Zwanger worden zomer 2018

22-04-2018 14:01 1721 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste dames,

Hier ons doorstarttopic! Link naar het oude topic: zwanger/zwanger-worden-start-zomer-2018 ... ges/408390

Hier praten we over zwanger worden vanaf de zomer van 2018. Er is nog ruimte in de tabel. Voel je welkom om aan te sluiten!

Mama's to be:
Naam Leeftijd (v/m) NOD Ronde/Start # kind Bijzonderheden
Tinkeltje34 33/36 24 aug 2 2e
Karin1989 29/39 30 aug 1e ronde, aug 1e kind PCOS, slikt clomid
Slaatjebla 30/32 04 oct 2 1e
Bam_1984 33 29 sept 2 3e Bewust alleenstaand
Happy-leny 28/29 19 okt? 4 1e
B87 31/31 4okt?? 4 1e
Antigoné 32/33 ? 1 2e
Penne1805 24/34 ? 2 1e
Kiml 30/41 ? 3 2e onregelmatige cyclus - gaat beginnen met clomid als menstruatie begint
Pavo07 28/33 ? 3 2e Vroege miskraam ronde 2
Dansenmetperen 25/29 ? September 1e
Tigmo 32/36 ? September 1e

De zwangeren in ons topic: :yes: :cheer2:
:heart: = kloppend hartje
[/tr]
Naam Leeftijd (v/m) Echo Uitgerekend # kind Bijzonderheden
Zonnetje 890 27/31 6 februari 2e bloedverdunners om groeiachterstand tegen te gaan
Snowgirl 32/30 25 februari 4e Tweeling die niet meer leeft
1-Aapje 27/28 1 maart 2e
Such_preggers 37/31 18 februari 2e Eerste prematuur
83Angel 35/39 1 maart 2e 1ste echo :heart:, 4 miskramen gehad
Cookie88 29/30 6 aug Begin Maart 2e
Edsheeran 27/27 1e
Blackrose1986 31/30 1e
Zebrastrepen 34/37 7 sept 21 april 1e Nierziekte
OkkiePetite 30/30 14-5? 1e endometriose
Stephanie05 27/33 eind mei 2019 1e
Slowjuicer 29/25 12 november 2 juni 1e
Fiona2018 31/35 7 juni 2e

Een aantal meeschrijvers zijn uit de tabel gehaald ivm lange tijd niet meeschrijven of niet meer reageren na 1 reactie. Als jullie weer mee willen schrijven zijn jullie altijd welkom.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:34
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
73.21% gewijzigd
Helaas ongesteld geworden vandaag. Op naar de tweede ronde clomid.....
Ohhh balen Karin! :hug:
Life is a party to be thrown
Hoi, graag zou ik ook meeschrijven! In het starten in september topic is maar weinig leven in de brouwerij. Leuk om te zien dat hier al zoveel zwangeren zijn, dat geeft de burger moed ;)
Wij gaan voor ons eerste kindje, erg spannend!

@Karin, wat balen. Inderdaad op naar de tweede ronde.
Jammer Karin!

Ik ben ook ongesteld geworden. Aan de ene kant balen, maar in elk geval doet mijn lichaam het na 6 weken eindelijk weer. Het zet nog niet echt door alleen.

Welkom Daneli!
Nieuwe nod 29/9 ronde 2! Kom maar op :-D
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Hier op naar ronde 3!
Jammer van iedereen die weer een ronde verder moet. Hopelijk volgende ronde veel raak!
kiml schreef:
21-08-2018 10:00
Johaantje, heb je de HA gebeld? Ben even nieuwsgierig!
Ja! Mocht langskomen. Volgens HA niets om me zorgen om te maken. Zolang er geen klachten zijn als hoofdpijn, buikpijn, vieze afscheiding, vervroegde overgang in de familie, afscheiding uit tepels... Dan mag het tot een half jaar duren. Pas daarna is er aanleiding voor een echo of bloedonderzoek. We hebben nu afgesproken dat ik over twee maanden een doorverwijzing krijg als ik dan nog niet ongesteld ben geworden. We zitten ondertussen al op 100 dagen. Advies gekregen om wel gewoon foliumzuur te gebruiken en iedere maand een test te doen.

Voor de meiden in de nieuwe ronde, hopelijk snel een positieve test voor jullie!
kiml schreef:
25-08-2018 08:52
Gister in zhuis geweest en een echo gehad! Bleek dus dat ik een eitje aan het groeien ben en hij was gister 15mm wat best al flink is! Koekoek lekker vlot op dag 61 van mn cyclus haha! En mn baarmoederslijmvlies was 11mm wat ook goed is! Maandag weer voor een echo om te kijken of ie is gegroeid of gesprongen!
Kreeg “huiswerk” van de gyn. mee hah! Super leuke jonge arts, echt fijn! Had er ook een co-assistent bij, echt een broekie van 22 ofzo haha was wel wennen maar goed hij was ook prima! Nu maandag afwachten!
Hoe was het maandag? Weet je of je een eisprong hebt gehad?
@johaantje
Fijn je bezoek aan de ha maar wel balen dat je cyclus al zo lang duurt...pffff weer precies hoe je je voelt! Dus nog afwachten!

Ik had afgelopen maandag nog een echo en toen was mn ei weer 1,5mm gegroeid en mn baarmoederslijmvlies ook 1,5mm gegroeid, dus we hebben netjes om de dag de hele week gevreen (het romantische en spontane was er wel een beetje af maar goed(! Nu op de wachtbank tot ong. 13 sept! Dus wie weet is het gelijk raak en hoef ik niet aan de clomid!
Morgen nog een x bloed prikken of ik daadwerkelijk ook echt een eisprong heb gehad! Ik heb nog getest met ovulatietesten! Op woensdag sprong ie er exht af en donderdag was ie weer weg dus dan donderdag mn sprong is geweest (hopelijk, fingers crossed)! Word dan donderdag gebeld door de gyn over de bloeduitslagen, heb afgelopen maandag na mn echo ook bloed laten prikken! Dus voor nu alleen maar wachten! Goede nieuws is wel dat ik niet ongesteld ben op vakantie eins van de maand haha!
Uitslag van bloedonderzoeken waren goed! Ik heb ook daadwerkelijk eisprong gehad! Dus nu op de wachtbank! Denk dat ik zondag een vroege test doe!
Wat goed kim!!

Hier 15/16 aug ongesteld geweest (6 dagen te laat). En vanmorgen wat bruin bloedverlies... dat is dus 3 weken na laatste menstruatie. En exact 4 weken nadat ik het oorspronkelijk had moeten worden.... Kan het dat mn oorspronkelijke cylcus gewoon verder gaat? Na 3 weken is anders wel heel snel... kan ook nog innestelingsbloeding zijn... afwachten maar...
@kim en b87 Ik duim voor jullie!

Ik denk eraan deze maand te starten met ovulatietesten. Ik verwacht mijn eisprong binnen 5 dagen ongeveer. Kan ik dan vanaf morgen beginnen met testen? Nog nooit gedaan, dus alle tips zijn welkom!
@b87 Een testje wagen? Dan weet je het zeker.
Antigone, als je cyclus 28 dagen is zou ik op dag 11 beginnen met ovutesten. Wsl is ie dan op dag 12 of 13 positief en op dag 14 je eisprong... normaliter... welke testen heb je?
@bam Nog geen. Ga er morgen kopen. Aanraders?
Ik vind zelf de roze van clearblue het fijnst, die kan je meteen Sochtends met ochtend urine doen. Andere testen moet je vaak tussen 10 en 20u gebruiken, en dan het liefst hetzelfde tijdstip dus zit je weer met een paar uur niks drinken enzo... gedoe.. die paarse van clearblue vond ik niks, die gaven 9 dagen knipperende smiley en daarna pas een vaste. De roze is gewoon wel of niet, klaar... Wel wat duurder maar dat heb ik er wel voor over. Gewoon even googlen waar je ze het goedkoopst kunt bestellen :)
@antigone testje zou nu toch niet niet betrouwbaar zijn. Ik ga gewoon uit van begin menstruatie... Las dat innestelingsbloeding ook kan variëren van paar druppels bloed tot tampon. Maakt het niet makkelijker haha!
Heel irritant die onzekerheid B87!! Helaas kan je niks doen dan afwachten!!

@avulatietesten: ik heb die van sensitest.nl kan je gelijk een hele voorraad aanschappen voor schappelijk geld! Ik had 24 voor €12 ofzo! Zijn dan van die dipsticks! Maar wat bam zei is dat je die wel dan tussen een bepaald tijdstip moet gebruiken! Ik vond dat wel prima! Ik deed ze als ik thuis kwam van werk! Dat was altijd rond dezelfde tijd! Succes!!
Zo ik heb mijn nod ook weer ingevuld.
Was even op vakantie. vandaar niet zo veel gereageerd.
Vakantie doet je toch wel goed. uitgebreid de tijd om te klussen :P
volgende week al weer nod. Dat gaat snel. ben benieuwd voor ronde 3.
Hoe gaat het hier?
@happyleny Spannend! Nog een paar dagen. Wanneer zou je een testje wagen?

Hier gaat alles zijn gangetje. Ovulatietesten tot nu toe negatief. Heb de roze van clearblue gekocht. Is elke ochtend wel weer spannend 😊
Hier afwachtend na ronde 1. Nu 8 dpo; sinds vandaag duidelijk gezwollen borsten (zelfs vriend viel het op zonder dat ik het zei) en heb na m’n eisprong veel meer roomachtige, donkerdere afscheiding dan normaal. We gaan er absoluut niet vanuit dat het gelukt is, maar deze veranderingen vallen me wel op ofzo. We wachten af!:)
Jammer antigone, maar wel goed dat je test nu anders had je je eisprong al verwacht en misschien weer minder sex gehad de komende dagen en dan miss net je eisprong gemist. Ik begin morgen, denk dat ie woensdag positief is.

Spannend Stephanie!
Hier ook ongesteld! Was geen verrassing, ik had niet echt veel symptomen. En ook niet erg, kan ik gewoon met een gerust hart een borrel drinken hier in Italie ;-)
Had er toch maar rekening mee gehouden, haha.

Nieuwe NOD is 03 oktober, dit wordt ronde 2. Iemand die de tabel voor me aan wil passen? Dat gaat hier niet zo makkelijk :)
Ik verwacht mijn eisprong dinsdag of woensdag. We zullen zien of de ovulatietesten dat bevestigen 😊 Heel vreemd dat ik iedere maand mijn eisprong voelde en sinds we echt voor een tweede gaan voel ik niets meer. Gelukkig dat er zo'n testen bestaan!

@slaatje Jammer! Op naar ronde 2.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven