Zwanger worden voorjaar 2020 MET tabel

17-04-2020 13:02 1124 berichten
Schrijf hier mee voor degenen die vanaf het voorjaar 2020 zwanger proberen te worden.

Wachtwoord op aanvraag.
anoniem_638f50de917f6 wijzigde dit bericht op 29-11-2020 20:26
95.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier Bibi!
Spannend Nickii maar weer afwachten!
Nm1 jammer dat je ongesteld bent geworden!

Ja ik zit nu 7 dagen na eisprong (als ik het goed gevoeld heb). Heb de laatste tijd vaak al bloed rond 9 dpo, maar de vorige cyclus pas op dag 11... Heb ergens het idee dat het niet raak is, omdat ik met zwangerschap van dochter al vanaf 5 dpo krampen had en na 7 dagen pijnlijke borsten. Voel nu helemaal niks (op hier en daar een steekje na). Maar goed iedere zwangerschap is anders dus moet gewoon afwachten. Had al bedacht dat ik (mocht menstruatie uitblijven) op zondag (vaderdag) met man wil testen. Verder ben ik er heel rustig onder hoor :facepalm:
@nm1, balen dat je ongesteld bent geworden! Op naar de volgende ronde!

Wat spannend nickii en sterrenmunt!
Ik zit hier nu 4 dagen na eisprong dus kan nog niet veel voelen. Over een paar dagen zal het wel weer spannend worden. We gaan waarschijnlijk volgende week donderdag samen een paar dagen weg. Ik ben dan of ongesteld of we kunnen samen een test doen. Ik hoop natuurlijk dat laatste !
Nm1, wat balen dat je ongesteld bent geworden zeg!

Spannend Sterrenmunt! Leuk om zondag te testen, ik hoop dat het toch raak is! Inderdaad: iedere zwangerschap is anders, dus zou best kunnen.

Konijntje, ik duim voor je! Leuk dat jullie een paar dagen weg gaan, hopelijk dan iets te vieren dus.
Ik kan ook nog niks aan kwaaltjes voelen die op zwangerschap duiden. Gevoelige borsten heb ik bijna altijd tussen eisprong en menstruatie, maar inderdaad erg spannend.
Thanks meiden.. Hopelijk maken ze het idd beide nog mee

Fijn @Jekeek dat je je weer beter voelt. Hopelijk kunnen jullie weer snel aan de slag :)
@Bibi, voor jou ook fijn dat het weer allemaal goed gaat. Fijne vakantie alvast!

@Nm1, oh jammer. Vol goede moed naar de volgende ronde!

Hier nog steeds geen eisprong geweest. Als mijn cyclus weer naar de gewoonlijke 40 gaat zou mijn eisprong ergens deze week moeten komen.
Ik voel wel dat mijn baarmoedermond zacht begint te worden dus ik denk idd toch naar 40 dagen.

Ik zei al tegen mijn vriend het is wel vervelend want ik had gehoopt dat mijn cyclus verkort was maar ik weet dan wel tenminste wanneer we welke week het gezellig moeten hebben :)

Hij begint ook op te lopen nu: https://ibb.co/JR0tPbM
Oh lekker een paar daagjes weg Konijntje, hopelijk met een kleine verrassing!
Ariel dat is al een mooie donkere streep! Hoop dat 'ie eraan komt en dat je hem kan benutten!

Hier inmiddels wel krampen. Voelt echt als menstruatiekrampen. Herken het van de vorige zwangerschap maar kan net zo goed ongesteld worden natuurlijk. Net een heeeeel klein beetje roze met afvegen (alleen gezien omdat ik het papier bestudeerde). Merk dat ik het toch wel erg spannend vind nu...
@ariel, die ovulatie test is bijna positief! Zal niet lang meer duren !

@sterrenmunt, wat spannend zeg! Een klein beetje roze een altijd dagen voor nod kan veel positief zijn
Ik hoop het ook ☺️

Vanaf gisteravond wel hier en daar wat steekjes en krampjes en wat rugpijn dus zal me niks verbazen 🤞
Super leuk dat hier zoveel geschreven wordt, ik houd het af en toe niet bij!:)

@Aquarium wat rot dat je je zo slecht voelt. Gaat het inmiddels al wat beter?

@Jekeek, 'fijn' dat je testen nu weer wit zijn en je je weer jezelf voelt. Hopelijk heb je snel weer een eisprong, verstandig om in deze situatie ovulatietesten te gebruiken lijkt me!

@Bibi veel plezier op Texel, hopelijk kun je er optimaal van genieten!

@Nm1 balen zeg, op naar de volgende ronde!

@Sterrenmunt, wat spannend!! Is je gevoel nog hetzelfde? Wat bijzonder om op vaderdag te testen, een positieve test zou natuurlijk een fantastisch cadeau zijn!

@Konijntje, spannend op het wachtbankje...

@Arielmermaid,
duimen! Wanneer wil je uiterlijk testen?

Ik had vandaag een lichtpositieve ovulatietest, ik verwacht morgen een 'echte' positieve.. Wil het deze maand met ovulatietesten proberen, als dit niet bevalt dan vanaf volgende maand gewoon op gevoel ;-)
Ik merk dat ik het best spannend vind, bang dat het ons niet zal lukken ofzo..
Yes L261994! Maar flink gezellig maken dan! Dan ga je mooi gelijk op met Ariel! Snap heel goed dat je het spannend vind. Als je iets zo graag wilt dan is het moeilijk om er rustig onder te blijven.

Ja hier nog steeds krampen, maar het komt en gaat een beetje. Ook ietsjes meer afscheiding, meer bruinig dus nog niet echt bloed. We gaan het zien....
Ariel, die streep van maandag was zeker al mooi donker! Heb je gisteren en vandaag nog getest om te kijken of je je piek hebt? Wel balen zeg, dat je cyclus dit keer toch weer lang is.

Sterrenmunt, wat spannend zeg! Ik duim voor je.

L261994, vandaag de echt positieve ovulatietest gehad? Veel plezier! Je loopt mooi met Ariel gelijk zo. Overigens herken ik die angsten wel hoor, ik vind het ook zo spannend.
Bibi30 schreef:
13-06-2020 20:05
@je keek. Hoevaak heb jij controle gehad dan? En hoelang heb jij bloed verlies gehad? Ik had zaterdag het eersten en ik denk weet eigenlijk wel zeker savonds het vruchtje verloren. Al heel snel werd het bloed en wat minder en dan leek t wel weg om vervolgens toch weer terug te zijn. Ik ben nu een week verder en denk dat t nu al wel voorbij is. Voel nog wel wat steekjes af e toe en bin afvegen nog wel is wat maar verder eige lijk al ni et meer. Ben wel heel moe van alles.. verder opgelucht dat het zo snel dan maar mis is gegaan.
Omdat ik maandag naar Texel ga voor een weekje mag ik morgen even co tact en met de vk. Als ik dan nog bloeden kon ik even naar de praktijk komen. Als het niet meer bloed maar je er va uit gaan dat het schoon is. Anders stopt t bloeden niet zei ze.
Zowieso maar even navragen hoe dat zit en ook wanneer weer bad/zwemmen en seks hebben. Zal wel zo fijn zijn op vakantie😋
Hoe gaat het emottioneel met jou jekeek?
En spannend weer voor de wachtbankdames. Ik duim vast voor jullie
Het duurde bij mij zes dagen. Wat jij zegt alles verloren en kwijt zijn ging echt gespreid over die dagen. De eerste afspraak bij de vk was om te bevestigen dat het om een mk ging en ook kijken hoe het eruit zag. De tweede om te zien of m’n baarmoeder gesloten was en dat was zo, dat is fijn. Ik zit echt bij een top praktijk. Wel een verschil met wat jouw vk aangeeft. De mijne zei dat het stoppen met bloeden voor nu niet hoeft te betekenen dat het helemaal schoon is, tijdens een volgende menstruatie kan er weer van alles meekomen. Tevens is niet alles zichtbaar op een echo en kan er dus nog best wat zitten.

Emotioneel gaat het goed, ben blij dat ik af ben van de hormonen nu. Ik bekijk het rationeel, wat dat betreft vertrouw ik op de natuur en mijn lijf. Als je me vraagt wat het met me doet als ik een zoveelste zwangerschapsaankondiging zie
:cry:.
De krampjes en onderrug pijn blijven best wel aan gedurende de avond. En nu ook weer last van steekjes.

@L261994, ik ga om 10:30 weer testen! haha zo leuk zijn als we idd gelijk zouden lopen.
Beide vandaag een positive test! niet bang zijn dat het niet lukt. Ik dacht bj de eerste ronde, zie je wel ik kan niet zwanger worden want ik ben ongesteld, dat denkt iedere vrouw denk ik .... en nou ik heb een mooi zoontje dus het kan wel :)

@Nickii, ik hoop het ook niet maar als mijn cyclus weer 40 dagen zou zijn zou ik morgen (donderdag als goed is een eisprong hebben) dus ik gok op terug naar de oude cyclus...

De eerste keer dat ik stopte met de pil had ik 36 dagen en toen ook weer terug naar 40 dagen dus zal me niks verbazen :)
Deze is van zojuist: https://ibb.co/jr6Bphv
Is hij nou dikker dan gister? Ik begin dingen te zien haha
Ik vind het heel lastig of hij dikker is dan op vorige foto of niet, Ariel! Kan ook komen doordat foto vorige keer wat meer licht had.

Jekeek, wat fijn zo'n vk! Lijkt me super heftig nu, zwangerschapsaankondigingen inderdaad :hug:.
Heb het idee dat die van gister donkerder was Ariel!
Ah wat naar Jekeek, heel confronterend :hug:
Lastig te zien alariel. Ik zou het voor de zekerheid de komende dagen gewoon veel gezellig maken!

Dat zijn lastige momenten jekeek!

Hier is alles nog rustig. Vorige maand had ik nu al wat krampen enzo, nu nergens last van. Gisteren wel een paar keer een felle steek,.maarja dat kan altijd. Ivm met veel verjaardagen deze weken merk ik dat ik er nu ook niet veel mee bezig zijn.
@jekeek, ik snap je helemaal met aankondigen van zwangerschappen op dit moment .. dat is idd heel emotioneel...
@Sterremunt, ik duim voor je!

Haha het is ook gewoon lastig met die testen. Maar ik blijf zeggen dat hij nog moet komen. Ik weet nog van alle andere keren, als hij positief zie je het echt meteen...
Dan verschijnt de test streep ook echt heeel snel (voordat de urine bij de controlestreep zit) en dan zijn beide strepen roze... ik voel mijn eisprong nooit (behalve vorige maand) dus ineens is hij positief zonder dat je het verwacht, ik wacht het nog even rustig af 😊

Toen ik de vorige keer stopte was het, 39, 42 en 41, daarna was ik zwanger.
Inderdaad een positieve ovulatie test :-D . Goed om te horen dat ik niet de enige ben met die onzekerheid.
Leuk dat we gelijk op gaan ariël!
haha leuk! Ik heb helaas alleen nog steeds geen positieve ovulatietest gehad L261994 maar wel continue steekjes en rugpijn :huh: Vandaag is cyclus dag 27 en ik heb ook wel eens op cyclus dag 28 gehad dus ik heb nog hoop, of ik ben ineens ongesteld haha.
Geniet van je weekje Texel Bibi! Hebben jullie nog een beetje goed weer?

Spannend Sterrenmunt! Blijft het bloed tot dusver uit? Inmiddels 11 DPO toch?

Fijn L261994! Succes met wachten de komende 2 weken. Ik hoop dat die van jou snel komt Ariël dat testen is rot he als het zo lang duurt.

Hier alles z’n gangetje, nog steeds redelijk rustig, geen gegoogle naar symptomen, ik wacht het rustig af. Ik denk dat mijn eisprong begin deze week geweest is als ik kijk naar mijn afscheiding en gevoelige borsten (meestal tussen ovulatie en nod). Nu kijken hoelang ik me kan beheersen om te testen 😂. Denk dat ik er de 28ste een testje tegenaan gooi. Dat zou ongeveer 14DPO moeten zijn.
Ja idd. Ik hoop dat hij snel komt. Hopelijk slaat hij niet over, al is mij dat nog nooit gebeurt moet ik zeggen. Welke tijden testen jullie (die het gebruiken)? Ik doe nu 10:30 en 17:00 uur.

Ik weet ook dat die testen die ik een paar berichten geleden heb geplaatst echt niet positief zijn want anders heb ik wel een hele lange piek haha
Dank dames. Inmiddels 10 dpo, lichte krampjes en nog geen bloed . Heb de voorgaand cycli getemperatuurd (zodat we alleen condooms hoefden te gebruiken rond vruchtbare dagen) dus daarom weet ik dat menstruatie vorige keren meestal op 10 dpo begon, 1 keer op 11 en de laatste keer zelfs pas op 12 en heb wel vaker de dagen ervoor al wat bruinverlies.
Dacht gisterochtend dat het door ging zetten omdat het slijmverlies rodig was en meer werd, maar daarna bijna niks meer gezien. Zo nu en dan een beetje bruining, sorry voor de details :)
Dus.. Ik maak mezelf wel een beetje gek. Ga steeds van de gedachte 'het zal binnenkort wel echt doorzetten' naar 'het was de innesteling ik ben zwanger'.
Het laatste wat ik man verteld heb was gister dat ik dacht dat het doorzette dus ik denk dat ik nog wacht tot zondag en dan maar test met hem. Hij zei eerst dat hij samen wilde testen maar was er laatst toch op terug gekomen en wil nu toch liever verrast worden. Dus denk dat ik hem dan maar een zwangerschapstest geef op vaderdag, lijkt mij juist heel bijzonder om het samen te 'ontdekken'.

Sorry voor het lange verhaal, ben blij dat ik het hier van me af kan schrijven :lol:
Spannend Sterrenmunt---- 😬
Spannend sterrenmunt! Ik hoop het voor jullie zal wel heel bijzonder zijn!

Hier morge alweer terug van Texel naar huis. Was lekker maar ook wel pittig met een pittige 2 is nee peuter.
Btje ritme doet wonderen
Konijntje, fijn dat je afleiding hebt in de vorm van verjaardagen.

En, is je ovulatietest gisteravond nog positief geworden, Ariel? Anders duim ik voor je dat hij dat straks is!

Paradijsvogel, fijn dat er nog geen gegoogle naar symptomen e.d. is en dat je nog redelijk rustig kan blijven.

Sterrenmunt, wat spannend! Zeker als het de vorige maanden rond 10 dpo al begon. Hoe gaat het nu? Zou zeker mooi zijn om op vaderdag positief te testen!

Bibi, fijn dat je er wel van hebt kunnen genieten. Kan me voorstellen dat het met zo'n peuter wel pittig is ja.

Aquarium, hoe gaat het ondertussen met jou?
En met jullie, Pastella en Stephanie? (Als jullie hier nog meelezen).

Hier heb ik ook last van gevoelige borsten, maar dat heb ik wel vaker tussen ovulatie en nod. Kan er nog niets van zeggen, maar vind de wachtweken wel lang duren in vergelijking met de weken daarvoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven