Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:tedje1982 schreef op 19 december 2015 @ 18:57:

Maar snap je wat ik bedoel?

Dat de een verzamelt wat in zijn straatje past en de ander weer het andere.Ik snap dat je het beestje een naam geeft, maar als je betoogd dat iemand schizofreen is, heb je nog steeds een gek die vrij rondloopt. M.a.w wat ga je aan het probleem doen?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Dat is dus precies het lastigste. Wat gaan we aan het probleem doen?

Niemand die precies weet hoe of wat.

Elke oplossing heeft gevaren.
Ja en de grootste en agressiefste smoelen overheersen. Dat gejank op in helpt ons ook niet! Op de barricade!
quote:tedje1982 schreef op 19 december 2015 @ 19:20:

Dat is dus precies het lastigste. Wat gaan we aan het probleem doen?

Niemand die precies weet hoe of wat.

Elke oplossing heeft gevaren.Wat zeker niet helpt is miepen achter je pc! Organiseer een volksopstand! Ik ben zelf helaas niet in de gelegenheid maar zou me zeker aansluiten!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet veel zeker, maar ik geloof niet echt dat dit de oplossing is.
Alle reacties Link kopieren
quote:tedje1982 schreef op 19 december 2015 @ 19:20:

Dat is dus precies het lastigste. Wat gaan we aan het probleem doen?

Niemand die precies weet hoe of wat.

Elke oplossing heeft gevaren.Duizenden en duizenden mensen ongecontroleerd hier naar binnen halen heeft vooral veel gevaren voor ons, dan denk ik…laat ze maar lekker zitten waar ze nu zitten, in Turkije in een kamp of klein huisje, ik zie geen enkel voordeel aan de massale import van al deze mensen.
Alle reacties Link kopieren
quote:samsara1966 schreef op 19 december 2015 @ 19:25:

[...]



Wat zeker niet helpt is miepen achter je pc! Organiseer een volksopstand! Ik ben zelf helaas niet in de gelegenheid maar zou me zeker aansluiten!Zoals pegida bedoel je? Als ze al toestemming krijgen voor een demonstratie, wordt dat weer door het geweld van de linksen verhindert. Ik denk eigenlijkook dat zo,n demonstratie niet zoveel doet, er is nu internet en i.p.v. 1 simpel spandoekje met bv stop immigratie NU! Kun je via internet veel meer bezwaren kenbaar maken, het geschreven woord en uitleg van de feiten heeft toch meer effect, hier op viva zijn er niet zoveel geinteresseerd, vergeleken met een topic wat bv over stuipjes van de baby gaat, of over makeup, maar op nu..nl laatst meer dan 5000 reacties op een berichtje over vluchtelingen.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:Gisselle schreef op 19 december 2015 @ 19:38:

[...]



Duizenden en duizenden mensen ongecontroleerd hier naar binnen halen heeft vooral veel gevaren voor ons, dan denk ik…laat ze maar lekker zitten waar ze nu zitten, in Turkije in een kamp of klein huisje, ik zie geen enkel voordeel aan de massale import van al deze mensen.





Voordeel is ook wel een heel groot woord. Ik bedoel dat elke keuze een nadeel kan hebben. Als we ze in Turkije zetten, ligt onze vrijheid op de schop.

Kijk anders maar naar de documentaire van Sigrid Kaag. Niet dat dat jouw mening verandert, maar wel je zicht op wat er kan gebeuren als je niets doet.

http://www.npo.nl/vpro-tegenlicht/13-12 ... ON_1232895
quote:samsara1966 schreef op 19 december 2015 @ 17:08:

binnen halen die hooggeleerde schatjes!



https://www.youtube.com/watch?v=e0FJGGSvToIIk krijg een déjà vu over de 'hoerige domme doos' van Jaap.
Alle reacties Link kopieren
quote:tedje1982 schreef op 19 december 2015 @ 19:51:

[...]





Voordeel is ook wel een heel groot woord. Ik bedoel dat elke keuze een nadeel kan hebben. Als we ze in Turkije zetten, ligt onze vrijheid op de schop.

Kijk anders maar naar de documentaire van Sigrid Kaag. Niet dat dat jouw mening verandert, maar wel je zicht op wat er kan gebeuren als je niets doet.

http://www.npo.nl/vpro-tegenlicht/13-12 ... ON_1232895



Ik heb hem gezien, ze verwacht daar problemen.

Als er problemen komen heb ik er toch liever water & marine tussen zitten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Deze komt van een FB pagina uit Geldermalsen

Wel creatief gevonden.



Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 19 december 2015 @ 20:38:

Deze komt van een FB pagina uit Geldermalsen

Wel creatief gevonden.



[afbeelding]
Alle reacties Link kopieren
Solidair maar niet te veel



http://www.spiegel.de/pol ... -gespraech-a-1068700.html



De Oosterburen willen best klappen op het station, een inzameling is ook nog te behapstukken en een keer wandelen met een asielzoeker schaffen we ook wel maaaaaaaaaaaaaaaaar het moet geen geld gaan kosten.



Een voorstel om de solidariteitsbelasting in te voeren / te verlengen ziet 67% absoluut niet zitten (zie poll onder artikel)



Ik vermoed dat onze hertzlig welkom buren, die inmiddels 1 miljoen "gasten" hebben verwelkomd heel erg graag een paar euro extra belasting betalen voor een paar prima hekken made in Germany of nog beter (zijn kwaliteit) bewezen Hongarije







Ooooh vanuit Nederland kan je meestemmen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Denemarken gaat waarschijnlijk een wetsvoorstel aannemen,dan kunnen rijke asielzoekers hun waardevolle bezittingen bij de grens inleveren.

Dat zal Duitsland nooit doen,dat ligt een beetje gevoelig daar.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 19 december 2015 @ 20:38:

Deze komt van een FB pagina uit Geldermalsen

Wel creatief gevonden.



[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... axuu6c.jpg[/IMG] Die is goed bedacht.
Alle reacties Link kopieren
Ook in Duitsland zijn duizenden 'vluchtelingen' uit de noodopvang verdwenen, gewoon foetsie. Linksgekkie denkt dat ze zo snel mogelijk werk aan het zoeken zijn.



http://www.welt.de/politik/deutschland/ ... unden.html



Vraag uw tandarts, hersenchirurg en nanotechnoloog naar zijn papieren!
Krijg de rambam. Allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Pegida demonstratie in Rotterdam is rustig verlopen, alleen 36 mensen van de tegenpartij aangehouden. Ik dacht dat links zo vredelievend was.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:awelmerci schreef op 19 december 2015 @ 15:58:

[...]





De vermelding dat ze verward zijn is van de pagina gevallen? En dat het niks met Wilders te maken heeft?



Oh nee wacht....Ik begrijp jou niet altijd .
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 19 december 2015 @ 20:38:

Deze komt van een FB pagina uit Geldermalsen

Wel creatief gevonden.



[afbeelding]Echt wel !!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren


.

Iets zegt mij dat Halbe op pad is gestuurd om de verloren PVV stemmen terug te winnen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 20 december 2015 @ 00:58:

[afbeelding]

.

Iets zegt mij dat Halbe op pad is gestuurd om de verloren PVV stemmen terug te winnen.Zou kunnen maar dat moet onze immer lachende mp wel meewerken.
verba volant, scripta manent.
http://www.telegraaf.nl/b ... aar_zorg_illegalen__.html



En dit gaat alleen maar veel meer worden. Ach, dat kan dit rijke landje echt wel betalen, volgens de mensen die vinden dat iedereen recht heeft op verblijf in ons klein en overvol landje. Dit land wordt vanzelf gesloopt, kwestie van tijd. En de Nederlander zelf wordt uitgekleed tot op het bot. De zorg kosten stijgen wel voor ons, ieder jaar, de illegalen krijgen alles.
Alle reacties Link kopieren
http://www.nytimes.com/2015/12/20/world ... reat-women



Goedemorgen dames. Goed nieuws uit gidsland Noorwegen. Men is daar eindelijk begonnen met experimenten om het schokkende nieuws dat onze vrouwen geen hoeren zijn en het hier niet de gewoonte is om te verkrachten als je geile gevoelens hebt, voorzichtig over te brengen via een vrijwillige cursus. Tot nu toe werd dit doodgezwegen want ja het ligt allemaal wel gevoelig natuurlijk.



“Men have weaknesses and when they see someone smiling it is difficult to control,” Mr. Kelifa said, explaining that in his own country, Eritrea, “if someone wants a lady he can just take her and he will not be punished,” at least not by the police. Norway, he said, treats women differently. “They can do any job from prime minister to truck driver and have the right to relax” in bars or on the street without being bothered, he added.



Ik denk dat het wel helpt. Want wij eten natuurlijk ook allemaal dagelijks 2 ons groenten en 2 stuks fruit sinds we voorgelicht zijn.



Fijne dag verder, en niet lachen he want dan vraag je erom, vieze slet met je halve kont die open staat kkmongool.
Krijg de rambam. Allemaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:awelmerci schreef op 20 december 2015 @ 08:02:

http://www.nytimes.com/2015/12/20/world ... reat-women



Goedemorgen dames. Goed nieuws uit gidsland Noorwegen. Men is daar eindelijk begonnen met experimenten om het schokkende nieuws dat onze vrouwen geen hoeren zijn en het hier niet de gewoonte is om te verkrachten als je geile gevoelens hebt, voorzichtig over te brengen via een vrijwillige cursus. Tot nu toe werd dit doodgezwegen want ja het ligt allemaal wel gevoelig natuurlijk.



.



Deze is ook al begonnen aan zijn inburgeringscursus

.

Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Nederlandse bestuurlijke elite: laat meer vluchtelingen toe



De bestuurlijke elite vindt in grote meerderheid dat Nederland meer vluchtelingen en arbeidsmigranten moet toelaten dan nu gebeurt. Dit blijkt uit een enquête van TNS Nipo in opdracht van de Volkskrant onder 400 invloedrijke Nederlanders. Van deze groep vindt 67 procent dat het aantal nieuwkomers omhoog mag.



dat zijn toch gewoon NSB'ers!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven