Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:rosemetijs schreef op 23 oktober 2015 @ 11:36:

[...]

Omdat zo'n beetje geen enkele gemeente intussen meer uitgezonderd van (nood)opvang is.Noodopvang heeft geen invloed op het inwonersaantal.
quote:Superhuisvrouw schreef op 23 oktober 2015 @ 11:33:

[...]

Nee bedreigen is nooit ok. Of dat nou van links of rechts komt. Wilders wordt al jaren bedreigd daar hoor je Pechthold en Roemer anders ook niet over.Daar hebben Pechtold en Roemer zich in het verleden echt wel over uitgesproken, maar omdat het nu al zolang doorgaat doen ze het niet meer dagelijks inderdaad. Maar ze praten die bedreigingen toch ook niet goed ofzo?
quote:2-12 schreef op 23 oktober 2015 @ 11:38:

[...]

Noodopvang heeft geen invloed op het inwonersaantal.

In veel gemeentes blijft het niet alleen bij noodopvang en is het en/en en noodopvang en azc en in de stad waar ik woon noodopvang en daarnaast nog 2 extra azc's bovenop het azc wat hier al is..

Tel uit je winst..

Maar goed zoals ik al zei ik geef die burgemeesters geen ongelijk het zijn geen filantropen of barmhartige samaritanen..

Ook de BV Nederland is gewoon een bedrijf waar geld binnen moet komen.
quote:Crimson schreef op 23 oktober 2015 @ 11:39:

[...]

Daar hebben Pechtold en Roemer zich in het verleden echt wel over uitgesproken, maar omdat het nu al zolang doorgaat doen ze het niet meer dagelijks inderdaad. Maar ze praten die bedreigingen toch ook niet goed ofzo?Nee dat zou er ook nog bij moeten komen zeg als ze dat openlijk zouden doen.
quote:rosemetijs schreef op 23 oktober 2015 @ 11:43:

[...]

In veel gemeentes blijft het niet alleen bij noodopvang en is het en/en en noodopvang en azc en in de stad waar ik woon noodopvang en daarnaast nog 2 extra azc's bovenop het azc wat hier al is..

Tel uit je winst..

Maar goed zoals ik al zei ik geef die burgemeesters geen ongelijk het zijn geen filantropen of barmhartige samaritanen..

Ook de BV Nederland is gewoon een bedrijf waar geld binnen moet komen.Was dat maar waar, dan hoeven de vluchtelingen ook niet om de 3 dagen te verhuizen. Als ik Wikipedia mag geloven zijn er 50 azc's in Nederland.
quote:2-12 schreef op 23 oktober 2015 @ 11:48:

[...]

Was dat maar waar, dan hoeven de vluchtelingen ook niet om de 3 dagen te verhuizen. Als ik Wikipedia mag geloven zijn er 50 azc's in Nederland.En dat zullen er de komende tijd alleen maar meer worden.
En dat ze om de drie dagen moeten verhuizen komt omdat ze zolang ze niet in de procedure zitten ze ook niet in een azc mogen wonen..

Het aantal azc zal gezien de instroom alleen maar stijgen.
Dat om de drie dagen verkassen vind ik trouwens wel een slechte zaak..
quote:rosemetijs schreef op 23 oktober 2015 @ 11:56:

En dat ze om de drie dagen moeten verhuizen komt omdat ze zolang ze niet in de procedure zitten ze ook niet in een azc mogen wonen..

Het aantal azc zal gezien de instroom alleen maar stijgen.Klopt.
quote:2-12 schreef op 23 oktober 2015 @ 11:48:

[...]

Was dat maar waar, dan hoeven de vluchtelingen ook niet om de 3 dagen te verhuizen. Als ik Wikipedia mag geloven zijn er 50 azc's in Nederland.

Het zou ook wel heel toevallig zijn als die paar honderd vluchtelingen per gemeente de burgemeesters massaal over het inwonersaantal voor een loonsverhoging zouden helpen.

Alsof die 250 euro extra netto in de maand opweegt tegen het extra werk en de bedreigingen die het organiseren van de opvang met zich meebrengt.
Ik vind het salaris van burgemeesters en wethouders niet zo relevant of interessant.
quote:Crique schreef op 23 oktober 2015 @ 12:02:

[...]

Het zou ook wel heel toevallig zijn als die paar honderd vluchtelingen per gemeente de burgemeesters massaal over het inwonersaantal voor een loonsverhoging zouden helpen.

Alsof die 250 euro extra netto in de maand opweegt tegen het extra werk en de bedreigingen die het organiseren van de opvang met zich meebrengt.

Ik heb in mijn gemeente waar onlangs een noodopvang voor 500-600 vluchtelingen is geopend en waar bovenop het azc wat hier al is nog eens 2 azc's komen niets gehoord of gelezen over bedreigingen aan het adres van burgemeester en wethouders etc..

Zelfs de inspraakavond verliep zonder problemen.
Het idee van de EVP en van Buma om het vluchtelingenverdrag van 1951 op de schop te gooien vind ik wel interessant.
quote:rosemetijs schreef op 23 oktober 2015 @ 12:06:

[...]

Ik heb in mijn gemeente waar onlangs een noodopvang voor 500-600 vluchtelingen is geopend en waar bovenop het azc wat hier al is nog eens 2 azc's komen niets gehoord of gelezen over bedreigingen aan het adres van burgemeester en wethouders etc..

Zelfs de inspraakavond verliep zonder problemen.

En zo hoort dat ook.

Maar ik denk dat er heel wat gemeentes zijn waar de burgemeesters met plezier een salarisverlaging zouden accepteren als ze de hete aardappel van een azc aan zich voorbij konden laten gaan.

Het idee dat burgemeesters uit persoonlijke hebberigheid een azc zouden opdringen aan hun inwoners vind ik in ieder geval te bespottelijk voor woorden.
quote:Crique schreef op 23 oktober 2015 @ 12:10:

[...]

En zo hoort dat ook.

Maar ik denk dat er heel wat gemeentes zijn waar de burgemeesters met plezier een salarisverlaging zouden accepteren als ze de hete aardappel van een azc aan zich voorbij konden laten gaan.

Het idee dat burgemeesters uit persoonlijke hebberigheid een azc zouden opdringen aan hun inwoners vind ik in ieder geval te bespottelijk voor woorden.Dat geloof ik ook niet.
quote:Crique schreef op 23 oktober 2015 @ 12:10:

[...]

En zo hoort dat ook.

Het idee dat burgemeesters uit persoonlijke hebberigheid een azc zouden opdringen aan hun inwoners vind ik in ieder geval te bespottelijk voor woorden.

Och niets menselijks is ook een burgemeester vreemd en ik zou ze geen ongelijk geven als ze het wél doen.

Ook burgemeesters zijn geen filantropen of barmhartige samaritanen..
quote:rosemetijs schreef op 23 oktober 2015 @ 12:15:

[...]

Och niets menselijks is ook een burgemeester vreemd en ik zou ze geen ongelijk geven als ze het wél doen.

Ook burgemeesters zijn geen filantropen of barmhartige samaritanen..

Burgemeester verdienen best prima en gaan zich voor een paar honderd euro netto in de maand echt niet al dat gezeik op de hals halen.

Burgemeesters zijn namelijk ook geen schooiers of masochisten.
quote:rosemetijs schreef op 23 oktober 2015 @ 11:45:

[...]

Nee dat zou er ook nog bij moeten komen zeg als ze dat openlijk zouden doen.Wilders spreekt zich ook heel weinig uit over de bedreigingen die in zijn naam worden gedaan. Dat zou tijd worden, want het is zorgwekkend wat er in zijn achterban rondhangt.
quote:Crique schreef op 23 oktober 2015 @ 12:20:

[...]

Burgemeester verdienen best prima en gaan zich voor een paar honderd euro netto in de maand echt niet al dat gezeik op de hals halen.

Burgemeesters zijn namelijk ook geen schooiers of masochisten.

Niet elke burgemeester is hetzelfde je kunt niet voor iedere burgemeester zeggen dat hij/zij voor die paar honderd euro per maand niet al dat gezeik op de hals gaat halen.

Hier in de stad heeft de burgemeester weinig gezeik laat staan bedreigingen etc.. (en zo hoort het ook) en dat is niet omdat iedereen hier in de stad staat te juichen en welkomstliederen staat te zingen..

Integendeel zelfs en ook op die inspraakavond waren er tegenstanders aan het woord maar dat verliep allemaal zonder asociaal geschreeuw en gedoe..
quote:duistercontinent schreef op 23 oktober 2015 @ 12:24:

[...]

Wilders spreekt zich ook heel weinig uit over de bedreigingen die in zijn naam worden gedaan. Dat zou tijd worden, want het is zorgwekkend wat er in zijn achterban rondhangt.

Wilders is niet verantwoordelijk voor wat andere mensen uitkramen.

Dat is hetzelfde als alle moslims verantwoordelijk stellen voor de uitspraken van dat IS tuig die ze doen uit naam van een gemeenschappelijke god.

Of alle Israeliërs verantwoordelijk houden voor de waanideeen van Nethanayu over de Holocaust.

[...]

Wilders spreekt zich ook heel weinig uit over de bedreigingen die in zijn naam worden gedaan. Dat zou tijd worden, want het is zorgwekkend wat er in zijn achterban rondhangt.

Dat is net zulk dom geleuter als vragen van moslims om zich uit te spreken over aanslagen als in Parijs etc omdat er in de achterban van de islam zoveel malloten rondwandelen die uit naam van de islam die aanslagen zeggen te plegen en ze behoren nu eenmaal tot diezelfde islam dussss.

Wilders wordt ook vanuit islamitische hoek al 11 jaar bedreigd en daardoor 24/7 beveiligd dus daar zou dan iedereen die de islam aanhangt afstand van moeten nemen?

Wilders heeft opgeroepen tot geweldloos democratisch verzet dat is iets anders dan burgemeesters,wethouders,raadsleden bedreigen en met vuurwerk naar opvangcentra gooien.
quote:rosemetijs schreef op 23 oktober 2015 @ 12:38:

[...]

Dat is net zulk dom geleuter als vragen van moslims om zich uit te spreken over aanslagen als in Parijs etc omdat er in de achterban van de islam zoveel malloten rondwandelen die uit naam van de islam die aanslagen zeggen te plegen en ze behoren nu eenmaal tot diezelfde islam dussss.

Wilders wordt ook vanuit islamitische hoek al 11 jaar bedreigd en daardoor 24/7 beveiligd dus daar zou dan iedereen die de islam aanhangt afstand van moeten nemen?

Wilders heeft opgeroepen tot geweldloos democratisch verzet dat is iets anders dan burgemeesters,wethouders,raadsleden bedreigen en met vuurwerk naar opvangcentra gooien.

Toch zeggen zijn teksten iets heel anders, hij zet de moslimvluchtelingen weg als geile, onbeheersbare mannen, die uit zijn op geld en huizen van de hardwerkende nederlander. HIj suggereert dat de vluchteling de oorzaak is van de misstanden in de zorg (hij vergeet even dat de bezuinigingen onder zijn gedoogsteun zijn ingevoerd). Hij vergeet te vermelden dat er onder de vluchtelingen mensen zijn die verscrhikkelijke dingen hebben meegemaakt en behoefte hebben aan rust. Hij praat ook niet met ze, hij praat ook niet met voorstanders. Wilders komt en schreeuwt vanaf de zijlijn. Dat is geen manier om excalatie in te dammen, iets dat zijn taak zou moeten zijn als parlementarier. Ook hij zou pal achter de burgemeesters moeten staan. Hij zwijgt echter in alle toonaarden.

Zegt mij meer dan genoeg

[...]

Wilders spreekt zich ook heel weinig uit over de bedreigingen die in zijn naam worden gedaan. Dat zou tijd worden, want het is zorgwekkend wat er in zijn achterban rondhangt.als parlementarier zou hij dat inderdaad moeten doen
Hij praat niet met ze?

Goh een Pechtold (die door zijn geschreeuw richting Wilders in het zadel wordt gehouden) praat ook niet met zowel voor als tegenstanders als met vluchtelingen,zo ook een Samsom,Roemer,Jesse Klaver,Thieme etc..

Waarom zou dat zijn?

Draagvlak creëren ze iig niet door zich van links tot rechts in stilzwijgen te hullen..

Dat mogen alle politici in de tweede kamer zich aanrekenen niet alleen Wilders.
quote:Ikbenanoniem schreef op 23 oktober 2015 @ 12:35:

[...]

Wilders is niet verantwoordelijk voor wat andere mensen uitkramen.

Dat is hetzelfde als alle moslims verantwoordelijk stellen voor de uitspraken van dat IS tuig die ze doen uit naam van een gemeenschappelijke god.

Of alle Israeliërs verantwoordelijk houden voor de waanideeen van Nethanayu over de Holocaust.

Nee dat is anders. Wilders heeft wel degelijk een verantwoordelijkheid. Hij benoemt allerlei narigheid, gooit er wat beledigingen tussendoor, heeft het over nepregering en in verzet komen, wetende dat dat bij een deel van zijn achterban erin gaat als koek en dat die dat best eens op zouden kunnen vatten als een oproep tot actie.

Jouw vergelijking met alle moslims en alle israeliers is iets heel anders. Dat is meer iets als alle PVV-aanhangers verantwoordelijk stellen voor de daden van enkelingen. Dat is natuurlijk onzin.

Maar dat Wilders een rol speelt in die daden van enkelingen vind ik geen onzin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven