Zwanger worden via IUI 2018-2019

10-08-2018 11:18 2070 berichten
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Famousz welkom

Sian, ja ik heb dit ook wel eens gelezen. Maar volgens mij ga je er dan nog obsessiever mee bezig zijn. Het is al pittig genoeg lijkt mij. En dan heb je dus soms positieve testen in handen, terwijl dit niet komt door een zwangerschap maar die stomme pregnyl. Niks voor mij in ieder geval.
Veel sterkte nog even meid!
Hè sian, heb dat ook gevraagd en volgens mijn gyn heeft dat weinig zin. Pregnyl heeft een halfwaarde tijd wat per dag halveert. Als je dan kijkt naar de pregnyl 5000 duurt het 13 dagen alvorens de pregnyl er uit is. Je zal dan nooit weten bij de test wat de hoeveelheid hcg is in je urine want de dikte van de streepjes verraden dir namelijk niet. Alleen met bloed prikken zou je de reeele aanmaak van hcg kunnen bepalen
Dankjewel meiden voor jullie reactie.
Ik dacht ook al zoiets...je maakt jezelf helemaal gek op die manier. Gewoon afwachten en hopen dat de menstruatie uitblijft. Vind het deze maand vele malen spannender dan de vorige maand.
We gaan gewoon leuke dingen doen komende week zoals bijvoorbeeld de kerstboom in huis halen.
Heytan toch stiekem wel jammer hè? Zou zo leuk zijn als het voor al het gedoe zou lukken!

Angel what the piep!!! Het is nog geen Pasen hè??hoppa een tweeling!!! Oh ik ga zo hard duimen voor je! Hopelijk brengt het geluk.

Famous welkom!! Gezellig dat je mee komt zitten hopen👏🏻

Sian ik zou misschien ook wel eens gaan testen ( tegen beter weten in). Maar ik zou zo graag eens een positieve test willen vasthouden 😂😂😂ook al is ie fake.

Hier wacht ik nog steeds op een eerste oproep voor prikinstructie. Ik werk in het ziekenhuis dus liep van de week even langs om te vragen hoe het er voor stond:

Ik: hallo ik ben blala en kom voor blala is er al bekend wanneer ik aan de beurt ben? En zo njet hoe lang duurt het voor jullie het wel weten ( zijn 4 weken verder)

Medewerker: weet ik niet.

Ik: oh, maar je kunt daar niets over opzoeken/zeggen?

Medewerker:nee.

Ik: ok... Uhm hoe kom ik dat te weten dan???!!!!!

Tegenwerker: mail maar.

Ik: ?

Omg super aardig dit!! Ik word er bijna verlegen van zo lief zijn ze wauw wat een empathie!! Duizendmaal dank 🤨

Was zeker ongesteld ofzo.

Verder gaat het hier wel goed hahah
😂😂😂 blueberryblue ik pies bijna in mijn panty. Oh wacht heb een broek aan maar ik denk vooral in plaatsjes.

Wij hebben vanmorgen de inseminatie weer gehad, althans ik. Manlief was gewoon te werk. Dat red ik prima zelf. De laatste keren en ook bij onze zoon hebben we altijd afspraken gehad in het weekend. Heerlijk rustig en mazzel. Dit was het een in your face moment.
Mijn God wat was het we druk... allemaal happy couples en dikke buiken! Kom ik aan met een buisje in mijn bh gepropt en een mapje met de papieren voor de administratie. Het heeft ook geen enkele charme of privacy ..... gevoelsmatig weet iedereen dat je daar komt omdat het niet natuurlijk lukt.... echt een moment van zelfmedelijden die God zij dank niet te lang duurde.
De plaatsing is op zich wel een gezellig moment. Onze verpleegkundige is echt een schatje. Trots vertelde ik over mijn eierproductie. Zegt ze: joh de hoeveelheid follikels Geeft geen grotere kans..... het vergroot de kans op tweelingen. Ik was een beetje overdonderd. Zal het dan zijn dat het niet meer kans biedt? Daar spreken we hier wel over natuurlijk.... verzinnen wij dit nou of is het niet de info die klopt en was het een verzachtend bericht
Yes! gesprek gehad vanmiddag en we hebben groen licht gekregen om te beginnen met dezelfde EH als 1.5jr terug (75EH puregon) alleen nu met Ovitrelle omdat pregnyl niet meer op voorraad was. :D! nu eerst ongesteld worden :yes: en dan gaan we vol goede moed voor nummer 2
Famousz... hoe fijn te lezen dat iemand blij is als de duivels komen 😂 ik hou er toch van. Hoeveel rondes hebben jullie bij de eerste gehad? Onze zoon is van januari 2017, hadden 1 ronde lucky shot.... en nu vandaag met ronde drie ingestapt
Hahah dat zaad in je bh vind ik echt een giller! Lekker om zo zon afdeling op te stappen. Ik denk als ik zo iets ga doen ik mega klungelig wordt en over een kruimel ga struikelen en dat mijn bh dan lekker vol zit😂

Wat betreft de eitjes : tegen mij zeiden ze dat ze de kans verhogen als er meer eitjes rijpen... anders heeft bij mij die hormoon stimulatie niet zo veel zin want mijn eisprong is prima.
Ik heb nu een kans van 2% per maand om zwanger te raken en door meer eitjes te rijpen zou ik een normale kans krijgen ( tussen 10-12% per maand) dus ik neem aan als je 4!!!! hebt, je nog meer kans kunt hebben? Maar dat is mijn boerenverstand.
We gaan er gewoon vanuit de je een vierling krijgt, dan valt al het andere mee😜
Angel2018 schreef:
06-12-2018 20:50
Famousz... hoe fijn te lezen dat iemand blij is als de duivels komen 😂 ik hou er toch van. Hoeveel rondes hebben jullie bij de eerste gehad? Onze zoon is van januari 2017, hadden 1 ronde lucky shot.... en nu vandaag met ronde drie ingestapt

Haha normaal ben ik echt niet blij als ze om de hoek komen kijken maar nu wel LOVEIT :lol: onze zoon is van juni 2017 en was meteen met de eerste ronde raak.
@blueberryblue lekker dan dat ze je niet meer kunnen vertellen! Is toch belachelijk.

@Angel2018 jazeker heb je meer kans op een baby met meerdere eitjes. Dat zeiden ze tegen mij nog vorige week. Omdat ik 2 had wil dat niet zeggen dat het een tweeling wordt die kans is vrij klein. Maar meerdere eitjes in 1 ronde biedt zeker meer kans.
Inderdaad vreselijk om op zo'n afdeling te paraderen waar je allemaal zwangeren tegen komt. Ik moet altijd echt even een knop omzetten.
Het valt me wel op dat er ook veel mensen zijn die in het zelfde schuitje zitten als ons. Je denkt soms dat je de enige bent en dat je je lotgenoten alleen op internet tegenkomt.
Ik wens je voorspoedige wachtweken en dat ze maar voorbij mogen vliegen.

Ik heb vannacht gedroomd dat ik zwanger ben....hoezo ben ik er veel mee bezig? 😂
Ik word echt GEK van die pregnyl en die dromen! Ze lijken gewoon levens echt. Vannacht gedroomd dat ik hepatitis a had..... simpelweg het gesprek op het werk dat een collega het opgelopen heeft en zie thuis zat. Oh en ik heb gedroomd dat mijn huis beneden roze geschilderd was. Dit is zo een droom
Die tijdens de zwangerschap van onze zoon mij zo een beetje achter na gezeten heeft. Ik ben wat keren naar beneden te gaan om te checken 😂😂😂...

@ sian niet alle dromen zijn bedrog gaan we van uit... maar de Mijne met roze muren mag best bedrog zijn 😂😂
Roze muren!!! Omg. Nee beter van niet.
Ik word langzaamaan gek denk ik. Mijn borsten doen zo'n pijn je zou denken pregnyl eruit symptomen weg. Maar helaas. Noujaaaa nog even geduld hebben dan maar. Pfff
@sian wanneer mag je testen?
Gek is dat... de eerste keer prikken ben ik 2 weken gekweld door alle
Symptomen van de pregnyl. En de tweede en tot nu toe ook deze keer nergens last van.
Ik mag donderdag testen. Ik had ook nu weer last van extreme moeheid in het begin en borsten in het laatst. Neemt geloof ik nu wat af. Hopen dat het keihard weer terug komt😂
😂 moeten we daarvoor gaan duimen dan maar. Wat zijn we toch ook vreemde vrouwen 😂😂
Ik heb last van mijn maandelijkse pukkel midden in de maand. Dat is niet goed hoor 😂
Roze muren... ach alles voor een goed doel. Maar liever gewoon een dikke buik toch?

Ja die stomme symptomen... ik heb hele lijsten bijgehouden en de keren dat ik zwanger ben geweest had ik 0 klachten. Dus ik kijk niet meer naar symptomen. Dat zijn echt mijn grootste vijanden geworden.

Ennnn rapapaaaaa ik mag volgende week komen voor instructie voor het injecteren! Hopelijk snel ongesteld en dan meteen beginnen!!!

Fijn weekend allemaal
@blueberryblue. Hopelijk nog voor de feestdagen.... bij ons is behandeling stop met de feestdagen.
Die instructie injecteren was hier een fluitje van een cent. 5min.... spannende
Tijden... (overigens prikt mijn man om betrokken te zijn hij de mm)
@blueberryblue super. Dat schiet mooi op.

@Angel2018 mijn man prikt ook om dezelfde reden. Fijn is dat he.

Ik voel de welbekende voortekenen van een naderende menstruatie. Nog even afwachten nog maar het beloofd weinig goeds.

Weten jullie het volgende. Moet een werkgever vrij geven voor je inseminatie dag?
@ sian : ik heb geen idee of ze je daar vrij voor moeten geven. Lijkt mij een medisch bezoekje dus noodzakelijk?
En je hebt al menstruatie klachten? Maar je nod is toch pas woensdag? Of voel jij het altijd zo lang van te voren?

Heb mijn man gevraagd te prikken nadat jullie dit zeiden. Ik kan het denk ik zelf beter maar voor de betrokkenheid is het misschien fijner.

Angel jij zei dat ze met de feestdagen niet insemineren? Maar stel dat het langer duurt voor een eitje is gegroeid en ipv voor de kerst valt het op een kerstdag wordt dan je poging afgeblazen???? Lijkt me echt heel naar...
Mijn nod is donderdag. Ja ik heb altijd een aantal dagen voor de menstruatie een soort pijn wat uitstraalt naar mn linker bovenbeen. Kan niet missen. Oja dit komt volgens mij door de endometriose aan die kant.
Balen Sian, hopelijk heb je het mis!
Onze kliniek zit ook dicht rond ds feestdagen. Pech gehad dus.
Heb net de vragenlijst weer ingevuld. Volgende week zijn we aan de beurt. Ben nu toch weer ff zenuwachtig aan het worden haha!
Wat ontzettend klote dat het in sommige ziekenhuizen niet door gaat met de feestdagen.

Ik ben zojuist ff fijn van de trap geflikkerd....kon er ook nog wel bij. Last van mijn arm nu. Niet mijn dag geloof ik😂
Ai Sian! Dat is niet best. Beetje zuinig zijn op jezelf he!
Hè meiden was even uit de lucht. Ziek kind en kerstviering op werk. Belachelijk vroeg maar goed.
Bij ons staat dat als je menstruatie na 7 december komt je een maand over moet slaan Ivm de vakantie van de lab dames
Angel wat vervelend he, een ziek kind! Nu weer beter?

Op zich wel fijn dat je dan al vroeg weet waar je die maand aan toe bent. Ipv te hopen dat je voor de tijd nog kan en dat je eisprong dan te laat is ofzo.

Ik ga als het goed is deze maand mijn eisprong vlak voor de kerstsluiting hebben. Maar ga er niet vanuit dat ik deze maand al een iui krijg. Het valt deze maand wel mooi. Als alles klopt is mijn NOD op 1 januari :)
Zou een leuk begin van het nieuwe jaar zijn! Maar niet heel realistisch haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven