Zwanger worden!

09-07-2013 22:35 2040 berichten
Alle reacties Link kopieren
lieve dames,

Ik weet dat er al een heleboel soortgelijke gesprekken geopend zijn, ze zijn alleen al zo drukbezocht dus ik hoop nog een paar mensen te vinden om een nieuw gesprek mee te beginnen.

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben 29 jaar en probeer vanaf mei 2013 zwanger te worden, het lijkt me erg fijn en leuk om in contact te komen met meiden die ook bezig zijn zwanger te worden en ervaringen, onzekerheden en andere dingen mee uit te wisselen.

Ik hoop tot gauw......

Alle dames die nu nog mee willen schrijven adviseren we zelf een topic te starten of mee te schrijven met een rustiger topic. Wij zitten inmiddels op meer dan 1000 berichten en volgen elkaar al een hele tijd, wij merken al dat het soms lastig is alles bij te houden laat staan als je nieuw bent en alles nog terug moet lezen.

Heel veel geluk met het vinden/maken van een leuke topic en dat iedereen maar gauw zwanger mag worden!

quote:goudzilver schreef op 15 juli 2013 @ 15:55:

NaamLeeftijd/-PartnerKindjeZwanger/MBDUitgerekendRondeljcp8330/36 1 8/3hapsehen24/351 9 mei 20142primrose26/371 27-03-2014bb8230/361 11ibeb30/301 14Brianne85281 1 mei 20143Roosdd33/322 24 april 2014White_22xx32/331 12 juni 20144Vroedvrouwtje26/281 10 juni 20143moonn424/ 26117/018suckerpunch83301 29 september 2014 nana9023/28101/054soundofsunshine303 8 mei 2014goudzilver28 / 322 7 juli 2014Jufje8726/251 21 juli 20149
Tabel staat in het openingsbericht!!! Dankjewel goudzilver!!!! Hopen dat hij snel vol staat met dansende poppetjes!!!!
Wat leuk een tabel... Ik ben trouwens 29
Hoi iedereen, als aanvulling op mijn eigen bericht. Mijn vriend is 29. Voor ons wordt het ons eerste kindje. Helaas gisteren heftig ongesteld geworden en vandaag flinke buikkrampen. Sinds ik gestopt ben met de pil is dit helaas weer erger geworden.

Ik wens iedereen een vruchtbare maand toe, en dat het ons allemaal gegund mag worden
Boerderijgeit wat jammer zeg!!!!! In welke ronde zat je? Vertroetel jezelf lekker, drink een wijntje nu het kan en hopen dat het volgende maand wel raak mag zijn!

Ik ga morgen, als ik weer een andere computer tot mijn beschikking heb de gegevens in de tabel verder aanpassen hoor, ik kan niet overweg met die iPad......een berichtje typen lukt maar ingewikkelder moet het niet worden
hihi wat leuk die tabel! mijn man is 26

ik kwam er na even tellen achter dat als mijn cyclus net als vorige keer 24-25 dagen is, ik afgelopen vrijdag al ongesteld had moeten worden... als ik uit ga van 28 dagen is dat vandaag/morgen!

maar goed, ik houd er ook maar rekening mee dat het zomaar 30-40 dagen kan duren.. :(

x
quote:ljcp83 schreef op 15 juli 2013 @ 20:44:

Boerderijgeit wat jammer zeg!!!!! In welke ronde zat je? 7e. Maar nieuwe rondes, nieuwe kansen
Zo is dat Boerderijgeit!

@over testen, tot nu toe meestal getest met man in de buurt. Ik stelde het ook steeds uit tot het weekend, dus dan is ie er meestal wel. Dat verrassen vind ik trouwens wel een erg leuk idee, dat ga ik onthouden

MIJN NOD MAG OP: 1 augustus. (Sorry voor hoofdletters, forum mobiel).

Fijne dag allemaal!

Ps hebben jullie de lunchbreak van gister hier op de site gezien? Ik viel bijna van mijn stoel van het lachen van dat nummer Hengelooo! Misschien omdat ik oorspronkelijk uit de buurt kom, maar echt hilarisch!
Niet gezien soundofsunshine maar hoorde dat mn vriend dat nummer zat te luisteren en ook erg hard moest lachen (en wij komen niet uit die buurt;-) )

Primrose heel veel succes vandaag!!!! Spannend, ik hoop het zo voor je!

Duim voor je!

Hier nog steeds alles rustig.....
Jij nog steeds niet ongesteld ljcp? Spannend! Hoe lang ben je nu overtijd?

Ik heb vanmorgen zo'n kruidvat test gedaan en er is een heeeel licht 2e streepje... Nou zeggen ze altijd heel licht is ook een streepje maar ik doe er over een paar dagen nog maar 1...

Iig nog niet ongesteld dus da's positief
Ooeeee spannend zeg! En idd een streepje is een streepje...wat zou dat heerlijk voor je zijn!

Ik zit nu op dag 32...ben na stoppen met de pil 1x na 29 1x na 35 en laatste x na 32 dagen ongesteld te worden.....dus nog even geduld.....echt overtijd is het nog niet want het wisselt dus nog wel eens....maar na zondag heel even wat hoofdpijn/hulbui te hebben gehad heb ik geen klachten meer gehad en dat heb ik normaal wel....dus afwachten maar.....
@ljcp: superrrr dat het is gelukt! Voor jou ook nog even spannend dus, hopelijk blijft de ongesteldheid weg .

@boerderijgeit: balen dat je van die flinke buikkrampen hebt, hopen dat het snel over is. En idd kom maar op met die vruchtbare maand hihi.

@moon: spannend meid nog even afwachten dus voor jou!

@ Soundofsunshine: helaas gister de lunchbreak gemist..

@primrose: stiekem heb ik een klein dansje voor je gemaakt hoor. Mijn motto is ook altijd een streepje is een streepje. Dus ik ga van het positieve uit. Hou ons op de hoogte he.

Ik moet nog even een paar dagen wachten. Deze tijd vind ik toch weer spannend. Wil natuurlijk niets liever dan zwanger zijn, maar vind ook wel beetje eng. Stel mocht ik weer een x zwanger zijn: Wie weet gaat het weer mis (kent iemand dit onzekere gevoel)? Maar ach wie weet gaat het weer goed (positief denken he) .
Ow ja dat gevoel ken ik GoudZilver! Daarom durf ik ook nog niet te positief te zijn.... Vind t heel eng!
Wow, ik zie dat ik heel wat gemist heb! Net even alles bijgelezen. Leuk dat we onze eigen tabel hebben (dankjewel goudzilver!) en welkom aan alle nieuwe dames!

Heftig zeg, zoveel miskramen na 12 weken. Ik dacht dat die 12-weken grens iets betekende, maar dat zegt dus blijkbaar ook niet veel. Krijg het er koud van. Knap hoe jullie daarmee omgaan en vol goede moed verder gaan. Veel sterkte, en hopelijk gaat het de volgende keer helemaal goed, het is jullie zo gegund!

Primrose, wat super! Een streep = een streep, dus ik geloof dat we je voorzichtig mogen feliciteren!!!! Hopelijk blijft ie plakken en heb je over een paar dagen een knaltest in je handen. Zou heel leuk zijn om onze eerste cheerleader in de tabel te hebben!

Ik zit nu op het wachtbankje, maar ik verwacht er niet al te veel van. Afgelopen donderdag mijn eisprong gehad en de dagen daarvoor wel genoeg gesekst, maar sinds vrijdagavond flink ziek (buikkramp, hoofdpijn, koorts) en vanaf zaterdagochtend diarree. Vanochtend nog steeds geen verbetering en ondertussen behoorlijk verzwakt, dus toch maar even naar de huisarts. Die wist het ook niet precies en stuurt nu m'n stoelgang naar het lab. Ik heb verder niks verdachts gegeten of zo, dus ik wacht maar even de uitslag af.
Oh gelukkig dan ben ik dus niet raar ofzo , dat ik die gedachte soms heb. Ik duim iig nu met je mee, en natuurlijk met de rest ook hoor.
@ibeb: Verbaasd mij ook de hoeveelheid miskramen, in het begin had ik een beetje een faal gevoel. Moet zeggen dat is vrijwel over. En mijn kleine gezonde meid die heel de dag om me heen waggelt, houd me positief dat het nog wel een x lukt.

Wat vervelend dat je je zo rot voelt zeg. Kan me voorstellen dat je daar erg zwak van wordt. Weet je wanneer je de uitslag kan verwachten? Beterschap iig.
Hallo allemaal,

Hier een meelezer, maar als het nog kan, wil ik graag bij jullie aanhaken.

Ik ben 31 jaar en wij zijn vanaf begin 2013 aan het proberen voor ons eerste kindje.

In februari had ik al een positieve test in handen, maar na 7 weken is dit geëindigd in een miskraam. Ik merk dat de miskraam op mij meer impact heeft gehad, dan ik dacht. Inmiddels (4 maanden later) probeer ik vooral vooruit te kijken.

Wat ik me door de miskraam wel ben gaan beseffen is hoe groot onze kinderwens is. Ik zou graag snel weer zwanger willen zijn en blijven natuurlijk!

Komende dagen worden weer spannend voor mij: mijn NOD is vrijdag. Tot nu toe voel ik niets wat op een zwangerschap zou kunnen wijzen, maar dat is misschien nog wat vroeg. En ik ben niet goed in afwachten
Hoi Serieas,

Tuurlijk mag je meeschrijven! Welkom!

Wat heftig voor je! Zoals je gelezen hebt hebben veel meiden hier hetzelfde meegemaakt dus ik hoop dat je hier wat support vind!

Ik merk ook dat ik het na mijn miskraam allemaal veel spannender vind. Zal het allemaal wel goed gaan deze keer?

Neem plaats op het wachtbankje en ik duim voor je dat je NOD je NOD blijft!
Dank je wel primrose!

Ja, ik zat net terug te lezen en het viel me ook op dat er hier veel zijn met een voorgeschiedenis.

Ik heb dat ook wel dat het nu allemaal veel spannender is dan voor de miskraam. Ik was toen we eraan begonnen heel onbevangen...ik ging het allemaal een beetje avonturen. Dat gevoel is (op dit moment nog steeds) weg.

Maar ik probeer me maar op te trekken aan de opmerking van mijn gyneacoloog. Die vertelde dat 1, 2 of zelfs 3 miskramen nog niet echt reden zijn tot zorg. Het kan er bij horen en mij is verteld dat het over een volgende zwangerschap niks hoeft te zeggen. Laten we hopen dat dat zo is.

Hopelijk komen er in dit topic snel veel positieve testen en verhalen bij!
Hooi dames. Ik heb een vraagje. Ik heb me vruchtbare dag achter de rug en heb een ontzettend raar gevoel in me buik en lage rugpijn. Het lijkt net alsof ik opgeblazen ben.wat betekend dit
Ik heb begin dit jaar een miskraam gehad doordat ik niet wist dat ik zwanget was. Kben ontzetten bang om het weer mee te maken.
Sorry voor deze vragen:$ ik hoop dat ik me bij jullie mag aansluiten..kben zelf bijna 22 en vind het allemaal erg spannend.
Hoi Bloempotje,

Allereerst Welkom!

Niemand weet wat dat betekent, het zou kunnen dat je zwanger bent, maar t zou ook net zo goed kunnen van niet.. Helaas zal je, net al iedereen hier, moeten afwachten of je al dan niet ongesteld word.

Waarom zou die miskraam gekomen zijn doordat je niet wist dat je zwanger was? Een miskraam is een verkeerde aanleg van je kindje of een ernstige afwijking aan je kindje.

Uiteraard zijn er factoren die een miskraam in de hand kunnen werken, denk aan roken of alcohol, maar er zijn ook genoeg moeders die gerookt en gedronken hebben tijdens hun zwangerschap en nu een gezond kindje hebben.

Schrijf lekker mee en ik hoop dat t ook voor jou binnenkort mag lukken!
Serieas, ik heb hetzelfde als jij hoor, en ik denk alle dames die een miskraam hebben gehad wel. Ik was ook heel onbevangen en er veel minder mee bezig dan nu. Ik was 7 dagen overtijd toen ik een test deed. Ik hoop dat 'onbevangen' gevoel wel terug te krijgen! Het positieve ervan is dat we nu weten hoe graag we een gezin willen starten en dat we zwanger kunnen worden

Spannend Primrose, hou ons op de hoogte!

Hier nog steeds rustig, ik heb wel pijn in mijn rug, dus ik denk dat mijn menstruatie niet lang op zich zal laten wachten.
Welkom aan de nieuwe meiden!

@Serieas, ik heb hetzelfde hoor. We willen niets liever dan een kindje erbij in ons gezin, maar het zwanger zijn zal waarschijnlijk geen roze wolk zijn. De angst om nog een keer zo'n verlies mee te maken is heel groot. Aan de andere kant lijkt het me ook moeilijk als je al lang zwanger probeert te worden, dan wordt je vast onzeker of het ooit wel lukt. Kortom, onzekerheid en angst horen er helaas toch een beetje bij. Ook bij moeder zijn, want een kind is je mooiste en kwetsbaarste 'bezit'. Althans zo voel ik t

Nu lekker een mojito drinken (nu kan 't nog!😙) en het daarna maar eens heel gezellig maken met manlief

Ook spannend voor jou, Suckerpunch! Ik duim voor iedereen die overtijd is!

Fijne avond!
hoi meiden,

hier helaas vet ongesteld geworden gister :'( en wat een pijn sinds ik geen pil meer slik zeg! pfff... maar, nieuwe ronde nieuwe kansen.. volgende nod zal zijn rond 13 aug!

primrose, wat spannend voor je! wanneer ga je weer testen? ik duim voor je!

x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven