Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Pientjexxxx schreef op 30 oktober 2015 @ 10:49:

[...]

Het grootste deel van de vluchtelingen is moslim, dat is al bekend. Heb je net mijn post gelezen over de uitnodiging van een foute prediker door de Islamitische studentenvereniging Amsterdam? Vind je het dan raar dat mensen huiverig worden door de grote instroom van moslims hier?

Ook onder de vluchtelingen die in het verleden hier zijn binnengekomen, is sprake van radicalisering. Er zijn voorbeelden genoeg van jongeren die hier als asielzoeker zijn binnengekomen of als kind van een asielzoeker zijn geboren en die zich vervolgens bij IS aansluiten. Dat zegt wel degelijk iets over de problemen die de islam ook hier kan veroorzaken en in feite nu al veroorzaakt.Dit stel jij. Maar je onderbouwt het nergens. waarom vraag je elke keer welke krant ik lees?
quote:Pientjexxxx schreef op 31 oktober 2015 @ 00:28:

[...]

Ik stel dat moslims en kinderen van moslims die hier heel moeilijk integreren juist vatbaar zijn voor radicalisering. In Frankrijk zie je dat ook gebeuren in de banlieues van Parijs. (Daar kon je deze week een stuk over in de krant lezen.) Dat een groot deel van de geradicaliseerde moslims nu Marokkaan is, komt omdat deze groep hier het langste is. Radicalisering komt echter ook voor onder Irakezen, Somaliërs, Syriërs en Afghanen.

Wat ik heel zorgelijk vindt is dat een instelling als de Islamitische studentenvereniging Amsterdam haatimams uitnodigt. Je zou van studenten verwachten dat zij, daar zij ontwikkeld zijn en redelijk intelligent,afstand zouden nemen van het gedachtegoed van imams die zo spugen op onze westerse samenleving en ons als ongelovigen alle slechts toewensen.

Welke krant lees je eigenlijk Meds?Dit is weer een hele andere stelling.
quote:Pientjexxxx schreef op 31 oktober 2015 @ 00:28:

[...]

Wat ik heel zorgelijk vindt is dat een instelling als de Islamitische studentenvereniging Amsterdam haatimams uitnodigt. Je zou van studenten verwachten dat zij, daar zij ontwikkeld zijn en redelijk intelligent,afstand zouden nemen van het gedachtegoed van imams die zo spugen op onze westerse samenleving en ons als ongelovigen alle slechts toewensen.

Het is nooit helemaal een op een te vertalen naar Nederland maar de Britse inlichtingendienst MI5

waarschuwde gisteren nog voor aanslagen door geradicaliseerde moslims

In de IS opgeleide extremisten zouden aanslagen moeten plegen in Engeland
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 31 oktober 2015 @ 00:36:

[...]

Dit is weer een hele andere stelling.

Nee hoor, want de namen die ik net noemde zijn namen van mannen die hier asiel hebben gekregen.

Je leest geen krant? Ik kom met die vraag, omdat jij telkens vragen stelt of om bronnen vraagt terwijl het om zaken gaat die uitgebreid in kranten worden beschreven waar dan ook de bronnen vermeld staan. Die bronnen kunnen bijvoorbeeld het CBS, IND zijn. Kun je allemaal vinden in die artikelen.

Volgens mij ben jij juist degene hier die nooit iets onderbouwt. Ik plaats vaak genoeg linkjes van bronnen. Jij roept iets en vermeldt daar nooit bronnen bij.
quote:Pientjexxxx schreef op 31 oktober 2015 @ 00:17:

[...]

Sorry Meds, maar af en toe moet ik ook nog werken om de staatskas aan te vullen.

Ik heb een paar namen voor je van mensen die hier asiel hebben gekregen en er vervolgens een potje van maken.

Fawaz Jneid

Shabir Burhani

Khalid Khudarhim

Een linkje: http://www.telegraaf.nl/b ... ere_vecht_in_Syrie__.html

Er zijn er natuurlijk veel meer, maar het zijn zomaar een paar voorbeelden.en dit heb je van het CBS of de IND?
en die drie namen tonen aan dat asielszoekers radicaliseren? Meer radicaliseren dan wie of wat eigenlijk?
quote:Defietsboer schreef op 30 oktober 2015 @ 23:23:

[...]

Democratie betekent: het volk beslist.

Als de meerderheid van het volk niet meer vluchtelingen wilt en die komen toch binnen, dan is er geen democratie.

Het geeft dus zeer duidelijk aan dat 1 keer in de 4 jaar iets rood mogen kleuren, niet afdoende is om van democratie te mogen spreken.

Ik.denk dat je iets helemaal verkeerd hebt begrepen. Het idee is dat wij een volksvertegenwoordiging kiezen. Deze mensen hebben toegang tot info en internationale betrekkingen en beslissen op die manier.

Daarnaast rekening te houden met wetgeving. De voorgestelde oplossingen hier om vluchtelingen te stoppen zijn allemaal illegaal of ronduit dom.

En.gericht op het ontmenselijken van mensen en het probleem op andere landen schuiven.

Ik hen niet de illusie dat ik met de info die ik heb (en die is zelfs nog wat uitgebreider dan die van de gemiddelde drs Google hier) goed onderbouwde beslissingen kan nemen.

Niemand wil zijn auto opgeven terwijl we allemaal weten hoeveel schade auto's aan ons leefmilieu toebrengen bijv. Kortom als 'het volk' mag beslissen worden er soms beslissingen genomen die niet binnen een beschaafde samenleving passen of perse in het nut van het algemeen zijn.

Verder denk ik echt dat binnen dit probleem er een aantal mensen aan het schreeuwen is. Je ziet hoe hier soms bladzijden.lang onzin zonder bron of met een bron die je op verschillende manieren kunt lezen wordt gepost. Of gewoon allerlei meningen.

Er zijn mensen op een onsmakelijke manier aan het proberen de 'stem des volks' te vertolken en anderen het zwijgen op te leggen.

Gelardeerd met wat moslim bashen wat ook nergens op slaat. In het ergste geval zitten hier 5% moslims ooit, dat betekent 95% niet moslim.

En de 'nieuwe' moslims zijn gevlucht voor isis dus hoe radicaal zijn die dan.

Alleen al het gedram over dat de vluchteling in het eerste land moet blijven waar hij aankomt. Moeten ze gestapeld daar gaan liggen ofzo?

Past niet eens. Turkije kan geen miljoenen mensen (als het er al zoveel zijn),opvangen. Natuurlijk en gelukkig trekken deze mensen verder.
quote:vruchtgebruik schreef op 31 oktober 2015 @ 05:59:

[...]

Alleen al het gedram over dat de vluchteling in het eerste land moet blijven waar hij aankomt. Moeten ze gestapeld daar gaan liggen ofzo?

Past niet eens. Turkije kan geen miljoenen mensen (als het er al zoveel zijn),opvangen. Natuurlijk en gelukkig trekken deze mensen verder.

Ze wonen er al jaren dus het "past" wel verder paste het ook toen Erdogan 3 miljard kreeg aangeboden en een lidmaatschap van de EU (dat is nog niet gebeurd)

En als het echt niet anders kan zetten "we" en daarmee bedoel ik Europa een tentenkamp op in Griekenland (groot genoeg) met bescheiden faciliteiten tot de oorlog voorbij is.

Dat Europa in de jaren 50 allerlei verdragen heeft getekend prima maar de huidige generatie denk inmiddels heel anders over migratie dan toen.

Als je de onderzoeken ziet wil de meerderheid de opvang versoberen.

Ik denk dat een sobere opvang in de regio nauwelijks tot verzet gaat leiden onder de Europese burgers en of ze wel of niet

hoog opgestapeld liggen zal veel mensen ook een biet wezen.

Er is gewoon geen draagvlak voor migratie meer.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Het Deense ontmoedigingsbeleid werkt iig wél:

http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... -2710925W/

Zo’n vierhonderd migranten weigeren het treinstation van de Noord-Duitse stad Flensburg te verlaten. Ze zijn allemaal in het bezit van treintickets naar Zweden, maar na een aantal Deense politiecontroles in treinen en bussen durven ze de reis door Denemarken niet aan.

Sinds woensdag heeft de Deense politie één bus en twee treinen doorzocht, meldt het Fleinsburger Tagesblatt. Alle migranten zouden zijn gedwongen zich te registreren en werden daarna naar een Deens opvangcentrum gestuurd. Iedereen die zich niet wilde registeren moest terug naar Duitsland. De groep van vierhonderd vreest dat dit het nieuwe beleid is van de Deense politie.

Denemarken staat bij migranten bekend om het strenge asielbeleid. De Deense regering zette onlangs een mes in de sociale voorzieningen voor asielzoekers. Zo is hun uitkering met 45 procent verlaagd en werden de regels voor gezinshereniging aangescherpt.
quote:--Dinges-- schreef op 30 oktober 2015 @ 21:34:

[...]

Ik ben bang dat jij met twee maten meet. Je waarschuwt voor vluchtelingen en van jou moeten ze allemaal terug. En als reden geef je links van vechtpartijen tussen de mensen die jij sowieso hier niet wil hebben...

Tja.

Blijkbaar lees jij slecht. Ik heb niet gewaarschuwd tegen vluchtelingen. Ik heb nooit gezegd dat ze allemaal terug moeten. Ga maar terug lezen, je zult het niet vinden.

Die links heb ik geplaatst mdat JIJ om links vroeg over geweld gerelateerd aan asielzoekers. Er was informatie over aanranding en geweld tegen vrouwen, over geweld tussen asielzoekers onderling en overbedreigingen van glbt's in de opvang.

Blijkbaar maakt het je niks uit dat christelijke asielzoekers bedreigd worden en dat glbt's slachtoffer worden van medeasielzoekers. Of dat ze elkaar onderling het ziekenhuis inslaan.
quote:rosemetijs schreef op 31 oktober 2015 @ 07:33:

http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... -2710925W/

Zo’n vierhonderd migranten weigeren het treinstation van de Noord-Duitse stad Flensburg te verlaten. Ze zijn allemaal in het bezit van treintickets naar Zweden, maar na een aantal Deense politiecontroles in treinen en bussen durven ze de reis door Denemarken niet aan.

Sinds woensdag heeft de Deense politie één bus en twee treinen doorzocht, meldt het Fleinsburger Tagesblatt. Alle migranten zouden zijn gedwongen zich te registreren en werden daarna naar een Deens opvangcentrum gestuurd. Iedereen die zich niet wilde registeren moest terug naar Duitsland. De groep van vierhonderd vreest dat dit het nieuwe beleid is van de Deense politie.

Denemarken staat bij migranten bekend om het strenge asielbeleid. De Deense regering zette onlangs een mes in de sociale voorzieningen voor asielzoekers. Zo is hun uitkering met 45 procent verlaagd en werden de regels voor gezinshereniging aangescherpt.Respect voor de daadkracht van de Deense politiek, die wel maatregelen durft te nemen.
Finland

Smokkelaars hebben een noordelijke route ontdekt via Rusland naar Finland

Uiteraard gaat het weer om migranten die vertrekken uit het veilige Turkije uiteraard geen asielaanvraag in een van de landen op de route maar in het rijke Finland

En over wetgeving gesproken: het Dublin verdrag wordt de laatste maanden nagenoeg overal met voeten getreden door verschillende Europese landen. Dan kunnen we als Nederland ook wel wat flexibeler omgaan met wetgeving waar Europa zogenaamd ook aan gehouden is.

Als Dublin gerespecteerd zou worden, waren de migranten in het eerste Europese land van binnenkomst geregistreerd. Dan hadden ze gedoseerd over Europa verdeeld kunnen worden als ze in aanmerking kwamen voor asiel.

Maar de incompetentie van de landen aan de buitengrens en het incompetente wegkijkende Europese bestuur hebben ervoor gezorgd dat gemaakte afspraken feitelijk een wassen neus zijn.
Ik kan me zo voorstellen dat er voor die route toch minder animo is, zeker in de winter.
verba volant, scripta manent.
quote:rosemetijs schreef op 31 oktober 2015 @ 07:33:

Denemarken staat bij migranten bekend om het strenge asielbeleid. De Deense regering zette onlangs een mes in de sociale voorzieningen voor asielzoekers. Zo is hun uitkering met 45 procent verlaagd en werden de regels voor gezinshereniging aangescherpt.[/i]

Ja en dan zijn er nog mensen die beweren dat de migranten "wanhopig op zoek zijn naar veiligheid en onderdak" nou hoe sober de opvang in Denemarken ook is, het is er wel veilig.

Deze migranten zijn op reis naar GELD niets meer, niets minder.

Trouwens prima dat dit soort berichten gedeeld worden.

Roos
http://xandernieuws.punt. ... rachtingen-door-migranten

Dit is wat er dus gebeurd. En dan een enkel zielig verhaal hier neerzetten alsof het allemaal gaat om zielige arme schatjes. De feiten worden verdraaid, gecensureerd, etc. Alle ellende wordt achtergehouden. Dat mag de ongeruste burger niet weten.

Er zijn volgens mij genoeg mensen, ook hier, die dit niet geloven en liever de Fabeltjeskrant lezen.
Duizenden mensen aan de grens Slovenië-Oostenrijk, ik zie echt alleen maar mannen (h.h. journaal België 1).
Ook leuk er werd in deze draad nogal lacherig gedaan over het Zaatari-kamp (Jordanië) dit zou onmenselijk zij bla ,bla, bla, bla

En wat lees ik vandaag, de migranten in Heumensoord vinden het in Nederland slechter dan in Jordanië

quote:sabbaticalmeds schreef op 30 oktober 2015 @ 21:12:

Dit is ook een goed artikel zeg

http://www.trouw.nl/tr/nl ... vluchtelingencrisis.dhtmlWaarom deze migratiegolf niet te vergelijken is met jaren negentig

http://www.elsevier.nl/Ne ... 328W/?masterpageid=158493
Dat is ook een goed artikel zeg!
quote:hollebollegijs schreef op 31 oktober 2015 @ 06:54:

[...]

Ze wonen er al jaren dus het "past" wel verder paste het ook toen Erdogan 3 miljard kreeg aangeboden en een lidmaatschap van de EU (dat is nog niet gebeurd)

En als het echt niet anders kan zetten "we" en daarmee bedoel ik Europa een tentenkamp op in Griekenland (groot genoeg) met bescheiden faciliteiten tot de oorlog voorbij is.

Dat Europa in de jaren 50 allerlei verdragen heeft getekend prima maar de huidige generatie denk inmiddels heel anders over migratie dan toen.

Als je de onderzoeken ziet wil de meerderheid de opvang versoberen.

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik denk dat een sobere opvang in de regio nauwelijks tot verzet gaat leiden onder de Europese burgers en of ze wel of niet

hoog opgestapeld liggen zal veel mensen ook een biet wezen.

Er is gewoon geen draagvlak voor migratie meer.

Weer een voorbeeld dat dit hier geen discussie is. Op deze post slaat niemand aan.

Als er dan door een andere forummer weer een link wordt geplaatst naar een klagende asielzoeker (ginnegap ginngap het lef hihihi facepalm etc) wordt daar instemmend op gereageerd. Wordt daar tegengas op gegeven dan gaat Men braaf en verontwaardigd roepen:

Maar IK heb nooit gezegd dat ik kinderen in tentenkampen wil laten verrotten en dat het mij niks uitmaakt hoe hoog de mensen worden op gestapeld.

Maar verder dit soort posts onbesproken laten.

En oja: Soms wordt er geroepen dat men NATUURLIJK voor opvang van echte oorlogsvluchtelingen is.

Het feit dat er wel enthousiast door de usual suspects wordt gereageerd maar deze afgrijselijke stellingen niet wordt tegengesproken zorgt ervoor dat sommigen zeer ongeloofwaardig zijn.
quote:vruchtgebruik schreef op 31 oktober 2015 @ 09:51:

[...]

En oja: Soms wordt er geroepen dat men NATUURLIJK voor opvang van echte oorlogsvluchtelingen is.

Het feit dat er wel enthousiast door de usual suspects wordt gereageerd maar deze afgrijselijke stellingen niet wordt tegengesproken zorgt ervoor dat sommigen zeer ongeloofwaardig zijn.

Echte oorlogsvluchtelingen?

Vanmorgen struikel ik weer over een artikel met klagende Albanezen

Uiteindelijk zullen ze wel worden terug gestuurd of in de illegaliteit verdwijnen maar voorlopig hangen ze hier rond op kosten van de Nederlandse belasting betaler

Een incident?

Nou denk het niet....................

Dit is de 18-jarige Fares op zijn vlucht vanuit Damascus hij beklaagt zich over het grote aantal niet Syriërs die zich voordoen als vluchteling.

Vruchtgebruik wanneer ga je gewoon inzien dat de mensen hier in deze draad gelijk hebben?

Europa wordt overspoelt door fortuinzoekers, gelukszoekers (geef het maar een naam) en dat is waar steeds meer mensen achter komen en het inderdaad geen moer meer kan schelen of de grenzen dichtgaan.
quote:hollebollegijs schreef op 31 oktober 2015 @ 10:08:

[...]

Echte oorlogsvluchtelingen?

Vanmorgen struikel ik weer over een artikel met klagende Albanezen

[afbeelding]

Uiteindelijk zullen ze wel worden terug gestuurd of in de illegaliteit verdwijnen maar voorlopig hangen ze hier rond op kosten van de Nederlandse belasting betaler

Een incident?

Nou denk het niet....................

[afbeelding]

Dit is de 18-jarige Fares op zijn vlucht vanuit Damascus hij beklaagt zich over het grote aantal niet Syriërs die zich voordoen als vluchteling.

Vruchtgebruik wanneer ga je gewoon inzien dat de mensen hier in deze draad gelijk hebben?

Europa wordt overspoelt door fortuinzoekers, gelukszoekers (geef het maar een naam) en dat is waar steeds meer mensen achter komen en het inderdaad geen moer meer kan schelen of de grenzen dichtgaan.Daarom zouden er grenscontroles moeten komen. Geen echte vluchteling? Dan maar een retourticket. Mensen die gevaar lopen hebben recht op voorrang.
quote:malu3 schreef op 31 oktober 2015 @ 08:18:

[...]

Waarom deze migratiegolf niet te vergelijken is met jaren negentig

http://www.elsevier.nl/Ne ... 328W/?masterpageid=158493
LOEP ME MAAR aub.
http://www.telegraaf.nl/b ... _bedreigend_als_IS__.html

Let maar op, dit is nog maar het begin van de grote groepen die hier naar toe komen.

Straks ook allemaal zielige en getraumatiseerden uit Iran?

Eerst de boel onleefbaar maken in het MO, en dan hier de boel ontwrichten. Gaat lekker zo.

Bijna allemaal moslim natuurlijk. En we hoeven dat zeker niet te ontkennen, want SA gaat niet voor niets 200 moskeeén financieren in Duitsland.

En daar mogen wij niets op tegen hebben?? De islamisering in Europa is in volle gang.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven