Zwanger worden vanaf januari 2020

26-12-2019 00:16 751 berichten
Lieve meiden,

Volgens mij is er nog geen nieuw topic aangemaakt voor de dames die zwanger willen worden vanaf januari 2020.

Is er animo om een nieuw topic aan te maken? Ik zag dat er al wel topics lopen, met mensen die elkaar inmiddels al wel even kennen, misschien is een nieuw topic voor de nieuwelingen fijn?

Oh ja, voelt iemand zich geroepen dit topic over te nemen? Ik heb helaas niet de tijd om de topic te leiden.

Hierbij de tabel, met dank aan Blue :)
viewtopic.php?f=28&t=454808&p=30781872&start=#p30781872
anoniem_64d290b28d595 wijzigde dit bericht op 30-12-2019 16:24
13.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Een voorzichtige felicitatie Ananas!

En voor jullie allemaal de beste wensen voor 2020! Dat het een vruchtbaar jaar mag zijn!

Krijgen jullie ook zoveel opmerkingen over zwanger worden e.d. van anderen? Ik echt heel vaak, terwijl mijn dochtertje pas 12 maanden is. Gisteren met oud en nieuw kreeg ik de opmerking dat ze niet hadden verwacht dat ik alcohol zou drinken omdat ik vast wel weer zwanger zou zijn. En er wordt continu door familie, vrienden en collega's gehint op een baby in 2020, heel vermoeiend. Terwijl ik het er echt nooit over heb met anderen. En dan vind ik het extra frustrerend dat ik al maanden op mijn eerste menstruatie zit te wachten, ik vind het zelf al lang duren en dan helpen die opmerkingen van anderen ook niet.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelukkig nieuwjaar iedereen!

@gioia82 Wat vervelend dat je familie er zo over bezig is. Bij mij valt het voorlopig nog mee, we trouwen in het voorjaar, ik verwacht daarna dat het wel hints zal beginnen regenen. Ikzelf praat er voorlopig met niemand over behalve meneer Regendans. ;-D

@liefkleinmuisje Heel herkenbaar wat je schrijft over er luchtig mee om proberen te gaan. Ik heb een goed gesprek gehad met onze huisarts voor we eraan begonnen en hij gaf ons ook de tip mee om gewoon een paar dagen tot zelfs een week na de nod pas te testen. Eerst met een goedkope 'Kruidvattest', dan om te bevestigen met een Clear Blue. We zullen zien, nog even geduld. :)

@annanas Een voorzichtige gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren Quote
O wat vervelend gioia. Ik zou daar ook niet blij van worden! Wij krijgen die opmerkingen nooit. Maar mijn man is erg goed in overdrijven en heeft regelmatig verkondigd dat hij/wij nooit gaan beginnen aan kinderen. Hij roept het nu niet meer zo hard, maar houd zich wijselijk afzijdig. We vertellen het ook bewust niet aan familie en vrienden want ik wil dit soort vragen dus voorkomen. Ik weet dat het dan gewoon intresse vragen zouden zijn, maar ik weet dat ik ze heel vervelend zou vinden. Extra druk op mij.
@Blue, idd fijn als je toch ongesteld wordt. Dan kunnen jullie er vanaf deze maand mee aan de slag. Leuk vooruitzicht! :)

@Ananas, we denken aan je. Hopelijk kan je ons morgen goed nieuws brengen. Dan gaat het ineens toch heel hard in de topic.

@Friction, heel raar inderdaad. Klopte het de vorige maand wel? Of is dit de eerste maand dat je het bijhoudt? Nou, misschien komt er toch goed nieuws, ook voor jou. Nu is het een kwestie van afwachten. In de topic had ik het over het luchtig erover doen, echter is dit toch wel heel moeilijk hoor. Ik ben er ontzettend veel mee bezig.

@Ollie, dat lijkt me een hele goede keuze. Knap dat je de app weg doet. In mijn geval zou dit ook echt wel goed zijn, maar ik durf niet ofzo. Heel stom.
Alle reacties Link kopieren Quote
@gioia dat lijkt me heel vervelend inderdaad! Ik kan me ook wel voorstellen dat zulke opmerkingen nog veel meer aankomen/blijven hangen juist als je er wel mee bezig bent maar dat nog niet wilt delen.

Als ik nu terugdenk heb ik wel eens hints/opmerkingen gehad maar de laatste tijd niet echt. Ik heb lang getwijfeld over mijn kinderwens en daar met allerlei mensen over gesproken. Dus ik krijg nu wel eens heel rechtstreeks de vraag of we al weten of we kinderen willen. Dat vind ik niet erg. Maar ik geef niet altijd eerlijk antwoord haha en niemand weet dat we al begonnen zijn, ik heb geen zin dat anderen teveel iets gaan verwachten.

We hebben recent een groter huis gekocht en zelfs toen heeft er gelukkig bijna niemand gezegd: "en wie gaan er dan allemaal in die slaapkamertjes slapen? ;-) ;-) ;-) "
@Gio, nee ik krijg zelf niet zulke vragen. Een collega van mij wel. Zij is recent getrouwd en krijgt de ene na de andere vraag over zwanger worden. Dit vindt zij heel kwetsend. Wat ik me heel goed kan voorstellen. Wat antwoord jij als mensen zulke vragen stellen?

@Regendans, trouwen en zwanger proberen te worden. Hele leuke vooruitzichten:D Eens met je huisarts. Als ik straks overtijd ben, dan wil ik echt een paar dagen wachten met testen. Ahum... dat zeg ik nu haha maar ik ken mezelf. Nou goed, wat jij zegt, we gaan het zien.
@Iedereen, ik heb een vraag voor/aan jullie. De afgelopen dagen heb ik ovu testen gebruikt zodat ik erachter zou komen wanneer mijn ovulatie is. Volgens de app is dit morgen. Eerder was de test wit en gister en vandaag wat lichter paars (Sensi ovu testen). Hoe groot is de kans dat ik morgenavond een positieve test in handen heb? Iemand hier ervaring mee, van een licht paarse test naar een knaltest? Overigens heb ik vanmiddag om 17u getest.

Ik stel deze vraag omdat wij alleen morgen kunnen proberen. Daarna gaat mijn man op zakenreis en moeten we wachten op de volgende ronde.
Alle reacties Link kopieren Quote
LiefKleinMuisje schreef:
01-01-2020 23:43
@Iedereen, ik heb een vraag voor/aan jullie. De afgelopen dagen heb ik ovu testen gebruikt zodat ik erachter zou komen wanneer mijn ovulatie is. Eerder was die wit en gister en vandaag wat lichter paars (Sensi ovu testen). Hoe groot is de kans dat ik morgenavond een positieve test in handen heb? Iemand hier ervaring mee, van een licht paarse test naar een knaltest? Overigens heb ik vanmiddag om 17u getest.

Ik stel deze vraag omdat wij alleen morgen kunnen proberen. Daarna gaat mijn man op zakenreis en moeten we wachten op de volgende ronde.
Het antwoord maakt niet zoveel uit, toch? Omdat je toch niks kan veranderen aan die zakenreis...

Zelf ben ik in februari waarschijnlijk ook precies tijdens mijn vruchtbare dagen (zonder partner) een week in het buitenland. Tja, pech gehad. Ik was even aan het overwegen om dan maar niet te gaan en een collega te vragen mij te vervangen, maar dat idee ben ik gelukkig snel weer kwijt geraakt. Er is meer in het leven dan zwanger worden, he ;)
ollie-ollie wijzigde dit bericht op 02-01-2020 00:08
0.42% gewijzigd
Ik hou jullie op de hoogte! Zal morgen een ClearBlue test kopen.

Over jouw vraag LiefKleinMuisje, je bent toch al aardig wat dagen voor de ovulatie vruchtbaar? Dus hij hoeft toch niet 'te knallen'?
@Ollie, nee veranderen kan ik idd niet meer. Maar vroeg me af hoe het dan zit met de mate van vruchtbaarheid.

Haha, goed dat je je collega niet hebt gevraagd. Dat zou ook weer zo wat zijn.

@Ananas, echt superspannend!! Over het knallen, ik weet niet hoe dit zit qua vruchtbaarheid vóór de eigenlijke ovulatie. Is alweer even geleden voor me, dus ik dacht, laat ik het forum even vragen 🙈
Alle reacties Link kopieren Quote
Gioia82, wat ontzettend irritant zeg, al die vragen. Ik heb ze gelukkig nooit gehad maar ik kan me voorstellen dat je je daar echt niet prettig bij voelt. Heb je een brutaal antwoord klaar voor als ze het weer vragen?

Wat leuk regendans dat jullie ook nog gaan trouwen, hoe dan ook nu al een bijzonder jaar dus!

liefkleinmuisje, ik ben dus zwanger geworden door 4 dagen voor mijn eisprong (getest met ovulatie testen, streepje was op dag 3 erna iets donkerder dan die 2 ervoor) voor het laatst seks te hebben... Ik snap het nog steeds niet meer het is dus heel goed mogelijk. Dus lekker dat bed in morgen, haha! Er is zeker een kans :)

annanasbaby, spannend!
Ik heb vandaag met clearblue nog een keer herhaald en een dikke vette streep gezien. Zondag ga ik die met weken indicator maar eens doen (had ik van schoonzusje gekregen die zwanger is en bij ons van niets weet) , want ik gok wel al een vroege innesteling te hebben gehad.


blueitis, grappig dat jouw man altijd zo hard heeft geroepen dat er geen kinderen komen. Ik ben heel benieuwd hoe jouw familie dan gaat reageren als het zover is. Vast heel blij verrast :)
@annanasbaby, nu dan echt Gefeliciteerd!!


Ik heb juist een beetje teveel mijn omgeving verteld over dat er graag een tweede willen... fijn om gevoel te delen, maar daardoor wordt het ook wel een ‘ding’ van iedereen. En met oud en nieuw zag ik dus dat mensen keken toen ik met een glas wijn zat, dat krijg je dan dus en daar heb ik het zelf naar gemaakt😉

Ik heb nu al sinds ik het spiraal eruit heb laten halen een ‘zwaar’ gevoel ik mijn baarmoeder... maak ik mezelf gek en is dit gewoon omdat er gerommeld is, maar ik lees ook dat het heeeel snel kan gaan en er soms mensen direct na verwijderen zwanger zijn.
Ik ben meestal heel nuchter maar nu merk ik weer net als de vorige zwangerschap dat ik obsessief wordt en van alles voel, of wil voelen... vast herkenbaar maar zo lastig en irritant!😬
Allereerst nog de beste wensen voor 2020 allemaal!

Annanas, van harte gefeliciteerd :yes:

@ Mila het is inderdaad fijn om te kunnen delen met anderen. Alleen wat je zegt, dat anderen er daardoor ook mee bezig zijn maakt het soms ook wel vervelend.
Wat je zegt over normaal heel nuchter zijn en dan nu toch van alles voelen herken ik zeker ook wel.. Je lichaam kan je goed in de maling nemen wat dat betreft ;-)

Mijn NOD kan verschoven worden naar 30 januari helaas. Vanochtend is helaas mijn menstruatie al begonnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Pip: Ik verwacht idd dat onze familie heel verrast gaat zijn. Alleen maar leuk!

@ Tealey: Balen, ik hoopte met je mee aan de hand van je symptomen. Op naar ronde 2...
Wat vervelend zeg die vragen! Wij hadden dat voordat we onze tweeling kregen heel erg... Mensen (en ook mensen die best ver van je vandaan staan) vinden dat kennelijk heel normaal om zulke vragen te stellen.

Toen ik zwanger werd van een tweeling werd ik helemaal gek van de opmerkingen; als 'oh, ben je blij ermee?' Vroeg een collegaatje... Naaaah ik liet me natuurlijk niet kennen en reageerde van; jaaaa super blij! Alsof als het niet zo is je gaat zeggen; nee ben er niet blij mee... Joh!

En toen ze hoorde dat het een jongen en een meisje werd was het; oh dan ben je wel gelijk klaar he?! Ohja?! Alsof je klaar bent als je een jongen en een meisje krijgt. Wie bepaald dat? Alsof je niet klaar mag zijn als je 2 meiden hebt of 2 jongens... Of 1 jongen of 1 meid... Anyway, dat zijn dan ook nog eens mensen die je zo aanspreken in de winkel of in de stad.
Het toppunt was een vrouw die zei; jij hebt 1 kind te veel he?! Pardon?! 😂😂😂😂 ongelofelijk wat mensen allemaal durven te vragen. Je staat er versteld van.
Ik denk dat veel mensen gewoon maar wat willen zeggen..... En niet weten wat, en dan krijg je zoiets 😉😉

Nu vragen hier heel weinig mensen of we nog voor een derde gaan. Ik denk dat niemand het verwacht, behalve mn ouders, broer en beste vriendin. Die kennen ons heel goed en weten wel wat onze wens is. Alleen zullen zij er nooit naar vragen. Ze wachten gewoon geduldig af.
Voor de rest vraagt niemand gelukkig iets... Want het kan inderdaad heel frustrerend of vervelend zijn.
Trek het jullie maar niet aan dames 😘😘

Ananasbaby heb je al een testje gekocht? Ben heeeel nieuwsgierig!! 😊😊😊😊
Alle reacties Link kopieren Quote
@Tealy, jammer! Maar symptomen voor menstruatie kunnen natuurlijk ook erg lijken op de eerste zwangerschapssymptomen. Ik heb zelf flink wat last van PMS en die duren ook echt 2 weken (vanaf de ovulatie), dus ik verwacht niet dat ik echt in die 2 weken kan merken dat ik zwanger ben. Tenzij de PMS symptomen juist helemaal verdwijnen door zwangerschap (zou ik wel zeer fijn vinden, 9 maanden PMS vrij!).

@Ananas, hopelijk vandaag wel een duidelijke positieve test!

@LiefKleinMuisje, nee ik track al best lang (meer dan 6 maanden), meestal zit mijn ovulatie rond CD 16/17, maar nu dus op CD20/21. Ik ben wel erg verkouden geweest in de eerste week van deze cyclus, misschien dat dat alles wat verlaat heeft deze maand. Ach ja, we zullen zien!

@Gioia, hier niet perse allemaal vragen/opmerkingen over zwanger worden, maar ik voel ondanks dat toch wel een beetje druk omdat iedereen om me heen al zwanger is of al een eerste kindje heeft (met name binnen de familie althans, en ook veel die nog veel jonger zijn dan mij). Dus toch voel ik daardoor toch wel die druk om ook maar snel zwanger te worden. Ik zit zelf nog wel heel erg in tweestrijd, en dat heb ik lang gezeten, omdat ik héél graag een kindje wil, maar ik erg opkijk tegen zwangerschap (klachten) en de bevalling zelf (pijn). Vandaar dat ik daar ook echt coaching voor wil zoeken als ik zwanger ben zodat ik niet in de paniek schiet bij iedere klacht die ik voel/krijg.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Volgens mij ben ik net ongesteld geworden, (wat dat zware gevoel dus wel zou verklaren) wat opzich fijn is, want even grote schoonmaak denk ik.
Met spiraal ben ik nooit ongesteld dus nu kan ik wel gaan bijhouden hoe en wat.

Maar als ik dan ga rekenen ben ik precies vruchtbaar op het moment dat ik een stedentripje maak, en mijn vriend thuis blijft!
En dit bedoel ik dus... normaal ben ik nuchter en nu vind ik dit dus echt balen😂. Maar goed, gewoon genieten van een mooie stad en niet gelijk hopen en ervan uit gaan dat het met een maand al gelukt moet zijn dus...🙈
Alle reacties Link kopieren Quote
Is je man dan ineens zo van gedachten veranderd Blue? Of riep hij eerder maar wat? In ieder geval heel erg leuk als iedereen dan zo verrast is!

@Mila: "Fijn" dat je al ongesteld bent geworden! Jammer van de timing van je stedentrip, ga je lang weg? Ik zou vlak voordat je vertrekt nog een poging doen, je weet maar nooit!

@Friction: vervelend dat je zo op kijkt tegen de zwangerschap/bevalling. Ik heb wel gemerkt dat je er echt in groeit, je bent zo lang aan het wachten op de baby dat je op een gegeven moment gewoon wil bevallen!

Pff wat een belachelijke opmerkingen heb jij gekregen Bloemetje! Een kind teveel, hoe verzin je het... Ik probeer me er inderdaad niet te veel van aan te trekken, maar ik vind het wel frustrerend!


@Pip: Hm nee een brutaal antwoord heb ik nog niet. Meestal negeer ik het maar een beetje. Mijn schoonfamilie begint er echt iedere keer over als we daar zijn, daar moet ik eigenlijk wel iets op verzinnen maar ik heb nog niet echt ideeen. Had niemand door tijdens O&N dat jij alcoholvrije champagne dronk?

@Muisje: Ik heb geen verstand van ovulatietesten, maar ik zou het gewoon proberen! Is alleen maar leuk toch :P
Als iemand vraagt of we een tweede willen dan geef ik gewoon eerlijk antwoord, namelijk dat we dat wel willen (en eerder zei ik dan ook nog "maar nu nog niet"). Maar de laatste tijd krijg ik vooral opmerkingen en vragen waar ik niet zoveel mee kan, zoals dus iemand die keihard op een borrel roept waarom ik glühwein drink en nog niet zwanger ben. Of kerstkaarten met daarop geschreven dat er vast een baby komt in 2020. Heel vreemd.

@Regendans: Haha ja na trouwen komen er vaak vrij snel kinderen, die vraag zul je vast wel krijgen dan... Leuk vooruitzicht dit voorjaar!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ananas ik ben ook super benieuwd of jij al een tweede test hebt gedaan....
ik had bij de eerste 2 dagen na nod de eerste test gedaan met ochtendurine en toen had ik ook een heel licht streepje. Toen liep ik helemaal blij naar mn man toe en zei: schat ik heb een klein cadeautje voor je. Hij in tranen toen hij de test zag en daarna ging ik heel droog vragen: jij ziet dat hele lichtje lijntje ook toch.

Jeetje wat wordt er veel geschreven, af en toe lastig om het helemaal goed terug te lezen en op iedereen te reageren.
Hier krijgen we momenteel ook veel de vraag wanneer de 2e komt. Ik blijf gewoon zeggen dat we wel een 2e willen maar dat we nu nog erg genieten van de eerste.
Bij de eerste zwangerschap wisten sommigen dat we er mee bezig waren en hebben we het een aantal mensen ook vrijwel direct verteld. Heel leuk hoor want ik kon er altijd met iemand over praten.
Maar nu willen we het graag voor ons zelf houden.

Zojuist ben ik ook ongesteld geworden!! Ik helemaal blij. Hopelijk dit keer gewoon meteen een normale cyclus. Vorige x heeft dit heel lang geduurd maar daarna was ie altijd heel netjes 28 dagen.
Dus ik schat mijn nod op 30 januari
Alle reacties Link kopieren Quote
@Bloemmetje: Wat een opmerkingen! Allemaal aannames helemaal nergens op gebaseerd.

@Mila en NM717: Fijn dat jullie ongesteld zijn. Op naar de eerste ronde. Ik heb heftige buikkrampen en hoop dat het snel doorzet, dan zijn de krampen meestal over.

@Gioia: Vijf jaar geleden toen we elkaar leerde kennen, wilden wij beide ECHT GEEN kinderen. Lekker je eigen ding doen, gezellig samen. Maar inmiddels zijn we geland in ons leven, huis en carrières op orde en hebben we letterlijk en figuurlijk ruimte over en ons afgevraagd wat en of we daar iets mee wilde. We hebben beide geen rammelende eierstokken/ballen, maar we zien ons wel over 10 jaar aan de keukentafel zitten met meer dan twee. Dus we zaten een beetje in de modus 'ik denk dat ik wel kinderen wil, maar later (want nu is nog te eng/onzeker/wel makkelijk). Maar we worden er beide niet jonger op, dus we hebben afgelopen najaar heel bewust de knoop doorgehakt om er toch voor te gaan.
Maar mijn man roept nog steeds hetzelfde als 5 jaar geleden. En eerlijk gezegd soms ook wel express. Wij zijn afgelopen zomer getrouwd en willen vooral geen verwachtingen scheppen. We willen beide geen enkele druk van buitenaf voelen en dat lukt zo heel aardig :)
Ik zal straks op nog meer mensen reageren, maar even tussendoor;

Ik heb vanmorgen nog een test gedaan, maar die was negatief.. Dus ik was best een beetje teleurgesteld.
Toch voor de zekerheid wel een clear blue gekocht; en op de weg naar huis op de fiets voelde ik opeens heel specifiek dat gevoel in mn borsten! Dus thuis meteen de test gedaan, staat duidelijk ZWANGER 1-2 weken.
Haha ik snap er niks meer van maar voel me nu wel zwangerder iig!

Maar de tip om gewoon een paar dagen na NOD pas te testen kan ik dus wel aanraden, want dit onzekere gedoe is ook niks.
Maar ik ga er wel vanuit dat ik zwanger ben nu! Dus bedankt voor alle felicitatiess xxx
@ananasbaby jeetje wat spannend... Maar wat fijn dat je een clearblue in huis had gehaald... Die geeft tenminste duidelijkheid... 😊😊

@gioia & @blueitis; Jaaa heel bijzonder de reacties die je krijgt. Nu zijn ze inmiddels 20 maanden maar we zijn soms nog een bijzonder object. Zeker als ze in de kinderwagen zitten of in de boodschappenkar... Nu is dat ook leuk als je twee van die ukkies ziet zitten.... En zolang mensen niks zeggen of vragen vind k het ook prima als ze alleen lachen of kijken.... 😂😂
@blueitis; leuk dat jullie ervoor hebben gekozen om ervoor te gaan! Mensen zullen wel even gek kijken, maar er is inderdaad minder de aandacht op gevestigd en dat is fijn!
Zo ik ben er weer hoor!
Ik heb net de verloskundigenpraktijk gebeld en de 1e afspraak ingepland, spannend! Ik durf voorzichtig blij te zijn, maar mijn man en ik zitten allebei nog wat in de fase dat we het niet helemaal kunnen geloven.

Wij kregen een aantal jaren terug wel vaak de vraag of we nog een kindje wilden, maar het afgelopen jaar is dat erg afgenomen: nu onze dochter 4 is wordt er meer vanuit gegaan dat we waarschijnlijk maar 1 kind wilden?
Ik ben wel altijd open over mijn kinderwens geweest, maar de afgelopen 2 jaar was die wens er wel, maar was onze situatie echt niet stabiel genoeg.
En toen die wel stabiel was, bleek ik een slechte pap-uitslag te hebben, moest ik hiervoor behandeld, en bleek bij controle nog steeds niet alles weg te zijn. Dus dat is ook een heel traject geweest van bijna een jaar.

Mijn moeder kon best pushen, ook toen we eerder aangaven dat we de situatie niet stabiel genoeg vonden om nog een kindje te krijgen. Ik denk dus dat zij heel blij zal zijn, maar het nu nog niet zal verwachten omdat ik pas net die pap-behandeling weer heb gehad. We wachten nog even met het vertellen!

@regendans super leuk dat je gaat trouwen! Hopelijk met een kindje in je buik erbij!

@Mila fijn dat je menstruatie is begonnen! ik heb veel verhalen gehoord van mensen die ook een spiraal hadden, en dat het erna direct raak was.

@Friction, het zou echt jammer zijn als je teveel last hebt van je zorgen. Goed dat je zegt dat je wel open staat voor wat hulp hierbij! Ik heb echt heeeel goede ervaringen en verhalen gehoord over de POP-poli, dit is psychologische/psychiatrische ondersteuning voor zwangeren vanuit het ziekenhuis. Alle grotere ziekenhuizen hebben dit.
Alle reacties Link kopieren Quote
@gioia: ja ik denk dat het ook wel goed moet komen, Ik weet waar ik het voor doe :flirting: . Gister weer op bezoek geweest bij mijn kleine nichtje (nu 7 maanden) en dan smelt ik echt helemaal!

@Ananas: Bedankt voor de tip! Ga ik zeker naar kijken als het zover is. Ik had ook al gezien dat er een verpleegkundigepraktijk in de buurt zit waar n psycholoog ter begeleiding aanwezig is waar je wekelijks een afspraak mee kan maken. Ook heel fijn!
Wat vervelend van die pap-uitslag! Daar gaat dan inderdaad weer een hoop tijd overheen. Extra fijn dat het nu zo snel gelukt is dus!

Hier nog geen PMS symptomen, sterker nog ik voel me beter als normaal rond deze tijd van de cyclus, best vreemd dus :huh: . Maar ik moet echt oppassen dat ik niet op de zaken vooruit loop. Eerst maar es afwachten of ik ongesteld wordt na volgend weekend.
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oke, poging 3 (ik typ dit op mijn telefoon en elke keer als mijn scherm draait is mijn getypte tekst weg :-(

Hebben jullie hier ook last van?

Iedereen de beste wensen en ananas en pip, gefeliciteerd!!!

Wat hebben jullie al een hoop geschreven. Wij hadden de afgelopen dagen het ene feestje na het andere, dus ik loop een beetje achter ;-)

Mijn man wilde geen kinderen, totdat ik ongepland zwanger bleek te zijn.. toen we erachter kwamen bleek ik al bijna 20 weken te zijn. Inmiddels hebben we al 2 kinderen en willen we nu beide een derde. Ik ben zo blij dat mijn man na heel veel gesprekken toch voor een derde wil gaan.

We zouden er vanaf Januari voor gaan maar hebben een paar keer rond mijn eisprong in december zonder condoom sex gehad en ik slik al maanden de pil niet meer, dus de kans is aanwezig dat ik zwanger ben (ik ben al 2 dagen met vlagen ontzettend misselijk). Geen idee of dit soort kwaaltjes al zo snel van een zwangerschap kunnen zijn of innesteling? Ik ben ook verkouden, dus het kan daar ook door komen. Ik weet alleen niet wanneer ik ongesteld moet worden (was 10 december voor 't laatst ongesteld) en er zitten vaak 28 - 34 dagen tussen mijn volgende ongesteldheid. Ik zat te denken om rekening te houden met 34 dagen, dus dan zou ik 13 Januari mijn NOD hebben. Of hoe berekenen jullie je NOD? Bij mijn eerste kind was ik niet bezig met zwanger worden en bij de tweede nooit ovulatietesten gebruikt en geen NOD s uitgerekend, dus dit is ook weer nieuw voor mij.

Grappig dat veel van jullie opmerkingen van andere over een eventuele zwangerschap vervelend vinden. Ik vind het juist leuk als mensen er over beginnen (bijvoorbeeld mijn moeder), omdat het mij het gevoel geeft dat het kindje niet alleen bij ons maar bij familie ook zeer gewenst is. Ik denk dat ze zo'n 6 - 8 keer per jaar vraagt of er nog een derde komt. We ontkennen noch bevestigen dat dan en dan zegt ze er niet veel meer over. Geeft me het gevoel dat ze ontzettend blij zal zijn als het zover is. Een vriendin en ander familielid weten ervan en dan vind ik het leuk dat ze erover beginnen, want ik vind het leuk om het er met ze over te hebben. Ik zou het ze ook meteen vertellen als de test positief is. Ik vind de opmerkingen zoals 'weet je zeker dat het geen tweeling is' als je zwanger bent en een buik hebt vervelender :-(

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven