Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ja en pleur oma uit d'r kamer naar het hondehok, dan hebben de gasten lekker veel verwarming. Hoe heten ze eigenlijk? Ach maakt niet uit, we noemen ze allemaal Dinges. Hey jonges, hoeveel zakgeld? 100? Per week he haha niet per dag. Gekkies. Nog meer wensen? Oh, het hele huis? Maar wij dan? Hey hoo wat moet dat met die honkbalknuppel? Beetje voorzichtig he mannen?

Krijg de rambam. Allemaal.
quote:--Dinges-- schreef op 04 januari 2016 @ 16:55:

[...]

Ik vraag mij wel af waarom jij zoiets zegt. Omdat je het niet met haar eens bent? Omdat zij blijkbaar de macht heeft om te doen wat ze zegt?

Natuurlijk zullen er mensen zijn die hysterisch met je meelachen, maar ik vind het een beetje triest. Een soort angst voor vrouwen die de baas zijn. Dat zag je ook bij die knapen bij Steenbergen. Misschien moet er bij dat soort jongens wel een piemel in. Freud weet wel raad met het analyseren van dat soort frustraties.

Een vrouw die de baas is, wat maakt dat uit?

Ik heb jaren lang een vrouwelijke manager gehad en waarom zou dat anders zijn dan onder een man.

Het probleem met Merkel is haar gestoorde beleid en het feit dat ze Europa in de afgrond sleurt.

Tel even mee, dit is de 3e keer in 100 jaar dat de Duitsers ellende veroorzaken in Europa, het is een keertje genoeg geweest.

Ik zou zeggen Duitsland uit de EU "wir schaffen het wel" ook zonder idioten als Merkel
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Juist. Duitsland weer onder curatele.
quote:rosemetijs schreef op 04 januari 2016 @ 17:16:

[...]

Jij zou mutti-wir-schaffen-es niet doen? Nee, een mens kan diep zinken maar me verlagen tot Merkel
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
http://nos.nl/artikel/207 ... en-beroofd-in-keulen.html

Happy new year...
quote:Crique schreef op 04 januari 2016 @ 17:37:

[...]

Als dit soort opmerkingen op een vrouwenforum met instemming worden begroet en voor humor doorgaan dan zitten we hier echt in het afvoerputje van het afvoerputje.

Maar dat is natuurlijk helemaal geen nieuws.

Het staat je vrij om hier niet te reageren.

Je zure reacties voegen niets toe.

Er zijn nog 336 andere draden waar je kunt schrijven en je jezelf niet hoeft te ergeren.
Slip en panty werden afgerukt en ze hadden vingers in alle gaten van hun lichaam. NOS maakt er "betast" van. Wat zijn dat voor achterbakse downplayende pedo's daar?
quote:hollebollegijs schreef op 04 januari 2016 @ 18:42:

[...]

Een vrouw die de baas is, wat maakt dat uit?

Ik heb jaren lang een vrouwelijke manager gehad en waarom zou dat anders zijn dan onder een man.

Het probleem met Merkel is haar gestoorde beleid en het feit dat ze Europa in de afgrond sleurt.

Tel even mee, dit is de 3e keer in 100 jaar dat de Duitsers ellende veroorzaken in Europa, het is een keertje genoeg geweest.

Ik zou zeggen Duitsland uit de EU "wir schaffen het wel" ook zonder idioten als MerkelWe hebben Duitsland nodig als handelspartner. Waarschijnlijk denkt Merkel vanuit haar eigen oost Duitsland verleden van vóór de val van de muur maar dat zou niet mogen meewegen in haar beweegredenen. Werk en privé moet je gescheiden houden, dat geldt mijns inziens zéker in de politiek. Dit is niet alleen een probleem van Duitsland maar van heel west Europa, dat heeft ze niet voorzien maar wel kúnnen voorzien.
verba volant, scripta manent.
quote:awelmerci schreef op 04 januari 2016 @ 18:53:

Slip en panty werden afgerukt en ze hadden vingers in alle gaten van hun lichaam. NOS maakt er "betast" van. Wat zijn dat voor achterbakse downplayende pedo's daar?Gecensureerde staatsomroep toch?
quote:MarianneDavids schreef op 04 januari 2016 @ 18:53[/message]:

[...]

We hebben Duitsland nodig als handelspartner. Waarschijnlijk denkt Merkel vanuit haar eigen oost Duitsland verleden van vóór de val van de muur maar dat zou niet mogen meewegen in haar beweegredenen. Werk en privé moet je gescheiden houden, dat geldt mijns inziens zéker in de politiek. Dit is niet alleen een probleem van Duitsland maar van heel west Europa, dat heeft ze niet voorzien maar wel kúnnen voorzien.

wat had ze dan moeten doen?

niemand deed iets.

ik denk dat ze ook wel gepusht is door de VS en Turkije.
wij slapen nooit.
quote:Ikbenanoniem schreef op 04 januari 2016 @ 18:49:

Happy new year...

Een volk dat zo blind achter een leider aanloopt, en niet voor het eerst, dat het haar eigen belangen helemaal uit het oog verliest verdiend niet beter dan slachtoffer te worden van het beleid van die leider.
quote:valentinamaria schreef op 04 januari 2016 @ 18:59:

[...]

niemand deed iets.

ik denk dat ze ook wel gepusht is door de VS en Turkije.Ze had deze mensen nooit mogen uitnodigen. Ze had beter kunnen zorgen voor een hek om Europa, nu is de stroom niet te overzien en weet je niet wie er binnenkomt. Zij heeft mensen hierheen gehaald, die al veilig elders zaten.

[...]

niemand deed iets.

ik denk dat ze ook wel gepusht is door de VS en Turkije.Ze had niet meteen moeten zeggen dat iedereen van harte welkom is. Economische vluchtelingen hebben hier net zo weinig kans op werk als in hun eigen land, zelfs nog minder want ze zijn niet of nauwelijks geschoold. Mensen die vrezen voor hun leven hebben mijns inziens meer rechten dan economische vluchtelingen. Die nemen nu de plaats in van mensen die wél recht hebben op een veilige plaats.
quote:hollebollegijs schreef op 04 januari 2016 @ 18:46:

[...]

Nee, een mens kan diep zinken maar me verlagen tot Merkel Ik ben natuurlijk ook meer dan genoeg,aan mij heb je je handen al vol
@Marriane, wie zijn die mensen die voor hun leven moeten vrezen? Dat zijn er maar bitter weinig denk ik.
quote:[Gisselle schreef op 04 januari 2016 @ 19:04[/message]:

[...]

Ze had deze mensen nooit mogen uitnodigen. Ze had beter kunnen zorgen voor een hek om Europa, nu is de stroom niet te overzien en weet je niet wie er binnenkomt. Zij heeft mensen hierheen gehaald, die al veilig elders zaten.

je kan het gewoon niet maken om al die landen zoals Turkije, Libanon, Italie en Griekenland te laten zitten met al die mensen.

normaal bemoeien wij ons in het westen ook overal graag mee.

we hadden gewoon veel eerder moeten helpen.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 04 januari 2016 @ 19:07:

[...]

je kan het gewoon niet maken om al die landen zoals Turkije, Libanon, Italie en Griekenland te laten zitten met al die mensen.

normaal bemoeien wij ons in het westen ook overal graag mee.

we hadden gewoon veel eerder moeten helpen.Nee en nu zijn ze dus hier, wie weet hoeveel er nog bij komen, en wij hebben dus geen plek. AZC's puilen uit, mensen worden van noodopvang naar noodopvang gesleept omdat er geen plek is. En er is nog steeds niet goed gescreend wie er nu binnen zitten.
quote:Gisselle schreef op 04 januari 2016 @ 19:07:

@Marriane, wie zijn die mensen die voor hun leven moeten vrezen? Dat zijn er maar bitter weinig denk ik.Syriërs voornamelijk.
quote:Ikbenanoniem schreef op 04 januari 2016 @ 18:49:

Happy new year... Op oudejaarsavond hadden zo'n duizend mannen zich verzameld bij het centraal station van Keulen. Volgens getuigen en de politie ging het om mannen met een Noord-Afrikaans uiterlijk die "zwaar beschonken" waren. De vrouwen werden omsingeld en daarna betast. Volgens de politie was dat deels als afleiding om hun portemonnee en telefoon te stelen.

[...]

niemand deed iets.

ik denk dat ze ook wel gepusht is door de VS en Turkije.

Niets

Wat was er aan de hand, op het station van Boedapest zaten gestrande vluchtelingen, deze konden niet door reizen omdat Oostenrijk en Duitsland dwars lagen.

Daarom reden er geen internationale treinen.

Het ging toen om enkele duizenden, Hongarije had niet eens een hek.

Gewoon via stille diplomatie de treinen weer op gang laten komen en bij Macedonië controles instellen.

Maar nee wat deed Merkel, die toeterde "Iedereen van harte welkom" en verzuimde Macedonië te ondersteunen toen die controles gingen uitvoeren.

En nu?

Door de enorme toestroom staat Europa vol hekken en grenscontroles omdat er van Merkels "Welkom" een aanzuigende werking uitging en nog steeds gaat de instroom door.

Landen met een hek:

- Bulgarije

- Hongarije

- Macedonië

- Slovenië

- Oostenrijk

- Slowakije

Landen met verscherpte grenscontroles

- Polen

- Kroatië

- Zweden

- Denemarken
quote:rosemetijs schreef op 04 januari 2016 @ 19:13:

[...]

Op oudejaarsavond hadden zo'n duizend mannen zich verzameld bij het centraal station van Keulen. Volgens getuigen en de politie ging het om mannen met een Noord-Afrikaans uiterlijk die "zwaar beschonken" waren. De vrouwen werden omsingeld en daarna betast. Volgens de politie was dat deels als afleiding om hun portemonnee en telefoon te stelen.

Dat zwaar beschonken is niet te rijmen met noord Afrikaans en dus voornamelijk moslim.
quote:hollebollegijs schreef op 04 januari 2016 @ 19:15:

[...]

Niets

Wat was er aan de hand, op het station van Boedapest zaten gestrande vluchtelingen, deze konden niet door reizen omdat Oostenrijk en Duitsland dwars lagen.

Daarom reden er geen internationale treinen.

Het ging toen om enkele duizenden, Hongarije had niet eens een hek.

Gewoon via stille diplomatie de treinen weer op gang laten komen en bij Macedonië controles instellen.

Maar nee wat deed Merkel, die toeterde "Iedereen van harte welkom" en verzuimde Macedonië te ondersteunen toen die controles gingen uitvoeren.

En nu?

Door de enorme toestroom staat Europa vol hekken en grenscontroles omdat er van Merkels "Welkom" een aanzuigende werking uitging en nog steeds gaat de instroom door.

Landen met een hek:

- Bulgarije

- Hongarije

- Macedonië

- Slovenië

- Oostenrijk

- Slowakije

Landen met verscherpte grenscontroles

- Polen

- Kroatië

- Zweden

- DenemarkenIk mis iets in het rijtje, niet alleen Nederland overigens maar ook Frankrijk en België. Als Duitsland overstroomt worden wij ook nat.
geweldig die hekken.

nu worden mensen er tegen enorme prijzen omheen gesmokkeld.
wij slapen nooit.

[...]

niemand deed iets.

ik denk dat ze ook wel gepusht is door de VS en Turkije.Merkel had NOOIT mogen zeggen dat iedereen welkom is in Duitsland. Nu het haar over de schoenen loopt, wil ze andere Europese landen opzadelen met de door haar uitgenodigde gasten. Merkel is democratisch gekozen in Duitsland maar niet in de rest van Europa. Als je zo'n grote bek mond hebt, dan knap je het zelf maar op.
Wij kunnen een hek om Duitsland plaatsen en alle schatjes daarheen bonjouren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven