Zwanger worden!

09-07-2013 22:35 2040 berichten
Alle reacties Link kopieren
lieve dames,

Ik weet dat er al een heleboel soortgelijke gesprekken geopend zijn, ze zijn alleen al zo drukbezocht dus ik hoop nog een paar mensen te vinden om een nieuw gesprek mee te beginnen.

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben 29 jaar en probeer vanaf mei 2013 zwanger te worden, het lijkt me erg fijn en leuk om in contact te komen met meiden die ook bezig zijn zwanger te worden en ervaringen, onzekerheden en andere dingen mee uit te wisselen.

Ik hoop tot gauw......

Alle dames die nu nog mee willen schrijven adviseren we zelf een topic te starten of mee te schrijven met een rustiger topic. Wij zitten inmiddels op meer dan 1000 berichten en volgen elkaar al een hele tijd, wij merken al dat het soms lastig is alles bij te houden laat staan als je nieuw bent en alles nog terug moet lezen.

Heel veel geluk met het vinden/maken van een leuke topic en dat iedereen maar gauw zwanger mag worden!

quote:goudzilver schreef op 15 juli 2013 @ 15:55:

NaamLeeftijd/-PartnerKindjeZwanger/MBDUitgerekendRondeljcp8330/36 1 8/3hapsehen24/351 9 mei 20142primrose26/371 27-03-2014bb8230/361 11ibeb30/301 14Brianne85281 1 mei 20143Roosdd33/322 24 april 2014White_22xx32/331 12 juni 20144Vroedvrouwtje26/281 10 juni 20143moonn424/ 26117/018suckerpunch83301 29 september 2014 nana9023/28101/054soundofsunshine303 8 mei 2014goudzilver28 / 322 7 juli 2014Jufje8726/251 21 juli 20149
@primrose & ljcp, ik denk dat we die frustratie allemaal wel eens hebben. Ken stellen die geen kinderen kunnen krijgen , maar fantastische ouders zouden zijn. En aan de andere kant zie ik dichtbij ook mensen ouders worden die rustig doorroken in de zwangerschap, hun kinderen als een last zien of zelfs onder toezicht van jeugdzorg staan. Dan zou je toch willen dat die mensen met elkaar kunnen ruilen, maar helaas werkt het zo niet.
Sow, jullie hebben flink duurt geschreven!! Was me heerlijk aan t bezatten tijdens de 4.daagse. Morgen laatste dag en dan is het weer klaar met de alcohol in de hoop dat t de volgende ronde gaat lukken.

@primrose proficiat, een hele fijne zwangerschap toe gewenst

lcjp89@ kut hè. Op naar de volgende ronde. Verwen jezelf maar!

voor de tabel, vriend is 35. Mijn nod is 6 augustus
ben aan t pielen op mobiel, hopelijk nu wel goed gedaan. Mijn vriend is 35. Mijn nod is 11augustus. Data hierboven is fout
Hallo allemaal,

Heb inmiddels al best wat forums mee gelezen, maar nog nooit mee geschreven. Maar deze is toch wel erg herkenbaar (ook vroege miskraam gehad, wachtbankje momenteel, voor mn gevoel overal zwangeren en schattige baby'tjes om me heen:), dus mag ik misschien ook met jullie mee kletsen?

Even kort mijn 'story so far':

Sinds februari aan het proberen voor een tweede kindje (al een supertrotse mama van een zoon van 1,5 jaar waar ik helemaal verliefd op ben). Net zoals de vorige keer, nu ook het grote geluk om in de eerste ronde meteen zwanger te zijn, maar helaas in april na 6 weekjes al een vroege miskraam. Nu zijn we bezig met ronde drie (na de miskraam gerekend) en het zijn lange maanden als je moet wachten! Mijn volgende nod is as dinsdag of woensdag (cyclus van 34 of 35 dagen), de 24e of 25 juli. Spannend weer!!!

Merk dat ik er sinds gister weer erg mee bezig ben. helemaal omdat ik gisteren wat licht bloedverlies bij het vrijen had, nu wat lichte buikpijn onderin en vandaag totaal niks geen energie tot wat dan ook maar heb. denk dan meteen: zou het wat betekenen, innesteling? maar kan natuurlijk ook gewoon door het warme weer komen:).

Ben benieuwd naar jullie verdere verhalen!

Oh en Primrose: Gefeliciteerd!! bijzonder he als het dan raak is.

En voor de anderen die net weer o zijn geworden: flink baal gevoel he, hopelijk is het gauw wel goed nieuws voor iedereen
Nog even kort de info voor de tabel:

Roosdd 32 jaar, vriendlief ook 32 jaar

2e kindje, nod 24 of 25 juli

Thanks!
Hey ladies,

@primrose: yeeeeesssssss heb gister op me vrije dag nog aan je gedacht hihi. En las net het goede nieuws geweldig meid. Van harte meid, geniet ervan laat die big smile maar lekker staan op je gezicht.

Welkom voor alle nieuwe dames gezellig!

@serieas we zitten op de wachtbank duurt lang he pfff. Idd die onzeker gevoelens heb ik ook hoor, maar we moeten positief blijven.

@moon: ^%^&*& balen joh ongesteld, duimen voor de nieuwe ronde nieuwe kansen.

@natas: spannend gewoon over 2 dagen ofzo nog een test tegenaan gooien en hopelijk dan met een dikke vette knallend streep.

@ibeb: Klopt je denkt dat iedereen om je heen zo zwanger is, en jij/ik/iedereen hier, die het ook zo graag willen maar wachten. Zuur soms he! Me vriendin en ik liepen dus gelijk, hun hebben er 1 ½ jaar over gedaan (heb zolang met ze mee geleefd omdat ze het zo graag wilde), was zo blij voor ons beide (ook beide 16 dec uitgerekend)en ik kreeg toen de miskraam dus zuuuuurrr. Maar ik gun het ook iedereen, ik heb geen jaloers gevoel maar denk dan, ik wil oooookkk hihi.. Nee mag mezelf zeker geen faler voelen, heb ook het geluk dat ik bij dochter en bij me miskraam beide keren de 2de ronde zwanger was. Dus ik moet eigenlijk echt mijn mond houden. Fijn dat je eetlust weer toeneemt meid, voel je je gelijk weer wat opknappen he!

@lulu62: Ik heb ook geen contact gehad met vk voor zwangerschap. Zelf foliumzuur gaan slikken en ben ik eigenlijk nooit mee gestopt. Omdat ik heel lang borstvoeding heb gegeven. En toen gestopt met borstvoeding en wilde we voor een 2de kindje gaan. En meid als je positieve test in je handen hebt, ff googlen wat je wel en niet mag eten. En dan vk bellen.

@soundofsunshine: klinkt lekker die chocolade

@ljcp: grrrrr balen joh dat je denk dat je ongest. eraan komt. Hopelijk blijft het toch weg. En mocht het niet zo zijn ik denk dat het dan een vakantie babytje voor jullie wordt. Wat goed dat je je leven hebt aangepast voor een klein mannetje. Hopelijk snel in gezelschap van je eigen kleintje

Hier ook paar bizarre voorbeelden dat het uiteindelijk goed komt. Mijn schoonzus heeft 6 jaar op een kleintje moeten wachten nu een dochter van 4 mnd (waarbij artsen zeiden nou mevrouw u heeft 5 procent kans dat het spontaan lukt). 1 vriendin 2 jaar gewacht net voor de afspraak met traject iui zwanger (dochter van 7 mnd), en andere vriendin nu dus na 1 ½ zwanger. Bizar he dat hoor je dan achteraf van mensen, nooit geweten. Van me schoonzus wel hoor.

@hapsehen: leuk joh de vierdaagse. Zelf ook meelopen of ben je voor de gezelligheid?

@roosdd: welkom ook hier wachtbank spannend he!
Gefeliciteerd Primrose! Super!

Man en ik zijn net terug van vakantie, ik zit in de was en poetsmodus haha.. Mijn menstruatie heeft zich ook aangekondigd, iets later dan normaal.

en welkom nieuwe dames!
@ goudzilver, helaas kwam ik de loting niet door. gisteren lopen geinen met een vriendin waar ik mee ging lopen. Conclusie was ik moest snel zwanger zijn, dan zou ik rond april bevallen. Oefenen achter de.kinderwagen en dan volgens jaar knallen op de 4 daagse om te lopen. t zou mooi zijn. Dus afhankelijk.hoe het volgend jaar is, ga ik lopen of niet
Ow Balen Suckerpunch! Op naar de volgende ronde dus!

Hapsehen: Dat zou een leuk vooruitzicht zijn! Ik hoop voor je dat het lukt! Hoop dat je hebt genoten van de 4daagsefeesten?!

Was jij 16 dec 2013 uitgerekend goudzilver? Wat bijzonder, ik ook... Bijzonder dat je dat dan samen met een vriendin was! En dan is het inderdaad extra zuur als het mis gaat!
Op en top ongesteld hier!!!! Maar daar ging ik al vanuit.... inmiddels wel weer over m'n teleurstelling heen en weer positief de volgende ronde in!

Balen Suckerpunch!! Wel een leuke vakantie gehad?

Primrose, nog steeds helemaal happy? :-) en hoe reageerde vriendlief? Samen getest of heb je het later verteld?

Hapsehen moet lukken toch!
En Roos, welkom!!
Hoi Dames,

Hier nog iemand die graag mee wil praten.

Ik ben Dee83, 29 jaar en we gaan voor ons eerste kindje.

9 juni was mijn laatste pil, daarna nog een gewone stopweek gehad (al was ie wel heftiger dan normaal). Natuurlijk direct al geprobeerd,want ik kon niet meer wachten en nu nog steeds niet ongesteld... (had ik in principe afgelopen vrijdag/zaterdag moeten worden.

Test gedaan en negatief..

Ik zit nu dus eigenlijk vreselijk is spanning en kan er in mijn omgeving niet echt met iemand over praten. Hopelijk verlicht het wat om mee te kletsen op een forum, dan ben je niet zo alleen in je gedachten hè.
@Pimrose, gefeliciteerd!!! Wat fijn!!

@ljcp83, balen meis!! Volgende ronde nieuwe kansen!!!

@dee83: welkom!! Je hoeft niet in spanning te zitten hoor. het kan ook zijn dat omdat je gestopt bent met de pil dat je menstruatie cyclus nog niet goed opgang is gekomen.
@ljcp, jammer voor je, zeg.

Vandaag is mijn NOD, maar ik denk dat wij ook nog even verder moeten oefenen. Sinds gisteravond steeds minimale beetjes bloedverlies en dat is eigenlijk altijd aan het begin van mijn menstruatie. Dus ik ga er maar vanuit dat ik dit weekend wel ongesteld zal worden.

Hoewel ik stiekem nog hoop dat het iets met innestelen te maken heeft, maar de innestelingsbloeding die ik bij mijn eerste zwangerschap had was heel anders. Die begon gelijk heel heftig, ineens behoorlijk wat bloed en ook stevig kramp. Dacht toen dat ik ongesteld werd en dat gebeurde dus niet, omdat het daarna heel snel ophield.
@ Serieas, Balen zeg! Ik hoop stiekem nog voor je dat de echte menstruatie uitblijft!

@Ljcp, Heb de test op zijn laptop gelegd en dat zag ie dus toen ie thuis kwam. Ja helemaal blij, vooral omdat we niet verwacht hadden dat t zo snel na de miskraam alweer raak zou zijn.

Welkom Dee! Spannend dus! Zou inderdaad goed kunnen dat je cyclus nog op gang moet komen na het stoppen met de pil.. Maar wie weet ben je wel zwanger. Klets lekker mee!

Thanx Boerderijgeit!

Voor in de tabel: Mijn vriend is 37 en ik ben uitgerekend op 22 Maart
Hoera!!! Het eerste dansende poppetje! Van harte gefeliciteerd primrose! Hoe voel je je?

Welkom aan de nieuwe dames!

Voor degenen die net ongesteld geworden zijn, balen zeg! Verwen jezelf en geniet dit weekend lekker van een wijntje op het terras!

Aan degenen op het wachtbankje, fingers crossed!

En aan iedereen alvast een fijn weekend!

Voor de tabel: mijn vriend is 30 en mijn NOD is 29-7
Dank je Ibeb!

Ik voel me prima. Nergens last van! Maakt het ook wel onwerkelijk en eng hoor!
Welkom Roos en Dee!

@dee, misschien over een paar dagen of volgende week opnieuw testen? Bij mijn vorige zwangerschap was ik direct na het stoppen met de pil, maar had het (bleek achteraf) wel 2 weken geduurd voordat mijn cyclus op gang was gekomen. Dus toen ik positief testte en dacht 6 weken zwanger te zijn, was ik eigenlijk 4 weken zwanger. Dus wie weet is er nog hoop en anders ben je aan het ontpillen, ook logisch!

@primrose, wat een leuke verrassing zo voor je vriend! Snap dat je het een beetje eng vindt om niks te voelen. De kwalen komen vast vanzelf en anders heb je veel geluk.

@serieas, dat zou balen zijn! Hoop dat t innesteling is, maar anders inderdaad maar lekker genieten van wijntjes en chocolade

Iemand hier trouwens van plan om (of ervaring met) mee te doen met moeders voor moeders als je zwanger bent?

@goudzilver, wat een lekker lang verhaal! Leuk om te lezen!

@ibeb, onze NODs liggen lekker dicht bij elkaar. Kunnen we straks samen duimen en in spanning zitten

Fijne avond allemaal!
@primrose, gefeliciteeerd !!!! Spannend hoor!

Ik heb maandag mijn NOD, dus nu maar afwachten.. ik ben net pas gestopt met de pil, dus het lijkt mij onwerkelijk dat ik al zwanger ben.. maar wie weet.. kan ook zijn dat mn cyclus heel lang duurt.. we merken het vanzelf wel.. heb wel kwaaltjes hoor.. last van mn tepels(doen erg zeer), soms soort van menstruatiekrampen, maar dan komt er niets, vaak snel moe, maar da tis niet zo heel erg denk ik.. en snachts veel plassen.. maar afgelopen woensdag gaf ie natuurlijk negatief aan.. dus voorlopig maar wachten op mn menstruatie.. en anders weer testen.

Fijne avond allemaal
Ik moet ff van me afschrijven....

Ik ben bij vriend thuis en zijn zoontje werd net gebracht door zijn ex en toen ik ze daar zo zag staan met z'n 3en werd ik ineens zo intens verdrietig! Ik net ongesteld geworden en dus nu geen baby voor ons en met haar heeft ie wel een kind.....t zal wel door de ongesteldheid komen maar ik voel me er ff zo rot over. Zij wel een kind met hem en ik sta hier verdomme ongesteld te zijn en weet niet of ik ooit een kind met hem zal hebben.

Het is soms best heel moeilijk dat hij al wel een kind heeft en ik niet....en nu we er zelf mee bezig zijn vind ik dat extra moeilijk merk ik..... Ik zal wel heel egoïstisch klinken nu maar ik voel me gewoon ff heel rot!

Moest er ff uit.....sorry dames
ljcp83 blijf positief.. het zullen misschien de hormonen zijn, maar nieuwe ronde nieuwe kansen.. soms kan het heel lang duren ..

nu voel je je even rot, maar straks denk je misschien weer anders Kop op Komt goed!
Och Ljcp... Wat vervelend dat je je zo voelt! Maar wel begrijpelijk hoor! sowieso is elke x dat je ongesteld word als je probeert zwanger te raken een grote teleurstelling en als je dit er dan nog bij krijgt dan kickt dat extra hard in! Heb het erover met je vriend, huil even lekker uit en verwen jezelf!
@lcjp, dat is niet egoïstisch hoor. Helemaal niet gek dat je daar verdrietig van wordt, zeker nu je ongesteld bent geworden. Maar jullie kleintje komt er heus wel.
Geeft niks, ljcp. Het gevoel herken ik ergens wel. Niet vanwege kinderen van mijn partner, maar wel dat een bepaalde situatie je net wat meer raakt als je ongesteld bent. Vlak de hormonen ook niet uit!

De combinatie van een collega die echo's showde en ik die net behoorlijk ongesteld was geworden....dat was ook geen goede combinatie zullen we maar zeggen.

Maar hou vol. Probeer positief te blijven en dat is soms best lastig!!! Maar het lukt ons vast allemaal wel een keer. Tja....dat wachten. Blijft toch lastig!

Sterkte!
Heel logisch hoor ljcp, kan me goed voorstellen dat je er even door heen zat.. Hopelijk voel je je gauw wat beter en kan je weer volop voor de volgende ronde gaan!

Hier bezig van het wachtbankje af te tuimelen ben ik bang

beetje bloedverlies en buikpijn van gister lijkt door te zetten tot meer. Heel gek want het is nu dag 28 van mn cyclus, laatste maanden (en ook voor mijn vorige zwangerschap) steeds op dag 35 en soms dag 34 ongesteld.

Balen natuurlijk weer!! ff klein dipje nu.

Zit nu wel te denken om volgende maand ovulatietesten/sticks te gaan gebruiken, dan kan ik het hopelijk wat beter inschatten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven