Zwanger
alle pijlers
Zwanger worden vanaf zomer 2024
donderdag 25 juli 2024 om 22:04
Wil je schrijven met elkaar over deze periode? Dan adviseer ik om een nieuw topic te openen, bijvoorbeeld: zwanger worden vanaf herfst 2024.
Eerder zag ik alleen een topic over zwanger worden in de zomer voor een 2e/3e/zoveelste kindje dus vandaar nu een apart topic voor iedereen toegankelijk. Zou leuk zijn als “ervaren” en “onervaren” aanstaande moeders met elkaar in contact komen.
Verzoek aan iedereen: aanpassingen/informatie voor in de tabel graag dikdrukken
Eerder zag ik alleen een topic over zwanger worden in de zomer voor een 2e/3e/zoveelste kindje dus vandaar nu een apart topic voor iedereen toegankelijk. Zou leuk zijn als “ervaren” en “onervaren” aanstaande moeders met elkaar in contact komen.
Naam | Leeftijd | Ronde | Kindje | Zwanger | NOD | UD |
---|---|---|---|---|---|---|
Sinne | 33 | 1 | 1e | Ja! | ||
Fleecedekentje | 29 | 4 | 1e | |||
Marjaantje | 38 | 5 | 1e | 11-11 | ||
Vakantievrouw | 30 | 5 | 1e | 4-12 | ||
Creating JOY | 32 | 5 | 1e | 1-9 | ||
Miya | 29 | 1 | 1e | Ja! | ||
Jesss1989 | 34 | 8 | 1e | |||
SadSloth | 26 | 4 | 1e | 31-8 | ||
Aapje | 29 | 2 | 1e | Ja! | ||
Lauren89 | 33 | 2 | 1e | Ja! | ||
Deurhendel | 26 | 3 | 1e | |||
Dexie | 35 | 1 | 1e | |||
Knofje | 30 | 1 | 2e | |||
Biciclette | 33 | 4 | 1e | Ja! | ||
Vlinderstruik | 28 | 2 | 1e | |||
Ise1995 | 28 | 1 | 1e | 9-10 | ||
Kenij | 30 | 1 | 2e | 5-10 | ||
I2L89 | 35 | 1 | 1e | |||
DanaJoe72 | 34 | 1 | 1e |
Verzoek aan iedereen: aanpassingen/informatie voor in de tabel graag dikdrukken
vakantievrouw wijzigde dit bericht op 05-11-2024 09:13
79.44% gewijzigd
dinsdag 12 november 2024 om 19:28
Hé wat een nare berichten allemaal! Hoop echt dat iedereen gauw goed nieuws heeft!
Afgelopen week heb ik het hsg onderzoek gehad, het goede nieuws is dat er geen afwijkingen zijn gevonden en dat de vruchtbaarheid komende maanden wat hoger is dus meer kansen, waarschijnlijk aankomend weekend m’n eisprong dus dat wordt weer een ritje naar het ziekenhuis
Verder deed het megaveel pijn maar alles voor het goede doel!
Afgelopen week heb ik het hsg onderzoek gehad, het goede nieuws is dat er geen afwijkingen zijn gevonden en dat de vruchtbaarheid komende maanden wat hoger is dus meer kansen, waarschijnlijk aankomend weekend m’n eisprong dus dat wordt weer een ritje naar het ziekenhuis
Verder deed het megaveel pijn maar alles voor het goede doel!
woensdag 13 november 2024 om 09:59
Bedankt voor jullie lieve berichtjes.
De echo was met 7+5. Waarschijnlijk is het rond 5+5 al gestopt met ontwikkelen.
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik het aan zag komen, maar we hielden er vanaf het begin al wel rekening mee dat er ook een optie was dat er geen kloppend hartje te zien zou zijn.
De eerste dagen voelde ik vooral teleurstelling omdat ik er zo’n zin in had.
Inmiddels hebben we het slechte nieuws wel verwerkt. Dat ging eigenlijk (ondanks de teleurstelling) toch makkelijker en sneller dan gedacht.
Wat ik wel lastig vind is dat ik nu zit te wachten tot de daadwerkelijke miskraam gaat plaatsvinden en dat is een mindfuck.
Nu ik het mentaal een plekje heb gegeven wil ik er ook heel graag fysiek vanaf.
Ik kijk het nog een week aan en anders ga ik voor een curettage.
M’n vriend en ik hebben allebei nog steeds heel veel zin om ouders te worden, misschien is de wens zelfs nog wel wat groter nu.
Dus als dit achter de rug is gaan we gewoon weer verder/opnieuw proberen.
Het lijkt me erg fijn om hier mee te blijven schrijven.
Volgens mij zaten er een hoop dames op het wachtbankje. Hopelijk is er bij jullie goed nieuws.
@Marjaantje, balen weer die menstruatie, dikke knuffel
@Jessss1989, wat fijn dat er niets mis is. Ik ga heel hard voor je duimen dat die “extra” vruchtbaarheid je deze ronde gaat helpen.
De echo was met 7+5. Waarschijnlijk is het rond 5+5 al gestopt met ontwikkelen.
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik het aan zag komen, maar we hielden er vanaf het begin al wel rekening mee dat er ook een optie was dat er geen kloppend hartje te zien zou zijn.
De eerste dagen voelde ik vooral teleurstelling omdat ik er zo’n zin in had.
Inmiddels hebben we het slechte nieuws wel verwerkt. Dat ging eigenlijk (ondanks de teleurstelling) toch makkelijker en sneller dan gedacht.
Wat ik wel lastig vind is dat ik nu zit te wachten tot de daadwerkelijke miskraam gaat plaatsvinden en dat is een mindfuck.
Nu ik het mentaal een plekje heb gegeven wil ik er ook heel graag fysiek vanaf.
Ik kijk het nog een week aan en anders ga ik voor een curettage.
M’n vriend en ik hebben allebei nog steeds heel veel zin om ouders te worden, misschien is de wens zelfs nog wel wat groter nu.
Dus als dit achter de rug is gaan we gewoon weer verder/opnieuw proberen.
Het lijkt me erg fijn om hier mee te blijven schrijven.
Volgens mij zaten er een hoop dames op het wachtbankje. Hopelijk is er bij jullie goed nieuws.
@Marjaantje, balen weer die menstruatie, dikke knuffel
@Jessss1989, wat fijn dat er niets mis is. Ik ga heel hard voor je duimen dat die “extra” vruchtbaarheid je deze ronde gaat helpen.
woensdag 13 november 2024 om 17:23
@Marjaantje, ah nee balen zeg!
@Lauren klinkt logisch hoor dat je wens nu misschien zelfs wel groter is. Dat haf ik in ieder geval ook na de mijne. In ieder geval veel sterkte met het wachten tot het een en ander op gang komt. Lijkt me ook helemaal niks.
Hier ondertussen op 10dpo, vanmorgen stiekem een dipstickje gedaan en die was omo wit whaha. Maar vorige maand was ik nu al ongesteld rond deze tijd dus of m'n luteale fase is langer geworden omdat m'n cyclus aan het normaliseren is of er is wat anders aan de hand.
Heb nu besloten om pas zaterdag/zondag weer te testen als m'n menstruatie zich nog niet heeft aangediend. Heb afgelopen weekend wel flink krampen gehad in m'n buik en lies, daarna bleef het eigenlijk rustig. Dus wie weet.
@Lauren klinkt logisch hoor dat je wens nu misschien zelfs wel groter is. Dat haf ik in ieder geval ook na de mijne. In ieder geval veel sterkte met het wachten tot het een en ander op gang komt. Lijkt me ook helemaal niks.
Hier ondertussen op 10dpo, vanmorgen stiekem een dipstickje gedaan en die was omo wit whaha. Maar vorige maand was ik nu al ongesteld rond deze tijd dus of m'n luteale fase is langer geworden omdat m'n cyclus aan het normaliseren is of er is wat anders aan de hand.
Heb nu besloten om pas zaterdag/zondag weer te testen als m'n menstruatie zich nog niet heeft aangediend. Heb afgelopen weekend wel flink krampen gehad in m'n buik en lies, daarna bleef het eigenlijk rustig. Dus wie weet.
donderdag 14 november 2024 om 12:26
Tnx voor de lieve berichten! Begin me inmiddels weer een beetje te herpakken maar vond het lastig deze keer.
@Jessss, fijn dat er geen afwijkingen zijn. Hopelijk geeft dit net het extra zetje dat het binnenkort wel lukt!
@Lauren, klinkt heftig! Fijn dat je het een plekje hebt kunnen geven maar het afwachten tot het fysiek ook achter de rug is lijkt me ook nogal wat. Hopelijk gaat dat vlot en kunnen jullie verder!
@DanaJoe, spannend. Ik duim!
@Jessss, fijn dat er geen afwijkingen zijn. Hopelijk geeft dit net het extra zetje dat het binnenkort wel lukt!
@Lauren, klinkt heftig! Fijn dat je het een plekje hebt kunnen geven maar het afwachten tot het fysiek ook achter de rug is lijkt me ook nogal wat. Hopelijk gaat dat vlot en kunnen jullie verder!
@DanaJoe, spannend. Ik duim!
donderdag 14 november 2024 om 14:58
Had ik gister nog een grote mond dat ik pas van het weekend weer ging testen, nou ik hield het niet vol hoor hahaha.
Er zijn wel redelijk wat dingetjes die me de laatste dagen opvielen en dat bleef knagen, dus ik moest het gewoon weten.
Vanmorgen om 6 uur (want ja werken he) een early dipstick gedaan van easy @ home en ik zag een dun lijntje! Maarja... ik had m'n urine al weggegooid dus kon geen tweede testje doen
Dus met alle ongeduld die ik had gaan werken, net toen ik thuis kwam nog een stuk of 6 andere testen gedaan die allemaal een net wel of net niet lijntje gaven. Dus ik heb er een digitale van Clearblue tegenaan gegooid en daarop stond "zwanger".
Aan de ene kant ben ik enorm blij, maar ergens geloof ik het ook nog niet helemaal en mag ik van mezelf ook nog niet te blij zijn. Omdat het vorige keer met 8 weken ook een miskraam werd.
Er zijn wel redelijk wat dingetjes die me de laatste dagen opvielen en dat bleef knagen, dus ik moest het gewoon weten.
Vanmorgen om 6 uur (want ja werken he) een early dipstick gedaan van easy @ home en ik zag een dun lijntje! Maarja... ik had m'n urine al weggegooid dus kon geen tweede testje doen
Dus met alle ongeduld die ik had gaan werken, net toen ik thuis kwam nog een stuk of 6 andere testen gedaan die allemaal een net wel of net niet lijntje gaven. Dus ik heb er een digitale van Clearblue tegenaan gegooid en daarop stond "zwanger".
Aan de ene kant ben ik enorm blij, maar ergens geloof ik het ook nog niet helemaal en mag ik van mezelf ook nog niet te blij zijn. Omdat het vorige keer met 8 weken ook een miskraam werd.
donderdag 14 november 2024 om 18:11
zaterdag 23 november 2024 om 09:39
Het is al even stil. Veel dames op het wachtbankje geloof ik. Ik had gisteravond ineens een heel klein beetje bloedverlies. Nod is pas komende dinsdag. En heb eigenlijk iedere maand een cyclus van 29/30 dagen en gisteren was dag 26. Dus ben benieuwd of het een innesteling geweest kan zijn. Vandaag maar in de gaten houden of menstruatie doorzet. Maar tot nu toe nog niet. Duimen!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in