Zwanger worden voorjaar 2021

01-03-2021 08:33 779 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een groep voor dames die voor een kindje willen gaan in het voorjaar van 2021 en willen aansluiten bij een groep. Het lijkt mij heel leuk om samen met anderen over dit avontuur te kunnen schrijven!
[/td]
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeNOD
Sunny_341e15-11
indian_summers341e
Fishie44311e

:hug:


Zwangeren :jump:
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeUitgerekendGeslachtBijzonderheden
Witlofspruit322e
Kiwimeisje313e
Preggie90302e13-12
lloke353e14-01
Sanna19281e03-02 :heart: :heart:
Miss_W291e19-02
Sandwichkind301e19-03 :heart:
Honinginnetje291e
Fietsertje89312e
Letmeholdyou292e05-05 :heart:
Jasmijn1209332e


Schrijven nog mee?
Chocol0nely291e
Lepelplantje301e
Cindy-Lou-Who291e22-06
Iwokeuplikethis311e
sandwichkind1990 wijzigde dit bericht op 29-11-2021 11:39
60.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Sandwichkind1990, heel veel succes! Hopelijk is het je snel gegund.

Ik plaats dit berichtje even om je topic omhoog te zetten. Hopelijk heb je snel een leuk groepje met medeschrijfsters!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Sandwichkind,
Wij willen vanaf volgende maand ook gaan proberen. Ik ben 30 jaar en hebben een dochter van mei ‘20. Ben pas net gestopt met borstvoeding, dus het is even afwachten wanneer mijn cyclus regelmatig wordt.
Hopelijk mag ik met je meeschrijven?
Hoi Sandwichkind, ik schrijf ook graag mee! Ik ben 29 jaar en ga voor een eerste kindje. Ik ben al een tijdje gestopt met de pil, maar deze maand gaan we er officieel voor met ovulatie testen en al. Leuk om met een groepje te schrijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Sandwichkind, ik zou ook graag meeschrijven! Ik ben gisteren begonnen met het slikken van foliumzuur, dus we starten volgende maand 'echt'. Het zou ons eerste kindje zijn.

Ik ben 33 jaar en mijn vriend is 37. We zijn er dus niet bepaald vroeg bij :D Maar we hadden hiervoor gewoon niet het gevoel alsof we er klaar voor waren of dat we überhaupt zeker wisten dat we kinderen wilden. In de zomervakantie hebben we voor het eerst serieus besproken omdat we beiden toch wel wat kriebels kregen. Maar we dachten toen eerder aan een tijdlijn van een jaar. Uiteindelijk hebben we besloten er toch al eerder voor te gaan.

Ik vind het stiekem wel echt heel spannend!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Chocolonely en indian_summers,

Wat leuk dat jullie er ook voor willen gaan. En of dat nu “vroeg” of “laat” is, het moet passen in jouw levensvisie he.
Ik slik nu ook foliumzuur, maar weet nog niet of mijn cyclus een beetje ok genoeg is. We willen niet meteen met ovulatietesten aan de gang gaan, maar kan me wel voorstellen dat dat uiteindelijk weer gaat gebeuren.

Wachten jullie nu op menstruatie voor jullie ervoor gaan of zijn jullie al aan het hopen dat het nu raak is?
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk dat jullie mee willen schrijven! Ik zal zo de tabel aanvullen :)

Mijn spiraal gaat er 22 maart uit en dan gaan we er gewoon voor. Cyclus is nu niet heel stipt vanwege de spiraal (denk ik) maar willen niet gelijk met ovulatie testen beginnen. Heb ze wel liggen mochten we het toch willen.

Ik vind het ook heel spannend, daarom ben ik blij dat er andere dames zijn die mee willen schrijven! Ben je toch niet zo alleen :-D Heb het wel 1 vriendin verteld dat we ervoor gaan, zodat ik het ook kan delen als het niet zo lekker gaat.

Op naar een hopelijk vruchtbaar forum!
Alle reacties Link kopieren Quote
Sandwichkind1990 spannend! Je cyclus kan ook heel snel terug zijn hè, dus het hoeft niet altijd een lange tijd te duren.

De tabel ziet er goed uit!
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor het toevoegen aan de tabel, Sandwichkind1990. Het voelt nu nog echter :D

Preggie90, ik word over ongeveer 1,5 week weer ongesteld en vanaf dan gaan we het 'echt' proberen. Dat is ook precies 4 weken na het beginnen met foliumzuur. Ik ga in het begin nog geen ovulatietesten gebruiken. Ik gebruik al wel een tijdje een menstruatie app (Clue) omdat ik meer inzicht wilde krijgen in mijn cyclus. En jullie?

Fijn weekend! Hebben jullie nog leuke plannen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Het weekend zit er helaas weer op, mogen weer aan de bak. Ik denk dat mijn menstruatie er snel aankomt, dat denk ik te voelen. Even afwachten.
Jullie een fijn weekend gehad?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, gaat altijd snel het weekend. Wel goede gesprekken gevoerd met vriend over ovulatietesten en cyclussen, want ik zit er wel redelijk in maar hij nog niet... En we hebben de Zwitsal app gedownload voor kindernamen, we hebben allebei nogal een mening over namen dus zijn vroeg begonnen ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel goed! Bij onze eerste bleken de verschillen van smaak ook erg groot 😂 Wij deden kinder (een tinder voor kindernamen).

Hoe kijkt hij tegen ovulatietesten aan? Mijn vriend kreeg er de vorige keer prestatiedrang van. Ik moest het elke keer geniepig doen, haha!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij wilde er even over na denken. Ik houd mijn cyclus wel in een app, omdat ik het interessant vind dus dat blijf ik doen. Dus de vraag is meer of hij wil weten wanneer ik vruchtbaar ben en ik denk dat dat een 'nee' wordt, vanwege de prestatiedrang inderdaad ... Ik kijk zelf niet negatief tegen testen aan, ik zeg nu wel we gaan het gewoon proberen maar wellicht veranderd die mening als we eenmaal bezig zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja jammer he, dat het weekend altijd zo snel voorbij is! Mijn weekend was wel erg fijn. Lekker afgesproken met vrienden op vrijdag en zaterdag en gisteren uit wezen lunchen (ik woon niet in NL).

Wat leuk dat jullie al apps hebben gedownload voor babynamen! Goed idee. Ik ben best wel huiverig, want mijn vriend vindt echt namen mooi die ik afschuwelijk vind. Al hebben we deels ook wel een overlappende smaak. Wat het extra lastig maakt is dat de naam ook in het land waar we wonen uitspreekbaar moet zijn.

Ik denk dat ik de eerste maanden nog geen ovulatietesten ga gebruiken. Alhoewel, hoe meer ik erover lees, hoe meer geneigd ik ben om dat toch te proberen :D Ik laat het jullie weten als ik me bedenk!
Alle reacties Link kopieren Quote
indian_summers Oh wat leuk & wat fijn dat je lekker hunt kunnen lunchen van het weekend! Ben wel een beetje jaloers.. :roll: Mag ik vragen waar je woont?

Die namenapp kregen wij als tip van vrienden, want die hadden hetzelfde als jij: hele verschillende smaken. Bij ons heeft het al wat leuke gesprekken opgeleverd, maar ook rare blikken van 'huh dat vind je een leuke naam?'

Ben een beetje de dagen aan het aftellen tot mijn spiraal eruit gaat, heb de afspraak bewust een aantal weken geleden gemaakt om mij mentaal voor te bereiden :) Mijn vriend is er ook heel erg mee bezig, bij jullie ook of nog niet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn vriend is er ook veel mee bezig. Die hoopt dat ik gewoon niet meer ongesteld wordt 😂 van de andere kant: het oefenen ervoor vindt hij ook wel leuk.

Ik moet er echt weer inkomen met foliumzuur. Vergeet het geregeld :(
Alle reacties Link kopieren Quote
Preggie90: ik heb het potje naast mijn tandenborstel neergezet, zodat ik het elke avond in neem. Anders zou ik het ook vergeten hoor ;)

Hoe gaat het met de andere dames?
Alle reacties Link kopieren Quote
Sandwichkind1990 heb er vandaag gehaald met b12 erin, zuigtabletten. Helpt me er toch iets beter aan denken. Zit nu op dag 30 van mijn cyclus. Langste na de bevalling was 32, dus ik zal wel snel ongesteld worden.
Voor de bevalling zat ik altijd op 25/26, dit is dus wel even wennen zo onregelmatig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het ook wel leuk om mee te schrijven:) Al ben ik meestal niet zo goed in dit soort dingen bijhouden. Ik ga het proberen!

Wij hebben al een kindje uit mei 2019. Dit was echt een verrassing, want we hebben het toen één keer niet veilig gedaan. We waren er wel erg blij mee. Iets eerder dan verwacht maar zeker niet ongewenst.

De laatste maanden denk ik veel aan een tweede kindje. Door omstandigheden wilde vooral mijn man nog wachten hiermee. Echter hebben wij het deze maand een aantal keer onveilig gedaan. Ik dacht eerst 'we zien wel wat er gebeurd'. Maar ik realiseerde mij opeens dat ik nog geen foliumzuur slik en ook moet oppassen met medicijnen (hooikoorts). Zondag heb ik het toch nog eens aangekaart bij mijn man en we hebben besloten ervoor te gaan :cheer2:
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk dat je ook mee wilt schrijven, witlofspruit! Wow, wat een verrassing van jullie eerste kindje! Erg leuk dat jullie nu hebben besloten voor een tweede te gaan.

Mijn vriend is er met vlagen ook veel mee bezig ja, maar niet extreem. Hij vindt het wel erg spannend ook.

Sandwichkind1990, ik woon in Zuid-Spanje!

Ik heb mijn foliumzuur vlakbij de waterkoker en het koffiezetapparaat gezet, zodat ik het 's ochtends zie staan. Bij mij zitten er ook andere vitaminen en mineralen in (vitamine B12, vitamine D, jodium en zink). Het werd mij hier aangeraden in de apotheek, maar geen idee of het allemaal nodig is eigenlijk. Ik heb nu genoeg voor 1 maand, wellicht dat ik hierna wel een ander merk kies. Hebben jullie hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom witlofspruit wat leuk dat jullie er klaar voor zijn om voor een tweede te gaan! :D Als je meer informatie voor in de tabel hebt, laat maar weten.

indian summers Oh, dat is wel wat anders dan Nederland inderdaad! Ik heb foliumzuur met vitamine D. Gewoon een potje van de Kruidvat. Heb alleen gekeken naar de hoeveelheid foliumzuur, dat is 0,4mg bij mij. Maar extra vitamines en mineralen kunnen geen kwaad toch, zeker niet als je het bij de apotheek gehaald hebt.

Preggie90 Hoop dat je snel ongesteld wordt, dan kunnen jullie beginnen! :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,
Zou ik ook mogen meeschrijven?
Ik ben 29, mijn vriend is 28 en wij wonen in België. Het zou ook ons eerste kindje zijn.
Ik lees hier al een hele tijd mee op zwangerschapstopics, maar heb nu toch de moed verzameld om me effectief aan te melden om mee te schrijven :)

Ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben die het enorm spannend vind. Mijn vriend wou het liever gisteren dan vandaag, maar ik ben diegene die over alles 100x nadenkt voor ik effectief iets doe :facepalm: dus toen mijn pil begin februari op was, heeft mijn vriend me kunnen overtuigen om er geen nieuwe meer te halen.
Gisteren ben ik voor het eerst sindsdien echt ongesteld geworden. De eerste cyclus was dus best een lange, maar ik was (voor de eerste keer in m'n leven) dolgelukkig om ongesteld te worden :proud:

Hopend op vele positieve berichten hier :cheer: en op weinig slapeloze nachten. Want die heb ik, ondanks ik dacht er niet te veel mee bezig te zijn, toch wel al gehad de afgelopen maand :sheep:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi iedereen, ik zou ook graag mee willen schrijven. Wij beginnen deze maand en zit nu ook ongeveer in mijn vruchtbare week, dus het is zometeen spannend haha! We gaan voor de derde, hebben een zoon van 3 en een zoon van bijna 2.
Alle reacties Link kopieren Quote
witlofspruit schreef:
10-03-2021 20:14
Ik vind het ook wel leuk om mee te schrijven:) Al ben ik meestal niet zo goed in dit soort dingen bijhouden. Ik ga het proberen!

Wij hebben al een kindje uit mei 2019. Dit was echt een verrassing, want we hebben het toen één keer niet veilig gedaan. We waren er wel erg blij mee. Iets eerder dan verwacht maar zeker niet ongewenst.

De laatste maanden denk ik veel aan een tweede kindje. Door omstandigheden wilde vooral mijn man nog wachten hiermee. Echter hebben wij het deze maand een aantal keer onveilig gedaan. Ik dacht eerst 'we zien wel wat er gebeurd'. Maar ik realiseerde mij opeens dat ik nog geen foliumzuur slik en ook moet oppassen met medicijnen (hooikoorts). Zondag heb ik het toch nog eens aangekaart bij mijn man en we hebben besloten ervoor te gaan :cheer2:
Haha herkenbaar! Slik je nu niets meer of nog wel een lichte hooikoortspil? Ik heb er echt heel veel last van, nies echt veel, en heb ook eczeem en kom er nu weer achter hoeveel allergieen ik blijkbaar heb. Heel irritant, hopelijk wordt het beter als ik eenmaal zwanger ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Kiwimeisje en letmeholdyou. Leuk dat we een ervaren moeder en 'beginner' in de groep erbij hebben, lekker divers! Ik ga jullie toevoegen in de tabel :)

Je bent zeker niet de enige die het spannend vindt en er mee bezig is! Wij zouden eigenlijk vorig jaar augustus na de bruiloft beginnen, maar de bruiloft werd verzet en toen ook onze kinderwens. Mijn vriend was er toen wel heel graag voor gegaan, maar ik niet. Vond het nog te spannend met corona etc. Maar het duurt mij allemaal te lang, dus we gaan er nu gewoon voor!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven