Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:hollebollegijs schreef op 31 oktober 2015 @ 20:29:

[...]

Het zijn asielzoekers en IND verdeeld dat weer in 1) Vluchtelingen 2) MigrantenAsielzoekers idd.
quote:ThunderassMan schreef op 31 oktober 2015 @ 20:30:

[...]

1) Dan hoop ik dat het niet door mijn vader, broers, neefjes, buurmannen en stamgenoten is, omdat ik iets anders geloof. Maar verder zou ik hier naar de politie gaan, 'daar' zou ik wss ook vluchten.

2) Dan ga ik ervan uit dat ze slachtoffer is en niet een potentieel redentje 'eerwraak' en zou ik recht voor haar proberen te halen.

Wat ik wil zeggen is: ik denk dat je ('men' in het westen) twee culturen, beiden met een fundamenteel verschillend mensbeeld, kijk op rechtssysteem, leiderschap (staatsinrichting) etc, tracht met elkaar te vergelijken.

Een verkrachtte dochter is hier het slachtoffer.

Een verkrachtte dochter in een niet onaanzienlijk aantal gebieden 'daar' is niet bepaald een slachtoffer. Ook niet in de ogen van de moeders, die wss ook zelf niet vrij zijn van seksueel aangedaan geweld.

Individualisme vs collectivisme.

En vele niet ge-identificeerde mensen met een dergelijke fundamenteel verschillende gedachtengoed, lijkt mij niet wenselijk om binnen de landsgrenzen te laten.(Dat vind ik overigens ook van rechterarmheffende piemelliedjeszingers, maar die zijn d'r nou eenmaal al) Diegenen die geidentificeerd zijn als daadwerkelijke vluchteling hebben uiteraard gewoon recht op opvang.

(disclaimer: nee, niet allemaal zijn het terroristen, verkrachters en moordenaars, maar het zijn ook niet allemaal neurologen, gynaecologen, architecten en kernwetenschappers)Precies.Ik ook. Als ikzelf of mijn gezin hier niet veilig is, dan zou ik ook vluchten ik denk dat heel veel mensen, die nu vluchtelingen veroordelen dat ook zouden doen.
quote:gedanst schreef op 31 oktober 2015 @ 20:10:

[...]

Waarom zet je vluchtelingen tussen aanhalingstekens?

Omdat ze door een stuk of 7 veilige landen zijn gereisd waar asiel aangevraagd had kunnen worden, zijn ze in Duitsland / Nederland vallen ze in mijn ogen onder migrant /asielzoeker

Kijk een lijstje veilige landen, genummerd en wel

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:rosemetijs schreef op 31 oktober 2015 @ 20:31:

[...]

Waar staat dat?

Jij zet het woord vluchtelingen tussen aanhalingstekens. Daarmee suggereer je dat het geen echte vluchtelingen zijn.

En ik heb je nu al twee keer gevraagd wat jij duidelijk wilde maken met die oproep van 'geen grenzen maar mensen', maar je geeft geen antwoord. Volgens mij wil je duidelijk maken dat Nederlanders geen kleding en voedsel geven. Daarmee veroordeel je dus.
quote:gedanst schreef op 31 oktober 2015 @ 20:35:

[...]

Jij zet het woord vluchtelingen tussen aanhalingstekens. Daarmee suggereer je dat het geen echte vluchtelingen zijn.

En ik heb je nu al twee keer gevraagd wat jij duidelijk wilde maken met die oproep van 'geen grenzen maar mensen', maar je geeft geen antwoord. Volgens mij wil je duidelijk maken dat Nederlanders geen kleding en voedsel geven. Daarmee veroordeel je dus.En jij vult maar weer in voor mij zoals het je zelf goeddunkt.!
quote:gedanst schreef op 31 oktober 2015 @ 20:35:

[...]

En ik heb je nu al twee keer gevraagd wat jij duidelijk wilde maken met die oproep van 'geen grenzen maar mensen', maar je geeft geen antwoord. Volgens mij wil je duidelijk maken dat Nederlanders geen kleding en voedsel geven. Daarmee veroordeel je dus.Als je niet weet wat de status van iemand is kan je inderdaad "" gebruiken, dat doe ik ook, we weten niet of het vluchtelingen zijn.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 31 oktober 2015 @ 20:35:

[...]

Omdat ze door een stuk of 7 veilige landen zijn gereisd waar asiel aangevraagd had kunnen worden, zijn ze in Duitsland / Nederland vallen ze in mijn ogen onder migrant /asielzoeker

Kijk een lijstje veilige landen, genummerd en wel

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... 3dvgat.png[/IMG]

Asielzoekers worden opgevangen in heel Europa. Niet alleen in de landen waar ze als eerste aankomen.

Of vind jij dat het de taak van alleen Italië en Griekenland is om vluchtelingen op te vangen?
quote:rosemetijs schreef op 31 oktober 2015 @ 20:37:

[...]

En jij vult maar weer in voor mij zoals het je zelf goeddunkt.!

Ik heb het je een aantal keer gevraagd. En je geeft geen antwoord.

Maar ik wil het je wel nog een keer vragen; wat wil je duidelijk maken met dat artikel?
quote:gedanst schreef op 31 oktober 2015 @ 20:37:

[...]

Asielzoekers worden opgevangen in heel Europa. Niet alleen in de landen waar ze als eerste aankomen.

Of vind jij dat het de taak van alleen Italië en Griekenland is om vluchtelingen op te vangen?

Volgens de Dublin akkoorden moeten ze geregistreerd en geselecteerd worden in de landen waar ze de EU binnen komen

of beter gezegd de landen die de Dublin akkoorden hebben getekend.

Dat gebeurd niet omdat ze zich onttrekken en deze landen dat vaak ook niet heel erg vinden.
quote:gedanst schreef op 31 oktober 2015 @ 20:37:

[...]

Of vind jij dat het de taak van alleen Italië en Griekenland is om vluchtelingen op te vangen?Polen en Litouwen hebben een kamp klaarstaan daar willen ze niet naartoe,Marokko heeft tegen betaling ook opvang aangeboden waarom wordt daar geen gebruik van gemaakt?
quote:meivogel schreef op 31 oktober 2015 @ 20:24:

[...]

Je zou ze ook voorlopig gewoon vluchtelingen kunnen noemen, totdat het onderzoek van de IND eventueel anders uitwijst. Dat zou toch niets uit moeten maken?

Spijker op z'n kop: dat maakt juist wél heel veel uit!

Dat bepaald nl de plaats/tijdstip van selectie: voor of na de landsgrens/aankomst.

'Tegenstanders' van vluchtelingen denken: 'Die krijgen we er nooit meer uit, dus is het beter om ze niet allemaal eerst toe te laten'

'Voorstanders van vluchtelingen denken: 'Ach, na 10-15-20 jaar procederen mogen ze allemaal blijven en gaan naadloos en vredig op in onze maatschappij.'

Bron: 4
quote:rosemetijs schreef op 31 oktober 2015 @ 20:40:

[...]

Polen en Litouwen hebben een kamp klaarstaan daar willen ze niet naartoe,Marokko heeft tegen betaling ook opvang aangeboden waarom wordt daar geen gebruik van gemaakt?Precies omdat het tot Turkije "vluchtelingen" waren (een gedeelte dan) en ze daarna op zoek gingen naar een rinkelende kassa.
quote:gedanst schreef op 31 oktober 2015 @ 20:39:

[...]

Ik heb het je een aantal keer gevraagd. En je geeft geen antwoord.

Maar ik wil het je wel nog een keer vragen; wat wil je duidelijk maken met dat artikel?

Wat denk je nou zelf?

Het is of een fabeltje dat daar geen eten wordt verstrekt of een grof schandaal dat dat niet gebeurd en er zo'n oproep nodig is.!

Als de grenzen dan toch wijd open moeten blijven staan en het halve Midden Oosten en Afrika hier welkom is zorg dan op zijn minst dat dat soort zaken voor elkaar is.!
quote:ThunderassMan schreef op 31 oktober 2015 @ 20:41:

[...]

Dat bepaald nl de plaats/tijdstip van selectie: voor of na de landsgrens/aankomst.

De selectie:

Vraag: Je geeft een feest met heeeeeel veel mensen, waar selecteer je wie je binnen laat, voor de deur of in je huiskamer

Is vast geen heel moeilijk antwoord
http://mvslim.com/woman-refugee-now-she ... er-sweden/

This Muslim woman was a refugee, now she’s the youngest minister ever in Sweden
quote:dadelduifje schreef op 31 oktober 2015 @ 20:44:

This Muslim woman was a refugee, now she’s the youngest minister ever in Swedengoed van haar
quote:rosemetijs schreef op 31 oktober 2015 @ 20:43:

[...]

Wat denk je nou zelf?

Het is of een fabeltje dat daar geen eten wordt verstrekt of een grof schandaal dat dat niet gebeurd en er zo'n oproep nodig is.!

Als de grenzen dan toch wijd open moeten blijven staan en het halve Midden Oosten en Afrika hier welkom is zorg dan op zijn minst dat dat soort zaken voor elkaar is.!

Nou ja, wat ik zelf dacht dat jij met dat artikel bedoelde klopte dus. Jij vindt het een grof schandaal dat mensen geen eten of kleding hebben gebracht.

Verder schrik ik van je negatieve insteek. 'Het halve Midden-Oosten en Afrika'. Wat een bitterheid.
quote:ThunderassMan schreef op 31 oktober 2015 @ 20:41:

[...]

'Tegenstanders' van vluchtelingen denken: 'Die krijgen we er nooit meer uit, dus is het beter om ze niet allemaal eerst toe te laten'

'Voorstanders van vluchtelingen denken: 'Ach, na 10-15-20 jaar procederen mogen ze allemaal blijven en gaan naadloos en vredig op in onze maatschappij.'

Bron: 4 goed dat je weet wat anderen denken, en blijven op basis van tijd is allang niet meer aan de orde

This Muslim woman was a refugee, now she’s the youngest minister ever in SwedenRespect voor haar.
quote:gedanst schreef op 31 oktober 2015 @ 20:45:

[...]

Nou ja, wat ik zelf dacht dat jij met dat artikel bedoelde klopte dus. Jij vindt het een grof schandaal dat mensen geen eten of kleding hebben gebracht.

Verder schrik ik van je negatieve insteek. 'Het halve Midden-Oosten en Afrika'. Wat een bitterheid.

Nee jouw zelfverzonnen verhaaltje klopt niet.!

Het is een grof schandaal dat een gemeente en COA dat soort zaken niet voor elkaar hebben.!
quote:rosemetijs schreef op 31 oktober 2015 @ 20:48:

[...]

Nee jouw zelfverzonnen verhaaltje klopt niet.!

Het is een grof schandaal dat een gemeente en COA dat soort zaken niet voor elkaar hebben.!Nou, het hoge woord is er dus uit.

This Muslim woman was a refugee, now she’s the youngest minister ever in SwedenKnap. Vraag me alleen af of ditzelfde bericht zou zijn uitgegaan als er een jonge vrouw die in Zweden was geïmmigreerd uit Brazilië ofzo minister was geworden. Of is het alleen maar bijzonder omdat ze moslima is? En zo ja, waarom?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:gedanst schreef op 31 oktober 2015 @ 20:45:

[...]

Sorry ik ga het toch zeggen.

Je bent slecht geïnformeerd lees je een krant, kijk je het journaal?

Kijk deze docu eens, niet half Afrika loopt leeg maar heel.

quote:gedanst schreef op 31 oktober 2015 @ 20:49:

[...]

Nou, het hoge woord is er dus uit.
quote:hollebollegijs schreef op 31 oktober 2015 @ 20:50:

[...]

Sorry ik ga het toch zeggen.

Je bent slecht geïnformeerd lees je een krant, kijk je het journaal?

Kijk deze docu eens, niet half Afrika loopt leeg maar heel.

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... jr5sfb.png[/IMG]Ik vind het heel naief gedacht dat heel Afrika leegloopt als er elke dag vluchtelingen naar Europa vertrekken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven