Zwangerschapstest doen?

04-06-2015 12:46 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Na lang twijfelen toch besloten een topic aan te maken.

Ik twijfel namelijk of het nodig is een zwangerschapstest te doen.

Inmiddels heb ik zo'n 5 maanden onbeschermd seks met mijn vriend, ik ben ook nog nooit aan de pil geweest. Wel altijd heel regelmatig ongesteld.

De redenen waarom ik twijfel om een test te doen is vooral dat we al zo lang onbeschermd seks hebben, maar ik word wel gewoon nog elke maand ongesteld, laatste paar maanden wel elke keer 1 of 2 dagen later dan normaal, en net iets korter. (Eerst was ik volle 6 dagen, nu 4)

Ook had ik vooral in mei veel last van buikpijn en overgeven, maar werd toen toch gewoon weer ongesteld.

Ik twijfel dus erg om een test te doen, en hoop dat jullie goede adviezen voor mij hebben!

Als ik iets vergeten ben in mijn verhaal hoor ik het ook nog wel!
Waarom heb je onbeschermd seks? Wil je zwanger worden?
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Een goedkope test haalt eventuele zorgen weg. Heb je daar het geld niet over?
Niets hoeft, paarden wel
Eerste vraag die bij mij opkomt. Waarom heb je onbeschermde seks? Wil je zwanger worden? Zo nee, waarom heb je onbeschermde seks?
Waarom twijfel je of je een test moet doen? Als je iets wil weten moet je toch het antwoord vinden?

Simpel zat.
We zijn niet bewust aan het proberen, maar het zou wel welkom zijn, ook goede situatie qua werk, huis enz.

Ik ga dan maar een testje halen denk ik, dacht als iedereen gelijk al zegt het kan sws niet oid is het ook weer zo zinloos een test te doen
Als je niet ongesteld wordt kun je een test doen. Ik snap alleen je verhaal niet zo. Je hebt onbeschermde sex want je wil graag zwanger worden of je speelt Russisch Roulette?
quote:Tiffany23 schreef op 04 juni 2015 @ 13:00:

We zijn niet bewust aan het proberen, maar het zou wel welkom zijn, ook goede situatie qua werk, huis enz.

Ik ga dan maar een testje halen denk ik, dacht als iedereen gelijk al zegt het kan sws niet oid is het ook weer zo zinloos een test te doenJe geeft al antwoord. Maar ehm, onbeschermde sex is gewoon bewust proberen hoor imho.
quote:Gravinnetje schreef op 04 juni 2015 @ 13:02:

[...]

Je geeft al antwoord. Maar ehm, onbeschermde sex is gewoon bewust proberen hoor imho.Mee eens, maar ik denk dat ze vooral bedoelt dat ze er niet te fanatiek mee bezig willen zijn en dat een kindje welkom is, maar dat het geen probleem is als er een tijd overheen gaat. Wat wel handig is om foliumzuur te slikken aangezien het zeker wel gewenst is en jullie doorgaan met onbeschermde seks?
Doe eens gek, haal een test.
quote:Teemo schreef op 04 juni 2015 @ 13:06:

[...]

Mee eens, maar ik denk dat ze vooral bedoelt dat ze er niet te fanatiek mee bezig willen zijn en dat een kindje welkom is, maar dat het geen probleem is als er een tijd overheen gaat. Wat wel handig is om foliumzuur te slikken aangezien het zeker wel gewenst is en jullie doorgaan met onbeschermde seks?

Dat is inderdaad wat ik bedoel!

Van het weekend ga ik een test halen, en bedankt voor de tip!
Ik zou het niet doen.
quote:vlaatje schreef op 04 juni 2015 @ 13:14:

Ik zou het niet doen.Kan je dan ook beredeneren waarom niet?
Ik zou trouwens wel een zwangerschapstest doen, de kans dat je zwanger bent is klein, maar aanwezig. Dus gewoon doen voor de zekerheid. Menstruatie (of andere bloedingen) kan voorkomen tijdens een zwangerschap en een verandering in je cyclus heeft over het algemeen een oorzaak. De oorzaak kan zwangerschap zijn, maar waarschijnlijk is er wat veranderd in je leefstijl (meer/minder sporten, anders eten, meer/minder stress)?

En verdiep je iets meer in het onderwerp zwangerschap. Ook al hebben jullie geen haast, het is wel belangrijk dat je weet wat je te wachten staat mocht je toch snel zwanger worden.
Ik zou wel pas testen als je over tijd bent.
Het was wat ironisch bedoeld. Ik snap niet dat je zegt niet echt bezig bent zwanger te worden maar al wel 5 maanden onveilige sex hebt. In principe doe je een test als je denkt dat je zwanger bent, dus meestal als je niet ongesteld bent geworden na onveilige sex. In jouw geval zou ik voor de zekerheid een keer testen en er toch iets bewuster mee bezig zijn. Zwanger worden/ zijn is best wel een ding.
Dan heb ik liever dat je helemaal niet reageert, als het zo sarcastisch moet + dat het nutteloos is en ik er niks aan heb.

Dat het heel wat is weet ik, we hebben al een kleine van 2 (van mijn vriend)
Vermoedelijk ben je niet zwanger, aangezien je netjes op tijd ongesteld bent geweest. Maar je kan natuurlijk net die uitzondering zijn die wel een soort ongesteldheid heeft tijdens de zwangerschap, dus haal toch maar een test

En als tip: neem dagelijks foliumzuur en pas toch op met alcohol / roken. Als je er niet zo actief mee bezig bent, kan het misschien wat langer duren vooraleer je weet dat je zwanger bent en dan kan je maar beter gezond geleefd hebben.
'Zo lang onbeschermde seks' valt ook nog wel mee, 5 maanden is nog niet zo heel lang. Gemiddeld doen stellen zo'n 6 maanden over zwanger worden (dacht ik) maar een jaar (of langer) is ook heel normaal.

Als je het te lang vind duren (wat ik toch een beetje uit je verhaal haal) dan zou ik inzicht proberen te krijgen in je cyclus, je eisprong opzoeken en bewust rond die tijd vrijen.
Ik begrijp het niet helemaal denk ik?

Als je buikpijn hebt en moet overgeven (in meervoud, dus meerdere keren) en wel ongesteld wordt zou ik geen zwangerschapstest doen maar naar een dokter gaan.

Overgeven is trouwens voor zover ik weet geen vroeg zwangerschapssymptoom, maar komt dat pas wat later.
Correct me if I am wrong! (Nederlands is niet mijn moedertaal)
quote:lilapie schreef op 04 juni 2015 @ 14:00:

En als tip: neem dagelijks foliumzuur en pas toch op met alcohol / roken. Als je er niet zo actief mee bezig bent, kan het misschien wat langer duren vooraleer je weet dat je zwanger bent en dan kan je maar beter gezond geleefd hebben.En dat inderdaad, begin, als je dat nog niet doet, vandaag nog met foliumzuur.
quote:vlaatje schreef op 04 juni 2015 @ 13:49:

Het was wat ironisch bedoeld. Ik snap niet dat je zegt niet echt bezig bent zwanger te worden maar al wel 5 maanden onveilige sex hebt. In principe doe je een test als je denkt dat je zwanger bent, dus meestal als je niet ongesteld bent geworden na onveilige sex. In jouw geval zou ik voor de zekerheid een keer testen en er toch iets bewuster mee bezig zijn. Zwanger worden/ zijn is best wel een ding.

Want? Ze moet aan de ovulatietesten net zoals een groot deel van de stressende-zwanger willen wordende viva-vrouwen hier?

Wat een onzinnige reactie, echt. Laat TO lekker genieten van het niet zo dramatisch en stressig bezig zijn met eventueel zwanger worden.

TO: goed bezig! Ik heb het op precies dezelfde manier gedaan als jij en vond het de perfecte manier, totaal geen stress gehad rondom zwanger (willen) worden, heerlijk!
Ik zeg toch nergens dat ze aan de ovulatietesten moet? Ga ergens anders je frustratie over die stressende vivavrouwen afreageren.

Ik vind het gewoon dom om op een forum te vragen of je wel of niet een test moet doen. Je hebt er een voor nog geen vijf euro en er is geen enkel risico als je het wel of niet doet. Dat bedoel ik met een beetje bewust zijn van wat zwanger zijn betekent.
quote:vlaatje schreef op 04 juni 2015 @ 17:38:

Ik zeg toch nergens dat ze aan de ovulatietesten moet? Ga ergens anders je frustratie over die stressende vivavrouwen afreageren.

Ik vind het gewoon dom om op een forum te vragen of je wel of niet een test moet doen. Je hebt er een voor nog geen vijf euro en er is geen enkel risico als je het wel of niet doet. Dat bedoel ik met een beetje bewust zijn van wat zwanger zijn betekent.Dan moet je zeggen dat ze een test moet doen ipv zeggen dat ze zich bewust moet worden van wat zwanger zijn inhoudt/er bewuster mee bezig zijn.
quote:Pien252 schreef op 04 juni 2015 @ 17:02:

[...]

Want? Ze moet aan de ovulatietesten net zoals een groot deel van de stressende-zwanger willen wordende viva-vrouwen hier?

Wat een onzinnige reactie, echt. Laat TO lekker genieten van het niet zo dramatisch en stressig bezig zijn met eventueel zwanger worden.

TO: goed bezig! Ik heb het op precies dezelfde manier gedaan als jij en vond het de perfecte manier, totaal geen stress gehad rondom zwanger (willen) worden, heerlijk!

Onzinnig? TOs post is pas onzinnig, als je denkt dat je zwanger bent dan doe je een test.

En jij mag dat dan verhemelen to "niet zo dramatisch en stressing bezig zijn", maar ik vindt het gewoon dom als TO geen foliumzuur slikt en ik begrijp niet wat TO nou wil, wij kunnen toch onmogelijk weten of ze zwanger is?

(nou ja, ze is ongesteld geworden dus ik gok dan maar van niet?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven