Algemeen vluchtelingentopic deel 2

09-10-2015 23:25 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:malu3 schreef op 14 oktober 2015 @ 21:19:

[...]

Hier vijf kinderen en nummer 6 op komst:

http://www.telegraaf.nl/b ... e_gedumpte_Syriers__.htmlVader wil aan het werk als kunstenaar en moeder is huismoeder voor de schare kinderen. Dat biedt perspectief op zelfredzaamheid
Je kunt er eindeloos over discussiëren maar de meningen blijven verdeeld, dat verandert niet.
verba volant, scripta manent.
quote:cijfernerd schreef op 14 oktober 2015 @ 21:21:

[...]

Bronverwijzing? denk jij soms dat de volkskrant een artikel schrijft over vluchtelingen die in de centrale hal van de telegraaf belanden?

Het AD schijnt er ook over geschreven te hebben, dus als het echt nieuws van belang is, waarom niet.

Overigens, met die facepalm zie je niets.
quote:Cateautje schreef op 14 oktober 2015 @ 21:09:

[...]

Laten dat nou net twee "kranten" (of sensatiebladen zo je wilt) zijn waar ik niets mee te maken wenst te hebben.Stond ook in de volkskrant
quote:malu3 schreef op 14 oktober 2015 @ 21:12:

[...]

Ohhhhhh, die ALLAHU AKBAR roepers zijn figuranten Nee. Dit is een filmpje uit 2014. Het zijn mensen die demonstreren tegen IS en voor militaire interventie in Syrie. Kijk maar eens op de website van der Spiegel, vanaf 20 seconden: hier

Je bent er dus in geluisd. Het is een filmpje van bijna een jaar oud, met inderdaad mannen die Allah Akbar roepen, maar blijkbaar omdat ze demonstreren tegen griezels, niet omdat ze de Duitse Staat willen aanvallen/vernietigen.
quote:Superhuisvrouw schreef op 14 oktober 2015 @ 21:23:

[...]

Stond ook in de volkskrant Die Cijfernerd.
quote:cijfernerd schreef op 14 oktober 2015 @ 21:18:

[...]

Wat ons te wachten staat?

Dat rond 2050 Nederland EEN MOSLIMLAND IS.

http://www.geennieuws.com ... an-de-islam-in-nederland/

Maak je niet druk.

A de.moslims die ik ken zijn reuzeleuk.

B in de wildste progroses komt het totaal uit op max 15% (nu 4 oid inclusief hindoestanen etc. Zie eerdere topics voor links, ik blijf niet aan de gang) dus dat in totaal valt ook wel mee. Zelf goed blijven opletten en in gesprek blijven over wat we belangrijk vinden in dit land is belangrijk.

Daf gebeurt nu niet. Kijk maar naar het slappe stemmen jagen (ipv vanuit belangstellling en vanuit daar een visie ontwikkelen) rond dit onderwerp.
quote:malu3 schreef op 14 oktober 2015 @ 21:21:

[...]

Vader wil aan het werk als kunstenaar en moeder is huismoeder voor de schare kinderen. Dat biedt perspectief op zelfredzaamheid Daar hebben wij ook een groot tekort aan,aan kunstenaars
quote:Superhuisvrouw schreef op 14 oktober 2015 @ 21:17:

[...]

Zo zijn er heel veel van die gezinnen,maar ja dat is iets wat je niet wil horen.Iets wat ik niet wil horen?
Nou ik zat ff te zoeken over grote gezinnen:

Hier praten ze dus over gezinnen van 8 of meer.

Per 1 mei waren dat 34 gezinnen.(de nieuwe vluchtelingen zijn daar nog niet bijgeteld natuurlijk)

80% uit Syrië of Somalië.

Zulke grote gezinnen brengen weer andere maatregelen met zich mee.

https://www.opnieuwthuis.nl/wetenswaard?opendoc=32
quote:malu3 schreef op 14 oktober 2015 @ 21:19:

[...]

Hier vijf kinderen en nummer 6 op komst:

http://www.telegraaf.nl/b ... e_gedumpte_Syriers__.html

Hoe denk je dat een gemiddeld vruchtbaarheidscijfer tot stand komt? Daar zitten kinderlozen tussen en mensen met tien kinderen.

Maar gemiddeld zijn het er dus nog geen drie.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:Cateautje schreef op 14 oktober 2015 @ 21:23:

[...]

Het AD schijnt er ook over geschreven te hebben, dus als het echt nieuws van belang is, waarom niet.

Overigens, met die facepalm zie je niets.Laatst bij Pauw, dat stel dat vrijwilliger was waarop de man zijn ervaring deelde op FB. Nou die vrouw die stond dus ook op de film te zwaaien met een groot gezin.
Als het oorlog is en je land is onveilig ga je daar geen kind op kind op de wereld zetten.
quote:cijfernerd schreef op 14 oktober 2015 @ 21:18:

[...]

Wat ons te wachten staat?

Dat rond 2050 Nederland EEN MOSLIMLAND IS.

http://www.geennieuws.com ... an-de-islam-in-nederland/

Nee joh. Daar hoef je echt niet bang voor te zijn. Al die miljoenen niet moslims hier gaan zich echt niet bekeren. En er komen er echt niet binnen 35 jaar tien miljoen moslims gezellig deze kant op.

En in het kader van bronvermelding: Geennieuws.com? Die kende ik nog niet.
Ja 83% is voor de versobering van de vluchtelingen bron nu op NPO 2 opinie makers
quote:merano schreef op 14 oktober 2015 @ 21:26:

[...]

Hoe denk je dat een gemiddeld vruchtbaarheidscijfer tot stand komt? Daar zitten kinderlozen tussen en mensen met tien kinderen.

Maar gemiddeld zijn het er dus nog geen drie.

Volgens Bild zijn er gemiddeld tussen de 4 en 8 personen die voor gezinshereniging in aanmerking komen.

http://www.elsevier.nl/Ne ... wie-betaalt-dat-2698765W/

Dat telt lekker aan
quote:Superhuisvrouw schreef op 14 oktober 2015 @ 21:30:

Als het oorlog is en je land is onveilig ga je daar geen kind op kind op de wereld zetten.Dat zit dus anders. Ook in oorlogen worden er kinderen verwekt en geboren. Wij kunnen dat wel heel onverstandig vinden, maar het gebeurt desalniettemin.
quote:pruttel schreef op 14 oktober 2015 @ 21:31:

[...]

Nee joh. Daar hoef je echt niet bang voor te zijn. Al die miljoenen niet moslims hier gaan zich echt niet bekeren. En er komen er echt niet binnen 35 jaar tien miljoen moslims gezellig deze kant op.

En in het kader van bronvermelding: Geennieuws.com? Die kende ik nog niet.ignorance is a bliss
quote:Superhuisvrouw schreef op 14 oktober 2015 @ 21:30:

Als het oorlog is en je land is onveilig ga je daar geen kind op kind op de wereld zetten.Als mijn opa en oma zo hadden gedacht, dan had ik wellicht niet bestaan
Sex is stressrelease, dus ik kan me er wel iets bij voorstellen.
quote:malu3 schreef op 14 oktober 2015 @ 21:21:

[...]

Vader wil aan het werk als kunstenaar en moeder is huismoeder voor de schare kinderen. Dat biedt perspectief op zelfredzaamheid Wel grappig ook, al die bedragen erbij, om even duidelijk te maken dat hij nu wel echt blut is zeker
quote:Superhuisvrouw schreef op 14 oktober 2015 @ 21:32:

Ja 83% is voor de versobering van de vluchtelingen bron nu op NPO 2 opinie makersAls je al jarenlang in een overvol AZC woont, dan lijkt me zo'n containerwoning eerder een verbetering dan een versobering. (Zijn leuke huisjes hoor, ik heb er wel eens één gezien.)
quote:pruttel schreef op 14 oktober 2015 @ 21:31:

[...]

En in het kader van bronvermelding: Geennieuws.com? Die kende ik nog niet.

Het gaat niet alleen om de moslims die gezellig deze kant opkomen.

De hoge groeicijfers voor wat betreft moslims komen overigens niet alleen door de immigratie, deze veroorzaken maar een deel van de groei. Het grootste deel van de groei komt vanwege de grote gezinnen van moslims (gemiddeld 5 kinderen tegen 1.7 voor de autochtone Nederlanders). Deze veranderen overigens niet van generatie op generatie, zo hadden de eerste generatie Moslims die naar Nederland kwamen bijvoorbeeld minder kinderen dan de (jonge) moslimgezinnen in de huidige generatie in Nederland. Ze adopteren dus niet de West Europese trend van kleine gezinnen als ze in een West Europees land komen wonen, integendeel ze krijgen juist steeds meer kinderen!!
quote:malu3 schreef op 14 oktober 2015 @ 21:33:

[...]

Volgens Bild zijn er gemiddeld tussen de 4 en 8 personen die voor gezinshereniging in aanmerking komen.

http://www.elsevier.nl/Ne ... wie-betaalt-dat-2698765W/

Dat telt lekker aan

Uit je eigen artikel:

De Duitse krant Bild houdt er rekening mee dat iedere asielzoeker ongeveer vier tot acht familieleden wil laten nareizen. Cijfers van het CBS tonen niet aan dat een vergelijkbaar scenario ook voor Nederland zou opgaan. Maar het is zeker dat de komende maanden een flink aantal nareizigers naar Nederland zal komen. Om hoeveel personen het gaat, is op dit moment niet te zeggen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-10-2015 21:51
Reden: persoonlijke aanval
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven