Zwanger worden vanaf juni/juli 2019

30-04-2019 09:32 1331 berichten
Op naar een vruchtbare zomer! :love:

Zuid87 , Maída, Pebbles01, Miekejansje, Zellithyia, Drenthsmeisje88, Ficusje gezien jullie je of zijn afgemeld of al een tijd niet hebben gereageerd hebben we jullie uit het tabel gehaald. Hopelijk komen jullie nog eens kletsen!


Naam Leeftijd N.O.D./ :cheer2: Uitgerekende datum J/M/O :heart: Bijzonderheden
Elmen 28 22 januari 2e kindje
Fietje_ 28 9 september 1e kindje
Koekiemonster26 29 :cheer2: 3 maart M :heart: 2e kindje
Vanishing twin
Sinnieee 28 :cheer2: 3 Maart :heart: 2e kindje
Veyi 28 :cheer2: 17 Maart :heart: 1e kindje
Sophielagirafe 33 :cheer2: 27 maart 2e kindje
Lisanne22 29 :cheer2: eind maart 1e kindje
SannevanS87 32 :cheer2: eind maart begin april 1e kindje
Supersmoothie 26 :cheer2: 1 april :heart: 1e kindje
Bumpersticker 28 :cheer2: begin april 2e kindje
mindsey 33 :cheer2: 17 april 1e kindje
17 juni vroege miskraam
Valkgezicht 30 :cheer2: april 2e kindje
Sunshine1992 26 :cheer2: juli 1ste kindje
VietjeH 26 :cheer2: 26 augustus 1e kindje, 10-9 miskraam gehad.
Prettymama 31 :cheer2: 29 augustus :heart: 3de kindje, vmk okt'19
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:58
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
94.50% gewijzigd
Staat nu iedereen er in? En klopt het zo?
Super! Bedankt voor het toevoegen!

Wat betreft wijn, ik vind dat heel lastig. Is nogal algemeen bekend dat ik wel van een borrel hou. Mijn vriend trouwens ook. Ik ga proberen er wat op te letten. Zoals vandaag gaan we overdag even naar de vereniging van vriend en vanavond verjaardag en ik heb aangeboden wel te willen bobben. Mooie stok achter de deur voor mijzelf 😉. Vriend gaat er niet mee stoppen maar dat vind ik ook niet zo erg. Ik denk dat ik maar wat moet minderen. Is ook het enige wat ik echt ga missen als ik straks zwanger ben, rode wijn!
Koekiemonster26 de lengte van je cyclus maakt soms wel degelijk uit! Als je cyclus te kort is kan het zijn dat je LF te kort is, dat is de tijd na de eisprong. Als er sprake is van een luteale fase die korter is dan 9 dagen, wordt de kans op een zwangerschap aanzienlijk kleiner. Een bevruchte eicel heeft namelijk gemiddeld 9 dagen nodig om zich vanuit de eileider naar de baarmoeder te verplaatsen en om zich daar in te nestelen. Het eitje kan dus dan wel bevrucht worden maar krijgt geen kans om in te nestelen en wordt dan dus direct afgestoten. Daarom is het altijd handig om te weten hoelang je LF ongeveer is. Het kan ook zijn dat je LF normaal is maar de fase voor de eisprong korter dan maakt het natuurlijk niets uit :)

Lisanne22 ik had pap 4 dat is wel een stuk hoger (een na hoogste) en het was al echt het voorstadium van baarmoederhals kanker vandaar dat er bij mij dus wel al een stuk is weggehaald. Pap 2 is nog niet zo ernstig ze houden het dan idd wel in de gaten dat het niet hoger gaat worden. Vaak ruimt het lichaam het dan nog zelf op. Zoniet dan wordt het stuk met slechte cellen idd weggesneden. Maar voor nu nog niets om je zorgen om te maken en zou in jou geval ook niet wachten om nu zwanger te worden tenzij de huisarts/gyn anders adviseert
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden, mag ik ook komen meeschrijven? :-)

Het voelt een beetje raar om dit te typen, alsof ik daarmee aan mezelf toegeef dat toch echt, nu, het moment is gekomen dat ik graag moeder zou willen worden. Terwijl je tegelijkertijd geen idee hebt waar je aan begint natuurlijk ;).

Ben best een tijd single geweest en zag mezelf meer als tante- dan als moedermateriaal. Veel aan het reizen en onrust in m'n donder, ook qua werk. En ik hecht(te) nogal aan mn vrijheid en onafhankelijkheid ;).

Nu alweer 2,5 jaar ontzettend gelukkig met mijn vriend. Ik ben 33, hij wordt bijna 37. En met hem wil ik het opeens wél allemaal. Ook al vind ik het ook retespannend als ik eerlijk ben!

Ik voel gewoon een niet te ontkennen kriebel en verlangen naar een kind, een gezin vormen samen.
Helemaal rationeel/logisch zou het zijn om te wachten tot 1 augustus, dan gaat mijn tijdelijke contract over in een vast contract. En ik heb ein-de-lijk die baan waar ik superblij mee ben. En aan een zomer nog volop genieten klinkt ook helemaal niets verkeerd ;). En toch heb ik geen zin meer om voorzichtig te doen, en wel om het op z'n beloop te laten. We zijn nog niet actief bezig maar nemen wel steeds meer risico..

Vorig jaar mei ben ik al gestopt met de pil omdat ik klaar was met de hormonen na zoveel jaar en wilde zien wat mijn eigen lichaam deed. Daar ben ik nu heel blij mee want het duurde eindeloos (een maand of 4) voordat mijn cyclus weer op gang kwam en daarna nog een tijd heel onregelmatig, met uitschieters naar 60 dagen. Nu alweer een paar maanden op 30 - 34 dagen.

Ik zou ongeveer vandaag ongesteld moeten worden, maar kreeg opeens vorige week tijdens een weekend weg met een vriendin een bloeding. o_o Veel te vroeg voor mij (op dag 25 geloof ik). We hadden één keer onveilige seks gehad deze maand dus twijfelde even of het een innestelingsbloeding kon zijn, maar meerdere testjes gedaan en die bleven heel wit ;). Voelde wel dat het echt ok zou zijn als het zo was.
En ook helemaal goed dat het nu nog niet zo is.. Ook wel fijn om eerst dat contract binnen te hebben en we hebben geen haast.

Merk dat ik het onwijs fijn vind om dit zo eens van me af te schrijven!! Afgelopen week door die onzekerheid er onbewust toch wel veel mee bezig geweest.. Ik kan er met mijn vriend wel over praten, maar voor hem is het toch wel héél abstract in deze fase. Hoe is dat voor jullie? Zijn jullie er echt samen mee bezig of speelt het 'zwanger worden' proces meer bij jou?

@koekiemonster: gefeliciteerd met je neefje! :cheer2:

Hele fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@ Lisanne: ik hou ook wel van een wijntje, dus het gaat bij mij zéker opvallen als ik daar nee tegen zeg haha. Drink ook regelmatig een vrijdagmiddagborrel met mijn (vrouwelijke) baas.. dus dat wordt nog wel interessant tegen die tijd. Gelukkig is ze helemaal fantastisch en gek op kinderen, dus dat zal hopelijk wel loslopen.
Alle reacties Link kopieren
prettymama schreef:
11-05-2019 13:14

Lisanne22 ik had pap 4 dat is wel een stuk hoger (een na hoogste) en het was al echt het voorstadium van baarmoederhals kanker vandaar dat er bij mij dus wel al een stuk is weggehaald. Pap 2 is nog niet zo ernstig ze houden het dan idd wel in de gaten dat het niet hoger gaat worden. Vaak ruimt het lichaam het dan nog zelf op. Zoniet dan wordt het stuk met slechte cellen idd weggesneden. Maar voor nu nog niets om je zorgen om te maken en zou in jou geval ook niet wachten om nu zwanger te worden tenzij de huisarts/gyn anders adviseert
Wat heftig prettymama, zal wel even schrikken zijn geweest! Ik duim mee voor een goede uitslag in juli :).
Alle reacties Link kopieren
@mindsey leuk dat je meeschrijft :) wat fijn dat je er nu aan toe bent en dat jullie er straks ook voor gaan. Bij mij heeft mijn vriend heel lang getwijfeld of hij wel kinderen wilde, en ik wist al dat ik ze wel wilde. Hij is na lang nadenken gelukkig tot de conclusie gekomen dat hij het ook graag wil, maar hij is nog niet zo bezig met het hele proces. We hebben het er wel over gehad dat we het eerst gewoon gaan proberen als we zin hebben en dan zien of het lukt. Als het dan na een half jaar nog niet is gelukt maar eens kijken naar ovulatie testen etc.
Ik merk wel dat ik er meer mee bezig ben dan hij, daarom is dit forum ook zo fijn. Heel herkenbaar allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ha Zuid, dank voor het welkom :-). Wat fijn dat je vriend nu ook kinderen wil. En dat je er meer mee bezig bent dus ook herkenbaar haha..
Ik vergeleek het laatst met klussen in huis, daar is m'n vriend veel mee bezig. Ben ik ook helemaal bij 'aan boord' en enthousiast over het toekomstige resultaat, maar als hij me alle details van het proces probeert uit te leggen, gaat het echt ene oor in andere oor uit ;). Deze baby is dan een beetje mijn bouwproject haha!
Welkom mindsey, wat fijn dat alles zo op zijn plek valt voor je nu.
Mijn vriend is er ook wel mee bezig maar zeker niet zoveel als ik. Wel merk ik dat hij er ook wel over nadenken. Vanmorgen zei hij bijvoorbeeld uit het niets dat hij een bepaalde meisjesnaam wel mooi vond voor eventuele dochter.
Zouden jullie een stiekeme kleine voorkeur hebben voor geslacht? Vriend en ik hebben heel stiekem allebei hele kleine voorkeur voor meisje. Vriend eigenlijk meer dan ik. Ik ben vorig jaar tante geworden van een jochie en toen begon het bij mij te kriebelen dat ik ook een kind wil! En ook hoe leuk jongetjes zijn!
Alle reacties Link kopieren
prettymama ik dacht dat het 5 dagen was onderweg naar de baarmoeder maar moet me nog weer even inlezen en je hebt natuurlijk gelijk dat de lengte van de luteale fase uitmaakt, maar ik bedoel te zeggen dat als je cyclus geen 28 dagen is dit niet meteen reden is voor paniek :)

mindsey welkom! Gezellig dat je mee komt schrijven! Lukt het toe te voegen aan de tabel?
Alle reacties Link kopieren
mindsey ohh ik herken dit helemaal, toen ik mijn man zover had om voor onze eerste te gaan kon hij helemaal niks met het proces vooraf. Hij was enthousiast over het krijgen van een kindje, maar het uitzoeken van hoe dat nou allemaal in z'n werk gaat dat ging echt aan hem voorbij. Wat een grappige vergelijking met dat bouwpakker haha, het aandeel wat ze leveren is ook gewoon anders
Nu zijn we veel meer samen bezig met het proces merk ik, misschien omdat we nu al mama en papa zijn.

Lisanne wat grappig dat hij zo uit het niets een meisjesnaam oppert! Misschien zijn ze er dan toch meer mee bezig dan wij op de oppervlakte zien. Wij hebben al verschillende lijstjes met namen verzameld over de jaren, maar ik vind het haast nog lastiger dan voor onze dochter. Het moet ook nog passen bij.. of klinken naast ons meisje. (Naast allerlei andere wensen en eisen die wij aan namen hebben :-)-) )

Ik lijk bijna een eisprong te krijgen volgens de app, heb even overwogen toch testen te halen om het zeker te weten. Maar we gaan ze nog niet benutten, al is dat is best moeilijk als je hebt besloten er voor te gaan :hihi:
Lisanne22 hier wel een stiekeme voorkeur voor een meisje. Ik heb beide geslachten al en ze zijn beide leuk hoor. Maar ik hou er zo van om te keutelen met mijn dochter, haartjes doen, en leuke jurkjes aantrekken. Ze willen beide ook graag een zusje :hihi: maar een jongen is natuurlijk ook prima zolang het maar gezond is.

Koekiemonster26 ik ken je gevoel. Ik wil ook zo graag beginnen haha ben nu met tegenzin weer aan een nieuwe pil strip begonnen haha.

Qua namen wordt het hier nog wel lastig want beide kinderen hebben 3 namen. En in eerste instantie zouden we het bij 2 kids houden. Dus dat wordt nog goed op zoek naar namen die we echt mooi vinden en die ook nog bij de andere kids passen.
Alle reacties Link kopieren
lisanne22 schreef:
11-05-2019 16:35
Welkom mindsey, wat fijn dat alles zo op zijn plek valt voor je nu.
Mijn vriend is er ook wel mee bezig maar zeker niet zoveel als ik. Wel merk ik dat hij er ook wel over nadenken. Vanmorgen zei hij bijvoorbeeld uit het niets dat hij een bepaalde meisjesnaam wel mooi vond voor eventuele dochter.
Dankjewel :-).

Wat fijn om te horen dat jullie mannen er ook op een andere manier mee bezig zijn. Ook wel geruststellend ergens want ik ging ergens bijna twijfelen of ik het dan niet veel meer wil dan hij, maar hij beleeft het gewoon anders. Lief dat je vriend opeens met een naam komt Lisanne. Mijn vriend kwam vannacht aangeschoten thuis van een feestje en zei opeens dat hij het er met zijn nichtje over had gehad (zelfde leeftijd). Dat zij er dan ook maar aan moeten beginnen, dat dat gezellig zou zijn. Bleek ze al bezig te zijn ;). Maar dat geeft me dan zo'n warm gevoel!

@koekiemonster: bijzonder lijkt me ook dat het nu dan weer anders is samen, omdat voor jullie beiden het ouderschap al iets 'echts' is. Voelde voor jou de keuze voor een tweede ook anders dan bij de eerste?
Zouden jullie een stiekeme kleine voorkeur hebben voor geslacht? Vriend en ik hebben heel stiekem allebei hele kleine voorkeur voor meisje. Vriend eigenlijk meer dan ik. Ik ben vorig jaar tante geworden van een jochie en toen begon het bij mij te kriebelen dat ik ook een kind wil! En ook hoe leuk jongetjes zijn!
Eigenlijk geen voorkeur hier :-). lk stel me geloof ik eerder een jongetje voor onbewust.. maar geen reden voor en zou met allebei even blij zijn!
Alle reacties Link kopieren
Koekiemonster26 schreef:
11-05-2019 17:24

mindsey welkom! Gezellig dat je mee komt schrijven! Lukt het toe te voegen aan de tabel?
Thanks, is gelukt!
Alle reacties Link kopieren
Koekiemonster26 schreef:
11-05-2019 19:03
Ik lijk bijna een eisprong te krijgen volgens de app, heb even overwogen toch testen te halen om het zeker te weten. Maar we gaan ze nog niet benutten, al is dat is best moeilijk als je hebt besloten er voor te gaan :hihi:
koekiemonster gaan jullie het echt nog veilig doen deze maand, of er alleen niet echt op letten?
Merk dat bij ons het veilig doen en opletten wel het raam is uitgegaan ;).

Echt 'proberen' zou ik het nog niet noemen.. maar we letten niet meer echt op. K had eerst wel weer een idee van m'n cyclus, maar na die bloeding vorige week niet meer.
Mijn lijf voelt 'anders' dus vandaag toch nog maar een testje gedaan, maar niets - kan je blijkbaar toch voor de gek houden. En dat is echt helemaal prima :-), alleen dus geen idee meer waar ik in m'n cyclus ben! Als ik helemaal kon kiezen dan zou het 't liefst in augustus raak mogen zijn, maar ben ook de planning en controle wat meer aan het loslaten :-).

Vandaag zo fijn samen met neefjes en nichtjes in het bos gelopen en voelde me zo warm en gelukkig met hem :-).

Geniet van de zon allemaal!
Alle reacties Link kopieren
mindsey de keuze voelt heel anders dit keer, we gaan bewust voor een broertje of zusje voor onze dochter in plaats van een kindje voor ons? Ik weet niet of dit logisch klinkt, maar de insteek is anders. Het is wel weer spannend, onzeker en ik ben weer heel enthousiast. Dus weer kriebels in mijn buik bij het idee :flirting:
Wij letten echt op deze maand, ook al voelt dat heel vreemd. Ook omdat we gewoon niet weten hoelang het duurt, maar januari/begin februari is bij ons onwijs druk en ik wil niet zwanger zijn op de 2e verjaardag van onze dochter. Ik weet ook niet of wij een cyclus van eind augustus/begin september zouden benutten i.v.m. de verjaardag van mijn dochter. Hele grote kans dat ik er tegen die tijd helemaal geen waarde meer aan hecht :bonk: maar nu mag ik nog een beetje naïef doen alsof ik invloed heb op de planning en genoeg geduld om niet elke cyclus te benutten ;)

Alle mama's: fijne moederdag! Ik hoop dat jullie net zo verwend zijn als ik :heart: Hopelijk mogen we volgend jaar allemaal een (bijna) moederdag vieren :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Welkom aan alle nieuwe meeschrijvers! Paar dagen geen tijd gehad en zoveel nieuws bijgeschreven.

Ik ben dit weekend gestart met de vitamines dus voelt wel echt als het begin van het zwanger worden. Best gek en spannend allemaal.

Hier is man er ook wel mee bezig. Heeft het soms ineens over een naam die hij leuk vind. Merk ook dat hij het natuurlijk allemaal minder goed weet hoe het werkt met cyclussen enzo maar dat hij dat ook wel wat aan het uitzoeken is. Vind het wel leuk dat we er dus echt samen mee bezig zijn.
Welkom alle nieuwe dames. Dat we allemaal maar snel zwanger zullen worden!
Ik heb heel veel gemist zie ik.

@Zuid87 ik ben sinds 1 april gestopt met de pil en had netjes 30 dagen erna mijn menstruatie. Maar ik hoorde dat het soms daarna alsnog kan uitblijven, dus eigenlijk weet je niks zeker.
Bij ons weten de meeste vrienden dat we het graag willen. Toen wij de knoop hadden doorgehakt heeft mijn vriend het ongeveer aan iedereen verteld haha. Dus iedereen die het nu vraagt zeg ik gewoon ‘ja we willen het wel maar nog even niet hoor’.

@lisanne zo lief dat hij ineens met een naam kwam!

Mijn vriend is er nog niet heel erg mee bezig, die snapt de impact ook niet helemaal. Wij moeten volgend jaar een huis kopen, alleen met de prijzen hier is het bijna onmogelijk. Dus ik zei gisteren hopelijk vinden we ergens begin volgend jaar een huis ivm hypotheek nu ik nog veel werk. ‘Nou dan blijf je eerst maar 40 uur werken hoor’, daar werd ik zo boos om haha. Maar achteraf dacht ik, eerst maar zien zwanger te worden en dan nog 9 maanden voordat het zover is. Maar blijft wel een spannende keuze, toch niet beter nog een paar maanden wachten. Maar ik wil niet meer wachten, wel besloten dat we in juli beginnen. Vind volgende maand toch net wat te vroeg :)

Hoe gaan jullie het met je werk doen? Mijn baas houd niet van partime werken, maar ik zou het liefst naar 24 uur gaan.
Alle reacties Link kopieren
@supersmoothie ik werk nu 4 dagen (ongeveer 32 uur) en ik wil dit ook blijven doen want ik vind mijn werk echt heel leuk. Mijn vriend werkt meer omdat het moet, dus hij wil graag wat minder werken. Hij werkt nu 36 uur en moet wel kijken wat er mogelijk is in zijn branche (iT bij een gemeente) maar hij zou graag naar 3,5 dag willen. Gelukkig kunnen we dat financieel dragen, dus ik hoop dat het op zijn werk te regelen is.

Verder nog een vraagje aan iedereen: hebben jullie je eisprong wel eens gevoeld? Gisteren avond had ik uit het niets ineens steken / kramp aan de linkerzijde van mijn onderbuik. Omdat ik (nog steeds) niet ongesteld ben geweest na verwijderen van spiraal vroeg ik me af of dit mijn eisprong zou kunnen zijn. Vandaag nergens last meer van.

Pff ik ga wel op elk pijntje/signaal van je lijf letten nu het spiraal er uit is zeg :-)
Alle reacties Link kopieren
Koekiemonster26 schreef:
12-05-2019 17:38
mindsey de keuze voelt heel anders dit keer, we gaan bewust voor een broertje of zusje voor onze dochter in plaats van een kindje voor ons? Ik weet niet of dit logisch klinkt, maar de insteek is anders. Het is wel weer spannend, onzeker en ik ben weer heel enthousiast. Dus weer kriebels in mijn buik bij het idee :flirting:
koekiemonster ik snap wel dat de insteek anders is bij de 2e. Ergens weet je ook veel beter waar je aan begint, en is het misschien daarmee al wat "echter" ;). Al is elk kindje anders natuurlijk.. dus spannend en onzeker blijft het ook weer altijd :D. Gelukkig ook maar.
Alle reacties Link kopieren
Zo ik heb weer wat gemist joh! Maar leuk om helemaal bij te lezen! :hyper:

@Supersmoothie, ik werk nu 40 uur per week, maar wil graag naar 24 uur per week (ik heb geen carrièredroom, altijd al 't liefst moeder willen worden). Waarom moeten jullie per se volgend jaar een huis kopen? Heeft dat met een huurcontract te maken?
Blijft altijd lastig dat soort dingen, maar uiteindelijk valt 't vaak allemaal wel op z'n plek. Mijn schoonzusje raakte vorig jaar zwanger, heeft met haar vriend tijdens de zwangerschap een nieuw (opknap)huis gekocht. Verbouwing bleef maar duren, en nu wonen ze inmiddels al ruim 11 weken bij mijn schoonouders in. Gaat hartstikke goed en was achteraf een slimme zet i.v.m. de hulp van mijn schoonmoeder bij de kleine. Over 2 weken kunnen ze dan eindelijk verhuizen naar de nieuwe woning (mijn nichtje is dan rond de 7 weken oud).

@Zuid, ik voel mijn eisprong héél af en toe. Lang niet elke maand. Maar inderdaad wel dan die steken, links in mijn buik. Dus dat kan heel goed je eisprong zijn geweest. :-D

Ik heb morgen een sollicitatiegesprek voor een nieuwe baan (wel zelfde branche). Spannend! Stond er eerst niet voor open omdat ik graag stabiliteit wilde voordat we aan een baby zouden beginnen. Ik bedoel, na 3 maanden in dienst al vertellen dat je zwanger bent is natuurlijk altijd ruk... Maar het kan ook heel lang duren en je weet het gewoon niet. Ik ga daar in ieder geval niet langer meer rekening mee houden. Mocht ik meteen zwanger zijn, dan zal ook dat vast wel goed komen.

Vriend en ik zijn nu echt klaar voor een kindje, willen het niet meer langer uitstellen voor werk, het huis of wat dan ook anders. Van 't weekend weer moederdag gevierd bij mijn schoonouders (veel baby's aan die kant van de fam). Toen ik mijn nichtje troostte maakte mijn schoonmoeder de opmerking: 'Kijk, dan kun je vast zien hoe ze eruit gaat zien als moeder'. Kreeg zin om spontaan kindjes te gaan maken. :rofl:
Supersmoothie ik werkte voor ik de kinderen kreeg fulltime en nu nog maar 2 dagen per week (12 uur) in principe zou ik ook kunnen stoppen maar ik vind het ook lekker om soms er tussen uit te zijn!

Zuid87 dat kan goed een eisprong zijn ik heb dat ook wel eens een steek zo rond de eisprong. Ene keer links en andere keer rechts. Maar het kan ook net zo goed niets zijn natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Supersmoothie schreef:
13-05-2019 14:04
Welkom alle nieuwe dames. Dat we allemaal maar snel zwanger zullen worden!
[..]
Bij ons weten de meeste vrienden dat we het graag willen. Toen wij de knoop hadden doorgehakt heeft mijn vriend het ongeveer aan iedereen verteld haha. Dus iedereen die het nu vraagt zeg ik gewoon ‘ja we willen het wel maar nog even niet hoor’.

Mijn vriend is er nog niet heel erg mee bezig, die snapt de impact ook niet helemaal. Wij moeten volgend jaar een huis kopen, alleen met de prijzen hier is het bijna onmogelijk. Dus ik zei gisteren hopelijk vinden we ergens begin volgend jaar een huis ivm hypotheek nu ik nog veel werk. ‘Nou dan blijf je eerst maar 40 uur werken hoor’, daar werd ik zo boos om haha. Maar achteraf dacht ik, eerst maar zien zwanger te worden en dan nog 9 maanden voordat het zover is. Maar blijft wel een spannende keuze, toch niet beter nog een paar maanden wachten. Maar ik wil niet meer wachten, wel besloten dat we in juli beginnen. Vind volgende maand toch net wat te vroeg :)

Hoe gaan jullie het met je werk doen? Mijn baas houd niet van partime werken, maar ik zou het liefst naar 24 uur gaan.
Ha Supersmoothie :-). Herkenbaar dat je vriend de impact nog niet echt goed overdenkt.
Hier is dat ook wel een beetje zo. Mijn vriend vind ook echt dat je niet alles vooruit hoeft te plannen/weten, een dat is ook wel waar. In ieder geval een goede tegenhanger voor mij - ik overdenk soms dingen veel te veel en kan me zorgen maken. Aan de andere kant is het natuurlijk wel belangrijk om over belangrijke dingen op één lijn te zitten :-). Hoe reageerde hij daarna dat je niet 40 uur wil blijven werken?

Wat betreft werk: ik heb eindelijk een baan waar ik superblij mee ben voor een heel mooi bedrijf en wil die heel graag blijven doen :-). Nu 3 dagen in dienst en de werk verder als zelfstandige. Doe ook nog 1,5 dag per week een opleiding.
Ik hoop binnenkort naar 4 dagen per week in dienst te gaan. Dat wordt dan wel even druk met mijn opleiding de komende tijd, maar die duurt maar tot het eind van het jaar. Denk dat ik daarna, ook met een kindje, 4 dagen een mooi evenwicht vind. En in vaste dienst ook wel rustig (en fijn natuurlijk wb zwangerschapsverlof).

K was afgelopen week een beetje zenuwachtig omdat ik even dacht dat ik misschien zwanger was. Welkom natuurlijk, maar (voor een piekeraar als ik ;)) ook wel even spannend omdat ik nog een tijdelijk contract heb tot augustus.
Dat is wat er gebeurt als meerdere dingen in je leven (ideale baan - en kinderwens) opeens tegelijkertijd op hun plek vallen haha. Hiervoor had ik een vast contract maar daar gelukkig niet gebleven. Nu dus wel nog wat onzekerheid qua baan. We zijn van beide kanten heel positief dus zou vast wel goed komen, maar merk dat het me toch wel rust geeft dat het niet zo is :-).
Alle reacties Link kopieren
Zuid87 schreef:
13-05-2019 16:02
Verder nog een vraagje aan iedereen: hebben jullie je eisprong wel eens gevoeld? Gisteren avond had ik uit het niets ineens steken / kramp aan de linkerzijde van mijn onderbuik. Omdat ik (nog steeds) niet ongesteld ben geweest na verwijderen van spiraal vroeg ik me af of dit mijn eisprong zou kunnen zijn. Vandaag nergens last meer van.

Pff ik ga wel op elk pijntje/signaal van je lijf letten nu het spiraal er uit is zeg :-)
Dat laatste is echt zo! Ik heb ook echt het gevoel dat ik écht meer voel (haha, wat een vrouwenzin). Merk bijvoorbeeld ook meer stemmingswisselingen in mijn cyclus, steekjes rondom mijn eisprong, soms pijnlijke borsten. Niet altijd leuk, maar vind het ook wel mooi om mijn lichaam meer te voelen.
Alle reacties Link kopieren
VietjeH schreef:
13-05-2019 16:44
Ik heb morgen een sollicitatiegesprek voor een nieuwe baan (wel zelfde branche). Spannend! Stond er eerst niet voor open omdat ik graag stabiliteit wilde voordat we aan een baby zouden beginnen. Ik bedoel, na 3 maanden in dienst al vertellen dat je zwanger bent is natuurlijk altijd ruk... Maar het kan ook heel lang duren en je weet het gewoon niet. Ik ga daar in ieder geval niet langer meer rekening mee houden. Mocht ik meteen zwanger zijn, dan zal ook dat vast wel goed komen.
Succes morgen Vietje! :cheer2:

Ik heb precies dezelfde overwegingen dus, behalve dat ik begin dit jaar al begonnen ben met een nieuwe baan. Vind dat ook niet het leukste gesprek me voor te stellen, als ik al heel snel zwanger zou zijn. Maar alleen daarom gaan wachten, vind ik geen optie meer. Dus het is wat het is, en ik heb er vertrouwen in dat het hoe dan ook goed komt. Je kunt moeilijk je leven jaren on hold gaan zetten :-). En de meeste werkgevers kijken wel verder dan alleen wat (onhandige) maanden verlof.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven