Zwanger worden vanaf september

29-07-2020 11:00 1894 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het zwanger worden vanaf september 2020 topic.

NaamLeeftijdenGezinssituatieNODBijzonderheden
Bloem_Joppie35/382e kindje29-12
Vera9933/342e kindje20-03


Zwanger :flirting:!
NaamLeeftijdenGezinssituatieUDBijzonderheden
Larv-227/292e kindje+/- 27 juni
Nolatjeee9029/361e kindje07-2021
Aviendha28/321e kindje07-2021miskraam in oktober
koetjesenkalfjes30/312e kindje begin 08-2021 2 miskramen
Ananaskiwi33/332e kindje?
Piccobello33/351e kindje begin oktober 2021
Roossie199030/291e kindjeeind oktober 2021
Daanstje27/332e kindjebegin december hypothereoidie, miskraam december 2020
Herinnering28/341e kindjeBegin januari

LH piek en timing:
https://modernfertility.com/blog/normal-lh-level

Kans op + zw.test per DPO
https://www.countdowntopregnancy.com/pr ... lation.php

Kans op doorgaande zwangerschap
https://datayze.com/miscarriage-chart
zwangerwordenvanaf wijzigde dit bericht op 18-05-2021 18:31
94.61% gewijzigd
Spreken is zilver, forummen is goud.
Alle reacties Link kopieren
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Haaa meiden,

Hoe gaat ‘ie met iedereen? Laatste weekje augustus alweer, de tijd gaat hard!

Hier begint de spanning behoorlijk toe te nemen. Wanneer moeten we het nou precies doen? Hoe ga ik straks met teleurstelling om als het niet raak is? Kan ik nog ergens iets bevorderen? En bovenal: als ik er zo mee bezig ben, klopt het dan dat het al HELEMAAL niet gaat lukken, zoals zo vaak wordt gezegd? En vind ik die relaxte houding ooit nog terug nu het eindelijk gaat beginnen?
Ik hou hier niet van, zo veel nadenken en onzekerheid. Hebben jullie dit ook? Hebben jullie tips?
Vriend is heel relaxt, vol vertrouwen en heeft er zin in! Das dan weer heel fijn..

Ohja ben vandaag begonnen de podcast ‘Zwanger enzo’ te luisteren. Opzich interessant, ondanks dat ze zich meer focussen op vrouwen die al zwanger zijn. Hoorde goede tips voor voeding en supplementen! Bijvoorbeeld gebruik van folaat ipv foliumzuur. Erg interessant.
Misschien hebben sommige van jullie er wat aan. Hoop dat alles goed gaat met iedereen en ben nog steeds HEEEL blij dat ik hier van me af kan schrijven.

Fijne avond!
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat alles goed. Vanavond slik ik de laatste pil :yes: komend weekend gaan we nog lekker een weekendje weg.

Seks rondom de ovulatie Ik gebruik geen ovulatietesten. Ik hou de Flo app wat aan rondom de vruchtbare dagen. Wij hebben dan seks wanneer we zin hebben. Dit kan iedere dag zijn, maar ook 1x in die periode. We zien ‘t wel.

Goede tip Maria. Ik ga ook eens luisteren denk ik. Interessant!

Daanstje Hoe is het ermee? Jij hebt bijna je NOD...
Alle reacties Link kopieren
Oh leuk van die podcast! Ik zit veel in de auto voor mijn werk, dus dan zijn goede podcast een welkome opvulling van die tijd!

Hier gaat t goed, ben er wel relaxed onder.. merk nog niks, wel wat lage rugpijn maar dat is standaard bij een aankomende menstruatie.
Ik heb nu gemiddeld een cyclus van 30 dagen, morgen is dag 29 dus ik denk dat ik er een testje tegen aan gooi dan. Gewoon om mijn nieuwsgierigheid te sussen haha
Alle reacties Link kopieren
Kunnen we niet met groepskorting testen inslaan haha!

Ik kan niks met podcasts, boeken wel, maar ik kan nooit luisteren zonder afgeleid te raken. Tips er uit hoor ik dus graag!

Maria: dit had ik de 1e keer, toen was ik zo teleurgesteld dat ik ongesteld was dat ik nu denk: fuck it.

Het zakt vanzelf denk ik als het niet raak is :-?
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook een 'fuck-it-mentaliteit'! @Piccobellobv: lees je al boeken over dit onderwerp?


Zal de tips die me bijblijven met jullie delen!
De eerste is dus: folaat nemen, geen foliumzuur. Folaat schijnt de actieve natuurlijke vorm te zijn en foliumzuur de synthetische slecht opneembare vorm. 1/3e van de vrouwen draagt een gen waardoor ze foliumzuur niet op kunnen nemen (zegt de expert in de podcast).
Daarnaast belangrijk: omega 3 en vitamine D en de algemene alles-in-een multivitaminen. Wisten we al wel volgens mij..

Nogmaals: dit ging vooral over de periode tijdens de zwangerschap, maar ik geloof dat het ook goed is voordat je gaat beginnen.

:thumbsup:
Alle reacties Link kopieren
Een omo-witte test en menstruatie kramp, laat maar komen, dan kunnen we weer door! :y

Ik had gisteren even een flash-forward momentje. Ik ging zoon van het kdv ophalen en toen vertelde zijn juf dat hij de laatste tijd enorm lief is voor alle baby's door ze speelgoed te brengen en te knuffelen :heart:
Mijn moeder hart maakte een sprongetje en in dacht, als zelfs zoon nu baby's leuk vindt, dan zijn we echt klaar voor nummer 2. Eerder duwde hij ze nog weg of omver, ging er boven op zitten of sloeg ze als ze net even iets te lang aan het huilen waren..
Alle reacties Link kopieren
Aah wat schattig @Daantsje van je zoon! :heart:

Over dat Folaat, ik kan dat alleen vinden bij de onbetaalbare voedingssupplementen. En als je gewoon gezond leeft en eet is het slikken van multivitamine niet per sé nodig. Al haal ik als ik zwanger ben wel een zwanger-multivitamine voor dat beetje extra, ook aangezien ik niet wekelijks vis eet.

Tip voor een Podcast voor diegene die ook voor de tweede gaan: “de Tweede - op zoek naar het standaardgezin” van de Correspondent. Ik vond deze erg interessant, combi van wetenschap en ervaringen. Deze Podcast is trouwens gebaseerd op het boek “de Tweede” van Lynn Berger. (Boekentip! Ook te luisteren als podcast/luisterboek)

En inderdaad meiden, de kans is groot dat het bij de meesten niet in maand 1 raak is. Focus je dus daarom er ook niet te veel op ... gemiddeld is de kans om zwanger te raken maar 10 tot 20% per maand. Ik gun iedereen natuurlijk zo snel mogelijk zwanger te zijn, maar raak niet te teleurgesteld of wanhopig als je na 3 maanden nog niet zwanger bent.

Geniet allemaal nog van de onbezorgde dagen in augustus ;-)
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat er steeds meer NOD’s worden ingevuld! Het komt ook al erg dichtbij inmiddels :-D

@maria vervelend dat het zo in je hoofd kan gaan zitten! Ik sta er zelf heel relaxed in. Ga (voorlopig nog) geen ovulatietesten doen en uitrekenen wanneer we seks moeten hebben. Gewoon wanneer we zin hebben en dan zien we wel! 😊 wij hebben het hier ook over gehad en hebben zoiets van we hebben samen ook een top leven, dus stel het zou niet lukken dan kunnen we alsnog heel gelukkig worden. En uiteraard zal deze houding vast veranderen als het lang duurt en je het toch wel echt heel graag wil, maar voor nu werkt het goed!

Waar ik dan weer heel erg mee kan zitten is of alles wel goed gaat, of het kindje gezond zal zijn etc. Kan echt uren doemdenken over dat soort dingen. Ook slecht voor je stressgehalte en humeur..😋 nog meer mensen hier last van?

Nou ben ik sowieso een beetje gestresst want letterlijk al mijn collega’s zijn op vakantie geweest waardoor ik niet kon en nu staan we voor een transitie en hoor ik vandaag dat het eigenlijk niet uitkomt als ik nog wegga. Pfff.. ben nog bijna geen dag vrij geweest dit jaar. Hoor morgen of ik toch nog een weekje weg kan in september. Voelt oneerlijk!

@daanstje wat ontzettend lief van je zoontje! Zeker leuk om te horen, en ook een geruststelling voor als er een kleintje bij komt.
Alle reacties Link kopieren
@Daanstje, te cute, wat leuk om te horen zoiets!

@ Maria, thanks voor de tip, ik lees nu nog geen boeken hierover, wel veel artikelen op internet. Ik mag van mijn vent nog niet teveel er mee bezig zijn, dus dat probeer ik haha :nope:

Wij zijn vanaf maand 6 gestopt met anticonceptie, dus inmiddels ben ik een beetje 'fuck it' geworden.

@Nolaatje, je hebt toch gewoon recht op vakantie, zijn ze nou helemaal betoeterd!

Ik kom in mijn werk veel kinderen tegen waarbij het dus niet goed is gegaan, ik baal daar wel van want daardoor weet je dus ook veelste veel over wat er mis kan gaan. Maar hey, ik kom ze ook tegen kerngezond en op het verkeerde pad geraakt.

Volgens mij heb je nooit meer geen zorgen vanaf straks :popcorn:

Maar hey, je krijgt er zoveel voor terug schijnt :yes:

Ik heb dus al dagen geen positieve ovulatie test dus ga opzoek naar zo'n test met streepjes, Kokoro welke had jij?
Die van de action, 5 voor 2.49 :)
Vorige week had ik een reactie getypt en die was ineens weg…maar nu gaat het beter :-)

@ Kokoro: Wat balen dat je bruiloft niet op Aruba kan doorgaan, maar wat je had geschreven over de aangepaste trouwdag in NL klinkt ook als een prachtige dag. Hopelijk ben je ‘ gewend’ geraakt aan het idee dat het in NL is en wordt het een super dag! En wat een werk om dat in een paar dagen allemaal te regelen zeg!

@ Daanstje: wat een leuk misverstand en misschien ook prima voor nu dat het niet gelijk raak is...

@ Nolatje: Geniet er nog even van dat je nog zonder overleg of regelen drankjes kan doen! Uiteindelijk is er van alles mogelijk als er een kindje bij is straks alleen vraagt het soms wat meer planning of overleg!

@ Vera99 Ik herken je koudwatervrees voor een tweede maar probeer daar niet te veel bij stil te staan…

Inmiddels heb ik mijn menstruatie gehad en dit zouden volgens de app ongeveer de vruchtbare dagen zijn, al merk ik eigenlijk nooit echt iets van de eisprong. Ik gebruik geen ovulatietesten voorlopig. Ik merk wel dat nu we er actief voor gaan, ik er ook veel meer mee bezig ben.

Mijn vriend en ik hadden een discussie afgelopen weekend over alcohol voor de eisprong en of dat wel of niet acceptabel is…drinken jullie nog alcohol voor/ in de week van de eisprong?

Ook heb ik een ander dilemma…er is een vacature voor een soortgelijke baan in dezelfde sector als wat ik nu doe, maar dan in mijn woonplaats (ipv ruim een uur reistijd enkele reis). Alleen twijfel ik dus of dit een goed moment is om te solliciteren, maar aan de andere kant weet je ook niet of en wanneer het lukt om zwanger te worden…
Alle reacties Link kopieren
Hier gewoon alcohol tot een positieve test. Nu moet ik eerlijk zeggen, ik drink sowieso al weinig en als in drink max 2 glazen op een avond.

Ananaskiwi, ik zou gewoon solliciteren. Je weet niet wanneer het raak is en je leven on hold zetten tot je zwanger bent is niet haalbaar denk ik. En dan ben je zwanger, wil je dan solliciteren? Of als je met bevallen bent, of als je bijna voor nummer 2 wilt gaan?
Ik ben van baan veranderd toen die kleine 10 maanden was, nog volop slapeloze nachten, was ook niet ideaal..
Wij hebben het nu wel uitgesteld zodat het qua timing met mijn opleiding goed uit zou komen. Maar in dit stadium een sollicitatie uitstellen zou ik niet doen.

Vandaag ongesteld geworden, een cyclus gehad van 31 dagen. Als m'n cyclus zo lang blijft gaan het wel laaaange wachtbankjes worden.. Nieuwe NOD is 28-9, eisprong rond 15/9. Nu lekker met thee, chocolade en een dekentje op de bank :)
daanstje wijzigde dit bericht op 28-08-2020 18:30
0.33% gewijzigd
@Daantsje: mijn cyclus is ook zo lang. Suf he..

Hier is het even niet gelukt om te seksen rond mijn ovulatie helaas. We hadden er helemaal zin in en toen gebeurden er een paar dagen achter elkaar allemaal stomme dingen (werk, fysiek etc.) Waardoor het gewoon echt niet gelukt is. Volgende maand beterrrr...

Die testen van de action zijn wel een goeie tip! Had er een paar van de etos maar dat vond ik best prijzig.
Alle reacties Link kopieren
Ananaskiwi, Ik zou ook zeker weten solliciteren! Een korte reistijd is heel wenselijk denk ik als je eenmaal zwanger bent en ook als je weer aan het werk gaat na bevalling.

Ik drink, bij gelegenheden, 1 of 2 glazen wijn vóór mijn ovulatie en ná mijn ovulatie drink ik niks meer. Ik lees dat alcohol ook schade aan kan brengen in die eerste twee weken van de zwangerschap, dus dat risico wil ik niet nemen. Zou het mezelf nooit vergeven als er iets mis blijkt te zijn met mijn kind waarvan de oorzaak kán liggen aan alcohol tijdens vroege zwangerschap.

Daanstje, dit is ook het perfecte weer om jezelf te trakteren op een dekentje en chocola :) Ik vind 31 dagen niet heel lang trouwens, juist heel gemiddeld. Zolang ie regelmatig is zou ik blij zijn. Alhoewel het lange wachten wel gruwelijk irritant is ja, een dag kan dan heel lang duren.

Jammer Vlavi, klinkt als een hectische week. Idd volgende maand beter! Gelukkig zijn er nog genoeg momenten in de toekomst ;-))

Die van de Action gebruik ik ook en ze lijken prima te werken. Ze zijn heel gevoelig dus dat is fijn. Ik test nu sinds een paar dagen, nog geen oplopend streepje te bekennen. Als ik een cyclus zou hebben van 28 dagen zou mijn ovulatie dinsdag 1 sept zijn. Spannende dagen :hyper: Dat voel ik ook wel in m'n nek en schouders pff, zit nogal gespannen achter mijn computer blijkbaar haha.
herinnering wijzigde dit bericht op 28-08-2020 18:44
Reden: ging wat mis met bericht.
32.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ananaskiwi ik zou ook zeker er voor gaan!! Misschien krijg je wel enorm spijt als je het straks niet gedaan hebt. En korte reistijd is zo veel waard..

Jammer @vlavi, volgende maand beter!!

@herinnering succes volgens week! Hopelijk is het volgens planning, dan ga je volgende week een interessante weer tegemoet :-P)

Ik drink trouwens alcohol tot ik een positieve test heb. Ik drink niet veel en zie om mij heen veel meiden die het op deze manier doen, dus voelt voor mij prima. Zeker nu ik mijn cyclus nog totaal niet weet haha.
Ik merk dat ik momenteel meer bezig ben met onze bruiloft dan met het zwanger worden. Afleiding helpt dus toch! Gisteren met een collega de plannen besproken en dat maakt het wel weer heel echt. Ik moet toegeven dat ik me niet echt aan alle adviezen houdt qua fruit, groente, vis, alcohol... zeker vandaag niet. Vandaag is namelijk mijn vrijgezellenfeest :proud:! Ik lees wel nog lekker mee met jullie en als alles hier voorbij is word ik zeker actiever hier.

Ik heb al een paar boeken voorbij zien komen hier. Welke raden jullie het meest aan? Ik heb meer dan voldoende (lees: teveel) kennis over het lichamelijke en medische. Ben vooral geïnteresseerd in de emotionele kant. Spiritueel misschien zelfs wel :).

@Ananaskiwi: ZEKER gaan voor die baan! Het klinkt alsof je een goede kandidaat bent. Ben idd alweer gewend aan trouwen in NL. Het heeft ook leuke voordelen zoals meer voorpret doordat je zelf meer kan regelen.

@Herinnering: mijn ovulatie testen lopen vanaf 2 dagen ietsjepietsje op en dan de dag voor ovulatie BAM, STREEP :-P.

Mijn cyclus is ook redelijk lang, 28-32 dagen. Mijn luteale fase is standaard 12 dagen, dus ik verwacht pas na NOD een positieve test. Als ik dus dag 13 a 14 na ovulatie niet bloedt, weet ik hopelijk genoeg.

Spannend he dames. Hoop zo dat het snel raak is voor ons allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden, sinds gisteravond zijn we weer terug. Hebben een leuke vakantie gehad, en we zijn verloofd :love: vriend heeft me ten huwelijk gevraagd. We gaan niet wachten met kindjes maken maar misschien wel met een huis kopen. We weten het nog even niet, het hoeft ook niet a la minute allemaal!!

Ik ga na elke alinea maar even alles kopieren tussendoor voor als ik straks opeens weer alles kwijt ben.

Ananaskiwi, ik zou je zeker aanraden gewoon te solliciteren. Toevallig heb ik 5 maanden geleden, pre-corona, een topic geopend over een soortgelijke vraag. Ik ben toen aan mijn nieuwe baan begonnen we wilden toen beginnen met een kind proberen te krijgen. Dus ik twijfelde of ik dat moest uitstellen (ipv de nieuwe baan). Anyways, onze grote reis die we in maart hadden gepland ging niet door, en zogenaamd om corona af te wachten wilde vriend pas in september beginnen. Achteraf was het omdat ie me eerst ten huwelijk wilde vragen xD je weet in elk geval nooit hoe alles loopt. Ik heb ook de gedachte dat mijn contract misschien niet verlengd wordt als ik zwanger ben. Om die opmerking van mn baas die ik eerder geschreven heb. Maarja, schijt. Dan krijg ik een uitkering en ga ik daarna ergens anders werken. Komt hoe dan ook goed allemaal.

Over alcohol... in het begin zal ik vanaf de eisprong niet drinken. Maar als het wel een paar maanden duurt zal ik wel soepeler worden. En dan max. 2 op een avond.
Op vakantie had ik een kleine scare. Van maandag 17 aug tm de zondag erop zou ik vruchtbaar zijn volgens babybytes, met eisprong op zaterdag, bij een cyclus van 27 dagen. Zondag 16 aug hebben we thuis onveilige seks gehad. Onder het mom van 'het gebeurt nu toch niet, en zo wel is het gewenst'. Maar op vakantie werd ik opeens bang. Mijn cyclus is nog niet elke keer 27 dagen, ook wel eens korter. Ik wilde eigenlijk niet meer drinken. Heb het bij max 2 op een avond gelaten. Ik weet wel dat ik voor 95% zeker niet zwanger ben en ga dus ook nog geen NOD invullen/er spannend over doen, maar wat Herinnering al schreef in andere woorden, ik zou me gewoon zo intens kut voelen als er iets mis gaat met het kindje en ik gedronken heb. Zelfs als de dokter zegt dat ik er niks aan kon doen zou ik me nog steeds kut voelen.

Daantje wat leuk en schattig van je zoontje!!
Forget about what I said; the lights are gone and the party's over
Gefeliciteerd Aviendha!! Wat onwijs leuk!!
Aviendha, gefeliciteerd!!! Wat romantisch.. :heart:

@Ananaskiwi: we zijn eensgezind hier, ik zou ook solliciteren als ik jou was. Voor hetzelfde geld word je het niet eens (dat hoop je natuurlijk niet, maar kan) of duurt een zwangerschap nog eventjes... Dan heb je in ieder geval al de ideale omstandigheden gecreëerd om een kindje te krijgen. Want dan ben je zelf happy met je baan en reistijd.

Zelf vind ik het ergens ook best wel lastig mbt werk. Ik voel me verantwoordelijk en dat ben ik ook elke dag. Natuurlijk weet ik dat alles altijd op te lossen is en dat ik me echt niet door werk ga laten tegenhouden, maar ik weet ook dat dat moment 'negatieve' invloed gaat hebben op een groep mensen dus dat vind ik jammer.
Toch vind ik dat privé vóór werk gaat en ben ik blij dat ik onlangs een vast contract heb gekregen waardoor er financiële zekerheid is.
Alle reacties Link kopieren
Wooehoee, super leuk dat je ten huwelijk bent gevraagd Aviendha! Gefeliciteerd :)

Het is altijd lastig als vrouw, een zwangerschap 'plannen' icm werk. Althans, dat hoor ik veel om mij heen. Je bent er toch even uit, als je ziek wordt of het gaat niet goed met het kindje zelfs vrij plotseling. Alleen werkgevers weten in hun achterhoofd wanneer ze een vrouw tussen de pakweg 25 en 40 aannemen dat er kans bestaat op een zwangerschap.
Bovendien denk ik dat je als zwangere en moeder ook prima kunt functioneren! Ik vind mezelf ook wel beter geworden in mijn werk dan voor ik moeder was omdat ik me op een andere manier kan inleven in ouders!

Als een werkgever slim is, steunt hij personeel wat een kinderwens heeft, zwanger is, kinderen heeft. Ik geloof er echt in dat dat wederkerig is.
Mijn werkgever is echt flexibel, denkt mee en doet niet moeilijk over een ziek kind of zwangerschap. Als mijn zoontje dus ziek is, mag ik thuis blijven. Maar omdat dit echt nooit een probleem is, probeer ik wel te doen wat binnen mijn macht ligt om wel m'n werk af te hebben.

Met mijn menstruatie heb ik wel sinds m'n vorige zwangerschap enorm last van bandenpijn de eerste 2 dagen. Met paracetamol wel te doen, maar ik hoop dat dit niet te erg wordt tijdens de zwangerschap.. :-(
Ja daar heb je gelijk in Daantsje! Bij mij zit het hem niet zozeer in de werkgever, die heeft zelf ook een flink gezin dus hij kan sowieso niks zeggen :mrgreen:. Maar de doelgroep waarmee ik werk zijn best wel afhankelijk van mij en het is waardevol en helpend voor hun toekomst om ze de veiligheid van 1 persoon te bieden. Maargoed, zo is het leven!
Alle reacties Link kopieren
Aaaah Aviendha gefeliciteerd! Geweldig :-D Had je het zien aankomen of heeft ie het al die tijd goed verborgen kunnen houden?

@Kokoro, dan is er dus nog ruimschoots kans dat ik wel komende week een piek zal krijgen :) 🤞

Heeeel veel plezier met je vrijgezellenfeestje vandaag! Ik vond de mijne echt zo zo zo gezellig :applause:
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en wat betreft boekentip: ik heb laatst het boek 'het boek waarvan je wilde dat je ouders het hadden gelezen'. De titel vind ik nogal klagerig overkomen, maar dat vond ik niet van de inhoud. Het zijn vooral opvoedtips/-reminders en is dus niet gericht op de zwangerschap of zo, maar ik vond het leuk weglezen en de schrijfster haalt interessante aandachtspunten aan :)
Link:
https://www.bol.com/nl/p/het-boek-waarv ... V0EALw_wcB
Alle reacties Link kopieren
Aviendha Gefeliciteerd!! Super leuk. Hoe was het aanzoek?

En Kokoro Jij heel veel plezier! Ik hoor graag hoe het was :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven