen om minder te kunnen doen en een buik te krijgen die in de weg gaat zitten. En dan nog bevallen, vreselijk. Ik ben ook wel bang dat er iets misgaat, bijvoorbeeld dat er iets mis is met de baby. Allemaal superspannend! Maar goed, ik ben ook gek op kinderen en kan niet wachten om mijn eigen baby in mijn armen te hebben, dus het zal allemaal wel moeten. Zoveel vrouwen doen het en bij het overgrote deel gaat het allemaal goed, dus daar moeten we maar op vertrouwen!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
@marte oh nee vorige keren was het meteen raak goede zwangerschappen dus niets te klagen. Alleen is nu de kans dat ik snel zwanger raak wat kleiner. (Door de aandoeningen in het voortplantingsgestel)

@gioia is ook zeker spannend. Ik heb de eerste twee zwangerschappen echt ervaren als heerlijk..was ook compleet zen met mijzelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond mijn eerste zwangerschap heerlijk, maar bij de tweede had ik veel last van bekkenpijn. Ik sport nu een tijdje en ik hoop dat mijn spieren nu wat sterker zijn en dat de bekkenpijn daardoor misschien wat minder is. Ik zit er ook over te denken om naar de fysio te gaan als ik een paar weken zwanger ben. De vorige keer heb ik er eigenlijk te lang mee gewacht...

Verder was het een prima zwangerschap. Alleen in het begin soms een klein beetje misselijk en wat sneller moe, maar eigenlijk mag ik niet klagen.

@yourlocalhero wat leuk dat jullie ook voor een derde gaan! Hoe oud zijn je andere kinderen?

@gioia82, wil je blijven sporten als je zwanger bent? Wat voor sport doe je? Ik ben een tijdje na de geboorte van mijn tweede gaan sporten in de sportschool, dus ik heb eigenlijk geen idee wat ik kan blijven doen enzo! Moet me daar maar eens een beetje in gaan verdiepen.
Alle reacties Link kopieren
@ladyjaney mijn oudste (van ex) wordt dit jaar elf en mijn jongste (van man) wordt zeven dit jaar. Dus ze zijn al wat zelfstandiger wat de keuze makkelijk maakt....


Overigens zit ik wel een beetje raar nu al donderdag laatste pil vd strip..normaal moest ik na dag 4 dan op de 5e dag terug aan de pil. In die tijd altijd een onttrekkingsbloeding. Nu is het enkel wat vaag rozig soms een beetje bruinig/rood verlies..maar niets bloeding..overigens ook pas sinds gisteren.
En toen ik met deze strip begon was het ook al vier dagen wat vagig verlies maar echt geen bloed bloed zeg..
Mocht ik nu zaterdag nog geen onttrekkingsbloeding hebben gehad ga ik testen (of wellicht al eerder)
Alle reacties Link kopieren
Yes vanacht is de bloeding dan toch gekomen (gek dat je daar blij mee kan zijn...er vanuit gaande dat mijn lichaam meewerkt en normaal een cyclus aandaagt zou ik dan dus rondom 6 maart mijn ovulatie moeten hebben...maar goed dat blijft toch een vraagje
..we gaan er voor en we zien wel.)

Hoe gaat het met de dames vandaag?
Hier alles goed! Mijn menstruatie is gestopt dus met een dag of 9 mijn eisprong als het goed is. Ik ga sowieso testen en veel seksen in die periode en dan gaan we kijken hoe het loopt. Ik heb de Period Calender app en die werkt fijn. Vanaf de 22 ga ik testen en dan gaan we meemaken of ik al een regelmatige cyclus heb.

Yourlocalhero; fijn dat de eerste zwangerschappen juist goed gingen! Dat scheelt alweer! Ik kan me geen voorstelling maken van dat gevoel. Het lijkt me zo bijzonder!
Alle reacties Link kopieren
Hier nog hartstikke ongesteld... Mijn cyclus is niet zo heel regelmatig, dus ik weet niet precies wanneer mijn eisprong is. Dus we moeten maar gewoon vaak seks hebben denk ik haha!

@youlocalhero, ja dat is wel fijn, dan weet je dat het allemaal werkt.

@Marte, dat is al best snel, je eisprong. Spannend!
Alle reacties Link kopieren
@ladyjaney nouja dat werkt sowieso wel werd vroeger echt te overdreven pijnlijk en veel en lang ongesteld. Maarja dit is maar een ontrekking dus we zien het wel qua cyclus.


@marte aanbeveling vd zaadkwaliteit is om de dag heh :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
O ja vraagje! Slikken jullie pillen met alleen foliumzuur, of een multivitamine voor zwangeren?
Alle reacties Link kopieren
ladyjaney schreef:
20-02-2018 10:54
O ja vraagje! Slikken jullie pillen met alleen foliumzuur, of een multivitamine voor zwangeren?
Enkel foliumzuur hier.
Ik slik los D ivm stelselmatig tekort.
En de rest bevind prima in het bloed.
Eet ook variabel genoeg etc etc hahaha.
Nu wel even sterk een craving voor lekkers.
Ik slik een multivitamine van Davitamon. Vergeet hem alleen nog steeds vaak. Hier maandag mijn NOD. Ben dan op vakantie, maar heb al wel twee testen ingepakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven