Algemeen vluchtelingentopic deel 3

22-10-2015 22:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:gedanst schreef op 31 oktober 2015 @ 18:16:

Als ik de demonstranten tegen een asielzoekerscentrum in Enschede zie, voel ik plaatsvervangende schaamte.

Daar wil je toch niet mee worden geassocieerd?Ik associeer mij daar ook helemaal niet mee. Dat doen alleen bepaalde forummers hier. Als je geen voorstander bent dan ben je een aso.
quote:Pientjexxxx schreef op 31 oktober 2015 @ 18:20:

[...]

Je trekt het allemaal weer wat uit zijn verband, maar de islam is een religie die slecht samengaat met onze westerse samenleving en de integratie belemmert. Datzelfde geloof zorgt ervoor dat mannen inderdaad anders tegen vrouwen aankijken. Sommige vluchtelingen zijn besmet met TBC of resistente bacteriën waardoor zij bij opname in een ziekenhuis geïsoleerd moeten liggen. En ja, er zitten oorlogsmisdadigers en zeer waarschijnlijk ook terroristen onder. Daar was pas nog een item op TV over. Een Syriër die hier al was herkende zo'n oorlogsmisdadiger die hier nu binnengekomen is. Dat zijn allemaal feiten en dat heeft niets met een strategie te maken.

Ik begrijp niet waarom je die feiten in het belachelijke trekt.Vind je dit een goede uitnodiging om in gesprek te gaan?
quote:sabbaticalmeds schreef op 31 oktober 2015 @ 18:21:

[...]

Vind je dit een goede uitnodiging om in gesprek te gaan?Misschien moet je dan toch de toon van je post eens nalezen.
quote:Pientjexxxx schreef op 31 oktober 2015 @ 18:21:

[...]

Ik associeer mij daar ook helemaal niet mee. Dat doen alleen bepaalde forummers hier. Als je geen voorstander bent dan ben je een aso.Ik vind het behoorlijk aso om mensen die hulp nodig hebben, mensen die op de vlucht zijn niet op te vangen.
quote:gedanst schreef op 31 oktober 2015 @ 18:16:

Als ik de demonstranten tegen een asielzoekerscentrum in Enschede zie, voel ik plaatsvervangende schaamte.

Daar wil je toch niet mee worden geassocieerd?Nee dat lijkt me duidelijk. Ik vind het ook terecht dat pas geleden die burgemeester een informatieavond had afgeblazen omdat hij geen zin had in dit tuig.
quote:MarianneDavids schreef op 31 oktober 2015 @ 18:18:

Nu gewoon even kijken naar Eén vandaag.Ja, daar kijk ik naar. Behoorlijk beschamend.
quote:gedanst schreef op 31 oktober 2015 @ 18:23:

[...]

Ja, daar kijk ik naar. Behoorlijk beschamend.zo'n hitlergroet wat is dat nou dan? wat bezielt zo'n kerel?
quote:gedanst schreef op 31 oktober 2015 @ 18:22:

[...]

Ik vind het behoorlijk aso om mensen die hulp nodig hebben, mensen die op de vlucht zijn niet op te vangen.Heel veel van die mensen zijn niet "op de vlucht", die zijn onderweg naar een land waarvan ze denken dat het geld daar aan de bomen groeit.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:MarianneDavids schreef op 31 oktober 2015 @ 18:10:

Het is wel duidelijk dat het een aantal van die gasten alleen gaat om "gezellig" te rellen (journaalbeelden van zojuist). Dat is uitermate vervelend omdat mensen met echte argumenten, zowel vóór als tegenstanders, worden overschreeuwd.

Dat is de harde kern van FC Twente bij gebrek aan andere activiteiten willen ze rellen met de AFA

Volgende week is weer voetbal en rellen ze daar.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Nu over vluchtelingen op Giros. Die mensen worden ook nog eens overvallen tijdens hun levensgevaarlijke tocht op zee? Niet te geloven Hele gezinnen op blote voeten, onderkoeld, geen eten, geen sanitair.
quote:pejeka schreef op 31 oktober 2015 @ 18:25:

[...]

Heel veel van die mensen zijn niet "op de vlucht", die zijn onderweg naar een land waarvan ze denken dat het geld daar aan de bomen groeit.

Het gros is op de vlucht En helaas zijn dan mensen die vluchtelingen dan nog steeds niet willen opvangen.

In- en intriest.
quote:gedanst schreef op 31 oktober 2015 @ 18:30:

[...]

Het gros is op de vlucht En helaas zijn dan mensen die vluchtelingen dan nog steeds niet willen opvangen.

In- en intriest.Het gros is op doorreis. Dat is iets anders dan op de vlucht. Op de vlucht ben je als je naar de eerstvolgende veilige plaats onderweg bent. Als je op reis bent van de ene veilige plaats naar de andere, ben je op doorreis.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

[...]

In- en intriest.

Waar baseer je op dat het gros op de vlucht is?

Nederland heeft nog geen cijfers gepubliceerd, Duitsland wel

Misschien1 op de 3 een "echte" vluchteling

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:MarianneDavids schreef op 31 oktober 2015 @ 13:37:

Die piemel schijnt een beetje te blijven hangen, sorry voor de woordspeling. Inmiddels is e.e.a. een gevleugelde domme uitdrukking geworden die het ene oor in en het andere meteen weer uitgaat.Dom was dit zeker, las trouwens dat de vrouw die door die dombo's een piemel werd gegund ook tegen deze vluchtelingenopvang was. Maakt het nog dommer allemaal

[...]

In- en intriest.Syrie is volledig naar de kloten

quote:hollebollegijs schreef op 31 oktober 2015 @ 18:34:

[...]

Waar baseer je op dat het gros op de vlucht is?

Nederland heeft nog geen cijfers gepubliceerd, Duitsland wel

Misschien1 op de 3 een "echte" vluchteling

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... xmpxlo.jpg[/IMG]

Dus vluchtelingen kunnen alleen uit Syrië komen?

Denk je dat mensen in andere delen van de wereld niet bedreigd worden vanwege geloof/ politieke voorkeur/ seksuele geaardheid?
quote:gedanst schreef op 31 oktober 2015 @ 18:42:

[...]

Denk je dat mensen in andere delen van de wereld niet bedreigd worden vanwege geloof/ politieke voorkeur/ seksuele geaardheid?Eritrea is ook volledig naar de kloten

[...]

Denk je dat mensen in andere delen van de wereld niet bedreigd worden vanwege geloof/ politieke voorkeur/ seksuele geaardheid?In Nederland worden ook mensen bedreigd vanwege hun seksuele geaardheid of omdat ze een keppeltje dragen.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 31 oktober 2015 @ 18:45:

[...]

In Nederland worden ook mensen bedreigd vanwege hun seksuele geaardheid of omdat ze een keppeltje dragen.Ja, dat is ook heel erg.

[...]

In Nederland worden ook mensen bedreigd vanwege hun seksuele geaardheid of omdat ze een keppeltje dragen.Of omdat ze een hoofddoek dragen.

[...]

Denk je dat mensen in andere delen van de wereld niet bedreigd worden vanwege geloof/ politieke voorkeur/ seksuele geaardheid?

Je leest slecht de landen staan er bij.

Albanië, Servië, Afghanistan etc.

Geen schijn van kans op asiel

Duitsland waarschuwde daar in het voorjaar al voor maar ze blijven komen.

Je land helpen opbouwen terwijl je met de dood wordt bedreigd?

Ik ben benieuwd wat jij zou doen als jouw gezin met de dood wordt bedreigd. Als jouw dochters worden verkracht.
quote:sabbaticalmeds schreef op 31 oktober 2015 @ 18:14:

[...]

helemaal eens, de berichtgeving van extreem rechts is druk bezig met dehumanisatie. De religie is minderwaardig, de mannen zouden vrouwonvriendelijk of zelfs gevaarlijk zijn, ze hebben mogelijk enge ziektes bij zich, en misschien zijn sommigen wel oorlogsmisdadiger of terrorist.

Past allemaal in die strategie. berichtgeving van extreem rechts? Waar haal jij je nieuws vandaan?

Dit is echt heel overdreven wat jij beschrijft.

Kom op zeg!

[...]

In Nederland worden ook mensen bedreigd vanwege hun seksuele geaardheid of omdat ze een keppeltje dragen.gaat dit topic daar over? Misschien even een discrimatie topic openen?
quote:bungaa schreef op 31 oktober 2015 @ 18:50:

[...]

berichtgeving van extreem rechts? Waar haal jij je nieuws vandaan?

Dit is echt heel overdreven wat jij beschrijft.

Kom op zeg!Ik las het hier een paar dagen geleden nog. Islam zou een gewelddadige gevaarlijke religie zijn. En eerder las ik in dit topic dat de mannen testosteronbommen zouden zijn. Rosemetijs wist dat nog te onderbouwen door een bericht uit belgie waar vluchteling mannen foto;s hadden gemaakt van vrouwen in kleedkamers. Kortom als je hier goed leest, dan hoef je niet zo te schrikken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven