Zwanger worden!

09-07-2013 22:35 2040 berichten
Alle reacties Link kopieren
lieve dames,

Ik weet dat er al een heleboel soortgelijke gesprekken geopend zijn, ze zijn alleen al zo drukbezocht dus ik hoop nog een paar mensen te vinden om een nieuw gesprek mee te beginnen.

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben 29 jaar en probeer vanaf mei 2013 zwanger te worden, het lijkt me erg fijn en leuk om in contact te komen met meiden die ook bezig zijn zwanger te worden en ervaringen, onzekerheden en andere dingen mee uit te wisselen.

Ik hoop tot gauw......

Alle dames die nu nog mee willen schrijven adviseren we zelf een topic te starten of mee te schrijven met een rustiger topic. Wij zitten inmiddels op meer dan 1000 berichten en volgen elkaar al een hele tijd, wij merken al dat het soms lastig is alles bij te houden laat staan als je nieuw bent en alles nog terug moet lezen.

Heel veel geluk met het vinden/maken van een leuke topic en dat iedereen maar gauw zwanger mag worden!

quote:goudzilver schreef op 15 juli 2013 @ 15:55:

NaamLeeftijd/-PartnerKindjeZwanger/MBDUitgerekendRondeljcp8330/36 1 8/3hapsehen24/351 9 mei 20142primrose26/371 27-03-2014bb8230/361 11ibeb30/301 14Brianne85281 1 mei 20143Roosdd33/322 24 april 2014White_22xx32/331 12 juni 20144Vroedvrouwtje26/281 10 juni 20143moonn424/ 26117/018suckerpunch83301 29 september 2014 nana9023/28101/054soundofsunshine303 8 mei 2014goudzilver28 / 322 7 juli 2014Jufje8726/251 21 juli 20149
verwijderd
anoniem_183074 wijzigde dit bericht op 18-10-2013 13:51
Reden: niets
% gewijzigd
Bedankt goede tip @natas! Hij wil wel wel graag dus dat is het niet. Denkt zelfs al aan namen, een beetje voorbarig lijkt mij haha maar hij is er dus wel mee bezig
Dan zijn wij helemaal voorbarig @White_22xx

Wij weten al jaren wat de namen zullen zijn. Lekker samen dromen...
Wat betreft alcoholgebruik ben ik er vanaf begin dit jaar toen we zijn gestart wel wat meer op gaan letten, maar het is zeker niet zo dat ik nooit niets meer drink, hoor! Roken deden we allebei al niet, dus dat scheelt.

Welkom bij de club Vroedvrouwtje! Het lijkt me inderdaad wel apart als je beroepsmatig zoveel van het onderwerp weet om er dan nu zelf aan te beginnen.

@Hockeymeisje, zoals ik al eerder schreef heb ik 4 maanden geleden met 7 weken zelf een miskraam gehad. Ik ben dus nooit zover gekomen als jij.

Als ik kijk hoeveel impact mijn miskraam had en nog wel heeft, dan vind ik het niet meer dan logisch dat jij ook nog wat tijd nodig zult hebben om alles in je hoofd op een rijtje te krijgen. Ik kan me enigszins indenken dat dat best pittig is.

Ik vind je houding van "niet 100% focussen op zwanger worden" overigens heel verstandig en voor mezelf leerzaam.

Toen ik zwanger werd waren wij ook maar kort bezig en ik was er ook helemaal niet zo mee bezig.

Ik merk dat ik er nu veel meer mee bezig ben (dus niet alleen in de dagen die daarvoor handig zijn ) en ik denk niet dat dat er in positieve zin aan bijdraagt.

Dat is de theorie, nu moet ik de theorie nog in de praktijk zien te brengen. Als iemand daar goede tips voor heeft, dan hou ik me aanbevolen!
@hockeymeisje, het lijkt mij ook een gezonde houding hoor! Het belangrijkste is gewoon dat je goed op jezelf past en doet wat fijn voelt. En zwanger worden is in jouw geval ook gewoon heel beladen. Ik ben er wel veel mee bezig, het geeft me een fijn gevoel om vooruit te kijken. Het verdriet is er toch wel en ik heb de afgelopen periode (slecht nieuws, bevallen, afscheid etc) loodzwaar gevonden. De hoop voor de toekomst en het verdriet om ons verlies bestaan bij mij naast elkaar. Zo zie je, zoveel mensen, zoveel verschillende ervaringen

Man voelt hier gelukkig geen prestatiedruk Vorige keren snel zwanger geraakt, dus we hebben een goede track record. Proberen het wel echt om de dag te doen, dat is best een uitdaging met die hitte

Eens met je theorie Serieas! Al schort het bij mij ook wat aan de praktijk

@ vroedvrouwtje, fijn dat je al namen hebt. Dat scheelt weer discussie en gepieker! En schattig white dat je vriend daarmee bezig is!

Ik ga richting terras :-) Fijne avond!
Welkom Vroedvrouwtje, lijkt me inderdaad heel anders als het ineens jezelf betreft! En Hockeymeisje, dat is wel goede houding hoor! Je lichaam heeft ook tijd nodig om te herstellen en geestelijk gaat iedereen er weer anders mee om. Ik merk om me heen dat er toch een soort van 'taboe' op rust, praten over je miskraam, of dat mensen niet weten hoe ze moeten reageren.

Haha goede theorie Serieas, in de praktijk gaat het bij mij ook wel even anders!

Geniet van de zon!
@soundofsunshine Zo proberen wij er ook wel tegenaan te kijken hoor! Ik wil weer verder met mijn leven en gezinnetje stichten. Maar ben bang dat als ik me alleen maar op weer zwanger worden focus, ik het verdriet verstop. En wil het graag nu goed verwerken..

Mag ik vragen wat er bij jou is gebeurd? 23 weken is toch weer een stapje verder dan dat ik was
Goedenavond dames,

Wat een weertje he?!

Stiekem ben ik wel blij dat ik nu niet om de 2 dagen MOET sexen ;)

Welkom Vroedvrouwtje en White!

@ SoundofSunshine. Hier gaat alles goed. Merk dat ik heel erg moe ben, zeker nu met mn nachtdiensten, maar verder voel ik me prima! Ja heb me al aangemeld bij de vk, want we hebben er maar 1 in ons dorp en ze hebben het erg druk hoorde ik van mijn zus (Die moet bijna bevallen).

Ik heb 6 augustus de 1e echo, die is dan met 7/8 weken. en 20 augustus intake gesprek. Ben erg benieuwd!

Knap dat jullie er niet teveel druk op willen leggen dames! Heb dat zelf als best moeilijk ervaren omdat er steeds maar weer die teleurstlling was. Ik geloof ook wel dat het de beste manier is
@primrose, draai je gewoon nog nachtdiensten? Tot wanneer kan je dat doen? Ik heb dat namelijk ook! Ik ben nog niet zwanger, maar ik zat al van: wat als ik zwanger raak..

Ik ben nu op dag 29 van mn cyclus.. dusja heb wel menstruatiepijnen gehad, maar is weer weggetrokken.. ook al zere tepels gehad, ook weer weggetrokken... maar ik denk wel dat ik nog ongesteld ga worden ! Lekker he dat je nu geen seks hoeft.. met dit weer bah... en dat dan om de 2 dagen! het is al zo warm!

spannend de eerste echo!! geniet er lekker van!
@ Natas89, in principe mag je volgens mij zo lang je kan nachtdiensten blijven draaien.. Oeeh.. dag 29.. Spannend hoor meid! Hou je ons op de hoogte?
Aah okeee ik draai er wel erg veel namelijk.. ik hou jullie op de hoogte! Denk het niet hoor, voel me niet zwanger ofzo
Lekker he dat je nu geen seks hoeft.. met dit weer bah... en dat dan om de 2 dagen! het is al zo warm!

Nou Ik weet niet wat ik heb maar ik lijk wel bronstig met dit weer haha. Ik slinger mijn vriend heel de slaapkamer door. Ik ben in al die maanden nooit zo actief geweest.
@Boederijgeit: Hahahaha.... Zal die leuk vinden ;) Blijf je wel genoeg drinken dan? :P

@ Natas: Ik draai ook veel nachtdiensten, alleen maar eigenlijk. 7 op 7 af...
quote:primrose schreef op 23 juli 2013 @ 23:15:

@Boederijgeit: Hahahaha.... Zal die leuk vinden ;) Blijf je wel genoeg drinken dan? :Staat een flesje water naast t bed. :-)
We kunnen weer.....had ik gisteravond eindelijk tijd om bij te lezen en te reageren was het forum uit de lucht!

Vanmorgen zelfde verhaal....maar gelukkig doet ie het weer!!!

Welkom white en vroedvrouwtje! Wat leuk zeg een verloskundige erbij!

Ik zal jullie in de tabel zetten, als jullie verdere gegevens hebben voor in de tabel deze dan graag vetgedrukt in een reactie weergeven.

Serieas ik zal je NOD aanpassen.....lijkt me idd wel fijn een wat kortere cyclus! Ik heb juist een lange! (na het "zwangeren" ben ik daar vast wel weer heel blij mee;-)

Balen voor alle meiden die ongesteld zijn geworden!!! Nu nog dames die in de spannende dagen zitten? Hoop dat er gauw meer poppetjes in de tabel mogen staan!

Suckerpunch jij woont niet in NL schrijf je. Waar woon je dan als ik vragen mag? Wel in Nederlang gewoond?

Wat betreft drinken, ik probeer tussen de ovulatie en menstruatie niet te drinken. In principe drink ik dus alleen als ik ongesteld ben en paar dagen erna....vriendlief probeert ook zo min mogelijk te drinken want volgens mij is het erg slecht voor de kwaliteit van het zaad. Maar misschien kan vroedvrouwtje ons daar een advies over geven? Hoe slecht is het eigenlijk? En bij mannen: hoe lang heeft dat invloed? Stel je man zakt een avondje door....je hebt kort erna sex, komt dan het "slechte sperma" eruit of werkt zoiets veel langer door....

Primrose hoe is het met jou?
hey ladies!

mag ik ook meeschrijven? lees al een tijdje mee op jullie forum en leef erg met iedereen mee! Ik vind het heel fijn om te zien dat er blijkbaar meer mensen zo bezig zijn met zwanger worden, want het lijkt in 'de echte wereld' haast een beetje taboe om het erover te hebben. Ik doe dat ook niet hoor, daar niet van, maar daardoor kreeg ik bijna het idee dat iedereen maar gewoon zwanger wordt zonder er ooit over nagedacht te hebben;). Nu wij er zelf mee bezig zijn, denk ik er bijna nonstop over na, dus ik voelde me al een beetje vreemd! Gelukkig valt het dus mee.

Ik ben 28 jaar en begin juni gestopt met de pil. Hoop snel zwanger te worden uiteraard, zoals jullie allemaal:). Ik was er in m'n hoofd al wel ruim een jaar mee bezig, maar we moesten wachten vanwege praktische bezwaren. Daardoor ben ik nu extra ongeduldig;). Ik ben gelukkig heel regelmatig ongesteld en voel ook m'n eisprong enzo. Mijn NOD is volgende week zaterdag 3/8 en ik vind het wachten echt vreselijk!! nooit gedacht dat 2 weken zo lang konden duren. Het scheelt wel om hier op het forum mee te kunnen leven naar andere mensen hun NOD toe, dan gaat voor mij de tijd wat sneller heb ik het idee! @natas, hoe staat het er bij jou voor? nog niet getest? ik ben nieuwsgierig;)!
Mooi is dat, gisteren een reactie geplaatst en die is nu weg...

Welkom, Brianne!

@boerderijgeit, mooi dat het weer zo'n uitwerking op je heeft! Vriend en ik vroegen ons laatst al af hoe het kan dat er kinderen in de tropen geboren worden met dat warme plakkerige weer

@primrose, spannend hoor, de 6e is al snel!

@ljcp, goede vraag! Ben benieuwd :-) overig schijnt cafeïne consumptie ook invloed te hebben op de vruchtbaarheid.

@hockeymeisje, ons verhaal is denk ik niet veel anders dan dat van jullie. Er was ook sprake van een niet met het leven verenigbare afwijking, maar wij kwamen daar heel laat achter (nav 20 weken echo) en toen ging het al heel slecht met onze kleine

meid (en daarna elke week slechter).

@natas, al nieuws?? Wij duimen voor je

De komende dagen ben ik ff offline, lekker weekendje weg met manlief. Fijn weekend alvast dus!
Hoi hoi!!

Vanmorgen getest met kruidvat test.. Negstief! Dus nu maar wachten tot ik ongesteld word... Ofzo? ;)

Ik denk laat het even weten!
Balen natas89!!
balen Natas89! Als het dan negatief is ook maar snel ongesteld worden zodat je weer verder kunt!

Ljcp, hele goede vraag, mijn man zakt weleens een avondje door en ik ben ook wel benieuwd of dat invloed heeft ja of nee. We wonen trouwens in Canada, we zijn inmiddels al een flinke tijd uit NL weg. Ook in USA gewoond. We komen uiteindelijk wel weer terug naar NL, maar wanneer weten we nog niet.

Brianne welkom!

Fijn weekend soundofsunshine!
Jammer Natas, op naar de volgende ronde!
Ja toch balen , maar ik blijf positief! Hopelijk snel ongi... Heb al de hele dag vette pijn rechts bij mn eierstok.. Arghh
@natas, zou dat geen ovulatiepijn kunnen zijn? Dit is je eerste cyclus na de pil toch? Kan dan best even duren voor je ovulatie dan komt. Aan de slag, zou ik denken
@natas balen zeg dat de test negatief is!!Ik had een tijd terug ook pijn/ steken in mijn onderbuik, dacht toen ook dat het met mijn ovulatie te maken had.

@ soundofsunshine ik had het vele koffie gebruik v mijn vriend toevallig gister aangekaart. Hij probeert er wel op te letten maar komt toch wel aan 5 koppen op een dag, nog veel dus. Zag op internet niet dat dit gevolgen voor de mogelijke bevruchting zou kunnen hebben, alleen vermoeidheid e.d

Ik zal z. s. m aanvullende info voor de tabel neerzetten. Stuur nu va mijn mobiel en daar lukt het vet drukken vd tekst niet
Zou t? Ik heb denk mn ovulatie al gehad...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven