Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03


Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga nu voor het eerst ovulatietesten gebruiken, beetje aangewakkerd door Kokoro :) .

Verbouwen lijkt mij nog zwaarder met baby ja...

Ik zou echt niet weten of ik mijn eisprong kan voelen. Eens even opletten haha.
Oh jee, my bad :proud:!

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Haha ben benieuwd Pico! Welke ga je gebruiken?

Ik heb mijn NOD in de tabel toegevoegd 8-) Als ik een cyclus heb van 28 dagen. Toen ik een koperspiraal had, had mijn cyclus een gemiddelde van 30 dagen.

Ik zit eraan te denken mijn bloedwaarden te laten testen, ook uit nieuwsgierigheid. Weet niet of de huisarts dat doet als ik vertel dat ik zwanger wil worden, maar ben best benieuwd of van alles genoeg binnen krijg enzo.
herinnering wijzigde dit bericht op 21-08-2020 09:42
Reden: Toevoeging
35.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn NOD ook maar even in de tabel gezet. Ondanks dat ik rationeel weet dat er weinig kans is dat het nu al raak is door ons misverstand, vind ik het toch een beetje spannend. Ik lijk op dit moment een cyclus van 29/30 dagen te hebben, en ga qua NOD maar even uit van de 30 dagen. Dikke kans dat ik op dag 28 al ga testen hoor haha

Vannacht weer eens gedroomd dat ik moest bevallen. Tot nu toe zijn al die dromen rooskleurig en positief, dus ik hoop dat ze enige voorspellende waarde hebben :)

Ik ben wel overgestapt van multivitamine. Ik had de mama compleet van Etos, maar daar werd ik zo misselijk van. Nu heb ik de mama vitamine met visolie van de kruidvat, en dat gaat wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Spannend dat een aantal al wacht en een datum heeft!😊 ik begin vandaag aan mijn laatste pil strip. Ben benieuwd over 3 weken hoe dat gaat zijn zonder pil na 15 jaar. iemand ervaring mee?

@herinnering best een slim idee ja bloedwaarden testen. Heb ik ook wel eens over na zitten denken. Misschien sowieso maar wat extra vitamine pillen slikken, kan nooit kwaad denk ik
Alle reacties Link kopieren
Nola, ik vond het een verademing. Pas toen ik stopte met de pil merkte ik hoe afgevlakt ik er eigenlijk van was geworden en dat ik ook gewoon een libido kon hebben ivp alleen maar 'zin maken'
Na de bevalling van m'n zoontje weer kort de pil geprobeerd (minipil), maar ik merkte weer dezelfde bijwerkingen.
Voor mij dus geen hormonen meer!
Het heeft wel zeker 6 maanden geduurd voor m'n cyclus normaal was na het stoppen. Maar het schijnt heel wisselend te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij heeft het ook wel een paar maanden geduurd voor ik helemaal ontpild was en een regelmatige cyclus had. Ovulatie testen doe ik Voorlopig niet, maar even de natuur zijn beloop laten gaan! Afgelopen keren Heb ik ook echt buikpijn gehad rondom ovulatie dus dat scheelt ook in de herkenning ervan.

Voor de eerste heb ik van sensitest ovulatietesten gehad. Werken prima, dipsticks in een bekertje doen. En je kan ze dan handig opplakken.

Mijn NOD is 8 sept dus de ovulatie komt eraan. Nog in dubio of we komende dagen gaan benutten ivm vakantie half september met familie. Vriend wil wel heel graag een tweede. Vannacht al wel gedroomd over een positieve test! :o
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik clear blue.

Ik weet niet of ik een NOD ga toevoegen na mijn debacle van de vorige keer, wil proberen er iets ontspannenner in te staan ipv 3 testen in 3 dagen te doen :lol:

Herkenbaar van de pil, ik word zo lekker vlak van de pil. Vind alles wel prima. Dus ook geen pil meer voor mij !

Qua vitaminen: ik ben nog onder controle ivm mijn maagverkleining. Ik word nu nog elk half jaar geprikt. Ik vind het heel erg waardevol, voel me doordat ik weet dat alles oke is alsof ik ' goed bezig ben' voor een evt kleine :-D Dus kan het zeker aanraden!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie ervaringen dames! Ik ben benieuwd, heb nu soms al last van stemmingswisselingen, hopelijk wordt dat niet erger.. 😋 Ik ga er inderdaad vanuit dat het wel even gaat duren voor mijn cyclus regelmatig is!

@vera goed teken die droom haha. Ik snap je dilemma wel, nog een keertje onbezonnen op vakantie is ook wel lekker.

@piccobello dat is inderdaad wel erg fijn om te weten!! Daar kan het bij jou in ieder geval niet aan liggen dus
Alle reacties Link kopieren
@Nola: ik heb 8 a 9 jaar de pil geslikt (microgynon 30), toen overgestapt naar de koperspiraal, en ging er van uit dat het zeker wel een paar maanden zou duren voordat mijn cyclus weer genormaliseerd was. Maar dit was helemaal niet het geval, was direct na 35 tot 40 dagen na stoppen met pil ongesteld. En afgelopen half jaar heb ik ook weer de pil geslikt en na stoppen met pil bij dag 35 weer een menstruatie gehad. Bij een internetzoekrondje lees ik dat het per persoon verschilt, ik kan me ook voorstellen dat het type pil er invloed op kan hebben. Ik hoop voor je dat het snel op gang komt!

@Pico: haha oh ja die testdrang zie ik tegen op :facepalm: Heeft zo geen zin om daar intensief mee bezig te zijn die dagen. Ik ga ook echt proberen zo ontspannen mogelijk erin te blijven staan, heb nu al medelijden met mijn man :rofl:

Wat betreft vitamine-inname zit het bij mij op zich - denk ik - wel snor, slik ook multivitamines, maar volgens mij is dat ook weer lichaamsafhankelijk hoe goed zo'n pil opgenomen kan worden.

Vera, succes met de beslissing wat te doen! Zo'n droom moet leuk zijn geweest haha, even in feestelijke stemming, totdat je wakker wordt... Ik wil iig ook zwangerschapsdromen hebben :biggrin:
Leuk om alles weer bij te lezen hier!

De NOD is toch de datum dat je normaal gesproken ongesteld zou worden en als je dat niet wordt dan zou je zwanger kunnen zijn, of begrijp ik dat verkeerd/hoort daar nog iets bij?

Ik had laatst tegen mijn vriend gezegd wanneer ik ovuleer en dat ik de dagen er rondomheen vruchtbaar ben. Vanochtend zei hij heel blij: 'je zit bijna in je vruchtbare periode!!! Dan gaan we samen een feestje vieren' :love: Hij is er wel mee bezig..
Alle reacties Link kopieren
@Vlavi ja dat klopt wat betreft NOD! Wat leuk dat je vriend er ook zo mee bezig is.

Ik heb zelf jarenlang de pil gebruikt en daarna nog een implanon gehad. Was ook erg bang dat ik geen normale cyclus zou krijgen of dat het lang ging duren maar was na het stoppen vrijwel direct weer regelmatig elke 28 a 29 dagen! Er is dus hoop haha
Nod is inderdaad je niet ongesteld dag. Spannend hoor dames, alle ontwikkelingen. Hier vandaag een knalpositieveovulatie test. Precies op tijd :yes:. Hopen dat de volgende over 4 weken is.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik zou volgens de app de afgelopen 4 dagen mijn vruchtbare periode gehad moeten hebben maar krijg maar geen smiley op de stick.

Dat ik nou verdorie geen positieve zwangerschapstest krijg a la

Maar het lukt niet eens een poditieve ovulatie test te krijgen :HA:
Alle reacties Link kopieren
Picco, mijn app geeft 7 dagen als vruchtbare periode, met de een na laatste dag als ovulatie dag. Nu vind ik sperma wat 5 dagen actief blijft wel een beetje erg lang. Maar in merk wel de eerste dag al dat m'n slijm begint te veranderen. Kun je niet nog even doortesten? Misschien over 2 daagjes opeens wel positief?

Fijn Kokoro dat jij je ei gevonden hebt! Nu op naar je bruiloft! :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou inderdaad nog even doortesten Picco! Mijn app werkt hetzelfde als die van Daanstje qua 7 dagen en 1na laatste dag eisprong. Merk het zelf altijd heel duidelijk aan mijn afscheiding ook.

Ik verwacht morgen of overmorgen voor het laatst 'gewenst' ongesteld te worden en kan daarna ook mijn NOD in gaan vullen. Spannend dat we dan steeds meer NOD's in de tabel hebben. Ben super benieuwd hoe snel het zal gaan in deze groep :)

Voel jij nog iets bijzonders of anders deze maand Daanstje? Omdat er ook een kansje bestaat dat het al raak is?
Alle reacties Link kopieren
Ja natuurlijk test ik door, was ook meer bedoeld als een lolletje hoor :) !

Hoeveel vruchtbare dagen hebben jullie dan volgens de app? Ik 2 dagen voor de eisprong, de dag van de eisprong en 2 dagen erna. Ik had volgens de app gister de dag, maar dat kan natuurlijk ook nog vandaag komen :cheer:
Het wordt steeds spannender zo!!! Leuk om niet in je eentje de voorpret te hebben. Ik zou mijn NOD ook al in kunnen vullen dan, maar weet het niet helemaal 100% zeker.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Flo, en die geeft 11 dagen aan als vruchtbare periode. Lekker optimistisch :biggrin:

Vlavi, ik heb mijn NOD bepaald obv een 28-dagen-cyclus. Voor hetzelfde geld wordt het een 35-dagen-cyclus en dan schuif ik 'm op in de tabel als ik een positieve ovulatietest heb. Ik zou gewoon je schatting invullen in de tabel! Is leuk, dan wordt het echt 8-)

Larv2, het is haast leuk he, je laatste gewenste menstruatie ;-D

Picco, vervelend dat wachten op een positieve test. Is er ook nog geen oplopend streepje te herkennen? Ben even vergeten of jij nou een regelmatige cyclus had of niet (echt).

Daanstje, idd spannend voor jou! Voel je iets anders dan gebruikelijk?

Kokoro wat fijn dat je er de klok gelijk op kan zetten, ideaal!

Hoe vaak zijn jullie van plan seks te hebben? (Is die vraag al langs gekomen? Weet het even niet meer zeker.) Ik ga hier gewoon rechttoe rechtaan om de dag seks hebben. De start is al begonnen. Vinden wij beiden niet zo erg :proud: Denk dat dat wel zou veranderen als het maanden duurt..
herinnering wijzigde dit bericht op 23-08-2020 18:12
Reden: typfout
0.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Neuh, ik merk nog geen andere dingen. Het eerste wat ik merkte bij mijn eerste zwangerschap was een sterkere reuk. De vermoeidheid kwam pas in week 5 en ik ben toen maar een beetje misselijk geweest. Zere borsten, obstipatie en weinig eetlust pas rond week 5 en 7.

Normaal heb ik de dagen voor mijn menstruatie ook wat gevoelige borsten, dus dat is niet echt een graadmeter..

Hier in de vruchtbare week om de dag seks, vorige keer deden we dat 5x, dus 10 dagen, voor de zekerheid ook nog 2x na de eisprong voor het geval m'n cyclus wat langer uit zou vallen. Dat is goed bevallen want in ronde 2 was het raak :-D
Dus de dag van de eisprong seks, dan minimaal 2x er voor en 2x er na.
Ik heb er wel zin in, haha!
Alle reacties Link kopieren
Haha iedereen aan de sex, veel plezier deze maand :lol:

11 vruchtbare dagen is wel lang, ik heb ook Flo.

Ik schommel qua cyclus rond de 30 dagen. Ene keer 28, andere keer 33. Kan wel de NOD op de 33 dagen zetten, doe ik toch nog mee :-D
Alle reacties Link kopieren
Nou ben benieuwd Daanstje, zou toch super bijzonder zijn als het nu al gelukt is.

Wij doen denk ik ook om de dag seks jn vruchtbare periode maar misschien ook wel dagelijks (het is geen straf haha) en als het een keer niet uitkomt of er weinig zin is gaan we het ook niet forceren

Ben vandaag precies volgens verwachting ongesteld geworden dus dat is fijn. NOD wordt 21 sept, zal hem zo toevoegen!
Piccobellobv schreef:
23-08-2020 00:51
Nou, ik zou volgens de app de afgelopen 4 dagen mijn vruchtbare periode gehad moeten hebben maar krijg maar geen smiley op de stick.

Dat ik nou verdorie geen positieve zwangerschapstest krijg a la

Maar het lukt niet eens een poditieve ovulatie test te krijgen :HA:

Ahhh gewoon doortesten idd! Dit is wel waarom ik streepjes testen gebruik. Die zie ik oplopen :). Als mijn test niet positief is maar wel meer aankleurt, weet ik dat ik die avond nog een keer moet testen. De LH piek komt gedurende de ochtend namelijk goed op gang. Soms duurt het even voordat het in piekconcentratie in het bloed (en dus urine) zichtbaar is.


Daanstje schreef:
23-08-2020 08:04
Picco, mijn app geeft 7 dagen als vruchtbare periode, met de een na laatste dag als ovulatie dag. Nu vind ik sperma wat 5 dagen actief blijft wel een beetje erg lang. Maar in merk wel de eerste dag al dat m'n slijm begint te veranderen. Kun je niet nog even doortesten? Misschien over 2 daagjes opeens wel positief?

Fijn Kokoro dat jij je ei gevonden hebt! Nu op naar je bruiloft! :)
7 dagen is ook heel erg lang idd. Ik ga zelf uit van dag -3, -2, -1 als vruchtbare dagen. Ik ga voor seks op dag -3, -1 en 0 ;-D. Ná de eisprong is het wat mij betreft klaar. Sperma heeft even nodig om die kant op te komen en zo'n ei leeft max 24u :). Ik denk dat die marges er overal in zitten omdat je nooit helemaal precies kunt zeggen wanneer het eitje popt.
Alle reacties Link kopieren
Heey , een klein berichtje vanuit la douce france! Leuk dat er al zoveel NODs zijn ingevuld! :yes: de mijne zal pas in oktober zijn. Word wel begin september ongesteld maar die tellen we niet mee. Zal weer wat uitgebreider reageren als ik terug ben (volgende week).
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Aviendha schreef:
24-08-2020 10:24
Heey , een klein berichtje vanuit la douce france! Leuk dat er al zoveel NODs zijn ingevuld! :yes: de mijne zal pas in oktober zijn. Word wel begin september ongesteld maar die tellen we niet mee. Zal weer wat uitgebreider reageren als ik terug ben (volgende week).
Dan lopen wij ongeveer gelijk! Ik word 4-6 september ergens ongesteld :cheer2:. En dan hopelijk pas volgend jaar herfst weer :rofl: !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven