Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Wie weet hoe snel je eraan gewend raakt. De eerste keer dat ik in Turkije was, was niet lang nadat de staat van beleg was opgeheven. Overal zag je gewapende soldaten (Turkije heeft een enorm leger). Dat voelde de eerste dagen ook raar maar in de weken daarna vielen ze me nauwelijks meer op.
verba volant, scripta manent.
quote:hollebollegijs schreef op 04 januari 2016 @ 14:48:

Hoorde net een uitzending van het Radio 1 nieuws.

Frau-allemaal-welkom-merkel heeft de extra grenscontroles van Zweden en Denemarken veroordeeld

Ze veroorzaakt een puinhoop in Europa en loopt nu te zeuren als de landen maatregelen nemen om nog meer ellende te voorkomen.

Mutti is echt compleet gestoord, tijd voor een gesprek op de bank bij de psychiater en via de achterdeur de politiek uit.[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-01-2016 17:43
Reden: Ongepast
% gewijzigd
quote:Boomheide schreef op 04 januari 2016 @ 16:14:

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-01-2016 17:45
Reden: Quote verwijderd
% gewijzigd
[quote]Boomheide schreef op 04 januari 2016 @ 16:14:

[...]/quote]

Ik denk dat asielzoekers bijna alles doen voor een verblijfsvergunning maar er zijn grenzen.

Vreselijk wat een vormeloze, uitstralingsloze vrouw is het, ik denk dat ze naar een herenkapper gaat, tondeuse klaar
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-01-2016 17:46
% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

[...]

Ik vraag mij wel af waarom jij zoiets zegt. Omdat je het niet met haar eens bent? Omdat zij blijkbaar de macht heeft om te doen wat ze zegt?

Natuurlijk zullen er mensen zijn die hysterisch met je meelachen, maar ik vind het een beetje triest. Een soort angst voor vrouwen die de baas zijn. Dat zag je ook bij die knapen bij Steenbergen. Misschien moet er bij dat soort jongens wel een piemel in. Freud weet wel raad met het analyseren van dat soort frustraties.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-01-2016 17:46
% gewijzigd

[...]

Ik moet helemaal niks van Merkel hebben maar wat is dit een vrouwen hatende opmerking. Bah!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-01-2016 17:47
% gewijzigd
quote:--Dinges-- schreef op 04 januari 2016 @ 16:55:

[...]

Ik vraag mij wel af waarom jij zoiets zegt. Omdat je het niet met haar eens bent? Omdat zij blijkbaar de macht heeft om te doen wat ze zegt?

Natuurlijk zullen er mensen zijn die hysterisch met je meelachen, maar ik vind het een beetje triest. Een soort angst voor vrouwen die de baas zijn. Dat zag je ook bij die knapen bij Steenbergen. Misschien moet er bij dat soort jongens wel een piemel in. Freud weet wel raad met het analyseren van dat soort frustraties.

Zielig hè.

En dat er hier dan ook nog vrouwen zijn (of figuren die zich voordoen als vrouw) die daar van die kansloze rofl-smilies bij gaan zetten. Want een vrouw die iets bereikt (lees heel veel meer heeft bereikt dan de frusten m/v in dit topic) die moet wel droog staan. Anders zat ze natuurlijk ook wel op het viva-forum sexistische/racistische/islamofobe/xenofobe prietpraat rond te strooien, net zoals de 'realisten' hier.

Te triest gewoon. Hoe diep kun je zinken.
quote:hollebollegijs schreef op 04 januari 2016 @ 16:46:

[...]

Ik denk dat asielzoekers bijna alles doen voor een verblijfsvergunning maar er zijn grenzen.

Vreselijk wat een vormeloze, uitstralingsloze vrouw is het, ik denk dat ze naar een herenkapper gaat, tondeuse klaar Jij zou mutti-wir-schaffen-es niet doen?
quote:Crique schreef op 04 januari 2016 @ 17:14:

[...]

Zielig hè.

En dat er hier dan ook nog vrouwen zijn (of figuren die zich voordoen als vrouw) die daar van die kansloze rofl-smilies bij gaan zetten. Want een vrouw die iets bereikt (lees heel veel meer heeft bereikt dan de frusten m/v in dit topic) die moet wel droog staan. Anders zat ze natuurlijk ook wel op het viva-forum sexistische/racistische/islamofobe/xenofobe prietpraat rond te strooien, net zoals de 'realisten' hier.

Te triest gewoon. Hoe diep kun je zinken.Zo is dat..!
quote:Crique schreef op 04 januari 2016 @ 17:14:

[...]

Zielig hè.

Te triest gewoon. Hoe diep kun je zinken.Waarom vind jij iedereen die een opmerking maakt meteen een seksist, racist, xenofoob of islamofoob?

[...]

Als dit soort opmerkingen op een vrouwenforum met instemming worden begroet en voor humor doorgaan dan zitten we hier echt in het afvoerputje van het afvoerputje.

Maar dat is natuurlijk helemaal geen nieuws.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-01-2016 17:48
% gewijzigd
quote:MarianneDavids schreef op 04 januari 2016 @ 17:29:

[...]

Waarom vind jij iedereen die een opmerking maakt meteen een seksist, racist, xenofoob of islamofoob?Persoonlijk vind ik iemand die een racistisch, seksistische, xenofobe of islamofobe opmerking maakt uit frustratie niet zo slim. Iemand die een racistisch, seksistische, xenofobe of islamofobe opmerking maakt uit overtuiging vind ik inderdaad een seksist, racist, xenofoob of islamofoob.
quote:--Dinges-- schreef op 04 januari 2016 @ 17:37:

[...]

Persoonlijk vind ik iemand die een racistisch, seksistische, xenofobe of islamofobe opmerking maakt uit frustratie niet zo slim. Iemand die een racistisch, seksistische, xenofobe of islamofobe opmerking maakt uit overtuiging vind ik inderdaad een seksist, racist, xenofoob of islamofoob.Ik stelde de vraag aan Crique.
dubbel
quote:Crique schreef op 04 januari 2016 @ 17:37:

[...]

Als dit soort opmerkingen op een vrouwenforum met instemming worden begroet en voor humor doorgaan dan zitten we hier echt in het afvoerputje van het afvoerputje.

Maar dat is natuurlijk helemaal geen nieuws.Nee idd ik begrijp dan ook niet dat je hier nog wilt komen..
quote:MarianneDavids schreef op 04 januari 2016 @ 15:50:

Het ziet er dreigend uit maar het zou me wel een veiliger gevoel geven, ondanks het feit dat je met een mitrailleur weinig uitricht tegen een bom.http://4.bp.blogspot.com/ ... /4R37SeDjJNQ/s1600/people
quote:G_Braadslee schreef op 04 januari 2016 @ 17:47:

[...]

http://4.bp.blogspot.com/ ... /4R37SeDjJNQ/s1600/people+willing+to+trade+their+freedom+for+security+will+receive+neither.jpgKan de link niet openen, 404 error.
quote:MarianneDavids schreef op 04 januari 2016 @ 17:45:

[...]

--Dinges-- schreef op 04 januari 2016 @ 17:37:

[...]

Persoonlijk vind ik iemand die een racistisch, seksistische, xenofobe of islamofobe opmerking maakt uit frustratie niet zo slim. Iemand die een racistisch, seksistische, xenofobe of islamofobe opmerking maakt uit overtuiging vind ik inderdaad een seksist, racist, xenofoob of islamofoob.

Ik stelde de vraag aan Crique.Zie het antwoord van Dinges. Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
quote:G_Braadslee schreef op 04 januari 2016 @ 17:48:

[...]

http://4.bp.blogspot.com/ ... /4R37SeDjJNQ/s1600/peopleZo waar.
quote:Crique schreef op 04 januari 2016 @ 17:52:

[...]

Zie het antwoord van Dinges. Ik had het niet beter kunnen verwoorden.Het is wel héél makkelijk meteen al die rode kaartjes te trekken, niet? Je kunt niet iedereen met zo'n kaart monddood maken, zeker niet wanneer er geen sprake is van racisme, xenofobie, seksisme of discriminatie.
quote:2Italy2 schreef op 04 januari 2016 @ 18:01:

[...]

Zo waar.In 17zoveel zag het leven er een beetje anders en vooral overzichtelijker uit dan in het hier en nu.
quote:hollebollegijs schreef op 04 januari 2016 @ 11:49:

[...]

Of Bild overdrijft weet ik niet maar daarom schreef ik ook, neem de factor 3 en reken even mee.

50.000 asiel aanvragen in 2015 daarvan krijgt 70% een verblijfvergunning = 35.000 x 3 (voorzichtige berekening) is totaal 105.000 extra instroom = 140.000

Voor dit jaar verwachten ze dezelfde instroom dus tel daar wederom 140.000 personen bij dus totaal over 2015/2016 280.000 nieuwe Nederlanders die allemaal moeten eten, drinken, wonen, werken, scholen, inkomen, gezondheidszorg nodig hebben.

Let wel dit is in het meest voorzichtige scenario.

Volgens Dorine Manson (Vluchtelingenwerk) zit de helft van de vluchtelingen na 10 jaar nog met een uitkering thuis, uitgaande van de meest ongunstige berekening, importeren we in 2015/2016 dus 140.000 personen die afhankelijk zijn van de belastingbetaler.

Dat een op de drie “Syriërs” tegen de lamp is gelopen mag een prima prestatie zijn probleem is echter, vind eens uit wie het WEL zijn en vooral hoe krijg je ze terug naar hun land van herkomst.

Daarbij komt nog dat, zo geven de Duitsers zelf ook aan, de controle niet afdoende is geweest dus hoeveel Marokkanen, Pakistanen etc. lopen er nu in Duitsland (Nederland) die officieel te boek staan als Syriër

De echt grote problemen komen nog en dat zijn de kansloze, ongeschoolde Afrikanen

Door de open grens politiek verwachten ze in de komende jaren miljoenen Afrikanen via de Middellandse zee route

http://nos.nl/nieuwsuur/a ... tml?title=knooppunt-niger

Kees Broere heeft hier een mini docu over gemaakt.

Conclusie, als Europa niet overlopen wil gaan worden moeten ze serieus werk gaan maken van hekwerken, grens patrouilles en in ieder geval stoppen met de marine taxi te laten spelen tussen Afrika en EuropaA M E N .
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:MarianneDavids schreef op 04 januari 2016 @ 14:51:

[...]

Ik krijg ook de indruk dat er ergens een schroefje los zit. Ik zie me al voor de deur staan en tegen iedereen die langsloopt roepen: "kom maar, de koffie is klaar, binnen is het lekker warm".Oh ja, en neemt u vooral zo veel mogelijk familie mee, ik hou der zo van
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:rosemetijs schreef op 04 januari 2016 @ 17:48:

[...]

Nee idd ik begrijp dan ook niet dat je hier nog wilt komen..En dat we nog te vinden zijn
quote:Eindeloos schreef op 04 januari 2016 @ 18:27:

[...]

Oh ja, en neemt u vooral zo veel mogelijk familie mee, ik hou der zo van
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven