Zwanger worden via IUI 2018-2019

10-08-2018 11:18 2070 berichten
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Haha angel bedankt ;) het was uiteindelijk een keizersnee geworden, anders had ik nu nog niet kunnen lopen haha.
Tof dat je vechtsport doet, inderdaad niet handig als je zwanger bent nee.
Zak met kiezelstenen klinkt ook niet bepaald comfortabel :-D
Je zit in de wachtweken toch?
Ja klopt.... de wachtbank is een soort van marteling in de vechtsport 😂😂😂 extra handicap die pijnlijke boobs
Alle reacties Link kopieren
Heb je dat altijd in je wachtweken? Vervelend joh!
Wel extra motivatie dat niemand in de buurt komt misschien?
😂 eerste ronde voor een 2e
Bij onze zoon had ik dat ook en was het de eerste Keer raak. Geen idee wat het is. We wachten het rustig af. Mag pas over 6 dagen testen
Alle reacties Link kopieren
Wat tof dat het de eerste ronde al raak was. Wie weet deze keer weer!
Nog ff afwachten dus.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik ben nieuw hier. 40 jaar jong 😉 en moeder van 2. Ik heb vijandig baarmoederslijm en daarom net gestart met IUI. Ik zit op prikdag 4 met gonal f. In mei helaas een miskraam gehad na 7 weken zwangerschap.
Mijn huidige man en ik vinden het reuze spannend allemaal. Geen idee wat ons allemaal te wachten staat daarom hoop ik hier wat wijzer te worden door ervaringen te delen.

Ik heb mijn werkgever nog niet ingelicht. Ik zit in de zorg dus ik hoop dat het rond mijn diensten wat in te vullen is.
Ik heb wel een vraag. De pregnyl injectie...krijg je opdracht om die op een bepaalde tijd te zetten? Dan heb ik in een late dienst waarschijnlijk wel een probleem🤔
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sian, welkom. En wat spannend he!
Ja bij pregnyl krijg je inderdaad de opdracht om hem op een bepaalde tijd te zetten. Moet je waarschijnlijk zelf ook nog klaarmaken. (Vloeistof en poeder mengen en in spuit zuigen etc)
Weet niet of dat nog zo is maar 2 jaar geleden bij mij toen wel.
Volgens mij kan je het wel van te voren klaarmaken en in de koelkast bewaren.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik las altijd mee en heb nooit de behoefte gehad om te reageren, maar die behoefte is er nu wel. Dus vandaag is dit überhaupt mijn eerste bericht op dit forum.
Ik begin vandaag met IUI en heb vanochtend uitleg gehad over hoe ik moet prikken. De echo die ik vandaag ook heb gehad zag er goed uit, dus ik kan vandaag ook direct starten.

Wij vallen onder de categorie onbegrepen onvruchtbaarheid. Mijn gynaecoloog gaf aan dat ondanks dat, we met deze IUI rondes hele grote kans hebben om alsnog zwanger te raken. Dus daar houd ik mij daar voorlopig maar aan vast.
Ik merk dat het mij steeds meer moeite kost om gezellig te doen. In onze vriendenkring gaat het alleen nog maar over kinderen. Ik hoop dat ik het, door het van mij af te schrijven, het iets beter aan kan.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Henrieke, welkom ook.
Het is heel begrijpelijk dat het soms steeds moeilijker wordt. Maar fijn dat alles er goed uitzag op de echo, dat is een goed begin. Succes en hopelijk lukt het snel om via de IUI weg zwanger te raken.

Bij ons is het de 4e IUI gelukt, er is een goeie slagingskans voor mensen met onbegrepen onvruchtbaarheid. Wij gaan aan nu voor een tweede kindje.

Ps. Je hoeft ook niet altijd gezellig te doen he! Je voelt nou eenmaal wat je voelt, en als zwanger worden langer duurt en er komt zelfs nog een medisch traject achteraan, dan is het heel normaal dat dat wat met je doet. Heb je het ook al aan mensen verteld?
Alle reacties Link kopieren
@heytan dankjewel. Spannend? Ja en nee voor mijn gevoel geef je alles uit handen....geen controle meer ofzo 😄
Hmm dus een bepaalde tijd voor pregnyl? Dan hoop ik echt dat het niet in mijn late dienst valt volgende week. Eerst maar afwachten of de hormonen aanslaan en alles door kan gaan.

@Henrieke Welkom. Fijn dat je mag starten met de hormonen.
Moet je over een week terug komen?
Welk hormoon heb je en hoeveel?
Ik heb gonal f 75ie
Alle reacties Link kopieren
@Heytan dankjewel! Ja ik hoop het ook. Het brengt wel weer een soort van optimisme. Nee nog niet. Mijn vriend ziet het niet zitten om het met anderen te bespreken. Daarin zitten we niet echt op een lijn. We kunnen het heel goed bij elkaar kwijt maar hij snapt niet dat ik mijn verhaal ook graag met vriendinnen wil bespreken en ik kan hem niet goed uitleggen waarom. Hij heeft het gevoel dat ik niet genoeg aan hem heb. Ik wil het er graag met anderen over hebben maar niet achter zijn rug om. Langzaam aan verandert zijn standpunt wel iets, maar hij wil het graag tussen ons twee houden.

@Sian, dankje! Ik begin met Gonal F 62,5. De gynaecoloog gaf aan dat ik in verhouding jonge eierstokken heb (kon hij uit mijn bloedonderzoek halen?) en hij wilde niet overstimuleren dus de eerste keer proberen we het hier mee. Het zegt mij niet zoveel, maar het zal haha.
Ja klopt, ik heb eind volgende week een afspraak staan om te kijken of de hormonen hun werk doen.
Oh wat gezellig nog meer meiden in ons team... met zijn alle op de wachtbank, het maakt
Het allemaal een stuk lichter (bij mij dan).

@sian je kan de spuit uit de koelkast in aluminium doen in een trommeltje Niemand die het ziet. Op een moment even 5 minuten voor jezelf en de spuit zit er in! Dat ga je redden.

Fijn meiden, welkom en succes
Alle reacties Link kopieren
Erg fijn om ervaringen te delen inderdaad.
Die 5 minuten op het werk moet net gaan lukken.
Hebben jullie ook bijwerkingen van de hormonen?

Alvast een fijn weekend allemaal.
Ik mag morgen nog even een late dienst draaien en dan heb ik ook weekend.
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Graag zou ik ook meeschrijven op dit topic. Ik schrijf ook mee bij 'Zwanger met behulp van IUI/KI', dus misschien dat er meerdere meiden zijn die op twee topics meeschrijven?

Momenteel zit ik in mijn 5e IUI-behandeling, nu nog een paar dagen wachten en dan weten we meer :-) Mijn tweede behandeling was succesvol, maar is helaas in een vroege miskraam (7w.) geeindigd.

Ik vind de behandelingen steeds zwaarder worden. Het feit dat we weten dat zwanger worden lukt, helpt daar zeker niet aan mee. De hoop wordt steeds groter en bij behandeling 3 & 4 had ik het dan ook erg moeilijk toen bleek dat het niet gelukt was.

Ik heb nog niet de tijd gehad om alle berichten te lezen, maar zal de komende tijd weer wat vaker online proberen te zijn zodat ik jullie beter kan leren kennen!

Fijn weekend!
Welkom n84,
Wat een teleurstelling die miskraam en begrijpelijk dat hoop weer teleurstellingen veroorzaakt.
Lijkt me behoorlijk lastig en logisch dat een traject dan
Veel zwaarder wordt.


Ik had vandaag zo een dag! Niet normaal. Alles ruikt naar riool (vind ik) . Het middag slaapje van zoonlief was wat mij betreft echt te kort en Ben niet vooruit te branden (maar moet wel met een 20maanden oude zoon). De boerenkool was een slecht diner. Kortom ik moest gewoon even zeuren 😂❌
Alle reacties Link kopieren
Welkom N84. Spannend hoor.
Ik mag morgen naar het ziekenhuis om te kijken of de hormonen hun werk doen. Toch wel spannend merk ik. Wanneer moet jij heen?
Een miskraam is erg heftig en dat kost veel tijd om te verwerken.

@Angel2018
Zeuren mag hier hoor. Dat lucht op.
Hoe gaat het nu?
Heb je morgen een echo sian! Vet spannend! Hoop dat de hormonen hard gewerkt hebben het weekend 💪🏼 . Heb je last van de hormonen? Wat was er ook al weer voor geschreven ?

Ach nog steeds moe .... dit weekend ook maar even geen sport activiteiten. Heb dit weekend bereikbaarheidsdienst van mijn werk. Werd gisteren nacht mijn bed uit gebeld (kan gebeuren) maar geloof niet dat ik met mijn meest vriendelijke pruik gereageerd heb 😂... lichtelijke geprikkeld
Alle reacties Link kopieren
@Angel2018 spannend inderdaad en ik hoop ook dat de hormonen hun werk doen. Ik spuit gonal f 75ie.
Tja ik heb mijn extreem moe momenten en dan ben ik de leukste niet hoor ik van mijn gezin🤣
Zo nu en dan steken in mijn onderbuik...maar misschien is het allemaal wel psychisch.

In welke sector werk jij?
Ik in de zorg en ben zo bang dat ik daar verkeerd ga reageren. Tot nu toe gaat het goed gelukkig.
Welke hormonen gebruik jij? En op welke dag zit je nu?
Alle reacties Link kopieren
@Sian: Morgen is het exact twee weken geleden dat ik de behandeling gehad heb. Met mijn ervaringen van de vorige behandelingen kan dat betekenen dat ik vandaag of morgen ongesteld word, dinsdag zou evt. ook nog kunnen. Nu nog geen enkel teken.. maar dat had ik bij mijn 2e behandeling ook niet en toen was het raak. Ben alleen de hele week al een heel klein beetje misselijk.. maar ik ben bang dat ik dat enkel voel omdat ik dat wil zijn ;-)
Welke hormonen gebruik je? Heb je er veel last van?

@angel2018: Hoe komt het dat je zo moe bent, hormonen? In welke situatie zit je nu?
Alle reacties Link kopieren
@N84 dat is heel spannend dus. Vreselijk lijkt me dat die wachttijd. En volgens jouw ervaring kan het dus nog alle kanten op. Krijg je van het ziekenhuis ook een opdracht wanneer te testen?

Ik gebruik gonal f 75ie en zit op cd 9. Morgen een echo om te kijken of het aanslaat.
Ik werk in de jeugdhulpverlening (ggz) 😂 kortom..... het is niet zo handig dat ik zo reageer maar goed ze belde ook over
Wat heel stoms midden in de nacht. Zo niet urgent.

Ik heb dag 3 tot 7 chlomid genomen en pregnyl 5000. Mag donderdag testen

Maar begrijp ik nu dat jullie na de inseminatie ook nog op controles gaan of lees ik het verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
@Angel2018 pittige baan dus. Ach je bent ook maar een mens dus mag je menselijk reageren toch?
Voor jou ook echt spannend dus.
Ik hoef na de inseminatie niet op controle. Dan is het puur afwachten.
Hoop alleen maar dat het allemaal wat te combineren blijft met mijn werk.
Eerst morgen maar zien hoe het er voor staat
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik hoef ook niet extra op controle na inseminatie. De gyn. zegt dat ik na twee weken mag testen, dat zou dus morgen of dinsdag zijn. Maar ik heb dus al een keer meegemaakt dat ik op de testdag of een dag erna ongesteld werd, dus ik geloof hebt pas als ik donderdag nog steeds niet ongesteld ben.. fingers crossed!!

Succes morgen Sian! Is dit je eerste keer?

Ik heb dezelfde hormonen als jij gebruikt, angel2018.. we lopen dus bijna gelijk! Succes nog de laatste dagen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,
Ik zit nu 16dagen na pregnyl en 14d na iui. Ik heb vanmorgen getest en ik heb een vaag lijntje. Is dit nog van de pregnyl denken jullie? Of mag ik een beetje beginnen hopen
Alle reacties Link kopieren
@N84 dan kun je het beste nog even wachten. Ik duim voor je.
Dit is inderdaad de eerste keer. Dankjewel ik laat het morgen wel weten.

@Sparky2018 Ik heb geen idee of pregnyl invloed kan hebben op een zwangerschapstest. Misschien weten de andere dames dat?
Hoop voor je dat het een terrecht streepje is. Wat zou dat geweldig zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven