Aanslagen Sri Lanka

21-04-2019 08:59 282 berichten
Ben net wakker en lees op nu.nl dat er aanslagen zijn geweest bij o.a. kerken en hotels in Sri Lanka. En dat er al honderd doden zijn waaronder toeristen. In de liveblog van nu.nl staat ook dat men aan het onderzoeken is of er Nederlanders betrokken zijn bij de aanslagen.

https://www.nu.nl/buitenland/5854404/ze ... lanka.html
Alle reacties Link kopieren
#1 Zazamaenade schreef: ↑22-04-2019 13:59
Gelukkig is feitenvrij gespeculeer en gebrek aan begrip voor termen voor christelijke vieringen in andere talen niet de basis voor betrouwbare journalistiek.
Als je moeite had gedaan gereputeerde internationale media te volgen had je kunnen zien dat er nergens berichten verschenen over de daders, dat heeft niets met de NPO te maken, maar met zorgvuldige berichtgeving.
Alleen het aan CNN verbonden 18news had gisteravond een bericht hierover, naar aanleiding van een uitspraak van een medewerker van een veiligheidsdienst.
Je had slechts het NOSnieuws van vandaag hoeven te beluisteren om te horen dat daar heel duidelijk genoemd wordt wie de daders zijn, namelijk moslimextremisten van NTJ, en dat je dus ongelijk hebt met je verdachtmakingen.

#2 Zazameanade
Dit snap ik niet. De aanslagen waren toch gericht tegen Sri Lankese christenen en Sri Lankese hotels?
IS heeft grote aanslagen gepleegd in het Westen maar niet alleen de westerse beschaving is een doelwit, en of ze hierbij betrokken zijn is onbekend.
De daders zijn afkomstig van Sri Lanka.
Het lijkt me dat je erg haastig conclusies trekt.

#3 Zazamaenade
maandag 22 april 2019 16:05

Fizz schreef: ↑22-04-2019 15:54
In de volgepakte kerken zaten voornamelijk Sri Lankanen. In de hotels naast het Sri Lankese personeel zaten de westerse toeristen.

Wat wil je er nu van maken? Het was een aanval op christenen en westerlingen en niet zomaar zijn de aanslagen met Pasen gepland. Dat die christenen Sri Lankees zijn, maakt ze toch niet minder christen?

Ik vind jouw post niet echt heel slim overkomen en dan druk ik mij nog beschaafd uit. Of wil je de feiten liever niet onder ogen zien?

Ik vind het storend dat dit alles aan de westerse beschaving gelinkt wordt, Sri Lanka is niet 'de westerse beschaving'. Alsof de aanvallen van moslimextremisten alleen maar ernstig zijn als er westerlingen, of christenen, bij betrokken zijn.
Mensen die anders denken dan jij 'niet echt heel slim' noemen vind ik buitengewoon onbeleefd, en dan druk ik me voorzichtig uit.
Daarmee haal je vooral jezelf omlaag.
# Einde Quotes

Weet je wat onfris is?
Forummers voor wezenloos uitmaken terwijl ze duidelijk een punt hebben.
Terwijl jij nog aan het ' fact checken ' was (vast van 1 of ander obscuur links of rechts website'tje) was de rest hier al bezig met de feiten.
Ik heb hierboven nog maar even jouw bijdrages op een rij gezet, al ben ik bereid aan te nemen dat je op de dag van vandaag begrijpt dat het wel degelijk een aanval tegen het Westen in het algemeen en het wereldwijde Christendom in het bijzonder was... Toch?

Eerder dacht ik, laat ik de wereld maar niet verder opruien met de feiten want straks raak jij nog in de stress van de waarheid.
Laat ik toch nog maar een gooi doen.

Er komt een nieuw rapport uit in de UK, geschreven door Jeremy Hunt - staatssecretaris van Buitenlandse zaken.
Het rapport is op voorlopige basis uitgebracht en er staan cijfers in die mijn ' opruiende cijfers' doen verbleken.
Om maar wat te noemen, 80% van vervolging op religieuze gronden betreft Christenen.
Tegenwoordig is slechts 4% in het Midden Oosten en Noord Afrika Christen ten opzichte van 20% 100 jaar geleden.
Dit wordt hoofdzakelijk veroorzaakt door vervolging door legitieme regimes.
Ik denk dat jij een brief moet schrijven naar dat obscure blaadje the Guardian dat ze moeten ophouden met hun opruiende teksten.
Afgezien daarvan zou ik me echt eens gaan afvragen waarom er aanstoot genomen wordt in plaats van die quasi verongelijkte reacties wanneer iemand kritiek heeft op jouw denkwijze.

https://www.theguardian.com/world/2019/ ... ast-report
Alle reacties Link kopieren
@Tegenlicht, je gehele reactie is nogal als persoonlijke aanval geschreven. Deels zonder context reacties van mij quoten om je gelijk te willen halen vind ik nogal een vreemde manier van doen.
Inmiddels is allang duidelijk dat je de 'omvolkingsman' bent, die persoonlijke aanvallen niet schuwt, dus dat is niets nieuws op Actueel.

Om even bij de feiten te blijven: het (interim)rapport is niet door Jeremy Hunt geschreven, maar in opdracht van Jeremy Hunt, als minister van Buitenlandse Zaken. Het wordt geschreven door, of onder leiding van, een bisschop van de Anglicaanse Kerk.
The review, led by the Bishop of Truro, will look at government efforts to help some of the 215 million Christians who faced discrimination and violence last year, according to the Foreign Office.
Officials say violence against Christians is rising dramatically, with an average of 250 killed every month.
Mr Hunt said the UK "must do more".

https://www.bbc.com/news/uk-46682411

Als het inderdaad is zoals nu in dat rapport staat is dat ernstig. Christenen worden bovendien ook hevig vervolgd in China, Noord-Korea en India, niet alleen in landen waar de Islam de staatsgodsdienst is.
Aan de andere kant is het Christendom nog steeds de godsdienst met de meeste aanhangers wereldwijd. Hoe dat met elkaar rijmt?

Ik vind het wel een wat vreemde constructie dat de Britse minister van Buitenlandse Zaken een bisschop van de kerk die daar de staatsgodsdienst vormt dit onderzoek laat doen. Er is geen scheiding tussen kerk en staat in Groot-Brittannië.

Wat mij betreft maakt het niet uit of iemand agnost, atheïst, christen, moslim, hindoe of boeddhist is, de vervolging om wat je levensovertuiging is blijft even akelig. Er is wereldwijd een tendens dat landen steeds monoreligieuzer worden, waardoor de pluriformiteit afneemt, en de religieuze onverdraagzaamheid neemt toe.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
13-05-2019 09:35
@Tegenlicht, je gehele reactie is nogal als persoonlijke aanval geschreven. Deels zonder context reacties van mij quoten om je gelijk te willen halen vind ik nogal een vreemde manier van doen.
Inmiddels is allang duidelijk dat je de 'omvolkingsman' bent, die persoonlijke aanvallen niet schuwt, dus dat is niets nieuws op Actueel.

Om even bij de feiten te blijven: het (interim)rapport is niet door Jeremy Hunt geschreven, maar in opdracht van Jeremy Hunt, als minister van Buitenlandse Zaken. Het wordt geschreven door, of onder leiding van, een bisschop van de Anglicaanse Kerk.
The review, led by the Bishop of Truro, will look at government efforts to help some of the 215 million Christians who faced discrimination and violence last year, according to the Foreign Office.
Officials say violence against Christians is rising dramatically, with an average of 250 killed every month.
Mr Hunt said the UK "must do more".

https://www.bbc.com/news/uk-46682411



Als het inderdaad is zoals nu in dat rapport staat is dat ernstig. Christenen worden bovendien ook hevig vervolgd in China, Noord-Korea en India, niet alleen in landen waar de Islam de staatsgodsdienst is.
Aan de andere kant is het Christendom nog steeds de godsdienst met de meeste aanhangers wereldwijd. Hoe dat met elkaar rijmt?

Ik vind het wel een wat vreemde constructie dat de Britse minister van Buitenlandse Zaken een bisschop van de kerk die daar de staatsgodsdienst vormt dit onderzoek laat doen. Er is geen scheiding tussen kerk en staat in Groot-Brittannië.

Wat mij betreft maakt het niet uit of iemand agnost, atheïst, christen, moslim, hindoe of boeddhist is, de vervolging om wat je levensovertuiging is blijft even akelig. Er is wereldwijd een tendens dat landen steeds monoreligieuzer worden, waardoor de pluriformiteit afneemt, en de religieuze onverdraagzaamheid neemt toe.
Ik had nog nooit van de term "omvolking" gehoord maar gelukkig hebben we google.
Voor het eerst in mijn ' forumleven', ga ik iemand staffen, ik laat me niet uitmaken voor nazi of stalinistisch.

https://joostniemoller.nl/2017/06/omvol ... den-woord/
Alle reacties Link kopieren
Tegenlicht schreef:
13-05-2019 10:21
Ik had nog nooit van de term "omvolking" gehoord maar gelukkig hebben we google.
Voor het eerst in mijn ' forumleven', ga ik iemand staffen, ik laat me niet uitmaken voor nazi of stalinistisch.

https://joostniemoller.nl/2017/06/omvol ... den-woord/

Je hebt er nog nooit van gehoord, en dan Joost Niemöller als informatiebron gebruiken, right :roll:
Zelfs bij De Dagelijkse Standaard, een uitgesproken rechts blog, werd hij anderhalf jaar geleden al 'een ontspoorde schrijver' en 'doorgeslagen' genoemd.
Het kan maar duidelijk zijn waar jij je informatie haalt.
zazamaenade wijzigde dit bericht op 13-05-2019 10:36
20.71% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
13-05-2019 10:29
Je hebt er nog nooit van gehoord, en dan Joost Niemöller als informatiebron gebruiken, right :roll:
Komt als eerste op wanneer ik de term google, uiteraard past die weer niet in jouw plaatje.
Vrij Nederland? NRC?

https://www.vn.nl/oostenrijk-fpo-omvolking-populisme/

https://www.nrc.nl/nieuws/2019/03/16/be ... g-a3953486

Wil je nog meer krantenknipsels?
Ik vind het ronduit schandalig.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
13-05-2019 10:29
Je hebt er nog nooit van gehoord, en dan Joost Niemöller als informatiebron gebruiken, right :roll:
Zelfs bij De Dagelijkse Standaard, een uitgesproken rechts blog, werd hij anderhalf jaar geleden al 'een ontspoorde schrijver' en 'doorgeslagen' genoemd.
Het kan maar duidelijk zijn waar jij je informatie haalt.
Het maakt niet uit wie welke bron opvoert.
De term is duidelijk en onacceptabel.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
13-05-2019 09:35
@Tegenlicht, je gehele reactie is nogal als persoonlijke aanval geschreven. Deels zonder context reacties van mij quoten om je gelijk te willen halen vind ik nogal een vreemde manier van doen.
Inmiddels is allang duidelijk dat je de 'omvolkingsman' bent, die persoonlijke aanvallen niet schuwt, dus dat is niets nieuws op Actueel.
.......................
:woa: Soheeey. En dan zeg jij tegen mij dat ik een onfrisse manier van discussiëren heb omdat ik alleen één kippenvelkrijgendesmilie plaats bij jouw post die mij (en ook anderen) nog steeds irriteert.

Kijk eens naar je eigen reacties op dit topic, vooral op oa pagina 5 of 6
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven