Zwanger worden vanaf september
woensdag 29 juli 2020 om 11:00
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.
Zwanger
!
LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level
Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php
Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
Naam | Leeftijden | Gezinssituatie | NOD | Bijzonderheden |
Bloem_Joppie | 35/38 | 2e kindje | 29-12 | |
Vera99 | 33/34 | 2e kindje | 20-03 |
Zwanger

Naam | Leeftijden | Gezinssituatie | UD | Bijzonderheden |
Larv-2 | 27/29 | 2e kindje | +/- 27 juni | |
Nolatjeee90 | 29/36 | 1e kindje | 07-2021 | |
Aviendha | 28/32 | 1e kindje | 07-2021 | miskraam in oktober |
koetjesenkalfjes | 30/31 | 2e kindje | begin 08-2021 | 2 miskramen |
Ananaskiwi | 33/33 | 2e kindje | ? | |
Piccobello | 33/35 | 1e kindje | begin oktober 2021 | |
Roossie1990 | 30/29 | 1e kindje | eind oktober 2021 | |
Daanstje | 27/33 | 2e kindje | begin december | hypothereoidie, miskraam december 2020 |
Herinnering | 28/34 | 1e kindje | Begin januari |
LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level
Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php
Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
zaterdag 29 augustus 2020 om 23:22
Beetje laat, maar heel veel plezier op je vrijgezellenfeest Kokoro!! Ben benieuwd hoe het was. Heb je het zelf geregeld?
En dankjewel iedereen ^^ hij heeft het goed verborgen weten te houden. Ik wist wel dat hij ooit wilde trouwen dus het was niet totaal onverwacht, maar op het moment zelf wel!
En dankjewel iedereen ^^ hij heeft het goed verborgen weten te houden. Ik wist wel dat hij ooit wilde trouwen dus het was niet totaal onverwacht, maar op het moment zelf wel!
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
maandag 31 augustus 2020 om 08:34
@Avienda: Wow gefeliciteerd, wat een super leuke verassing!
@Kokoro: nog aan het bijkomen? Ben benieuwd!
Hier midden in de vruchtbare fase! Althans.. m'n app (twee apps) gaf aan dat ik vandaag mijn eisprong zou hebben, maar mijn ovulatietest zegt van niet. Vrijdagochtend, zaterdagochtend, gisterochtend en avond getest (clear blue digitale test, geen smiley). Ik heb een regelmatige cyclus van 26/27/28 dagen dus had 'm wel verwacht, maar het kan wellicht een dagje afwijken. Ga vandaag tegen eind v/d ochtend nog eens testen. We doen hier in ieder geval wel alsof 'ie een dezer dagen z'n sprong maakt
Fijne dag allemaal!

Hier midden in de vruchtbare fase! Althans.. m'n app (twee apps) gaf aan dat ik vandaag mijn eisprong zou hebben, maar mijn ovulatietest zegt van niet. Vrijdagochtend, zaterdagochtend, gisterochtend en avond getest (clear blue digitale test, geen smiley). Ik heb een regelmatige cyclus van 26/27/28 dagen dus had 'm wel verwacht, maar het kan wellicht een dagje afwijken. Ga vandaag tegen eind v/d ochtend nog eens testen. We doen hier in ieder geval wel alsof 'ie een dezer dagen z'n sprong maakt

Fijne dag allemaal!
maria89 wijzigde dit bericht op 31-08-2020 10:02
1.33% gewijzigd
maandag 31 augustus 2020 om 09:52
Even heel druk met werk etc. Maar lees wel alles mee.
Geliciteerd Aviendha! En hopelijk heb jij een mooi feestje gevierd Kokoro
Leuk Maria, hoop dat je ei gauw tevoorschijn komt!
Ik heb volgende week mijn vruchtbare dagen. Ben nu toch wel heel benieuwd hoe lang het gaat duren voor het raak is! Leuk dat er nu echt NODs aankomen. Ik ga voor iedereen duimen
Geliciteerd Aviendha! En hopelijk heb jij een mooi feestje gevierd Kokoro

Leuk Maria, hoop dat je ei gauw tevoorschijn komt!
Ik heb volgende week mijn vruchtbare dagen. Ben nu toch wel heel benieuwd hoe lang het gaat duren voor het raak is! Leuk dat er nu echt NODs aankomen. Ik ga voor iedereen duimen

maandag 31 augustus 2020 om 11:29
Pff ben sinds vanmorgen weer bang. Ik had een bloedje en een beetje buikpijn en verwacht dat pas zaterdag te hebben. Heb op vakantie 1 a 2 glazen per dag gedronken
ik hoop echt dat ik gewoon ongesteld word van het weekend en het vanaf dan "perfect" kan doen.

maandag 31 augustus 2020 om 12:03
@Aviendha: Ik had het hier de laatste dagen ook met vriendinnen over ivm een weekendje weg wat ik heb gepland met vrienden nét voor mijn NOD.
En hoewel ik me kan voorstellen dat experts zeggen dat het niet bevorderlijk is, kent in mijn omgeving iedereen wel íémand die tijdens de eerste 2/3 weken zwangerschap meerdere keren gewoon een avondje alcohol heeft gedronken, van oesterparty's met champagne tot laveloos aan de bar tot 04:00. Natuurlijk allemaal nog onwetend van het feit dat ze zwanger waren. Allemaal gezonde kindjes op de wereld gezet. Niet nu al schuldig voelen, je hebt nog genoeg gezonde maanden voor je als het nu raak is (zou wat zijn, leuk!).
Op het weekendje ga ik rustig aandoen, maar ik ga ook gewoon genieten van een wijntje bij het eten.
Ik zal de eerste rondes na mijn eisprong ook geen alcohol drinken maar als het allemaal wat langer duurt nog maar even kijken hoe ik er dan over denk. Elke menstruatie- en dus teleurstelling- wordt wel weggedronken met een goed glas wijn!
En hoewel ik me kan voorstellen dat experts zeggen dat het niet bevorderlijk is, kent in mijn omgeving iedereen wel íémand die tijdens de eerste 2/3 weken zwangerschap meerdere keren gewoon een avondje alcohol heeft gedronken, van oesterparty's met champagne tot laveloos aan de bar tot 04:00. Natuurlijk allemaal nog onwetend van het feit dat ze zwanger waren. Allemaal gezonde kindjes op de wereld gezet. Niet nu al schuldig voelen, je hebt nog genoeg gezonde maanden voor je als het nu raak is (zou wat zijn, leuk!).
Op het weekendje ga ik rustig aandoen, maar ik ga ook gewoon genieten van een wijntje bij het eten.
Ik zal de eerste rondes na mijn eisprong ook geen alcohol drinken maar als het allemaal wat langer duurt nog maar even kijken hoe ik er dan over denk. Elke menstruatie- en dus teleurstelling- wordt wel weggedronken met een goed glas wijn!
maandag 31 augustus 2020 om 13:31
Ohh relax Aviendha!
Zoon hier is een perfect exemplaar terwijl ik op de avond van de bevruchting dronken thuis kwam.
Er zal vast wat risico in zitten, maar er is in die eerste weken nog geen directe verbinding tussen bloed van de moeder en de foetus en dus worden die stoffen niet direct aan de foetus gegeven. Pas vanaf 2 weken na bevruchting komt dit tot stand= je NOD dus, positieve test = helemaal stoppen met drinken!
En veel plezier meiden met jullie vruchtbare dagen!
Zoon hier is een perfect exemplaar terwijl ik op de avond van de bevruchting dronken thuis kwam.
Er zal vast wat risico in zitten, maar er is in die eerste weken nog geen directe verbinding tussen bloed van de moeder en de foetus en dus worden die stoffen niet direct aan de foetus gegeven. Pas vanaf 2 weken na bevruchting komt dit tot stand= je NOD dus, positieve test = helemaal stoppen met drinken!
En veel plezier meiden met jullie vruchtbare dagen!
maandag 31 augustus 2020 om 15:04
Ik heb me 5 maanden keurig ovetal aangehouden. De ene keer dat ik na een feestje nogal aangeschoten thuis kwam was het bij ons uiteindelijk ook raak. Dochter mankeert niks. Je kan niet alles perfect doen.. Anders worden het hele zware maanden
Ook tijdens de zwangerschap eet je misschien een keer perongeluk iets wat niet mag.. kan gebeuren en verder probeer je er zo goed mogelijk op te letten!
Ook tijdens de zwangerschap eet je misschien een keer perongeluk iets wat niet mag.. kan gebeuren en verder probeer je er zo goed mogelijk op te letten!
maandag 31 augustus 2020 om 18:04
Bedankt voor de relativerende woorden!
intussen denk ik dat het gewoon een voorbode is van menstruatie. Mijn cyclus is nog niet stabiel dus ik had gewoon niet zo dom moeten doen. Eerste keer ooit dat ik het onveilig had gedaan en gelijk stress
@Maria haha, mooi! Ga ervoor vanavond

@Maria haha, mooi! Ga ervoor vanavond

maandag 31 augustus 2020 om 19:05
maandag 31 augustus 2020 om 20:06
@Aviendha ah ik snap ook wel je angst, maar alles perfect doen kan sowieso niet. Maar toch hoop ik voor je dat je niet nog langer in spanning hoeft te zitten en gewoon ongesteld wordt haha! Fijn ook de goede voorbeelden hierboven, dat geeft hopelijk rust
@maria wat goed! Fijn dat je hem hebt gevonden
spannend!
Ik las net iets over een onderzoek naar koffie/cafeïne en dat blijkt dat er toch ook een verband is tussen cafeïne en zwangerschapscomplicaties. Iemand die hier wat meer over weet of ervaring heeft? Nou drink ik niet enorm veel koffie, maar stel het is beter om te laten staan zal ik dat zeker doen.

@maria wat goed! Fijn dat je hem hebt gevonden

Ik las net iets over een onderzoek naar koffie/cafeïne en dat blijkt dat er toch ook een verband is tussen cafeïne en zwangerschapscomplicaties. Iemand die hier wat meer over weet of ervaring heeft? Nou drink ik niet enorm veel koffie, maar stel het is beter om te laten staan zal ik dat zeker doen.
maandag 31 augustus 2020 om 20:12
Heel erg irritant, dit onderzoek. Heb er ook van gehoord maar weet er verder niet veel over. Ik hou van koffie. Nog meer dan van wijn. Drink niet enorm veel; zo'n 3 kopjes per dag. Probeer er ook vaak maar 2 te drinken. Als ik zwanger ben ga ik sowieso max. 2 doen.Nolatjeee90 schreef: ↑31-08-2020 20:06
maandag 31 augustus 2020 om 20:13
Haha yesss @maria!
Hier ook een duidelijke donkere streep op mijn ovulatietest vandaag!
Dit is de eerste keer dat ik ze structureel dagelijks doe, dus ik weet nog niet of ie morgen nóg duidelijker is, maar dat maakt eigenlijk ook niet uit. Mijn man en ik hebben nu al 5 dagen achter elkaar seks gehad (vind dit echt libidoverhogend haha) en gaan graag nog eventjes door
@Aviendha pfoeee ik snap je plotselinge twijfels heel goed, maar gelukkig lukt het nu weer om te relativeren
De kans is het grootst daf je gewoon ongesteld gaat worden! En dan is het direct een wake up call geweest
Ook al was je sowieso al van plan om na je ovulatie te doen aan onthouding, dit kan geen kwaad... En mocht je toch zwanger zijn dan zou ik het zelf bespreken met je huisarts om je gerust te laten stellen, want zoals anderen ook al aangeven is de kans het grootst dat er geen schade wordt aangericht.
@Kokoro: ben ook benieuwd hoe je vrijgezellenfeestje was!

@Aviendha pfoeee ik snap je plotselinge twijfels heel goed, maar gelukkig lukt het nu weer om te relativeren

@Kokoro: ben ook benieuwd hoe je vrijgezellenfeestje was!

maandag 31 augustus 2020 om 20:14
Misschien heb jij net als ik gewoon een ietsje kortere luteale fasemaria89 schreef: ↑31-08-2020 08:34@Avienda: Wow gefeliciteerd, wat een super leuke verassing!![]()
Hier midden in de vruchtbare fase! Althans.. m'n app (twee apps) gaf aan dat ik vandaag mijn eisprong zou hebben, maar mijn ovulatietest zegt van niet. Vrijdagochtend, zaterdagochtend, gisterochtend en avond getest (clear blue digitale test, geen smiley). Ik heb een regelmatige cyclus van 26/27/28 dagen dus had 'm wel verwacht, maar het kan wellicht een dagje afwijken. Ga vandaag tegen eind v/d ochtend nog eens testen. We doen hier in ieder geval wel alsof 'ie een dezer dagen z'n sprong maakt![]()
Fijne dag allemaal!

maandag 31 augustus 2020 om 20:16
Volgens mij is de richtlijn max 3 kopjes koffie/zwarte thee per dag.
Maar wie weet helpt een zwangerschap je wel en lust je in eens geen koffie meer
Ik heb echt een koffie nodig om op te starten en ga die zolang ik m lekker vind echt niet laten staan.
Ik ben wel echt voorzichtig met rauw melkse kazen, rauw vlees en rauwe vis. En uiteraard raak ik de kattenbak met geen vinger aan
Mijn vorige zwangerschap was ook wel gezond qua cravings en voedselafkeer, ik kon geen frituur eten en pizza verdragen, en ik snákte naar volkorenbrood en fruit.
Ik ben benieuwd naar deze keer!
Haha, ik zie dat ik te traag was met typen en dat er inmiddels al meer meiden gereageerd hebben.
Zooo leuk dat het nu echt wordt! Veel plezier met het benutten van alle eisprongen!
Maar wie weet helpt een zwangerschap je wel en lust je in eens geen koffie meer

Ik heb echt een koffie nodig om op te starten en ga die zolang ik m lekker vind echt niet laten staan.
Ik ben wel echt voorzichtig met rauw melkse kazen, rauw vlees en rauwe vis. En uiteraard raak ik de kattenbak met geen vinger aan

Mijn vorige zwangerschap was ook wel gezond qua cravings en voedselafkeer, ik kon geen frituur eten en pizza verdragen, en ik snákte naar volkorenbrood en fruit.
Ik ben benieuwd naar deze keer!
Haha, ik zie dat ik te traag was met typen en dat er inmiddels al meer meiden gereageerd hebben.
Zooo leuk dat het nu echt wordt! Veel plezier met het benutten van alle eisprongen!
daanstje wijzigde dit bericht op 31-08-2020 20:21
13.35% gewijzigd

maandag 31 augustus 2020 om 20:17
Lieverd, echt, ik zie dagelijks mensen die alles perfect doen en toch zwanger zijn van een aangedaan kindje of een miskraam hebben gekregen. Je doet wat je kunt, maar stress is ook niet goed. Tuurlijk, volg de richtlijnen, maar dat hoeft niet tot het uiterste.
We zijn in deze tijd niet meer gewend dat het leven niet maakbaar is. Kijk naar deze hele corona crisis. Het is een illusie dat we zoveel grip hebben op de natuur.
Wat betreft cafeïne, max 1 a 2 porties cafeïne houdende drank per dag. Dat geldt dus ook voor cola, groene en zwarte thee en redbull.

maandag 31 augustus 2020 om 20:31
Dat onderzoek heb ik ook gelezen. Linkje: https://www.iflscience.com/health-and-m ... new-study/
Ik ben op dit moment wel van plan mijn ochtendkop koffie wel te blijven drinken. Misschien dat ik het afbouw naar alleen doordeweeks bijv., wat Daanstje ook zegt: je weet niet of je koffie überhaupt nog wel lekker vindt als je zwanger bent. Er zijn ook varianten mogelijk zoals helft decaf, helft cafeïne (ik drink filterkoffie).
Wauw Kokoro je woorden stralen blijdschap en dankbaarheid uit. Wat fijn dat het zo goed is bevallen
Ik ben op dit moment wel van plan mijn ochtendkop koffie wel te blijven drinken. Misschien dat ik het afbouw naar alleen doordeweeks bijv., wat Daanstje ook zegt: je weet niet of je koffie überhaupt nog wel lekker vindt als je zwanger bent. Er zijn ook varianten mogelijk zoals helft decaf, helft cafeïne (ik drink filterkoffie).
Wauw Kokoro je woorden stralen blijdschap en dankbaarheid uit. Wat fijn dat het zo goed is bevallen

maandag 31 augustus 2020 om 20:45
Ik blijf ook zeker koffie drinken zolang ik het lust. Ik kies al regelmatig decaf cups van nespresso of Starbucks. Die vind ik erg lekker
.
Ik voel me ook echt heel dankbaar! Heb hier uitgebreider verslag gedaan, niet quoten aub
viewtopic.php?f=1&t=428418&p=31844300&start=#p31844300

Ik voel me ook echt heel dankbaar! Heb hier uitgebreider verslag gedaan, niet quoten aub

viewtopic.php?f=1&t=428418&p=31844300&start=#p31844300
dinsdag 1 september 2020 om 10:04
@aviendha Gefeliciteerd met je verloving, wat leuk!
@Kokoro, je vrijgezellenfeest klinkt als een geslaagde dag!
Panikeren om een aantal glaasjes alcohol die je hebt gedronken is inderdaad nergens voor nodig. Stress is veel slechter voor je, dus relax
Over koffiedrinken: tijdens zwangerschap dronk ik max 2 koppen per dag, en dronk ik veel rooibosthee. Qua eten was er eigenlijk niks wat ik niet meer lustte, dus dat scheelde ook. Ook helemaal geen last gehad van geurtjes of misselijkheid. Ik ben heel benieuwd of ik de volgende zwangerschap anders zal beleven...
Begin volgend jaar komen er ook 2 neefjes/nichtjes bij in de familie! Zo leuk al die kindjes rond dezelfde leeftijd. Die gaan allemaal nog veel samen spelen later
Volgende week verwacht ik ongesteld te worden en aan het eind van de week gaan we lekker op vakantie, zin in! De laatste vakantie was de wintersport, vlak voordat Corona in Europa uitbrak. Dus we zijn er wel weer even aan toe.
@iedereen die deze week hun ei vindt of heeft gevonden, spannend! Nu begint het
@Kokoro, je vrijgezellenfeest klinkt als een geslaagde dag!

Panikeren om een aantal glaasjes alcohol die je hebt gedronken is inderdaad nergens voor nodig. Stress is veel slechter voor je, dus relax

Over koffiedrinken: tijdens zwangerschap dronk ik max 2 koppen per dag, en dronk ik veel rooibosthee. Qua eten was er eigenlijk niks wat ik niet meer lustte, dus dat scheelde ook. Ook helemaal geen last gehad van geurtjes of misselijkheid. Ik ben heel benieuwd of ik de volgende zwangerschap anders zal beleven...
Begin volgend jaar komen er ook 2 neefjes/nichtjes bij in de familie! Zo leuk al die kindjes rond dezelfde leeftijd. Die gaan allemaal nog veel samen spelen later

Volgende week verwacht ik ongesteld te worden en aan het eind van de week gaan we lekker op vakantie, zin in! De laatste vakantie was de wintersport, vlak voordat Corona in Europa uitbrak. Dus we zijn er wel weer even aan toe.
@iedereen die deze week hun ei vindt of heeft gevonden, spannend! Nu begint het