Zwanger worden via IUI 2018-2019

10-08-2018 11:18 2070 berichten
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@ Blueberry, laat je niet kisten door die cystes :-) Je weet maar nooit!

@ Heytan, hopen dat er de komende dagen twee prachteitjes ontwikkelen!

Ik ben net terug van inseminatie. Heb mijn dienst gister op het laatste moment gelukkig kunnen ruilen. Nu best last van buikpijn, had ik de vorige keer niet.
Mag niet al op dag 14 na de inseminatie, maar op dag 19 pas testen. Pfff de komende 2,5 week even heel veel afleiding zoeken.

Omdat dit mijn allerlaatste kansen zijn wil ik alles omstandigheden zo optimaal mogelijk hebben dus behalve acupunctuur laat ik ook de alcohol staan. Hoe doen jullie dat? Ik vind het verrassend om in het weekend elke ochtend zo fris en fruitig wakker te worden. Heb zalige alcoholvrije bokbiertjes, gin en prosecco gevonden om toch een beetje te kunnen borrelen, haha.

Kreeg in het ziekenhuis wel te horen dat als deze ronde mislukt, ik de volgende cyclus geen clomid meer mag slikken maar elke dag moet gaan spuiten, ik meen Gonall. Vind dat spuiten op de een of andere manier toch heftiger ofzo. Zal wel tussen m'n oren zitten :-)
Iedereen bedankt voor de lieve reacties!

Spannend Boma! Ik kan me voorstellen dat je de kansen zo groot mogelijk wil maken. Ik drink zelf wel een wijntje oid, maar niet te veel (behalve met oud en nieuw, daar ging het een beetje mis met mijn zelfbeheersing ;)). Maar nu ben ik wel benieuwd: welke lekkere alcoholvrije gin en prosecco heb je gevonden? Want dat is natuurlijk altijd handig!

Heytan: succes met groeien ;)

Blueberry: ik kan me voorstellen dat je hoop hebt als je weet dat het kan. Jullie hebben de kans iig goed benut!

Mijn plan was om 'er' deze maand wat minder mee bezig te zijn, onder andere omdat ik er even klaar mee was en omdat het vanaf hier waarschijnlijk alleen maar intensiever wordt. Ik ben nog geen twee weken in mijn cyclus en dat plan is al helemaal mislukt. Oeps :-D Nu rond mijn ovulatie (nog geen testen gebruikt, wilde ik vanmorgen doen maar het doosje wat ik nog had... was leeg :facepalm: ). We proberen wel weer braaf om de dag seks te hebben, maar geen idee of dat helpt. In drie jaar tijd nog nooit spontaan zwanger geweest, dus echt veel hoop heb ik niet. Maar we houden ons er braaf aan ;)
Alle reacties Link kopieren
@johathan bedankt voor de link! Ik ben er nog niet klaar ook om mee te schrijven, maar vast een tvp, zodat ik weet wat ons eventueel te wachten staat We hebben in maart weer een gesprek bij onze fertiliteitsarts en dan bespreken we hoe verder.

We zijn dan 10 maanden bezig wat in vergelijking kort is met sommige hier, dus wil mensen ook niet voor het hoofd stoten door mee te schrijven. Ik heb enorm veel respect voor mensen die al jaren bezig zijn en het volhouden!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zou ook graag mee willen schrijven.
Wij hebben sinds mei 2017 de wens voor een tweede kindje. Bij ons 1e kindje waren we naar 6 maanden al zwanger, dus waarom het nu niet lukt is een grote vraag.

Wij zijn in mei vorig jaar al medisch onderzocht en bij ons beiden niks aan de hand.
In december heb ik een laparoscopisch onderzoek gehad, tevens is hier niks uitgekomen. Onverklaarbaar onvruchtbaar...

Sinds vorige week woensdag spuit ik 75 EH Gonall-f. Vandaag de eerste echo gehad, waar (helaas) maar 1 eicel te bespeuren was. Volgens mij is het toch de bedoeling om 2-3 eicellen te laten groeien. Dus ik ben een beetje teleurgesteld. Aankomende zaterdag een 2e echo, dus ik ben benieuwd.

Ik zal binnenkort jullie verhalen lezen. Ik ben momenteel ook aan het werk :-).
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
@boma gonal f is echt een eitje hoor. Tenminste ik voel van het prikken 0,0 en bijwerkingen ervaar ik ook niet.

@n87 wat een straf om de dag seks🤗 maar er niet of weinig mee bezig te zijn is onmogelijk. Dus ik geef dan maar een soort van toe

@leeuw, je kunt gewoon meeschrijven hoor. Ik heb niet echt dat het meetelt hoe lang iemand bezig is.. de wens is voor iedereen hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
@N87 en iedereen die van prosecco houdt:
https://www.alcoholvrijshop.nl/rotkaeppchen-sekt-weiss

Het merk heet Rotkappchen en je moet de witte sekt hebben. Verder is de gin van Seedlip Spice 94 niet te doen zo lekker, mits je m met goede (en dus dure) tonic mixt. En een kaneelstokje erin doen, mmmm
Alle reacties Link kopieren
Jeetje boma krijg spontaan zin in een borrel!🤔😬

Ik drink na een iui niet. Die twee weken hou ik wel vol. Ook eet ik dan geen sushi.
Maar de afgelopen 3 jaar langzamerhand wel weer wat gaan drinken in de wachtweken om het wat meer los te laten ofzo
Alle reacties Link kopieren
Boma bedankt!

Wat achtergrondinformatie: nu ongeveer 10 maanden bezig, in ronde 3 miskraam gehad met 5 weken. Sindsdien zelf proberen (nu 7 maanden), maar nog geen resultaat. Ernstige PMS (misselijk en migraine) vanaf de dag voor de ovulatie waardoor ik ben veranderd in een energiek en sportieve vrouw die kwart-triathlons met gemak deed en aantal keer in de week wat met vrienden afsprak naar iemand die moeite heeft om haar fulltime baan vol te houden, nauwelijks energie heeft om te sporten en 1 weekend per maand dingen buiten de deur afspreekt. Herken mijzelf nauwelijks meer. Gelukkig gaat de misselijkheid wat beter en heb ik minder moeite om op gewicht te blijven dan aantal maanden geleden.

Daarnaast heb ik een zeer dun baarmoederslijmvlies wat mogelijk negatieve invloed heeft op onze kansen. Partner heeft redelijk tot goed zaad, maar niet het beste van het beste.

In maart weer overleg met fertiliteit en neurologie over hoe nu verder want er komt maar geen verbetering. Migraine is nauwelijks te behandelen zonder migraine-medicatie, maar deze is niet toegestaan ivm kinderwens. Alleen de laatste 2 dagen als ik eenmaal ongesteld ben wel. Daarna nog 2 dagen bijkomen van de suffigheid. En dan heb ik ongeveer een week voordat de ellende weer begint.

In december is verder alles uitgesloten en is IUI als een van de opties genoemd voor in maart. Momenteel slik ik utrogestan om te kijken of dit iets doet voor het baarmoederslijmvlies en de PMS-klachten. In maart zullen wij moeten kiezen denk ik of een pauze van een ongeveer half jaar en dan aan de IUI of meteen door zodat we de ellende gehad hebben. Ik weet nog niet wat het gaat worden op dit moment verlang ik hevig terug naar mijn oude leventje en begin te twijfelen of ik het er nog voor over heb.
Alle reacties Link kopieren
Boma: bij mij op het werk heb ik het toch maar gewoon verteld. Gelukkig is het geen enkel probleem en regelen ze het tot nu toe iedere keer voor me.. drinken doe ik sowieso al niet veel maar heb het ook niet helemaal afgezworen haha

Heytan: hopen dat je vrijdag 2 mooie eitjes hebt!! Doen ze het bij jou alleen bij 1 of 2? Bij mij doen ze het bij 3 ook nog

Jonathan: met een nieuwe functie kan ik het me voorstellen. Ik heb me ook wel eens bezwaard gevoeld dat ik dacht nou zien me weer aankomen hoor ze moet weer naar het ziekenhuis, gelukkig heb ik dat nu wel naast me neer gelegd.

Blue: stom he, ik heb het ook hoor, laatste ziekenhuis bezoek toch iets van een vliesje doorgeprikt en de boel een beetje opgerekt. Ik heb nog gevraagd kan dat vliesje ermee te maken hebben.. nee... en toch denk ik maar misschien waren die zaadjes gewoon te beroerd om een obstakeltje te omzeilen, dus ook hier de ovulatietesten maar weer tevoorschijn getoverd, en nu wachtend op de rode duivels nog 10 dagen ongeveer, dan mogen we dan toch eindelijk starten..

Leeuw: welkom! Gewoon meeschrijven hoor hebben allemaal dezelfde wens en ook ik moet nog starten met de eerste iui. Vervelend dat je psm en een dun vliesje hebt. Heb je dat psm pas sinds kort?

Lltje: welkom! Spannend hoor word dit je eerste IUI?


Mocht ik iemand vergeten zijn, so so sorry :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Maureen, gewoon jarenlang de pil doorslikken/implanon dan heb je geen PMS :)
@ hartje en n87. Wat ontzettend naar en kl*te om te lezen. Hoop dat jullie snel weer door kunnen!

Bij mij helaas ook al bloed 11 dagen na de iui. Heb normaal gewoon pas op dag 14. Hoop nog op innesteling bloeding maar dat is alleen maar mezelf voor de gek houden denk ik 🙄

@boma fijn die alcoholvrije tips. Ik drink ook maar zo min mogelijk al is dat soms best lastig.

Lieve meiden, succes weer allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@11je sorry ik had jouw hele bericht gemist😱 hopelijk krijgen je eitjes nog een groeispurt voor zaterdag.

@vlinder op naar ronde 2! Als is dinsdag ongesteld word ga ik ook naar ronde 2

@leeuw wat een irritante PMS klachten heb jij, kun je wel werken nog? Er moeten toch ook meerdere vrouwen zijn die dit hebben? Het kan niet zo zijn dat je helemaal niets mag innemen? Merk je ook dat andere dingen invloed hebben? Bijvoorbeeld thee of kaas?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de alcoholvrije tips! Superhandig aangezien ik 2e helft van cyclus niet meer drink. En vanaf komende cyclus 1e helft ook niet meer.

@blue paracetamol, maar dat haalt niks uit.
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal! Wat is er weer veel geschreven. Ik zit met mijn mobiel te gorummen dus niet heel handig op iedereen te reageren, sorry.

Welkom nieuwe dames!

Zal proberen volgende keer sneller te reageren, dan zijn er vast minder berichten haha!

Hier gaat het goed. Gister een groeiecho gehad, 1 ei van 16 en nog een kleintje die waarschijnlijk niet mee gaat doen. Maandag weer komen voor een meting. Als het gaat zoals verwacht heb ik dan sowieso 1 knal ei :) nog steeds weinig bijwerkingen van de letrozole, denk ook niet dat dat nog komt. Gelukkig, dit bevalt me zeeeer goed. Hopelijk lukt het deze ronde en zijn we dan klaar haha

Succes allemaal weer!
Zo, weer druk geweest, ben ik nog iemand vergeten in de tabel te zetten?
Donderdag de IUI gehad, niet heel gespannen nu, behalve over nieuwe baan en wat familiegedoe, maar de IUI is niet echt voor in mijn hoofd ;-) . Moest gisteren ook opeens weer bewust wijn afslaan, had het bijna aangenomen (ik ben van de stroming 'gewoon geen druppel na de eisprong')... Maar dat is wel fijn, want dat kan best wel eens ontspannend werken, met mijn hoofd bij andere zaken. Pregnyl is na maximaal 10 dagen uit het lichaam verdwenen (5000eh) en ik ga dus maandag testen, dat is dag 14. ALS ik het niet kan volhouden, mag ik van mezelf het weekend ervoor ook testen, op vrijdag is de Pregnyl ws al volledig afgebroken. Lekker gevoel, een week is zó voorbij!
Alle reacties Link kopieren
Lekker dat je er zo ontspannen instaat. Dan gaat de tijd vast ook sneller! Ga voor je duimen! En netjes dat je geen alcohol drinkt. Toch weer een zetje in de goeie richting :)

Ik heb behoorlijk veel ovulatiepijn. Vrees dat deze ronde slecht getimed wordt. Morgen weer voor folikelmeting.
Alle reacties Link kopieren
Ei was inderdaad gesprongen. Maar we mochten nog voor een iui vanmorgen. Dus het liep anders dan gepland, maar hopelijk onze kansen zo goed benut :) nu weer 2 weken wachten!
Alle reacties Link kopieren
Halloooo ik ben Jame 33 jaar oud en man 46 jaar

Mg ik meeschrijven?

1ste kind , 3 de ronde , nog te bepalen welke dag, hormonen: gonal f en pregnyl

Ronde 1 was met clomid, drama last van mijn ogen. Ronde 2 was gonal f en ovitrille, ook drama want van de ovitrille werd ik depressief.
Rond 3 wordt met gonal f en pregnyl.

Wie wordt ook zo stemmingsgevoelig bij gonal f?

Ik ben benieuwd hoe pregnyl mij gaat bevallen.

Maar eerst deze ronde zelf nog proberen.... een deze dagen mijn eisprong.... :cheer: :sun:

Echt leuke groep. Ik kijk er naar uit ervaringen te delen.

Slaap lekker :popcorn: :lol: :cat:
Alle reacties Link kopieren
Welkom Jame leuk dat je mee komt schrijven! Ik heb geen last van de gonal f en pregnyl maar heb ook nog maar 1 ronde gespoten dus misschien kan ik dat nu nog niet zeggen.

Heytan wat goed dat je gelijk terecht kon, je voelt je lichaam dus goed aan 👍🏻

Jonathan wat lekker dat je het weer achter de rug hebt maar wat zijn die wachtweken altijd moeilijk he? Als ik hef zo lees heb jij er niet zon last van?

Hier verwacht ik vandaag mijn menstruatie en hoop ik snel weer met gonal f te kunnen beginnen voor ronde 2!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Jame! Hopelijk gaan de gonal en de pregnyl beter werken voor je. Die bijwerkingen zijn niet fijn!! Wie weet is het allemaal wel niet nodig :)

Blueberry wat spannend! Voel je het aankomen al? Omdat je al uitgaat van een 2e ronde? Of is het een beetje uit zelfbescherming? Ik blijf nog ff duimen hoor!!
Alle reacties Link kopieren
@ jame, welkom! Spannend he, elke keer weer een nieuwe ‘ronde, nieuwe kansen’

@Heytan, wat goed dat je toch nog de inseminatie kon doen!

@Blueberry. De kans bestaat natuurlijk dat je niet ongesteld wordt! :-) Of ga je daar helemaal niet van uit?

Hier zit de eerste wachtweek er bijna op. Probeer keurig Mn 8 uur slaap p nacht te halen, beetje yoga om zen te blijven, en ik blijf maar denken aan een opmerking die ergens op dit forum voorbijkwam: ‘je bent zwanger tot het tegendeel is bewezen’. :-) Kwestie van omdenken.
Alle reacties Link kopieren
ame welkom! ☺️


blueberry spannend!!! Wie weet!
Ik duim alvast voor jou.

heytan super dat ze toch nog zo snel dan een iui kunnen doen! Hopelijk is dit the winning ronde!

Ik had gisteren een positieve ovulatietest dus wij kunnen mee op het wachtbankje gaan zitten!!
Alle reacties Link kopieren
Whoop whoop sparky ik wacht op mijn twee streepjes komende dagen.

Welkom in de tweede wachtweek boma the journey continues :applause:

Dank voor het warme welkom.
Alle reacties Link kopieren
Oeh Boma, nog een weekje volhouden. Klinkt alsof je er alles aan doet om het te laten slagen! Mijn gyn zegt dat ook altijd, zwanger tot het tegendeel is bewezen. Ik moest ooit als huiswerk tegen mezelf in de spiegel zeggen, ik ben zwanger. Helpende gedachten noemt ze dat. Haha ze is een beetje bijzonder, maar wel leuk en helemaal niet klinisch. Dus ik ben positief over de uitspraak :) wie weet is dat wel je laatste zetje! ;)

Yes Sparky! Wachten maar weer :) ik ga voor je duimen, we gaan aardig gelijk op dan toch? NOD maandag over 2 weken?

Succes Jame!
Alle reacties Link kopieren
heytan idd ! Maandag of dinsdag over 2 weken zou ik denken.. want de test zegt dan dat het tussen 24-36h springt dus we gaan idd gelijk op!

Wij doen het deze ronde zonder iets.. geen iui geen hormonen! Enkel een hsg onderzoek gehad! Dus ik denk wel dat deze ronde niets zal worden..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven