Aanslagen Sri Lanka

21-04-2019 08:59 282 berichten
Ben net wakker en lees op nu.nl dat er aanslagen zijn geweest bij o.a. kerken en hotels in Sri Lanka. En dat er al honderd doden zijn waaronder toeristen. In de liveblog van nu.nl staat ook dat men aan het onderzoeken is of er Nederlanders betrokken zijn bij de aanslagen.

https://www.nu.nl/buitenland/5854404/ze ... lanka.html
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-04-2019 12:00
Reden: provoceren
96.18% gewijzigd
Poker schreef:
22-04-2019 10:49
Zolang Islamieten niet kritischer gaan kijken naar hun geloof gaat het Westen niet durven oordelen.
Wijze uitspraak, maar ik heb een kanttekening. Het is aan moslims zelf om al dan niet kritisch te zijn (wordt niet gepikt, kijk maar Zineb en Ayaan), maar het ligt ook aan de lafheid van het Westen. Een geloof niet zo tof vinden heeft niets te maken met racisme. Wel met discriminatie, maar je kan je afvragen wat beter is:

- Niet discrimineren om een bepaalde groep te ontzien die met alle verworvenheden hier aan de haal gaat.
- Wel discrimineren om de algehele veiligheid te vergroten. Door het niet durven uitspreken heeft het salafisme hier aardig voet aan de grond gekregen. De gevolgen zijn al merkbaar, maar zullen in het niets vallen bij een nog groter aandeel van de islam in onze politiek.

Zal het wel loslopen? Nope. Dat zal het niet. Je hoeft maar naar wijken in Amsterdam, Utrecht en Den Haag te gaan om zeker te kunnen stellen dat het niet losloopt. Trek voordat je die wijken inloopt een korte rok aan, laat je haren wapperen en rook een peuk. Opmerkingen verzekerd en dat zijn geen opmerkingen die je zelfvertrouwen geven.
Alle reacties Link kopieren
Godsdienst is gewoon dikke shit als je ziet hoeveel doden daar al door zijn gevallen door de geschiedenis heen en nog steeds.
Ik denk dat de politiek ook bang is dat er een soort van Jodenvervolging gaat ontstaan als ze Islamieten bekritizeren. En daarom geven ze ook altijd toe aan de willetjes en grilletjes van de Islamieten.
Poker schreef:
22-04-2019 11:22
Godsdienst is gewoon dikke shit als je ziet hoeveel doden daar al door zijn gevallen door de geschiedenis heen en nog steeds.
Ik denk dat de politiek ook bang is dat er een soort van Jodenvervolging gaat ontstaan als ze Islamieten bekritizeren. En daarom geven ze ook altijd toe aan de willetjes en grilletjes van de Islamieten.
Maar dat kan toch niet anders dan ooit 'n keer op 'n burgeroorlog uitdraaien omdat men het zat is dat al die 'verwarde' mensen de hand boven het hoofd wordt gehouden als ze westers bezit vernielen, maar andersom een westerling gelijk aan de schandpaal gaat als xenofobe terrorist. Je zou van minder xenofoob worden...
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-04-2019 11:28
Maar dat kan toch niet anders dan ooit 'n keer op 'n burgeroorlog uitdraaien omdat men het zat is dat al die 'verwarde' mensen de hand boven het hoofd wordt gehouden als ze westers bezit vernielen, maar andersom een westerling gelijk aan de schandpaal gaat als xenofobe terrorist. Je zou van minder xenofoob worden...
Ik denk echt dat dat komt omdat er nog niet eens zo lang gelden een grote Jodenvervolging en Jodenhaat was in onze contreien. Niemand wil zo'n toestanden terug en daarom dat we veel te mild zijn. Versta mij niet verkeerd, ik zou dat ook nooit terug willen! Wat toen is gebeurd mag nooit meer terugkomen! Maar we houden hier teveel rekening met een godsdienst die de wereld wil veroveren.
Alle reacties Link kopieren
Ow, jullie weten al wie er verantwoordelijk is voor die aanslagen.
Dat kon ik eigenlijk niet terugvinden in alle media.

Alleen dat het waarschijnlijk om "religieuze extremisten" zou gaan.

Ik dacht dat het om aanhangers van het spagghettimonster ging.
Alle reacties Link kopieren
jo12345 schreef:
22-04-2019 11:41
Ow, jullie weten al wie er verantwoordelijk is voor die aanslagen.
Dat kon ik eigenlijk niet terugvinden in alle media.

Alleen dat het waarschijnlijk om "religieuze extremisten" zou gaan.

Ik dacht dat het om aanhangers van het spagghettimonster ging.

'Aanslagen gepleegd door islamitische terreurgroep met buitenlandse hulp' - https://nos.nl/l/2281545

Ben benieuwd of Rutte en Klaver vandaag openlijk de radicale islam durven benoemen / beschuldigingen.

Verder werden na de aanslagen in Nieuw Zeeland mensen als Wilders, Baudet en zelfs Wierd Duk genoemd omdat zij het klimaat zouden scheppen.

Zou DENK nu ook ter verantwoording worden geroepen?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ook drie van de vier kinderen van de Deense miljardair Anders Holch Povlsen zijn omgekomen bij de aanslagen :-|
jo12345 schreef:
22-04-2019 11:41
Ow, jullie weten al wie er verantwoordelijk is voor die aanslagen.
Dat kon ik eigenlijk niet terugvinden in alle media.

Alleen dat het waarschijnlijk om "religieuze extremisten" zou gaan.

Ik dacht dat het om aanhangers van het spagghettimonster ging.

Je kan er wel smalend over doen, maar de NPO heeft gister zelf gesuggereerd dat het ook wel eens om extremistische boeddhisten ging, aangezien ze al vaker moslims hadden gesard. Obama en Clinton hadden het over een aanslag op 'Easter worshippers'. Paas-aanbidders dus. Nooit van gehoord persoonlijk en het zegt genoeg over de zienswijze van deze lieden.

Er zijn aanslagen gepleegd op kerken tijdens de paasviering. Niet op 'paas-aanbidders' dus, maar op christenen!

Een naam van een van de aanslagplegers is bekend: Mohammed. Lijkt mij genoeg.

Zolang het beestje niet bij de naam genoemd wordt gaat het probleem van de extremistische moslimterreur nooit opgelost worden.
Ik vraag me af of Paas aanbidders een correcte vertaling is hoor. Lijkt me niet eigenlijk.
Hoe wil je 'eater worshippers' dan vertalen? Mijns inziens zijn dat gewoon christenen, wat in het Engels christians is.
*TanteSjaan* schreef:
22-04-2019 12:18
Hoe wil je 'eater worshippers' dan vertalen? Mijns inziens zijn dat gewoon christenen, wat in het Engels christians is.
Mensen die Pasen vierden. Je kunt niet zomaar alles letterlijk vertalen natuurlijk.
Grappig Google vertaald het ook als Pasen aanbidders
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
22-04-2019 12:08
Je kan er wel smalend over doen,Zolang het beestje niet bij de naam genoemd wordt gaat het probleem van de extremistische moslimterreur nooit opgelost worden.
Nou niet gelijk zo Islamofobisch gaan zitten doen! Het zijn gewoon bepaalde mensen die bepaalde dingen doen.

Dat is gewoon heel vervelend voor Moslims, eigenlijk zouden ze beschermd moeten worden. Want dat er in hun boeken wordt opgeroepen om alle ongelovigen te doden, daar kunnen zij natuurlijk ook niet zo veel aan doen.
Poker schreef:
22-04-2019 11:39
Ik denk echt dat dat komt omdat er nog niet eens zo lang gelden een grote Jodenvervolging en Jodenhaat was in onze contreien. Niemand wil zo'n toestanden terug en daarom dat we veel te mild zijn. Versta mij niet verkeerd, ik zou dat ook nooit terug willen! Wat toen is gebeurd mag nooit meer terugkomen! Maar we houden hier teveel rekening met een godsdienst die de wereld wil veroveren.
Ik zou juist denken; zorg dat wij westerlingen niet de prooi worden net als de joden toen...
RB, eens hoor.

Ergens doen 'we' het ook onszelf aan. Schrijf op een willekeurig forum iets over dat je de islam niet zo fijn vindt of dat je de FvD eigenlijk niet verkeerd vindt en de termen racist, islamofoob, xenofoob, alt-right en fascist vliegen je om de oren.

Zolang Nederland (en de rest van West-Europa) in die krampachtige politieke correctheid blijft zitten, zich achter allerlei achterhaalde verdragen verschuilt en moslims behandeld als een teer pasgeboren baby'tje verandert er niets.
In Sri Lanka was de social media afgesloten om al dat olie op het vuur nieuws en uitspraken te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-04-2019 09:34
Ach natuurlijk. Dit is weer zo'n 'verwarde man' terwijl die Australier gelijk terrorist werd genoemd.
Er wordt zoooo duidelijk met twee maten gemeten. Durft men soms niets slechts te zeggen als de dader een moslimachtergrond heeft uit angst voor een burgeroorlog in het westen?
Jij ziet geen verschil tussen een persoon die, stenen gooiend en schreeuwend, een kerkdienst verstoort en daardoor paniek veroorzaakt en iemand die doelbewust en zwaarbewapend, moslims in moskeeën uit begint te moorden?
sam1968 schreef:
22-04-2019 12:23
Grappig Google vertaald het ook als Pasen aanbidders
Google vertaald alles letterlijk, maar dat hoeft niet perse correct te zijn qua interpretatie. "Worshippers" is volgens mij in de VS een gebruikelijke term om kerkgangers aan te duiden. Zo bezien zijn het gewoon "Paaskerkgangers".
Alle reacties Link kopieren
quiaquia schreef:
22-04-2019 13:15
Jij ziet geen verschil tussen een persoon die, stenen gooiend en schreeuwend, een kerkdienst verstoort en daardoor paniek veroorzaakt en iemand die doelbewust en zwaarbewapend, moslims in moskeeën uit begint te moorden?
Het is een geluk dat die Somaliër niet de beschikking over een wapen had, want ik denk dat hij dan wel degelijk in staat zou zijn geweest om kerkgangers neer te schieten.
Alle reacties Link kopieren
Dollycat schreef:
22-04-2019 12:02
Ook drie van de vier kinderen van de Deense miljardair Anders Holch Povlsen zijn omgekomen bij de aanslagen :-|
Wat sneu, las het net ook inderdaad. Ze waren met hun 4 kinderen op vakantie. 3 daarvan hebben het dus in ieder geval niet overleefd.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-04-2019 12:51
Ik zou juist denken; zorg dat wij westerlingen niet de prooi worden net als de joden toen...
We laten anno 2019 de Joden ook aardig in de kou staan waar het bescherming tegen moslimterreur betreft. En dan heb ik het niet over Israël, maar gewoon over Nederland. Vooral in Amsterdam wordt er weggekeken als het jodenhaat van moslims betreft. Dan gaat het ineens over verwarde mannen of over iemand met een te hoge bloedsuikerspiegel. Terwijl de beelden van een vernieling van een Israëlisch restaurant voor iedereen te zien zijn. En straks met 4 mei allemaal braaf weer een krans leggen, terwijl schokkende foto’s van de vergassing van Joden in een vernietigingskamp worden afgedekt tijdens een tentoonstelling over de holocaust. Er zijn zelfs Joden die zich niet uit durven te spreken over de jodenhaat die veel moslims tentoonspreiden. We staan erbij en kijken ernaar.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
22-04-2019 13:30
Het is een geluk dat die Somaliër niet de beschikking over een wapen had, want ik denk dat hij dan wel degelijk in staat zou zijn geweest om kerkgangers neer te schieten.
Misschien, de Duitse autoriteiten moeten maar een grondig onderzoek naar hem instellen.
Neemt niet weg dat zijn actie op het eerste gezicht vooral een verward persoon doet vermoeden.
Voor mij voelt Nieuw-Zeeland veel dichter bij dan Sri Lanka omdat NZ ook een westers land is, qua samenleving vergelijkbaar met Nederland, en ik er mensen ken.

Of er wel of geen christenen bij betrokken zijn, maakt voor mij nul verschil. Ik ben geen christen en voel mij niet meer verbonden met andere christenen dan met moslims of boeddhisten of wat dan ook.

Ik begrijp die identificatie met christenen door niet-christenen kortom niet.

De aanslagen vind ik, net zoals alle andere aanslagen, verschrikkelijk vanwege o.a. de zinloosheid ervan.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
22-04-2019 13:39
We laten anno 2019 de Joden ook aardig in de kou staan waar het bescherming tegen moslimterreur betreft. En dan heb ik het niet over Israël, maar gewoon over Nederland. Vooral in Amsterdam wordt er weggekeken als het jodenhaat van moslims betreft. Dan gaat het ineens over verwarde mannen of over iemand met een te hoge bloedsuikerspiegel. Terwijl de beelden van een vernieling van een Israëlisch restaurant voor iedereen te zien zijn. En straks met 4 mei allemaal braaf weer een krans leggen, terwijl schokkende foto’s van de vergassing van Joden in een vernietigingskamp worden afgedekt tijdens een tentoonstelling over de holocaust. Er zijn zelfs Joden die zich niet uit durven te spreken over de jodenhaat die veel moslims tentoonspreiden. We staan erbij en kijken ernaar.
De aanval op het restaurant is uitgebreid in het nieuws geweest en de dader is veroordeeld. Joodse instellingen worden beveiligd. Dat je niet gelooft dat de automobilist die de aanrijding voor het CS een te lage bloedsuikerspiegel had getuigt van wantrouwen richting de overheid, je hebt het hier niet over een feit.
De afgedekte foto's tenslotte, dit zou op verzoek van joden zelf zijn gebeurd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven