Algemeen vluchtelingentopic deel 2

09-10-2015 23:25 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:happy-daddy schreef op 14 oktober 2015 @ 20:04:

[...]

Niet zo heel vreemd.

De gemiddelde bon die ze uitschrijven is een half maandsalaris.

Het oplossingspercentage dat ze behalen is bijna nihil.

Klopt. Voor de minste overtredingen heb je al gauw 300 tot 400 euro te pakken tegenwoordig, hoef je nog niet eens anderen in gevaar te hebben gebracht of anderszins.

Heb je een omaatje overvallen bij de pin-automaat, dan krijg je een taakstraf van 20 uur ofzo... Mag je 20 uur gaan schoffelen in het ergste geval, maar vaak ook gewoon gezellig koffie gaan schenken in een plaatselijk tehuis...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:malu3 schreef op 14 oktober 2015 @ 19:28:

Ondertussen in Duitsland:

http://www.infowars.com/v ... ny-with-sticks-and-pipes/

Wees welkom in mijn land Hoi! Infowars.com is een website van Alex Jones, een Amerikaanse radiomaker die gelooft dat de VS zelf de Twin Towers binnengevlogen zijn. Een NWO-aluhoedje. Heel gezellig, maar niet echt een heel betrouwbare bron.
quote:happy-daddy schreef op 14 oktober 2015 @ 20:00:

[...]

Bij deze de verheldering :

Zoals de wind waait , waait mijn moderator jasjeZeg dat. Gênant.
quote:pejeka schreef op 14 oktober 2015 @ 20:14:

[...]

Klopt. Voor de minste overtredingen heb je al gauw 300 tot 400 euro te pakken tegenwoordig, hoef je nog niet eens anderen in gevaar te hebben gebracht of anderszins.

Heb je een omaatje overvallen bij de pin-automaat, dan krijg je een taakstraf van 20 uur ofzo... Mag je 20 uur gaan schoffelen in het ergste geval, maar vaak ook gewoon gezellig koffie gaan schenken in een plaatselijk tehuis...Dat zal je nog tegenvallen. Kijk maar: een jaar cel

18 en 20 maanden cel

tien maanden

Nergens een taakstraf. Het Nederlandse strafrecht is een stuk stringenter, Europees gezien, dan veel mensen denken.
quote:Cateautje schreef op 14 oktober 2015 @ 19:10:

Ik hoop van harte dat wat de vluchtelingen krijgen voldoende is om een humaan bestaan van te leiden en ze niet in gruwelijke chronische armoede zullen vervallen, want als dat het geval is, dan komen ze geen stap vooruit. Dat zou de doodsklap zijn voor het overlevingsmechanisme.

Natuurlijk blijven velen,ook al hebben zij een baan gevonden , in de armoede.

Want sommige hebben meer dan 5 kinderen,daar valt niet tegen te werken.
quote:cijfernerd schreef op 14 oktober 2015 @ 20:41:

[...]

Want sommige hebben meer dan 5 kinderen,daar valt niet tegen te werken.Kinderbijslag.
verba volant, scripta manent.

[...]

Want sommige hebben meer dan 5 kinderen,daar valt niet tegen te werken.Hoe weet jij dat?
quote:MarianneDavids schreef op 14 oktober 2015 @ 20:47:

[...]

Kinderbijslag.Kinderbijslag is ongeveer 70 Euro per kind per maand (bij een kind onder de 6 wat minder). Je krijgt niet meer meer kinderbijslag als je meer kinderen hebt. Je weet zelf vast ook wel dat je geen kind kunt hebben voor 70 Euro in de maand.
quote:Cateautje schreef op 14 oktober 2015 @ 20:49:

[...]

Hoe weet jij dat?Lees eens een krant zou ik zeggen
quote:Superhuisvrouw schreef op 14 oktober 2015 @ 20:57:

[...]

Lees eens een krant zou ik zeggenDoe ik dagelijks, maar ik ben nog geen gezinnen met 5 kinderen tegen gekomen.
quote:Superhuisvrouw schreef op 14 oktober 2015 @ 20:57:

[...]

Lees eens een krant zou ik zeggenDie lees ik maar ik heb nog geen prognoses gezien. We hebben het over Syriërs. Ik ken het gemiddelde opleidingsniveau niet van deze mensen, dus ik heb geen flauw idee wat te verwachten.
quote:Cateautje schreef op 14 oktober 2015 @ 20:49:

[...]

Hoe weet jij dat?

AMSTERDAM -

Daar zitten ze dan. Een Syrisch gevlucht gezin, door een Duitse buschauffeur gedropt in het Amsterdams Havengebied en beland binnen de centrale hal van De Telegraaf.

Rashed A. is met zijn vijf kinderen (10, 9 ,7, 5 en 1 jaar) en hoogzwangere vrouw

[...]

Want sommige hebben meer dan 5 kinderen,daar valt niet tegen te werken.

Sommige Nederlanders hebben ook meer dan vijf kinderen.

Het gemiddelde vruchtbaarheidscijfer in Syrië in 2014 was echter 2,68 per vrouw.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:vruchtgebruik schreef op 14 oktober 2015 @ 21:01:

[...]

Die lees ik maar ik heb nog geen prognoses gezien. We hebben het over Syriërs. Ik ken het gemiddelde opleidingsniveau niet van deze mensen, dus ik heb geen flauw idee wat te verwachten.Wat ik heb gelezen en gehoord is dat Syrië een middenklasseland is. Iki heb daar verder geen verwachtingen bij, maar om er maar vanuit te gaan dat er allemaal hele grote gezinnen hier naartoe komen, daar wil ik dan wel bewijs van zien. Het lijkt me sterk in alle eerlijkheid.
quote:Cateautje schreef op 14 oktober 2015 @ 21:01:

[...]

Doe ik dagelijks, maar ik ben nog geen gezinnen met 5 kinderen tegen gekomen.Kijk dan maar even in het AD of de Telegraaf van gisteren dat gezin was afgezet voor de hal van de telegraaf.en vervolgens zijn ze naar Ter Apel overgebracht.
quote:cijfernerd schreef op 14 oktober 2015 @ 21:03:

[...]

AMSTERDAM -

Daar zitten ze dan. Een Syrisch gevlucht gezin, door een Duitse buschauffeur gedropt in het Amsterdams Havengebied en beland binnen de centrale hal van De Telegraaf.

Rashed A. is met zijn vijf kinderen (10, 9 ,7, 5 en 1 jaar) en hoogzwangere vrouw

Geen bronverwijzing. Dat doet te denken.

Dit is één voorbeeld. Ik kan me niet voorstellen dat dit gezin model staat voor de Syrische bevolking.
quote:Superhuisvrouw schreef op 14 oktober 2015 @ 21:05:

[...]

Kijk dan maar even in het AD of de Telegraaf van gisteren dat gezin was afgezet voor de hal van de telegraaf.en vervolgens zijn ze naar Ter Apel overgebracht.Laten dat nou net twee "kranten" (of sensatiebladen zo je wilt) zijn waar ik niets mee te maken wenst te hebben.

[...]

Kijk dan maar even in het AD of de Telegraaf van gisteren dat gezin was afgezet voor de hal van de telegraaf.en vervolgens zijn ze naar Ter Apel overgebracht.

Mijn collega uit Haarlem heeft ook 4 kinderen. Dus die haarlemmers moeten ook maar gekort op hun rijksbijdrage. Iedere haarlemmet keer 4, waarvan er gemiddeld 1 een uitkering gaat krijgen.

Zo gaat dat namelijk.

Mijn collega heeft namelijk ook 4 kinderen. Dus.

[...]

Kijk dan maar even in het AD of de Telegraaf van gisteren dat gezin was afgezet voor de hal van de telegraaf.en vervolgens zijn ze naar Ter Apel overgebracht.Je kunt toch niet één gezin ongezien als voorbeeld nemen voor een hele bevolking?
quote:barbaracartland schreef op 14 oktober 2015 @ 20:24:

[...]

Hoi! Infowars.com is een website van Alex Jones, een Amerikaanse radiomaker die gelooft dat de VS zelf de Twin Towers binnengevlogen zijn. Een NWO-aluhoedje. Heel gezellig, maar niet echt een heel betrouwbare bron.Ohhhhhh, die ALLAHU AKBAR roepers zijn figuranten
quote:meivogel schreef op 14 oktober 2015 @ 21:11:

[...]

Je kunt toch niet één gezin ongezien als voorbeeld nemen voor een hele bevolking?Zo zijn er heel veel van die gezinnen,maar ja dat is iets wat je niet wil horen.
quote:vruchtgebruik schreef op 14 oktober 2015 @ 21:01:

[...]

Die lees ik maar ik heb nog geen prognoses gezien. We hebben het over Syriërs. Ik ken het gemiddelde opleidingsniveau niet van deze mensen, dus ik heb geen flauw idee wat te verwachten.

Wat ons te wachten staat?

Dat rond 2050 Nederland EEN MOSLIMLAND IS.

http://www.geennieuws.com ... an-de-islam-in-nederland/
quote:Cateautje schreef op 14 oktober 2015 @ 21:01:

[...]

Doe ik dagelijks, maar ik ben nog geen gezinnen met 5 kinderen tegen gekomen.

Hier vijf kinderen en nummer 6 op komst:

http://www.telegraaf.nl/b ... e_gedumpte_Syriers__.html
[quote]vruchtgebruik schreef op 14 oktober 2015 @ 21:09:

[...]

Mijn collega uit Haarlem heeft ook 4 kinderen. Dus die haarlemmers moeten ook maar gekort op hun rijksbijdrage. Iedere haarlemmet keer 4, waarvan er gemiddeld 1 een uitkering gaat krijgen.

Zo gaat dat namelijk.

Mijn collega heeft namelijk ook 4 kinderen. Dus.[/quote

Kinderbijslag zou ook moeten stoppen bij 2 kinderen.
quote:Cateautje schreef op 14 oktober 2015 @ 21:07:

[...]

Geen bronverwijzing. Dat doet te denken.

Dit is één voorbeeld. Ik kan me niet voorstellen dat dit gezin model staat voor de Syrische bevolking.Bronverwijzing? denk jij soms dat de volkskrant een artikel schrijft over vluchtelingen die in de centrale hal van de telegraaf belanden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven