Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:hollebollegijs schreef op 22 oktober 2015 @ 23:04:

[...]





Nee was in Apeldoorn voor een opvanglocatie.



https://www.youtube.com/watch?v=Yf7ZgmgckUM

Apeldoorners zingen voor vluchtelingen



Achteraf gezien hebben ze vermoedelijk staan zingen voor Albanezen, Kosovaren etc.



Nou en? Heeft toch niemand wat gekost ( te zij je de trommelvliezen van de toehoorders meerekent, maar ik kan niet rekenen is me net verteld )



Ik heb honderd keer liever dat mensen goedbedoelde lelijke liedjes zingen om iemand welkom te heten, dan alles wat niet goedbedoeld is.



Onbegrijpelijk dat mensen vallen over een lied zingen. En het koningslied was nog slechter ( zij ook mensen om bedreigd en geschoffeerd, en dat lied kostte wel geld ).
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 22 oktober 2015 @ 22:59:

[...]



Ik vind mensen op het bestaansminimum nog minder gunnen anders ook aardig agressief, passief agressief weliswaar, maar desalniettemin.

Het gebeurd al wel. Zat laatst van de week een documentaire te kijken over bijstandsgerechtigden in Rotterdam en de nieuwe participatiewet.

Heb je die ook gezien?

Er wordt heel makkelijk 40% gekort als je niet papier wil prikken e.d.
quote:duistercontinent schreef op 22 oktober 2015 @ 23:07:

[...]





Beter dat dan de centra in de hens te steken. Met knuffelen is niets mis, maar serieus je kan niet vrijwilligers die vanuit kerken of een andere insteek minachten dat gaat te ver.Dat is een vorm van bitterheid. Hoe kan het bestaan dat binnen een land als Nederland niet alle neuzen dezelfde kant opstaan. Hoe is het mogelijk, dat er mensen zijn die dit niet alleen goed vinden, maar zelfs gaan helpen. Daar komt het minachtende woord knuffelaar vandaan. Ik draag hem op mijn revers.
Alle reacties Link kopieren
quote:pruttel schreef op 22 oktober 2015 @ 23:08:

[...]





Nou en? Heeft toch niemand wat gekost ( te zij je de trommelvliezen van de toehoorders meerekent, maar ik kan niet rekenen is me net verteld )



Ik heb honderd keer liever dat mensen goedbedoelde lelijke liedjes zingen om iemand welkom te heten, dan alles wat niet goedbedoeld is.



Onbegrijpelijk dat mensen vallen over een lied zingen. En het koningslied was nog slechter ( zij ook mensen om bedreigd en geschoffeerd, en dat lied kostte wel geld ).



Wat haal er allemaal bij? Kom tot rust

Lees eens waar het over gaat voor je begint.



We hebben het over een schoolvoorbeeld van "asiel knuffelaars" niet over de kosten of over de vocale talenten van deze groep.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Cateautje schreef op 22 oktober 2015 @ 23:10:

[...]



Dat is een vorm van bitterheid. Hoe kan het bestaan dat binnen een land als Nederland niet alle neuzen dezelfde kant opstaan. Hoe is het mogelijk, dat er mensen zijn die dit niet alleen goed vinden, maar zelfs gaan helpen. Daar komt het minachtende woord knuffelaar vandaan. Ik draag hem op mijn revers.Zullen we dan maar het samen op onze revers dragen?
Alle reacties Link kopieren
Pauw is weer op dreef.
verba volant, scripta manent.
quote:bungaa schreef op 22 oktober 2015 @ 23:10:

[...]



Het gebeurd al wel. Zat laatst van de week een documentaire te kijken over bijstandsgerechtigden in Rotterdam en de nieuwe participatiewet.

Heb je die ook gezien?

Er wordt heel makkelijk 40% gekort als je niet papier wil prikken e.d.Ik vond het een reportage waar ik een heel ongemakkelijk gevoel bij kreeg. De vernedering vond ik alle perken te buiten gaan.
quote:hollebollegijs schreef op 22 oktober 2015 @ 23:11:

[...]





Wat haal er allemaal bij? Kom tot rust

Lees eens waar het over gaat voor je begint.



We hebben het over een schoolvoorbeeld van "asiel knuffelaars" niet over de kosten of over de vocale talenten van deze groep.Ja en? Laatst werd hier ook heel vals een 90 jarige toe gezongen mijn oren deden pijn. Maar de balans zal ongetwijfeld worden hersteld. Staat de ene groep vals te zingen-de andere krijst wel dat ze op motten rotten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 22 oktober 2015 @ 23:10:

[...]



Dat is een vorm van bitterheid. Hoe kan het bestaan dat binnen een land als Nederland niet alle neuzen dezelfde kant opstaan. Hoe is het mogelijk, dat er mensen zijn die dit niet alleen goed vinden, maar zelfs gaan helpen. Daar komt het minachtende woord knuffelaar vandaan. Ik draag hem op mijn revers.



In 2010 stemden ongeveer 1.5 miljoen mensen PVV

Die worden ook weggezet als "PVV Tokkie" en hun argumenten als "Onderbuikgevoelens"



Nogmaals, dat mag, dat is ook vrijheid van meningsuiting maar dan niet klagen over de bijnaam "knuffelaars"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:duistercontinent schreef op 22 oktober 2015 @ 23:11:

[...]





Zullen we dan maar het samen op onze revers dragen? We vormen het leger des knuffelaars.
quote:hollebollegijs schreef op 22 oktober 2015 @ 23:07:

[...]





Weet je wat het is, ik zal wel een PVV tokkie zijn maar daar maak ik me niet druk om en die naam "knuffelaar" is gewoon een beetje om de richting aan te duiden want hoe moet je anders de mensen omschrijven die voor een ruimhartige opvang zijn.



Mijn zus is ook gutmensch en zo noemen we haar soms ook of "politiek correct" en dat gaat heel gemoedelijk al mijden we politieke onderwerpen wel.



Daarin zit ook het verschil. Jij ziet je zus nog als zus. Niet alleen als gutmensch. En ik kan van alles van jou vinden, maar ik spreek je aan met je naam ( en ik heb een keer herr HBG gezegd toen je doorsloeg in je Merkelaanbidding ). Dan blijf je beter in gesprek, dan dat je elkaar allerlei flauwe naampjes gaat geven.



Ook zo met de irritante ongepaste smiley's. Maar dat is sinds een paar dagen gelukkig flink verminderd. Nu lijken de smiley's ( grotendeels )tenminste weer bedoeld om teksten te ondersteunen.
Alle reacties Link kopieren
quote:duistercontinent schreef op 22 oktober 2015 @ 23:13:

[...]





Ja en? Laatst werd hier ook heel vals een 90 jarige toe gezongen mijn oren deden pijn. Maar de balans zal ongetwijfeld worden hersteld. Staat de ene groep vals te zingen-de andere krijst wel dat ze op motten rotten.



Jammer, je leest slecht, het gaat helemaal niet over het lied zelf.

Maar laat maar, alles is er wel over gezegd.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Cateautje schreef op 22 oktober 2015 @ 23:14:

[...]



We vormen het leger des knuffelaars.



Nog meer die aan willen sluiten?

@Hollebollegijs ik heb in het verleden met de diehard pvv ers een discussie gehad, sindsdien ben ik niet gecharmeerd van die lui. Wat die prediken dat wil jij echt niet weten.
quote:hollebollegijs schreef op 22 oktober 2015 @ 23:14:

[...]





In 2010 stemden ongeveer 1.5 miljoen mensen PVV

Die worden ook weggezet als "PVV Tokkie" en hun argumenten als "Onderbuikgevoelens"



Nogmaals, dat mag, dat is ook vrijheid van meningsuiting maar dan niet klagen over de bijnaam "knuffelaars"Waar zie je mij klagen?
quote:hollebollegijs schreef op 22 oktober 2015 @ 23:15:

[...]





Jammer, je leest slecht, het gaat helemaal niet over het lied zelf.

Maar laat maar, alles is er wel over gezegd.Het was sarcastisch bedoelt.
Alle reacties Link kopieren
quote:pruttel schreef op 22 oktober 2015 @ 23:14:

[...]





( en ik heb een keer herr HBG gezegd toen je doorsloeg in je Merkelaanbidding ).



Weet ik, dat las ik in de napraat (werd er op gewezen) vond het een leuke grap, die ik ook over mezelf afriep.

Daarom zeg ik er niets van.



Jij mag best Herrrrrrrrrrrrrrr Gijs zeggen hoor als ik weer eens op Merkel "los" ga.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 22 oktober 2015 @ 23:04:

[...]





Nee was in Apeldoorn voor een opvanglocatie.



https://www.youtube.com/watch?v=Yf7ZgmgckUM

Apeldoorners zingen voor vluchtelingen



Achteraf gezien hebben ze vermoedelijk staan zingen voor Albanezen, Kosovaren etc.Maar hebben die zangtalenten nu ook zelf dat mooie spandoek gemaakt die de 'vluchtelingen' omhoog hielden?
Alle reacties Link kopieren
quote:bungaa schreef op 22 oktober 2015 @ 23:10:

[...]



Het gebeurd al wel. Zat laatst van de week een documentaire te kijken over bijstandsgerechtigden in Rotterdam en de nieuwe participatiewet.

Heb je die ook gezien?

Er wordt heel makkelijk 40% gekort als je niet papier wil prikken e.d.Die heb ik gezien, ik ken een jongen die precies zo wordt behandeld, hij solliciteert zich het apelazerus, doet vrijwilligerswerk, ongeveer dertig uur per week en nog is het niet genoeg.
verba volant, scripta manent.
quote:hollebollegijs schreef op 22 oktober 2015 @ 23:11:

[...]





Wat haal er allemaal bij? Kom tot rust

Lees eens waar het over gaat voor je begint.



We hebben het over een schoolvoorbeeld van "asiel knuffelaars" niet over de kosten of over de vocale talenten van deze groep.Ik ben helemaal zennnnn Past bij mijn knuffelaars karakter. Ik had het over hetzelfde als jou. En daar nog even gezellig op doorgeborduurd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 22 oktober 2015 @ 23:12:

[...]



Ik vond het een reportage waar ik een heel ongemakkelijk gevoel bij kreeg. De vernedering vond ik alle perken te buiten gaan.Ik had dat gevoel ook heel erg.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 22 oktober 2015 @ 23:07:

[...]





Weet je wat het is, ik zal wel een PVV tokkie zijn maar daar maak ik me niet druk om en die naam "knuffelaar" is gewoon een beetje om de richting aan te duiden want hoe moet je anders de mensen omschrijven die voor een ruimhartige opvang zijn.



Mijn zus is ook gutmensch en zo noemen we haar soms ook of "politiek correct" en dat gaat heel gemoedelijk al mijden we politieke onderwerpen wel.Met termen als knuffelaar en gutmensch zet je iemand wel weg als "gekke henkie". Iemand die ongelijk heeft, het niet goed ziet. Met zulke termen zet je een discussie eigenlijk al meteen op meer dan scherp. Je stelt jezelf en jouw mening boven de ander. Je zou ook gewoon iemand een voorstander van opvang of iemand met een linkse politieke voorkeur kunnen noemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 22 oktober 2015 @ 23:12:

Pauw is weer op dreef.Nou, echt wel
Alle reacties Link kopieren
quote:duistercontinent schreef op 22 oktober 2015 @ 23:16:

[...]





Nog meer die aan willen sluiten?

@Hollebollegijs ik heb in het verleden met de diehard pvv ers een discussie gehad, sindsdien ben ik niet gecharmeerd van die lui. Wat die prediken dat wil jij echt niet weten.



Kijk "de" PVV er bestaat niet, je kan er alleen op stemmen.

De "moslim" bestaat ook niet of de "Nederlander"



Ik zal niet gauw mijn mening over een groep baseren op een discussie maar goed, dat is ieder voor zich.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Crimson schreef op 22 oktober 2015 @ 23:20:

[...]





Met termen als knuffelaar en gutmensch zet je iemand wel weg als "gekke henkie". Iemand die ongelijk heeft, het niet goed ziet. Met zulke termen zet je een discussie eigenlijk al meteen op meer dan scherp. Je stelt jezelf en jouw mening boven de ander. Je zou ook gewoon iemand een voorstander van opvang of iemand met een linkse politieke voorkeur kunnen noemen.



Deel je mening niet, je chacheert een beetje, niet meer niet minder.

Maar kort samengevat VIVA forum accepteert "PVV tokkie" en "Gutmensch en Knuffelaar"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Crimson schreef op 22 oktober 2015 @ 23:20:

[...]





Met termen als knuffelaar en gutmensch zet je iemand wel weg als "gekke henkie". Iemand die ongelijk heeft, het niet goed ziet. Met zulke termen zet je een discussie eigenlijk al meteen op meer dan scherp. Je stelt jezelf en jouw mening boven de ander. Je zou ook gewoon iemand een voorstander van opvang of iemand met een linkse politieke voorkeur kunnen noemen.Gutmensch/ Ubermensch en Nietszche, een interessante kijk op het gebruik van de term Gutmensch, vooral wie het gebruikt en waarom http://www.volkskrant.nl/ ... ubermensch-eren~a2938760/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven