Zwanger worden zomer 2018

22-04-2018 14:01 1721 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames,

Hier ons doorstarttopic! Link naar het oude topic: zwanger/zwanger-worden-start-zomer-2018 ... ges/408390

Hier praten we over zwanger worden vanaf de zomer van 2018. Er is nog ruimte in de tabel. Voel je welkom om aan te sluiten!

Mama's to be:
Naam Leeftijd (v/m) NOD Ronde/Start # kind Bijzonderheden
Tinkeltje34 33/36 24 aug 2 2e
Karin1989 29/39 30 aug 1e ronde, aug 1e kind PCOS, slikt clomid
Slaatjebla 30/32 04 oct 2 1e
Bam_1984 33 29 sept 2 3e Bewust alleenstaand
Happy-leny 28/29 19 okt? 4 1e
B87 31/31 4okt?? 4 1e
Antigoné 32/33 ? 1 2e
Penne1805 24/34 ? 2 1e
Kiml 30/41 ? 3 2e onregelmatige cyclus - gaat beginnen met clomid als menstruatie begint
Pavo07 28/33 ? 3 2e Vroege miskraam ronde 2
Dansenmetperen 25/29 ? September 1e
Tigmo 32/36 ? September 1e

De zwangeren in ons topic: :yes: :cheer2:
:heart: = kloppend hartje
[/tr]
Naam Leeftijd (v/m) Echo Uitgerekend # kind Bijzonderheden
Zonnetje 890 27/31 6 februari 2e bloedverdunners om groeiachterstand tegen te gaan
Snowgirl 32/30 25 februari 4e Tweeling die niet meer leeft
1-Aapje 27/28 1 maart 2e
Such_preggers 37/31 18 februari 2e Eerste prematuur
83Angel 35/39 1 maart 2e 1ste echo :heart:, 4 miskramen gehad
Cookie88 29/30 6 aug Begin Maart 2e
Edsheeran 27/27 1e
Blackrose1986 31/30 1e
Zebrastrepen 34/37 7 sept 21 april 1e Nierziekte
OkkiePetite 30/30 14-5? 1e endometriose
Stephanie05 27/33 eind mei 2019 1e
Slowjuicer 29/25 12 november 2 juni 1e
Fiona2018 31/35 7 juni 2e

Een aantal meeschrijvers zijn uit de tabel gehaald ivm lange tijd niet meeschrijven of niet meer reageren na 1 reactie. Als jullie weer mee willen schrijven zijn jullie altijd welkom.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:34
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
73.21% gewijzigd
sterkte pavo!
Hier gisteravond na 3 dagen over tijd ook een beetje bloed. maar vandaag eigenlijk weer niks. dus afwachten. maar ga er vanuit dat mijn ongesteldheid begint. Normaal is mijn cyclus wel redelijk regelmatig. maar hier snap ik dus weer even niks van.
nog eens testen Leny? Of Wacht je liever?
~ It takes a rad mama to be a father too ~
gisterochtend negatief getest. Dus dan wacht ik liever even af.
O ja idd, ik las terug dat je vrijdag had getest maar gister is nog kort idd..
Ik heb mezelf maar weer boven in de tabel gezet..

Verder bloed ik nog steeds behoorlijk met bijbehorende krampen. Ondanks dat het nog zo pril was, vind ik het toch best heftig wat er al uit komt zeg maar..

Blackrose Hoe is het met jou? De vk nog gebeld? Bij een beetje bloedverlies zou ik me niet zo'n zorgen maken.

Tamtam Balen dat je nog steeds in onzekerheid zit! Hopelijk snel duidelijkheid. Bij jou ook happy-leny..

bam_1984 Spannend dat de eerste vruchtbare dagen eraan komen!

Ik ben benieuwd hoe mijn cyclus nu gaat zijn. Op internet lees ik dat de eerste cyclus misschien wat in de war kan zijn.
Had je de VK nog wel gesproken Pavo? Lijkt me ook echt heel heftig, sterkte nogmaals!

Irritant happy-lenny! Voor jou is het nu 5 dagen overtijd toch, je nod staat op 8 aug? Hier ook nog geen menstruatie..
Sterkte Pavo! Erg moeilijk lijkt mij!

Blackrose heb je de vk nog gebeld? Hoe gaat het nu?
Vandaag bij de verloskundige geweest en ook met de doppler was het hartje al goed te horen.
Morgen naar de gyn, ben benieuwd hoe ze de verdere zwangerschap willen gaan doen

Hoe is het nu met jou blackrose?
Lief dat jullie het vragen! Ik heb helemaal geen bloedverlies meer gehad, dus niet gebeld. Heb wel veel symptomen nog, erg zere borsten, moe, wat weeig gevoel. Dus voel wel weer meer vertrouwen!
Hier ook goede termijnecho gehad :-)
Fijn snowgirl en aapje dat alles goed is!
Happy-lenny al meer duidelijkheid?
Hier nog niks alleen borsten wat gevoeliger (door sport?), hopelijk vandaag ongesteld, vorige keer ook op dag 5 na nod, dan kan ik voortaan mn nod 5 dagen later zetten.
Hier inmiddels ook ongesteld. Dus ook naar ronde 3
Fijn van de echo aapje! En ook voor jou snowgirl.

Gelukkig dat je verder geen bloedverlies hebt gehad blackrose. Wanneer heb je de eerste echo?

Jammer happy-leny.. op naar ronde 3! Ik doe met je mee ;-)
Hier nu ook ongesteld en dus ook naar ronde 3!
Nu dus 34 dagen en vorige ronde 33, daarvoor 28 dagen. Mn ovulatie is dus tussen 29 augustus en 3 september. Ik ga 3 september op vakantie haha, zouden jullie dan nog wel een drankje doen of niet meer? Ben normaal geen drinker maar op vakantie...
B87 op naar ronde 3 dan!

Op je vraag is denk ik geen eenduidig antwoord te geven; persoonlijk laat ik geen alcohol staan. Ik geniet nog heerlijk van een wijntje en een speciaalbiertje tijdens de vakantie:) Ik laat me niet volledig beïnvloeden door een mogelijke zwangerschap; maar dat is natuurlijk voor iedereen en voor ieders situatie anders:)
Tip; doe waar jij je goed bij voelt!☺️ (En dat moet iedereen vooral doen!)
Jammer van de menstruaties b87, happy en slaatje. Succes in de volgende ronde!

Hoe gaat het pavo? Wordt het bloeden al wat minder? Ik duim voor een plakker de volgende ronde!

bam hoera eindelijk beginnen! Hopelijk snel een positieve ovulatietest.

okkie jij al zicht op vruchtbare dagen?
Hier gaat het goed. Heb zondag nog een nieuwe test gedaan en die was duidelijk positief!

Man reageerde op de eerste positieve test vrijdag lekker nuchter en droog (precies zijn karakter): oh, dat is wel echt een streep. Vervolgens kreeg hij ook wel wat vochtige ogen. Ondertussen is hij al wat meer aan het idee gewend, maar is voor mannen gewoon nog heel abstract in het begin. Hij legt wel steeds vaker even zijn hand op mijn buik. :flirting:

Ik krijg 7 september intake en echo in het ziekenhuis, dan ben ik ongeveer 8 weken. Ik word wat vaker gecontroleerd ivm nieren, en ga vanaf 8 weken zwangerschap medicijnen slikken om de kans op miskraam te verkleinen. Erg spannend wel allemaal! Mijn uitgerekende datum is ongeveer op 21 april.

Klachten vallen tot nu toe mee: veel speeksel (heel raar!), krampen onderin m'n buik en gevoelige borsten. Ook moe, maar dat kan ook door de verbouwing komen. Aankomend weekend gaan we eindelijk verhuizen, daar kijk ik naar uit! Ook (nog) geen misselijkheid, dus ik hoop dat ik die dans ontspring!
Zebrastrepen, wat fijn dat het goed gaat! Spannend 7 september!
Jammer B87! Op naar de volgende ronde!

Ik drink nu helemaal niet meer. Vorige keren dronk ik wel vóór de eisprong, toen ik daarmee stopte was ik beide keren de ronde daarna zwanger. Kan natuurlijk toeval zijn maar nu zet ik alles op alles om sneller zwanger te zijn (ronde 6 en 8 vorige keer).

Zebrastrepen, ik verwacht morgen een positieve ovulatie test. Vandaag had ik nog een leeg rondje op de clearblue maar heb wel al veel vruchtbaar slijm dus de donor komt morgen, vrijdag en zaterdag langs.

Fijn dat bij jou alles goed gaat! Ik werd beide keren in week 7/8 pas misselijk, hopelijk blijft het jou bespaard. Waarom krijg je die medicijnen pas vanaf week 8? De kans op miskraam is toch (losstaand van je nierafwijking) altijd aanwezig en groter in de eerste weken?
Hoi allemaal,

Ik heb mezelf ook in de tabel gezet. Sinds begin augustus aan de clomid vanwege PCOS. Eerste ronde! Spannend dus..
Spannend bam! Ga je dan zelf insemineren met spuitjes?

Door mijn nierziekte wordt de placenta waarschijnlijk minder goed gevormd, met mogelijke miskraam tot gevolg laat in het eerste trimester of begin van tweede trimester. Daarom krijg in de medicatie. Eerder starten dan bij 8 weken leverde geen betere kansen op in wetenschappelijk onderzoek, vandaar dat ik dan pas start.
Welkom Karin! Succes :)
Hoi allemaal,

Helemaal in het begin van dit topic heb ik even meegeschreven maar ik merkte dat ik er voor mijn gevoel wat teveel mee bezig was dus een poosje niet actief geweest. Fijn om al zoveel zwangeren te zien, gefeliciteerd allemaal! Op 30 mei was de eerste dag van mijn onttrekkings bloeding na het stoppen met de pil. Daarna ben ik helaas nog niet ongesteld geworden. Hoe was dat bij jullie en wanneer zou een goed moment zijn om naar de huisarts te gaan? Heeft het nu nog zin om aan ovulatietesten te beginnen of pas na een eerste menstruatie (duurt een eeuwigheid voor m'n gevoel, zit nu op 80 dagen) . Er is natuurlijk een kans dat ik mijn eisprong mis en zwanger wordt zonder eerst ongesteld te worden, je eisprong is immers voor je ongesteldheid, maar hoe vaak en wanneer test je dan.
Jothaantje schreef:
16-08-2018 23:59
Hoi allemaal,

Helemaal in het begin van dit topic heb ik even meegeschreven maar ik merkte dat ik er voor mijn gevoel wat teveel mee bezig was dus een poosje niet actief geweest. Fijn om al zoveel zwangeren te zien, gefeliciteerd allemaal! Op 30 mei was de eerste dag van mijn onttrekkings bloeding na het stoppen met de pil. Daarna ben ik helaas nog niet ongesteld geworden. Hoe was dat bij jullie en wanneer zou een goed moment zijn om naar de huisarts te gaan? Heeft het nu nog zin om aan ovulatietesten te beginnen of pas na een eerste menstruatie (duurt een eeuwigheid voor m'n gevoel, zit nu op 80 dagen) . Er is natuurlijk een kans dat ik mijn eisprong mis en zwanger wordt zonder eerst ongesteld te worden, je eisprong is immers voor je ongesteldheid, maar hoe vaak en wanneer test je dan.
Hi Jothaantje, ik zou gewoon nu lekker de HA bellen en om een doorverwijzingen naar de gynaecoloog vragen! Heb ik ook gedaan en toen gekregen ivm onregelmatige cyclus! Kan natuurlijk dat er meer aan de hand is dan alleen een hele lange cyclus. Ik zit nu op dag 54 en wacht op mijn menstruatie om dan met clomid te beginnen...
Er bestaat ook iets om je menstrautie op te wekken.
Succes met wachten, ik weet er helaas alles van. Ik denk dat je al een zwamgerschaps test heb gedaan?
Life is a party to be thrown
Jothaantje schreef:
16-08-2018 23:59
Hoi allemaal,

Hoi Jothaantje,

Vervelend dat het zo lang duurt. Ik weet hoe het voelt, vreselijk die onzekerheid!! Belangrijk om te weten is dat iedere vrouw moet 'ontpillen', de een wat meer dan de ander. Essentieel is eigenlijk of je vóór het pil slikken ook al last had van een onregelmatige cyclus. In dat geval zou ik naar de gynaecoloog gaan. Langer afwachten heeft geen zin. Ik zat na het stoppen met de pil gelijk op een cyclus van 100 dagen, en die daarop ook ruim over de 100. Ik heb best lang gewacht, want ik heb het niet zo op doktersbezoeken, maar m'n cyclus herstelde niet meer en de kinderwens werd steeds groter. Uiteindelijk is bij mij PCOS geconstateerd en zit ik nu aan de clomid.

Succes ermee!

Groetjes Karin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven