Zwanger worden voorjaar 2020 MET tabel

17-04-2020 13:02 1124 berichten
Schrijf hier mee voor degenen die vanaf het voorjaar 2020 zwanger proberen te worden.

Wachtwoord op aanvraag.
anoniem_638f50de917f6 wijzigde dit bericht op 29-11-2020 20:26
95.82% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
* ik breek even in *
Arielmermaid schreef:
22-06-2020 11:11
Ik had vrijdag een test gedaan (https://ibb.co/kHW9xCF) en op babybytes geplaatst. Die zeiden allemaal dat deze positief is. Wat denken jullie?
Als ik hem nu pak is die lijn opgedroogd en veel minder dik..

Maar ja die van 9 juni zie bovenste op deze foto https://ibb.co/KF8ZkMp lijkt daar ook op dus ja.... Onderste is van 8 mei en was positief... Dan zou ik eens deze dagen ongesteld moeten worden want dat is 14 dagen geleden bijna.
Ik zou even zwangerschapstest doen. Ovulatietesten reageren namelijk ook op HCG, omdat LH en HCG op elkaar lijken. Als je op 9 juni een positieve ovulatietest had en nu 2 weken later weer, denk ik: zwanger!

* breek weer uit *
Konijntje, super spannend. Wanneer wil je gaan testen?

Ariel, wat lastig zeg! Ik vind die van vrijdag dikker lijken dan die van 9 juni, maar heb ook wel eens gelezen dat een ovulatietest positief zou kunnen uitslaan op HCG. Als die van 9 juni positief was en toen eisprong, zou het zomaar raak kunnen zijn dus. Maar ik heb echt geen ervaring ermee. Enig idee of je één dezer dagen een test wil doen als je menstruatie niet komt, of dat je wacht tot over twee weken (op basis van die van vrijdag)?
Oh, zebrastrepen, onze post kruiste. Dan heb ik dat dus niet verkeerd ergens gelezen! :)

Roanna, hoe gaat het bij jou inderdaad?

Bibi en Jekeek, hoe is het met jullie?

Nm1, ik weet niet wat dat zou kunnen zijn als je op dag 7 van je cyclus zit.

Paradijsvogel, nog een weekje bij jou, hoe gaat het?

Sterrenmunt, hoe voel jij je nu?
En hoe gaat het met jou, Aquarium? Nog steeds zo moe en misselijk?

Mijn borsten worden steeds gevoeliger. Heel vervelend, ze doen nu echt zeer met fietsen over een hobbelige weg en dat heb ik nog nooit gehad. Meestal wel gevoelig tussen ovulatie en nod, maar niet zoals nu. Mijn man valt t ook al op, als hij eraan komt kan het echt wel zeer doen. Ook nog af en aan last van menstruatie-achtige krampen. Mijn nod is (verwacht ik) zaterdag als ik uitga van wanneer ik eisprong verwachtte (maar niet getest, dus niet zeker. Zou wel overeen komen met cyclus van 27 dagen), op basis van de app die ik gebruik, zou hij zondag zijn (op basis van gemiddelden van afgelopen anderhalf jaar).
Ariel ik dacht ook gelijk doe een zwangerschapstest!! Ben Benieuwd.
Nicki spannend zeg! Klinkt allemaal wel erg positief. Vervelend hè daat afwachten
Hier gaat t wel redelijk goed. Merk dat mijn lijf aan alle kanten zeer doet.. combi van stress door die kleine draak die me erg vermoeid op t moment en lijkt alsof ik onbewust toch erg bezet ben met wat er geweest is. Mooie is wel dat mijn eisprong er alweer aan komt. Voel het en de ovutesten beginnen ook donkerder te worden. Maar ik denk dat we toch netjes deze ronde even voorbij laten gaan totdat ik me iets fitter voel
Hey nee het is nu totaal omgeslagen gelukkig. Alleen wel nog heel erg moe. Maar kan ook omdat ik elke dag vroeg opsta voor werk :). Moet nog een beetje weer ritme krijgen met al het Corona gebeuren.

Wij gaan hopelijk, nog een weekje naar Spanje in juli als we groen licht krijgen.. als laatste vakantie samen. Super fijn want gaan bij familie van mij op de camping erbij, dus kost ons niet zoveel aangezien we veel aan het sparen zijn.

Donderdag heb ik 16 wkn echo, en later die dag geslachtsecho😍. Daarna gaan we ook meteen een kamer uit zoeken. Heb er zo’n zin in!!
@Aquarium1301, ben benieuwd wat je krijgt 😇

Ik heb even opnieuw zitten rekenen en ik had 23 mei mijn ongesteldheid en dan zou ik op basis van 42 dagen afgelopen zaterdag mijn eisprong moeten hebben. Ze zien er nu zo uit: https://ibb.co/QJTqXfy
Oeh, hij is wel heel donker nu! Denk je dat het je piek is of dat je wellicht zwanger bent/kan zijn?

Merk je verder aan iets in de lichaam dat je eisprong er aan komt? Vruchtbaar slijm oid?
Hallo allemaal,

Ik lees met alles dagelijks mee hoor, maar ik heb/had nog niets te melden. Daarom nog geen berichten geschreven. Hier gaat het allemaal goed. Deze maand geen ovulatietesten oid gebruikt dus ik sta er relaxter in dan vorige maand. Dit vind ik wel erg fijn. Vandaag zit ik op dag 33 van mijn cyclus, vorige maand duurde die 35 dagen dus het kan nog alle kanten op. Wel heb ik wat rare klachten, zo ben ik al sinds donderdag prikkelbaar. Dat herken ik niet van mijn PMS. Donderdag had ik een kop zoethout thee wat ik regelmatig drink en lekker vind, maar het stond me echt tegen. Ik durf of geen test te doen uit angst voor teleurstelling dus ik wacht deze week nog even af denk ik!
Spannend allemaal!
Je houdt het wel spannend Ariel ;-) . Is de eisprong inmiddels geweest ?

Heel spannend roanna!

Ik zit nu 2 dagen voor nod. Vandaag of morgen zou het bloedverlies dan dus moeten beginnen. Gisteravond had ik echt zo'n zwaar gevoel in mijn onderbuik en rugpijn.
Oh die van gisteren zien er mooi donker uit, Ariel!

Aquarium, super leuk, ben ook benieuwd! En 16 weken alweer, wat gaat dat snel zeg.

Roanna, klinkt spannend hoor! Zou je dan in het weekend willen testen?

Konijntje, ik duim voor jou hoor :hug: . Weet jij al wanneer je wil testen?
Even vraagje: heeft iemand ervaring met een positieve ovulatietesten 2 dagen voor nod ?
Heb geen zwangerschapstest in huis en was dus benieuwd wat een ovulatie test zou doen. Ik weet 100000 procent zeker dat de eisprong twee weken geleden is geweest. Maar nu is de ovulatietest bijna net zo donker als de controle streep. Meestal heb ik dat alleen als de eisprong er echt aan komt, anders heb ik geen streep. Zou dat iets kunnen beteken ?
Hup naar de Kruidvat konijntje. Echt hoor volgens mij heb je hartstikke zwanger!
Ovutesten kunnen reageren op hcg
@Konijntje777,

Naar mijn mening nog steeds niet. Ik heb nu al een paar dagen dus die ene donkere streep in ovulatietesten en hij knalt er voor mij gewoon niet uit zoals ik gewend ben. En die van de action werken altijd bij mij goed, als ik een eisprong heb zijn beide strepen echt binnen 4 seconden heel dik.

Ik ben 100% niet zwanger dus dat kan het niet zijn. Daar hebben we het te weinig voor gedaan haha. Omdat we in eerste instantie willde gaan proberen vanaf geboortemaand april en wegens omstandigheden geen zin hadden in seks gaan we nu dus over twee weken gewoon om de dag gezellig maken en zien we wel..

Die dipsticks zien er nu zo uit, maar ook niet echt duidelijk haha en ik doe ze op hetzelfde tijdstip als die van action: https://ibb.co/6nGVQmt

Ik ga nu nog maar 1 keer per dag testen. Ik zie het vanzelf wel.

Om terug te komen op jouw vraag. Je kan wel zeker positieve ovulatietesten hebben als je zwanger bent. Ik heb het namelijk ook gehad. Ik had geen zwangerschapstesten in huis maar wel 3 verschillende merken ovulatietesten dus ik dacht ik ga ze eens doen een dag voor ongesteldheid en ze waren alle drie knal positief dus het kan hoor 😊
Ze moeten alleen wel echt knal zijn want ik heb als mijn ongesteldheid er aan komt ook altijd wel een redelijke dikke streep want je lichaam maakt hetzelfde stofje aan als je ongesteld moet worden....

@Paradijsvogel, geen slijm nog nee maar dat heb ik ook niet elke keer. Vorige maand toevallig wel maar dat was bijvoorbeeld ook de eerste keer dat ik hem voelde 😂
Ik merk nooit wat en ineens heb ik dan een positieve ovulatietest haha.
Ik denk dat je zwanger bent konijntje!! Heb je vandaag nog mogelijkheid om ergens een zwangerschapstest te scoren?
Ohh dan klinkt het niet positief voor mij ariel. Ovulatietest was net niet helemaal positief. Maar met de action testen heb ik dat eigenlijk nooit.
Heb zwangerschapstest en gekocht, dan kan ik eventueel vanavond testen :-)
Jaaa wat spannend Konijntje!! Hup hup testen!!
Voor jou ook spannend Nickii en Roanna! Ik duim voor jullie!!

Aquarium fijn dat jij je weer beter voelt. Alweer 16 weken wow!! Ben benieuwd wat jullie krijgen, beide super leuk natuurlijk!

Hier: tja gek. Niet ongesteld geworden maar dat is dan ook het enige wat wijst op een zwangerschap (en pos test natuurlijk). Had met dochter voor nod al vreselijk pijnlijke borsten en flinke krampen. Heb nu zo nu en dan een steekje maar verder niks. Voelt nog niet helemaal echt. Ook omdat het nog ons geheimpje is natuurlijk..
Zie al wel een beetje (erg) op tegen het vertellen op werk. In mijn werk is het al niet gebruikelijk om een kind te krijgen, laat staan 2. Kan straks bepaalde werkzaamheden ook niet doen dus hoop dat die pas plaatsvinden na de 12 weken. Zou het nog graag even voor me houden.
@Konijntje777, IK zou gewoon gaan testen meid!
https://ibb.co/1fnKXKL

Eigenlijk weet ik het antwoord wel hihi, maar deze is positief hè ? Net een Kruitvat early zwangerschapstest gedaan, 1 1/2 dag voor nod
Jaaaaaaaa knaller :cheer2: :cheer2: :cheer2: Gefeliciteerd!!!
Jaaaa gefeliciteerd! 🎉😇
Ahhh Konijntje, gefeliciteerd! :cheer2: :cheer2: :cheer2:
Al dag goede nieuws maakt het wachten wel lastig hoor, haha!

Ik heb vandaag out of the blue een clear blue in de strijd gegooid. Slaat echt helemaal nergens op maar kon het ook niet laten. ‘Niet zwanger’ natuurlijk 😂 haha. Sowieso veel te vroeg en voel ook vrijwel niks. Ach, ik weet in ieder geval hoe ze werken nu. En maar ff weer Kruidvat testjes halen, toch iets budget vriendelijker hahah.
Gefeliciteerd sterrenmunt & konijntje!!

Verder iedereen nog wachtende dus! Hier ook. Verwacht maandag NOD. Niet het gevoel dat het raak is. Afwachten..
Dankje wel! Durf alleen nog niet blij te zijn. Donderdag is mijn nod, maar die streep is best dik toch en kwam gelijk te voorschijn. Hopelijk is dat een goed teken?

paradijsvogel waarschijnlijk nog veel te vroeg. Dus er is nog hoop hoor!

lalabloem spannend!!!
Jaaa gefeliciteerd konijntje super!!!

En paradijsvogel die clear blue zijn echt mega duur en meten pas laat je hcg

Spannend voor de andere dames .sterkte met afwachten
Gefeliciteerd konijntje, die is echt duidelijk hoor, zeker voor testen vóór nod! :cheer2: Ben echt super blij voor je!

Sterrenmunt, lastig dat het op werk zo lastig is om zwanger te zijn zeg. Hopelijk denken ze straks goed met je mee. En ze hebben toch zelf een vrouw in de vruchtbare leeftijd aangenomen, dus ze konden het verwachten :). Hoop dat je het nog even stil kan houden i.v.m. die werkzaamheden.

Paradijsvogel, vast veel te vroeg, kan echt nog wel komen!

Lala-bloem, toch spannend die nod afwachten, ook als je niets voelt, kan het raak zijn :)

Ik was vandaag zo druk op het werk, tijd vloog voorbij. Die drukte houdt t/m donderdag aan dus hopelijk leidt t genoeg af. Vanochtend wel heel pijnlijke borsten met ochtendwandeling en ik heb echt last van droge mond sinds gisteren. Normaal nooit echt last van, nu continu, zelfs als ik net twee minuten geleden iets gedronken heb. Drink door de dag heen echt veel, maar lijkt eigenlijk niets te helpen.
nickii wijzigde dit bericht op 24-06-2020 07:28
4.01% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven