Zwanger worden vanaf juni/juli 2019

30-04-2019 09:32 1331 berichten
Op naar een vruchtbare zomer! :love:

Zuid87 , Maída, Pebbles01, Miekejansje, Zellithyia, Drenthsmeisje88, Ficusje gezien jullie je of zijn afgemeld of al een tijd niet hebben gereageerd hebben we jullie uit het tabel gehaald. Hopelijk komen jullie nog eens kletsen!


Naam Leeftijd N.O.D./ :cheer2: Uitgerekende datum J/M/O :heart: Bijzonderheden
Elmen 28 22 januari 2e kindje
Fietje_ 28 9 september 1e kindje
Koekiemonster26 29 :cheer2: 3 maart M :heart: 2e kindje
Vanishing twin
Sinnieee 28 :cheer2: 3 Maart :heart: 2e kindje
Veyi 28 :cheer2: 17 Maart :heart: 1e kindje
Sophielagirafe 33 :cheer2: 27 maart 2e kindje
Lisanne22 29 :cheer2: eind maart 1e kindje
SannevanS87 32 :cheer2: eind maart begin april 1e kindje
Supersmoothie 26 :cheer2: 1 april :heart: 1e kindje
Bumpersticker 28 :cheer2: begin april 2e kindje
mindsey 33 :cheer2: 17 april 1e kindje
17 juni vroege miskraam
Valkgezicht 30 :cheer2: april 2e kindje
Sunshine1992 26 :cheer2: juli 1ste kindje
VietjeH 26 :cheer2: 26 augustus 1e kindje, 10-9 miskraam gehad.
Prettymama 31 :cheer2: 29 augustus :heart: 3de kindje, vmk okt'19
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:58
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
94.50% gewijzigd
Hallo allemaal mag ik ook meeschrijven? Mijn naam is Lisanne, bijna 29 jaar. Mijn vriend is 31. We zijn nu ongeveer 1,5 jaar samen en net een groot huis gekocht. We kennen elkaar nog niet zo heel lang maar zijn allebei zeker over elkaar en zijn er klaar voor. We zijn een paar weken geleden naar Ierland geweest en toen de knoop doorgehakt dat we er voor willen gaan. Heel erg spannend! Ik ben al jaren aan de pil. Ik had eigenlijk nog een strip en die wilde ik nog slikken en daarna stoppen. Alleen werd ik maandag ineens door de pil heen ongesteld. Eigen schuld want ik had de pil al een hele tijd doorgeslikt. Vriend vindt het nu onzin dat ik de strip nog afmaak. Megaaaa spannend vind ik het. Ik lees iedere dag wel dingen en zit veel op het forum sindsdien en lees artikelen.
Fijn om hier zoveel herkenbaarheid te lezen. Als ik nu denk aan zwanger zijn zie ik alleen maar het romantische plaatje voor me. Goed om af en toe ook even wat andere verhalen te horen!
Wat betreft wet WIEG is voor ons niet van toepassing. Vriend heeft eigen bedrijf.
Ik twijfel nog wel eens over mijn werk. Vriend ook want mijn werk is niet zonder risico qua agressie en het geeft veel stress. Alleen voelt het niet heel goed om te solliciteren terwijl we bezig zijn met zwanger worden. Lastig!
Hallo allemaal! Ik zou het leuk vinden om met jullie mee te schrijven. Ik ben 30 jaar en heb al 2 kinderen. Een dochter van 3 jaar en een zoon van bijna 2 jaar. Wij willen graag voor een 3de kindje gaan maar helaas moet ik nog even wachten. In februari heb ik een lisexcisie gehad vanwege voorstadium baarmoederhalskanker. Eind juli moet ik terug voor een nieuw uitstrijkje en ik hoop dat ik daarna groen licht krijg van de gyneacoloog. :-]
Alle reacties Link kopieren
Supersmoothie: wij gaan echt beginnen zodra ik weer een cyclus heb. Dus na de volgende menstruatie, wij nemen bewust deze ronde nog niet. Als ik het goed heb ben ik ongesteld vlak voor de verjaardag van mijn dochter en starten we daarna. Het gaat nu wel heel snel!

Lisanne: wat ontzettend leuk dat je ook mee komt schrijven! En Ierland is echt prachtig! Ga je de pil nog doorslikken of kijk je nu hoe je cyclus op gang komt. Misschien wilde je lichaam je vertellen dat het er klaar voor is :hihi:

Prettymama: jeetje dat is wel heel erg spannend dan. Er hangt veel af van dat uitstrijkje. Ik ga voor je duimen dat alles oké is en jullie wens voor een derde kindje snel mag uitkomen.

En... Ik ben vandaag weer tante geworden :cheer2: echt een heerlijk ventje :flirting:
koekiemonster26 ja dat klopt! De gyneacoloog had wel al gezegd dat ik gewoon nog zwanger kan worden en blijven (wel een grotere risico op vroeggeboorte) maar we blijven positief. Hopen op een goede uitslag eind juli en dan kunnen we ook van start :-D en gefeliciteerd! Heerlijk he zo'n kleine frummel :flirting:
Alle reacties Link kopieren
@prettymama : echt wel, gelijk helemaal verliefd :flirting:
Wat fijn dat je in principe gewoon zwanger kunt worden! Wil je al wel in het lijstje of wacht je liever even de uitslag af? (Dit mag je ook zelf doen, wachtwoord staat in de topic) Wel heel gezellig dat je al komt meekletsen in de voorpret
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_385731 wijzigde dit bericht op 08-11-2019 12:29
99.67% gewijzigd
koekiemonster26 ik zal mijzelf in het lijstje zetten. Ik ga van het positieve uit en anders kan ik er altijd nog uit.

SannevanS87 ik heb beide keren met ovulatietesten gewerkt (iets met graag controle hebben hahaha) Beide keren hierdoor wel direct zwanger. Ik twijfel nog of ik het dit keer weer ga doen maar waarschijnlijk wel :hihi:
Alle reacties Link kopieren
sanne als mijn cyclus weer op gang komt neem ik ook een stiekeme test mee hoor op vakantie! En een reservetest voor als ik de eerste niet geloof... Lang leve die 2 voor 5 euro testen ;-) Mijn man zei: jij kan echt niet in de spanning zitten op vakantie! Vorige keer wel ovulatie testen gebruikt, het is wel makkelijk te weten wanneer je precies ovuleert. Zo'n app gaat uit van het gemiddelde en daar kun je dus niet helemaal van uit gaan.

prettymama fijn! Dat is ook het beste natuurlijk!
Oh spannend prettymama!
Ik heb ook het hpv virus. Ik moest hier ook voor naar de gynaecoloog en ze hebben plekjes weggebrand. Ik moet in het najaar weer voor uitstrijkje en controle. Mijn huisarts zei dat, in het slechtste geval, ze een stukje van mijn baarmoedermond af moeten halen maar dit geen schade heeft als ik al zwanger zou zijn tegen die tijd.

Koekiemonster ik denk dat ik de boel nu maar op zijn beloop laat. Kennelijk wilde mijn lijf al eerder stoppen met de pil.

Ovulatietesten weet ik niet zo goed. Ik denk dat ik het eerst nuchter wil benaderen. Beetje op zijn beloop laten maar ik hou nogal van controle dus wie weet kom ik daar weer snel op terug.
Alle reacties Link kopieren
lisanne spannend hoor! Dan is het nu dus echt begonnen! Dat van die controle herken ik heel goed haha. Ik ben benieuwd hoelang ik het vol ga houden zonder testen :hihi:
Koekiemonster26 schreef:
30-04-2019 09:37
Ik ben 29, mijn man 32 en onze dochter is bijna 2. Wij starten in juni en ik vind het ongelooflijk spannend! Ik wil het graag nog even voor onszelf houden, maar ben een enorme flapuit dus ik ben bang dat ik me verspreekt. Daarom lijkt het me leuk hier te schrijven met andere dames 😊
hihi :cheer:
Lisanne22 ook spannend dus. Bij mij is er dus wel een stuk baarmoedermond verwijderd. Je moet er wel rekening mee houden dat als je zwanger bent ze geen uitstrijkje maken. Dat is ook de reden waarom wij nog niet kunnen beginnen. Omdat ik zeker wil weten dat het nog steeds schoon is bij het controle uitstrijkje. Dus houd er rekening mee dat als je zwanger zou raken deze maanden dan kan je pas weer een uitstrijkje laten maken 3 maanden na je bevalling.
Alle reacties Link kopieren
prettymama staat de afspraak voor het controle uitstrijkje al? Ik kan me voorstellen dat je het even zeker wilt weten!

Ik merk dat de spanning oploopt, het is echt al bijna juni. Ik ben echt zo benieuwd hoe het gaat en ik schrik weer van hoe anders ik me al voel (dagen na het verwijderen van de mirena) wat hebben die hormonen toch een invloed. Gelukkig hoef ik me voorlopig even niet druk te maken over anticonceptie.
Koekiemonster26 nee de afspraak kan ik pas 6 weken van te voren inplannen dus begin juni weet ik wanneer ik die afspraak heb. Zal zo in de week van 20 juli zijn. Ja dat is altijd weer even omschakelen als je die hormonen niet meer in je lichaam hebt he. Idd nog maar een paar weekjes en dan is het juni! Spannend he?!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik wil ook graag meeschrijven op dit forum. Ik heb de afgelopen week al veel fora gelezen en vind het bij jullie prettig dat jullie er zo nuchter over praten :)
Ik ben 31 en op 18 april is mijn mirena spiraal er uit gehaald. Deze zat er 4 jaar in en ik ben ook al 4 jaar niet ongesteld geweest. Daarvoor altijd aan de pil dus ik heb geen idee wat een normale cyclus is voor mij. Nu aan het wachten tot mijn cyclus op gang komt en dan willen we gaan proberen. Iemand hier ervaring mee hoe lang het kan duren voor je cyclus op gang is?
Zuid87 ik heb voor ik zwanger werd van mijn eerste kindje 12 jaar de pil geslikt. Ik was gestopt en mijn cyclus was gelijk weer normaal! Maand erop was ik zwanger. Het kan dus snel gaan maar het kan helaas ook een langere tijd duren. Het wordt even afwachten voor je. Wel spannend ook! Eerste kindje dus?
Alle reacties Link kopieren
zuid gezellig dat je mee komt kletsen! De vorige keer was ik ook gelijk weer ongesteld, maar heb toevallig de huisarts even gevraagd vorige week wat ik kon verwachten en die gaf aan dat je met een mirena je cyclus niet onderdrukt maar voorkomt dat je een laagje opbouwt om in te nestelen (naast dat het een barrière is). Hierdoor hebben veel vrouwen geen menstruatie, maar je hebt nog wel een cyclus. Het duurt gemiddeld 2 maanden voor je cyclus weer hersteld is naar "normaal". Maar het is een beetje gissen hoelang dat duurt. Ook heb je eerst een eisprong en raak je daarna pas ongesteld, dus er zijn ook veel vrouwen die na de mirena meteen zwanger zijn zonder ongesteld te zijn geweest.
Wanneer zijn jullie van plan te starten?
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_385731 wijzigde dit bericht op 08-11-2019 12:30
99.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@prettymama het is inderdaad voor ons eerste kindje. Binnen de vriendengroep al heel veel kids, maar bij een aantal heeft dit wel wat voeten in de aarde gehad. Dit maakt me wel een tikje bezorgd over of het ons gegund is en hoe lang het allemaal duurt.

@koekiemonster we zijn nu al niet heel trouw met bescherming in de weer, maar als mijn cyclus op gang komt dan wel proberen om rond de vruchtbare dagen wat vaker plezier te hebben :)

@sanne tja dat wachten, daar ben ik ook niet zo goed in 😂

Wel goed om te horen dat het per persoon zo verschillend is. Ik moet eigenlijk gewoon nog even wat geduld hebben, dan gaat mijn lijf het vast wel fiksen 😊

In ieder geval fijn dat ik hier het een beetje van me af kan schrijven, anders blijf je er toch zo mee rondlopen. We willen het nog tegen niemand zeggen dat we er mee bezig zijn, juist omdat in de vriendengroep er een aantal zijn waarbij het een paar keer heel lang geduurd heeft. En constant die vragen of je al zwanger ben lijkt me ook niks. Hoe doen jullie dat?
prettymama schreef:
10-05-2019 13:49
Lisanne22 ook spannend dus. Bij mij is er dus wel een stuk baarmoedermond verwijderd. Je moet er wel rekening mee houden dat als je zwanger bent ze geen uitstrijkje maken. Dat is ook de reden waarom wij nog niet kunnen beginnen. Omdat ik zeker wil weten dat het nog steeds schoon is bij het controle uitstrijkje. Dus houd er rekening mee dat als je zwanger zou raken deze maanden dan kan je pas weer een uitstrijkje laten maken 3 maanden na je bevalling.
Oh wat apart dat wist ik niet! Heeft de huisarts ook niks over gezegd! Goed om wel te weten! Ik had maar pap2 maar wel wat onrustige plekjes die ze konden zien
Alle reacties Link kopieren
sanne 34 dagen tot je menstruatie? Of tot je eisprong? Mijn cyclus is maar 24 dagen, dus zo lang hoef ik niet te wachten. Ik verwacht 26-5 mijn volgende menstruatie (als deze netjes op tijd is dan hè)

zuid wij proberen het ook stil te houden. Echt zo moeilijk, want je bent er natuurlijk enthousiast over. Ook heb ik alleen deze week al 3 keer de vraag gekregen en verwacht ik hem ook nog wel een paar keer. (Nieuw neefje, dochter bijna jarig). Ik heb het een vriendin verteld die woont niet in de buurt en heeft geen link met vrienden en familie hier en ik werd net betrapt door een dame die ik van het forum ken, maar ook deze heeft geen link met familie en vrienden.
Ik ontwijk de vragen gewoon, meestal zeg ik iets in de trant van: nog niet hoor misschien volgend jaar. (Lekker vaag ook, wil ik volgend jaar bevallen of dan proberen zwanger te worden? )

@ Zuid & Lisanne lukt het jullie zelf toe te voegen aan het tabel of zal ik dat even doen? Wat is voor jullie de startmaand? (Of geschatte/gewenste startmaand)
Wat een leuke club al zo! Fijn om met elkaar te delen. Ik ben ook heel benieuwd wanneer mijn eerste echte ongesteldheid begint en hoe lang mijn cyclus zal zijn. Ik ben in het verleden al een keer eerder gestopt omdat ik daar benieuwd naar was. Kan me nog herinneren dat ik toen een vrij lange cyclus had. Ik weet eigenlijk niet zo of dat positief of negatief is?

Ik ben best een flapuit en ik probeer het aardig voor me te houden maar ik denk dat ik het ook wel weer wel wil delen aks het langer gaat duren. Aan de andere kant lijkt het mij ook vervelend als het vaak gevraagd wordt wanneer het niet lukt.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_385731 wijzigde dit bericht op 08-11-2019 12:30
99.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ koekiemonster. Kan jij me toevoegen aan de tabel? Startmaand juni, leeftijd 31 jaar, 1e kindje. Cyclus geen idee 😂

@sanne. Ik ben helemaal gestopt met alcohol drinken, dit omdat een goede vriendin er lang over gedaan had om zwanger te worden, en het bij haar ineens lukte zodra ze helemaal geen alcohol meer dronk. Schijnt wel invloed te hebben op je vruchtbaarheid, ook bij de man trouwens. Maar mijn vriend laat zijn biertje in het weekend nog niet staan hoor 😏. Anderen in mijn omgeving dronken af en toe nog een wijntje en daarbij is het ook gelukt, maar voor mezelf wilde ik ook eens kijken of ik dat wijntje in het weekend erg zou missen. Tot dusver geen moeite mee gehad 😊. Ben ook wel benieuwd hoe jullie dit doen. En ook qua eten, laat je de rauwe vis en vlees al staan als je gaat proberen, of eten jullie dat gewoon? Dat vind ik namelijk lastiger dan met een drankje. Ga je uit eten, staat er weer carpaccio op het menu 😅.
Alle reacties Link kopieren
Lisanne lengte maakt niet zoveel uit zolang het maar langer is dan uit mijn hoofd 21 dagen en korter dan 45. Het voordeel van een kortere cyclus is dat je vaker een kans hebt in een bepaalde tijd, het nadeel is dat je daar dus alleen voordeel aan hebt als je probeert zwanger te worden. De rest van je leven ben je gewoon heel vaak ongesteld.

sanne hihi de dagen tot mijn eisprong heb ik nog niet geteld, ik geloof dat die dan rond 7 juni is. Dus nog.... 27 dagen? Ik tel echt nog af tot menstruatie, want dan begint het voor mijn gevoel.

Ik heb gisteren nog 3 glazen wijn gedronken op een feestje, maar drink niet veel (lang niet elke week). Dat zal ik wel blijven doen. De vorige keer hield ik rekening met eten en alcohol vanaf de eisprong en at ik lekker die carpaccio en dronk ik dat glas wijn als ik ongesteld was :-D
Mijn man drinkt niet, dus dat zit wel goed! Rookt hier iemand (ook mannen)? Ik kan me voorstellen dat dit lastiger is om te stoppen, maar heeft echt heel veel invloed op je vruchtbaarheid en die van je man/vriend.

Zuid ik voeg je zo even toe! Even een boterham smeren, wij mogen zo op kraamvisite! (En mijn dochter mag mee :cheer: )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven