Zwangeren van zwanger-vanaf-januari-2021 -topic

19-05-2021 09:13 194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames uit het topic: zwanger/zwanger-vanaf-januari-2021-met- ... #p32492414

We willen samen blijven, maar het is niet zo leuk voor de dames uit de bovenste tabel als ze telkens de succesverhalen moeten lezen van de zwangeren. Dus lijkt het mij beter om hier verder te kletsen.

Dit is de tabel met zwangeren:
NaamLeeftijdHoeveelste kindjeAfspraak VKUitrekende datum
Dreamer9327/311e
Limonades28/321e
Jagersvrouw30/3e
Spiced30/322e
Ellie-Jane31/281e
femmy8931/321e
Lielili34/333e
BloemBr723/261e23-6 20 weken echo9-11
Lime_in_the_Coconut26/321e
Candy10324/281e17-6 geslachtsecho9-12
boterbloem3029/251e2 juli hartje luisteren & 8 juli geslachtsecho31-12
Badeendje2731/281e8 juli geslachtsecho28-12
nisa199030/341e17-6 termijnecho2-1
Roosjediedeldoosje38/3e1 juli vitaliteitsecho14-2

We duimen heel hard voor:
dame91
LenteBloempje90
Ixia :hug:
Marie :hug:
candy103 wijzigde dit bericht op 19-06-2021 16:45
12.15% gewijzigd
Als er wijzigingen in de tabel moeten komen, graag even dikgedrukt dan probeer ik het zsm aan te passen

Hier kunnen de zwangeren uit het 'oude' topic kletsen over zwangerschapsupdates en andere dingen die ons bezig houden. :heart:
Hoe gaat het met jullie?

Badeendje jij hebt morgen ook je afspraak bij de VK! Vind je het spannend?

En Candy vrijdag de termijnecho!

Ik ben nog steeds erg misselijk. Niet overgeven, maar soms wel 20x per dag kokhalzen. Vreselijk. Maar hopelijk is het een goed teken. Krijg nu wel de zenuwen voor mijn afspraak bij de VK morgenochtend.
Hier ook met vlagen misselijk! Ook niet overgeven, alleen laatst met tandenpoetsen een keer, het schuim kwam te ver achterin mijn mond .... brrrr.

Het ergste is wel voorbij, ik ben nu 11 weken ongeveer, dus de piek is geweest. Maar nog steeds wel soms misselijk, vooral tegen de lunch als ik al een uurtje of 3 niks gegeten heb. Verder heb ik een enorm opgeblazen buik. Echt van de darmen, maar het is niet dat ik opsipatie heb dus geen idee waarom ze zo opblazen. Ik kan niet wachten tot de bolling aan de onderkant van mijn buik komt!

Spannend je echo! Maar inderdaad, misselijkheid is echt een zwangerschapskwaaltje nu, dus het zal wel goed zitten. Probeer je op het moment zelf niet te laten overmeesteren door de zenuwen, maar probeer bewust te kijken. Ik merkte dat ik door de zenuwen helemaal niet goed gekeken had naar het kindje.... Best jammer eigenlijk haha. Het is heel bijzonder, geniet ervan!
Boterbloem, ik vind het vreselijk spannend morgen! Maar ik heb er ook veel zin in. Eindelijk duidelijkheid of het goed gaat allemaal. Mijn vriend is ook echt af aan het tellen. Vreselijk zo lang wachten.

Hier gaat ie wel. Heel moe en de hele dag door misselijk, maar ik hoef (nog) niet te kokhalzen of echt over te geven. Al kokhals ik wel standaard een keer per dag als ik die gigantische zwangerpil moet slikken.

Ik heb het mijn collega's al verteld. Ik zit hier tegenwoordig vaak als een zombie, dus werd tijd. En ze reageerden zo enthousiast, echt heel lief. Mijn manager vertel ik het nog even niet, dat komt wel.
Candy, ik heb ook echt een mega opgezette buik, maar ook geen problemen met de stoelgang. Mijn broeken gingen al vanaf week 5 niet meer dicht :facepalm:
Hoi ik Meld mij! Ik lees vanavond even bij hoor xxx
@Candy, oh herkenbaar ja met dat tandenpoetsen! Ik moet de borstel ook niet te ver in mijn mond steken haha. Fijn dat voor jou de piek nu wel geweest is! En ik snap dat je uitkijkt naar een mooi bol buikje!

@Badeendje, hoe laat mag jij? Fijn dat we dan eindelijk wat meer duidelijkheid hebben ja! En leuk al die reacties van je collega's! Begrijpelijk dat je het hebt verteld als je op locatie werkt. Ik werk thuis, maar anders had ik het denk ik ook niet meer kunnen verbergen.

Hier zit ik trouwens ook al een paar weken standaard met de knoop van mijn broek los. Maar ik wil even afwachten met kleding bestellen tot ik een goede echo heb.
Kwart voor 2 :hyper:
Wat veel dames hebben morgen afspraken staan, leuk en spannend!! Duim voor goed nieuws voor jullie allemaal! En BloemBr bijna geslachtsecho, spannend!!
Ik lees straks ook alles! In ieder geval heel fijn om samen verder te kunnen kletsen! Dit voelt op de een of andere manier heel vertrouwd, maar je wil niemand tot last zijn natuurlijk. Gezellig 😁
Boterbloem en badeendje heel veel succes morgen !! Ik ga voor jullie duimen :heart:

Marie wat leuk dat je hier ook nog verder kletst!

Candy is overmorgen weer aan de beurt voor een echo, spannend!

Hier gaat het goed, eigenlijk weinig last van kwaaltjes. Ben wat kilootjes afgevallen zelfs doordat ik zo weinig eetlust had. De eetlust komt overigens gelukkig wel weer terug.

Ik heb me opgegeven voor moeders voor moeders en heb gisteren de spulletjes gekregen! Er zat ook een test bij in een leuk bewaardoosje. Heb hem gisteravond meteen gedaan en God wat vond ik dat weer even spannend zeg 😅 de vorige zwangerschap was opeens mijn test negatief, wat het eerste teken van een miskraam bleek. Godzijdank was het een dikke vette streep.

Jagersvrouw hoe is ie met jou?
Leuk om les bij te lezen en spannend de echo's morgen.

Ik ben sinds Week 12 kwaaltjes vrij dus dat is fijn. Helaas was mijn 20 weken echo niet goed, hiervoor krijg ik volgende week een GUO in het ziekenhuis. Gelukkig maar 1 softmarker waardoor de kans op een groot probleem verkleind wordt maar alsnog spannend en niet wat je hoopt te horen. Maar ik hoop dat het uiteindelijk meevalt.

Ik vind het leuk om jullie verhalen te lezen en hoop dat wanneer ik beval ons hele clubje zwanger is van een gezonde spruit.

Dikke knuffel en veel plezier met de echo's morgen!
Leuk een nieuw topic. Wel ineens heel zwangertopic :)

Ik vind het eigenlijk nog wel fijn om in de tabel te staan. Ik ben nu nog zwanger. Al blijft het een moeilijk moment om straks naar de andere tabel te gaan.

Ik heb morgen ook een afspraak.

Ik had vandaag best een goede dag. Ook gewoon gewerkt. Trainingsdag met collega's die ik wel ken maar niet echt mee samenwerk. Bij het voorstelrondje heb ik niks gezegd over mijn zwangerschap en niemand is er ook over begonnen. Vond ik wel zo fijn vandaag.
Lekkere egopost dit. Dit topic staat nu in ieder geval ook in mijn lijstje. Reageer volgende keer wel netjes op iedereen :)
Ik vind je heel dapper Ixia, respect. Knap dat je een beetje met de dag leeft, lijkt mij ook het beste wat je kan doen. ❤️

Jagersvrouw, wat fijn dat je alweer een tijdje kwaaltjes vrij bent, toch echt dat eerste trimester dus. Schrikken dat de 20 weken echo niet goed was, wat is een softmarker? Ik hoop op goed nieuws voor jou en sluit me helemaal aan bij wat jij zegt; hopelijk snel iedereen zwanger :-)

Nissa, fijn dat je niet echt kwaaltjes hebt, hopelijk blijft het zo! En begrijpelijk toch even spanning voordat je de test doet, heerlijk om dan zo’n duidelijk resultaat te zien!!

Badeendje en Boterbloem, heel veel succes morgen, spannend!!! Zet ‘m op!!!

Vinden jullie het eigenlijk wel OK dat ik hier ook post? Heb hier eigenlijk (nog) niets te zoeken 😂 Anders spreken we elkaar in het andere topic :-)!!
Candy, lief! :flirting:
Oh jagersvrouw, ik lees je nu pas

Wat voor softmarker is er gevonden? Waar denken ze aan?
Ik heb morgen die GUO.
Nee hoor Marie gezellig!

Ixia, er is een SUA geconstateerd. Dit hangt vaak samen met andere afwijkingen maar dit hoeft niet. Oftewel het kan 2x kanten op. Blijft nog even onzeker dus maar de echoscopiste is positief gestemd omdat de verdere echo niks geks liet zien. Heel veel sterkte vandaag!
Ixia, sterkte vandaag!

Jagersvrouw, wel bemoedigend dat de echoscopiste positief gestemd is. Hoe werkt dat dan nu verder? Wanneer heb je daar meer zekerheid over? Of is het echt afwachten?

Marie, jaaaa! Vind het super leuk en lief dat je hier ook meeschrijft. Ik blijf jou ook lekker volgen in het andere topic (die hopelijk heel snel overbodig gaat zijn voor iedereen).

Voor mij is het nu aftellen. Ik ga zo nog een half dagje werken en dan op naar de echo. Ik ben toch best gespannen merk ik.

Boterbloem, hoe gaat ie bij jou?
Jagersvrouw wat vervelend die onzekerheid. Hopelijk is het niks ernstigs en heeft de echoscopiste gelijk.

Ixia, veel sterkte we denken aan je :hug:

@marie, iedereen mag hier gewoon gezellig meekletsen hoor, maar dan houden we de onderwerpen zwanger zijn en zwanger worden lekker gescheiden! :)

En BloemBr, Boterbloem en badeendje, heel veel plezier bij de echo!!! Hopelijk zien Boterbloem en badeendje allebei een mooi kloppend hartje en kunnen ze bij BloemBr het geslacht goed zien :)
@jagersvrouw, fijn dat je van je kwaaltjes af bent! Wel nog spannend dus met dat onderzoek. Ik duim voor je dat alles goed is. Het is in elk geval positief dat de echoscopiste het positief inziet!

@ixia veel succes en sterkte vandaag! :heart:

@marie, ik vind het hartstikke gezellig als je hier komt meelezen en meeschrijft!

@badeendje, ahhh aftellen hè!! Succes!! Ik duim voor je dat je een mooie echo hebt!

@bloembr, veel plezier vandaag tijdens de geslachtsecho!

Ik ben echt super zenuwachtig. Het liefst ga ik nu op bed liggen met de deken over mijn hoofd. Stel dat het niet goed is, dan is het ook echt definitief... pff. Thanks voor het duimen allemaal, ik hoop dat het helpt. Als ik die echo van 2 weken geleden niet had gedaan dan was ik waarschijnlijk nu een stuk rustiger. Note to self als er ooit een volgende zwangerschap komt: plan niet eerder dan 8 weken een echo in. Nog 2 uurtjes en dan is het zo ver.
Wat leuk dat er een vervolgtopic is geopend. Ik ben hier niet veel meer actief geweest omdat ik me ook niet thuis voelde in een zwangeren topic met nieuwe dames, maar hier voel ik me een stuk vertrouwder en prettiger bij!

Ixia, heel veel sterkte vandaag! Wat een ontzettende rollercoaster moet je inzitten, wat een nachtmerrie. Ik vind dat je heel sterk en nuchter overkomt. Een dikke knuffel :hug:

Wat naar Jagersvrouw, die onzekerheid ook... Wat voor soort vervolgonderzoek gaan ze nu doen ivm met die softmarker? Ik hoop dat alles gewoon goed zit :hug:

Badeentje en Boterbloem heel veel plezier vandaag bij de echo!! Ik begrijp echt dat het ontzettend spannend is. Mij hielp het om te bedenken dat wat er ook gebeurt ik er toch geen invloed op heb.

@Bloem, leuk, de geslachtsbepaling! Ben heel benieuwd of het inderdaad een jongetje is!

Mocht iemand zich nog onzeker voelen ivm het hebben van weinig kwaaltjes, dan kan het wellicht geruststellen dat ik bijna 13 weken ben nu en bijna kwaaltjes vrij ben geweest. Vorige week een goede termijnecho gehad, gelukkig.
Wat chill Lime! Misschien op het moment zelf onzeker, maar achteraf alleen maar lekker toch haha ;) Fijn dat de termijnecho er goed uitzag.

Ik wacht op de update van de dames die echo hadden, zo spannend!
Alles goed hier! Een kloppend hartje gezien :heart: over 3 weken de termijnecho.
Lief, dankjewel allemaal! De echo was gelukkig goed alleen lag ‘ie zoooo dwars en op z’n kop.. niet mooi voor een plaatje dus haha, maar ze heeft wel duidelijk in beeld gehad wat het geslacht is! Dus nu nog even afwachten zaterdag!

21 juni heb ik de 20 weken echo waarvoor ik dus nu al best gespannen ben haha! De week erna ga ik op vakantie dus een negatieve 20 weken echo zorgt dan weer voor vertragingen in de controles :-(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven