Zwanger worden via IUI 2018-2019

vrijdag 10 augustus 2018 om 11:18
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
dinsdag 8 oktober 2019 om 18:36
Goedenavond,
Welkom voor iedereen die nieuw is!!
@chan spannend hoor... mijn eisprong was deze maand later dan alle andere keren. Inprincipe zou as zaterdag m’n NOD zijn maar as dinsdag is pas ‘test dag’.
Ik ben nu precies een week na de inseminatie. Ik heb een goede griep te pakken waar ik enorm van baal. Ondertussen voel ik sinds vandaag steeds was steekjes onder in m’n baarmoeder. Ik ben de eerste week echt chill door gekomen maar sinds vandaag is het dus drama door die steekjes die ik voel. Aan de andere kant maakt het me enorm onzeker allemaal gezien ik zo’n griep te pakken heb. Enorm verkouden, zelfs blaasjes in m’n neus van het snuiten denk ik, en heb de afgelopen dagen ook echt koorts gehad. Sinds vandaag heb ik het idee dat de koorts wel gezakt is.
We gaan dus nog een weekje afwachten pfff hahaha
Welkom voor iedereen die nieuw is!!
@chan spannend hoor... mijn eisprong was deze maand later dan alle andere keren. Inprincipe zou as zaterdag m’n NOD zijn maar as dinsdag is pas ‘test dag’.
Ik ben nu precies een week na de inseminatie. Ik heb een goede griep te pakken waar ik enorm van baal. Ondertussen voel ik sinds vandaag steeds was steekjes onder in m’n baarmoeder. Ik ben de eerste week echt chill door gekomen maar sinds vandaag is het dus drama door die steekjes die ik voel. Aan de andere kant maakt het me enorm onzeker allemaal gezien ik zo’n griep te pakken heb. Enorm verkouden, zelfs blaasjes in m’n neus van het snuiten denk ik, en heb de afgelopen dagen ook echt koorts gehad. Sinds vandaag heb ik het idee dat de koorts wel gezakt is.
We gaan dus nog een weekje afwachten pfff hahaha
dinsdag 8 oktober 2019 om 21:10
Beterschap Steffie!
Hier erg slecht nieuws, vind ik zelf. Er was eerst twijfek of de eisprong al was geweest, maar dit was gelukkig niet zo! Dus donderdag iui, op zich fijn.
Maar ze begonnen ook over het aantal follikels wat ze konden zien (inclusief de kleintjes) en dit was toch wel erg weinig. Dit in combinatie met de rommelende cyclus de laatste tijd, betekende eigenlijk dat het er niet beter op zou worden. Hierna door voor IVF, IUI adviseren ze niet meer. En ook geen pauze tussendoor. Ik was er behoorlijk door van streek. Mijn kansen zijn hierdoor echt enorm verminderd. Ik vraag me ook echt af of het allemaal wel nut heeft en ik dit nog wel allemaal wil doen. Pff dit had ik toch echt niet zien aankomen!
Gelukkig donderdag toch nog IUI met 1 grote(re) en 1 kleinere follikel. Hopelijk dus een dubbel kansje!
Hier erg slecht nieuws, vind ik zelf. Er was eerst twijfek of de eisprong al was geweest, maar dit was gelukkig niet zo! Dus donderdag iui, op zich fijn.
Maar ze begonnen ook over het aantal follikels wat ze konden zien (inclusief de kleintjes) en dit was toch wel erg weinig. Dit in combinatie met de rommelende cyclus de laatste tijd, betekende eigenlijk dat het er niet beter op zou worden. Hierna door voor IVF, IUI adviseren ze niet meer. En ook geen pauze tussendoor. Ik was er behoorlijk door van streek. Mijn kansen zijn hierdoor echt enorm verminderd. Ik vraag me ook echt af of het allemaal wel nut heeft en ik dit nog wel allemaal wil doen. Pff dit had ik toch echt niet zien aankomen!
Gelukkig donderdag toch nog IUI met 1 grote(re) en 1 kleinere follikel. Hopelijk dus een dubbel kansje!
dinsdag 8 oktober 2019 om 21:24
Oh Heytan wat een vervelend nieuws zeg, en helemaal als je dit niet had verwacht. Nu echt dubbel zo hard duimen op nog een goed iui dan!
Beterschap Steffie! Helpt ook niet mee in zo'n wachtweek ziek zijn, dan wil je juist afleiding lijkt me!
Wij mogen donderdag weer naar het ziekenhuis, moet ik weer aan de prikjes, dat blijf ik toch echt naar vinden. Maar goed, alles voor het goede doel..
Beterschap Steffie! Helpt ook niet mee in zo'n wachtweek ziek zijn, dan wil je juist afleiding lijkt me!
Wij mogen donderdag weer naar het ziekenhuis, moet ik weer aan de prikjes, dat blijf ik toch echt naar vinden. Maar goed, alles voor het goede doel..
dinsdag 8 oktober 2019 om 22:04
woensdag 9 oktober 2019 om 07:41
Ja blueberry, de reserve raakt inderdaad op. Vanaf nu heb ik dan nog steeds max 4 follikels en dat aantal neemt uiteindelijk helemaal af. Maar geen idee hoe lang dat duurt. Na een dag heb ik ook wel weer wat vragen. Maar ook nog steeds wel hoop. Ik had daar alleen nooit bij stilgestaan dat dit ook zo snel kon gaan. Een tijd terug was dit totaal niet aan de orde.
Ik zie IVF eigenlijk helemaal niet zo zitten, maar je moet wat. En we konden beter ook gelijk door, omdat een pauze echt een gemiste kans is. En ik dacht altijd, nouja als ze bij zo'n punctie 10 eitjes aanprikken, kan je hopelijk wel even weer door. Lekker naïef. Nu in het beste geval dan 4 eitjes. Dat verminderd de kansen aanzienlijk
Achja, we gaan het zien. Ik heb nog even om me er op voor te bereiden.. En eerst nog een IUI met 2 eitjes) al was er een maar erg klein, groot genoeg on te springen, dus ik reken hem mee
Ik zie IVF eigenlijk helemaal niet zo zitten, maar je moet wat. En we konden beter ook gelijk door, omdat een pauze echt een gemiste kans is. En ik dacht altijd, nouja als ze bij zo'n punctie 10 eitjes aanprikken, kan je hopelijk wel even weer door. Lekker naïef. Nu in het beste geval dan 4 eitjes. Dat verminderd de kansen aanzienlijk

Achja, we gaan het zien. Ik heb nog even om me er op voor te bereiden.. En eerst nog een IUI met 2 eitjes) al was er een maar erg klein, groot genoeg on te springen, dus ik reken hem mee

woensdag 9 oktober 2019 om 09:00
@Steffie, ja spannend zeker! maar ik ben er dit keer makkelijker door heen gekomen door de afleiding, en zit helaas ook met een griepje. maar ik probeer te wachten tot het weekend of maandag om te testen, want vorige keer kwam de menstruatie ook op dag 15.
En als het deze poging niet gelukt is gaan ze de dosis menopur verhogen omdat ik met de lage dosis maar 1 groot eitje heb.
@heytan wat verschrikkelijk dat het toch misschien IVF gaat worden. Dat lijkt mij best heftig. Blijf voor je duimen
En als het deze poging niet gelukt is gaan ze de dosis menopur verhogen omdat ik met de lage dosis maar 1 groot eitje heb.
@heytan wat verschrikkelijk dat het toch misschien IVF gaat worden. Dat lijkt mij best heftig. Blijf voor je duimen
donderdag 10 oktober 2019 om 10:13
donderdag 10 oktober 2019 om 11:37
Bah Chan, wat jammer. Had het zo gehoopt voor jullie. Wees maar even lekker lief voor jezelf! En probeer daarna de hoop weer te vinden, je mag nog 4x! Kansen genoeg!
Ik ben net terug van de laatste IUI, met 2 eitjes. Fijn. Ook was de opbrengst van mijn man was erg goed! Dus een betere laatste kans konden we niet krijgen. Als het dan niet gelukt is, dan hebben we er in ieder geval alles uitgehaald wat er in zat. Dan heb ik er wel meer vrede mee. Blijven jullie duimen? Over 2 weken mag ik testen
Ik ben net terug van de laatste IUI, met 2 eitjes. Fijn. Ook was de opbrengst van mijn man was erg goed! Dus een betere laatste kans konden we niet krijgen. Als het dan niet gelukt is, dan hebben we er in ieder geval alles uitgehaald wat er in zat. Dan heb ik er wel meer vrede mee. Blijven jullie duimen? Over 2 weken mag ik testen

donderdag 10 oktober 2019 om 11:41
Ja baal er ook enorm van, ga zo aan mijzelf twijfelen. Denk hele tijd waarom ben ik niet normaal, waarom kan ik niet normaal kinderen krijgen wat is er mis met mij.
Ben zo bang dat dit mij niet gegund is.
Ja nog 4 kansen zekers, moet ook positief blijven! Dit keer krijg ik hogere dosis menopur hopen op meer grote eitjes.
Fijn om te horen dat de eitjes en van de man allemaal in orde waren. Ik ga super hard voor je duimen, gun het jullie ook zo
Ben zo bang dat dit mij niet gegund is.
Ja nog 4 kansen zekers, moet ook positief blijven! Dit keer krijg ik hogere dosis menopur hopen op meer grote eitjes.
Fijn om te horen dat de eitjes en van de man allemaal in orde waren. Ik ga super hard voor je duimen, gun het jullie ook zo
donderdag 10 oktober 2019 om 11:51
Heel begrijpelijk hoor Chan, en dat gevoel mag er ook zijn. Zolang het maar niet overheerst. Want ookal is er onbegrepen infertiliteit, dan is de kans alsnog groot dat je gewoon middels IUI zwanger wordt. Probeer niet te zwaarmoedig te worden want misschien krijg je eerst nog meer tegenslag te verwerken. Hopelijk niet, maar in dit traject is niks zeker.
Ik weet echt dat het makkelijk gezegd is en dat het gevoel zo diep kan gaan. Maar probeer er toch aan vast te houden. De kans dat je aan het eind van het traject (misschien zelfs met ivf of icsi) zwanger bent, is vele malen groter dan dat het nooit gaat lukken! Dus houd hoop en houd moed. En vooral wees lief voor jezelf! Dikke knuffel voor jou
Ik weet echt dat het makkelijk gezegd is en dat het gevoel zo diep kan gaan. Maar probeer er toch aan vast te houden. De kans dat je aan het eind van het traject (misschien zelfs met ivf of icsi) zwanger bent, is vele malen groter dan dat het nooit gaat lukken! Dus houd hoop en houd moed. En vooral wees lief voor jezelf! Dikke knuffel voor jou
donderdag 10 oktober 2019 om 12:01
Ja zal denk ik vandaag morgen nog zo zijn en dan is het ook weer minder. Heel veel mensen zeggen dat er weinig kans is met IUI. Zal vast nog wel paar keer teleurstelling krijgen. Ja ik probeer positief te blijven met dat ik ooit echt moeder zal worden. Ik hoop echt dat je gelijk heb dat de kans groter is dat het lukt dan niet lukt. Dankje wel voor de lieve woorden...
Dikke knuffel
Dikke knuffel
vrijdag 11 oktober 2019 om 09:12
Lieve heytan, als eerst een hele dikke knuffel voor jouw! Ik hoop dat het deze keer goed raak is! Ik duim voor je!
Chan: ik had ook al die gekke vragen in mijn hoofd rond spoken! Fijn dat de menopur verhoogd wordt.. ook ik blijf duimen voor jou!
Voor alle nieuwe meiden welkom!!
Sannepan: hoe is het met jouw?
Chan: ik had ook al die gekke vragen in mijn hoofd rond spoken! Fijn dat de menopur verhoogd wordt.. ook ik blijf duimen voor jou!
Voor alle nieuwe meiden welkom!!
Sannepan: hoe is het met jouw?

vrijdag 11 oktober 2019 om 13:11
Heej ik lees al vaak stilletjes mee.
Ik heb eigenlijk een vraag en aangezien jullie ook kenners zijn met iui. Ik heb vrijdag 27 september om 16.00 de pregnyl gespoten. Wanneer heb ik dan daadwerkelijk mijn eisprong gehad. Wil dit graag weten zodat ik weet hoeveel dpo ik nu zit.
Sorry voor het binnendringen maar dacht als ik het zo aan jullie kan vragen hoe ik geen nieuwe topic te openen.
Alvast bedankt
Ik heb eigenlijk een vraag en aangezien jullie ook kenners zijn met iui. Ik heb vrijdag 27 september om 16.00 de pregnyl gespoten. Wanneer heb ik dan daadwerkelijk mijn eisprong gehad. Wil dit graag weten zodat ik weet hoeveel dpo ik nu zit.
Sorry voor het binnendringen maar dacht als ik het zo aan jullie kan vragen hoe ik geen nieuwe topic te openen.
Alvast bedankt

vrijdag 11 oktober 2019 om 17:54
Hey dames
@ Heytan, wat een rotnieuws. Heel vervelend om te horen. Ik ga heel hard duimen dat deze laatste keer raak is!
Ik ben nu ook bezig met de laatste ronde IUI. Dit is de zevende IUI (2e IUI was raak maar miskraam, daarna geen nieuw succes). Ik heb ook deze week de intake voor IVF gehad, daar zag ik best wel tegen op. Maar het is grappig omdat zij er zo luchtig mee omgaan dat ik zelf ook weer wat minder zorgen maak. Voor hen is het klip en klaar dat IVF nu de volgende stap is. En ze hebben uitgesproken dat ze onze kansen hoog inschatten dus dat was erg fijn op te horen (ook al geeft het natuurlijk geen enkele garantie).
Enorme lading hormonen zullen er volgen en dan al die spannende stappen van de IVF...hoeveel eitjes bevrucht raken..hoeveel er door groeien... Mega spannend allemaal. Dus nog een laatste keer heeeel hard duimen dat deze IUI raak is. Over 2 weken testen.
Fijn dat we lekker actief zijn op dit forum. Dat helpt een hoop!
@ Harper ik zou ook vanaf de IUI rekenen
XXX
@ Heytan, wat een rotnieuws. Heel vervelend om te horen. Ik ga heel hard duimen dat deze laatste keer raak is!
Ik ben nu ook bezig met de laatste ronde IUI. Dit is de zevende IUI (2e IUI was raak maar miskraam, daarna geen nieuw succes). Ik heb ook deze week de intake voor IVF gehad, daar zag ik best wel tegen op. Maar het is grappig omdat zij er zo luchtig mee omgaan dat ik zelf ook weer wat minder zorgen maak. Voor hen is het klip en klaar dat IVF nu de volgende stap is. En ze hebben uitgesproken dat ze onze kansen hoog inschatten dus dat was erg fijn op te horen (ook al geeft het natuurlijk geen enkele garantie).
Enorme lading hormonen zullen er volgen en dan al die spannende stappen van de IVF...hoeveel eitjes bevrucht raken..hoeveel er door groeien... Mega spannend allemaal. Dus nog een laatste keer heeeel hard duimen dat deze IUI raak is. Over 2 weken testen.
Fijn dat we lekker actief zijn op dit forum. Dat helpt een hoop!
@ Harper ik zou ook vanaf de IUI rekenen
XXX

vrijdag 11 oktober 2019 om 18:41
Mijn ziekenhuis hield aan 15e dag vanaf de iui gerekend mag je testen. Dus iui is dpo 0.Harper1987 schreef: ↑11-10-2019 13:11Heej ik lees al vaak stilletjes mee.
Alvast bedankt

vrijdag 11 oktober 2019 om 18:53
Lieve meiden! Ik ben momenteel op vakantie, aan het roadtrippen in de VS met mijn vriend. Maar ik lees nog steeds mee! Net zoals ik ook keihard meeduim! Houd hoop en geef de moed niet op! Ook al is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Ik merk aan mezelf dat ik zo meeleef met iedereen.
@Isha Ik ben bijna 7 weken zwanger nu. Deze vakantie was al zolang gepland dat we besloten hebben toch te gaan (twee weken voor we zouden vertrekken hadden we een positieve test) voor de vakantie een echo gehad en dat zag er, voor zover er iets te zien was, goed uit. Na de vakantie, over 1,5 week hebben we een tweede echo. De kwaaltjes vallen mij mee. Alleen met vlagen misselijk, moe en gevoelige borsten. Hoe gaat het met jou?
Lieve meiden; ik denk aan jullie! Liefs
@Isha Ik ben bijna 7 weken zwanger nu. Deze vakantie was al zolang gepland dat we besloten hebben toch te gaan (twee weken voor we zouden vertrekken hadden we een positieve test) voor de vakantie een echo gehad en dat zag er, voor zover er iets te zien was, goed uit. Na de vakantie, over 1,5 week hebben we een tweede echo. De kwaaltjes vallen mij mee. Alleen met vlagen misselijk, moe en gevoelige borsten. Hoe gaat het met jou?
vrijdag 11 oktober 2019 om 21:21
Chan, heel begrijpelijk dat je je zo voelt.
Heel herkenbaar. Maar blijven hopen en geloven dat het goed komt!!
Ik zit op dag 2 van de menopur nu. Hopen dat het goed gaat werken.
Moest gister echt weer even door dat eerste prikmoment heen.
Hoe doen jullie dat? Doe je het rustig, of "dart" je de naald er in? Ben wel benieuwd of iemand goede tips heeft!
Heel herkenbaar. Maar blijven hopen en geloven dat het goed komt!!
Ik zit op dag 2 van de menopur nu. Hopen dat het goed gaat werken.
Moest gister echt weer even door dat eerste prikmoment heen.
Hoe doen jullie dat? Doe je het rustig, of "dart" je de naald er in? Ben wel benieuwd of iemand goede tips heeft!
vrijdag 11 oktober 2019 om 22:01
Wauw vlinder, dan gaan we echt best gelijk op. Ik hoop ook zo voor je dat ivf niet nodig gaat zijn. Best spannend wel he, beladen laatste ronde! Ik ga voor je duimen hoor!
Faddie fa, ik doe het altijd rustig. Als het gelijk al pijn doet, dan kies ik een ander plekje. Dan gaat het vaak zo goed als pijnloos! Eerder deed ik het wel harder, maar dit vind ik veel fijner!
Faddie fa, ik doe het altijd rustig. Als het gelijk al pijn doet, dan kies ik een ander plekje. Dan gaat het vaak zo goed als pijnloos! Eerder deed ik het wel harder, maar dit vind ik veel fijner!
zondag 13 oktober 2019 om 11:49
Wat leuk dat je lekker op vakantie ben.. geniet ervan!Sannepan666 schreef: ↑11-10-2019 18:53Lieve meiden! Ik ben momenteel op vakantie, aan het roadtrippen in de VS met mijn vriend. Maar ik lees nog steeds mee! Net zoals ik ook keihard meeduim! Houd hoop en geef de moed niet op! Ook al is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Ik merk aan mezelf dat ik zo meeleef met iedereen.
Ik ben bijna( woensdag) 8 weken zwanger. Ik heb helaas wel veel kwalen zoals, bijna heledag misselijk tot overgeven, pijnelijke borsten, ontzettende buikpijnen, ik vind alles stinken in huis en heel moe. Mijn gyn heeft mij gezegd dat ik tot 3maanden bij haar blijft en dat ik daarna wordt overgedragen aan de vk. Heb geregeld ook extra echo's dus is wel fijn dat ik goed in de gaten gehouden wordt.

zondag 13 oktober 2019 om 21:51
@ faddie ik ging altijd aftellen en dan in 1x injecteren. Dit omdat ik zo bang ben voor naalden. Niet te hard natuurlijk gewoon rustig. Ik kneep ook soms mijn huidplooi wat harder..
Ik hield er soms wat blauwe plekjes over en soms kwam er een klein beetje bloed erna uit. Ik vond de naalden van de menopur echt niks!
Toen ik de ovitrelle moest injecteren had ik nergens last van ik voelde haast niks.
Ik hield er soms wat blauwe plekjes over en soms kwam er een klein beetje bloed erna uit. Ik vond de naalden van de menopur echt niks!
Toen ik de ovitrelle moest injecteren had ik nergens last van ik voelde haast niks.