Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Zorgverleners kunnen niet betaalde rekeningen door illegalen voor een groot deel declareren bij de overheid. Vorig jaar gebeurde dat in totaal voor 30,8 miljoen euro. Daarnaast moesten huisartsen, tandartsen en ziekenhuizen naar schatting nog eens 6,4 miljoen euro zelf ophoesten.



En als we nu eens allemaal tot ons 80st gaan werken? Dan kunnen we dat toch makkelijk betalen?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Als iedereen nou eens zijn en haar paspoort inlevert?
verba volant, scripta manent.
Ik begrijp niet waarom de politici niet werken aan een goed uitzetbeleid. Het is toch idioot dat mensen die hier niet mogen blijven, gewoon wel blijven en als illegaal zoveel kosten maken?



En wij betalen ons scheel aan alsmaar stijgende ziektekostenverzekeringen, het eigen risico en eigen bijdragen. En de basisverzekering wordt uitgekleed zodat je extra verzekeringen moet afsluiten.



Zorg is bij ons, na de huur, de grootste lastenpost. Chronisch ziek zijn is duur.
quote:mienietjefietje schreef op 20 december 2015 @ 09:14:

Zorgverleners kunnen niet betaalde rekeningen door illegalen voor een groot deel declareren bij de overheid. Vorig jaar gebeurde dat in totaal voor 30,8 miljoen euro. Daarnaast moesten huisartsen, tandartsen en ziekenhuizen naar schatting nog eens 6,4 miljoen euro zelf ophoesten.



En als we nu eens allemaal tot ons 80st gaan werken? Dan kunnen we dat toch makkelijk betalen?Jammer toch dat er geen banen zijn voor ons allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Wat Tedje 1982 steeds schrijft..love him ! ( or her) 💋
Alle reacties Link kopieren
Ach ze zorgen in ieder geval voor hun eigen eten



Vluchtelingen eten koikarper
Alle reacties Link kopieren
quote:granny71 schreef op 20 december 2015 @ 10:26:

Ach ze zorgen in ieder geval voor hun eigen eten



Vluchtelingen eten koikarperNu maar hopen dat degenen die het beestje hebben genuttigd goed verzekerd zijn.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:tedje1982 schreef op 19 december 2015 @ 19:20:

Dat is dus precies het lastigste. Wat gaan we aan het probleem doen?

Niemand die precies weet hoe of wat.

Elke oplossing heeft gevaren.De oplossing is minder uitkering in het vooruitzicht stellen en eigen geld en juwelen inleveren zoals Denemarken doet. Wat is daar gevaarlijk aan?
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:MarianneDavids schreef op 20 december 2015 @ 10:47:

[...]





Nu maar hopen dat degenen die het beestje hebben genuttigd goed verzekerd zijn.



En ja hoor beste mensen, ook tandartsen en advocaten kunnen zich vergissen.

Wat een stel sukkels zijn het toch ook, als je het verschil niet ziet tussen een kabeljauw en een peperdure Koi Karper.
quote:mienietjefietje schreef op 20 december 2015 @ 11:29:

[...]





De oplossing is minder uitkering in het vooruitzicht stellen en eigen geld en juwelen inleveren zoals Denemarken doet. Wat is daar gevaarlijk aan?Dit is een prima oplossing, gelijk mee beginnen.
quote:mienietjefietje schreef op 20 december 2015 @ 09:14:

Zorgverleners kunnen niet betaalde rekeningen door illegalen voor een groot deel declareren bij de overheid. Vorig jaar gebeurde dat in totaal voor 30,8 miljoen euro. Daarnaast moesten huisartsen, tandartsen en ziekenhuizen naar schatting nog eens 6,4 miljoen euro zelf ophoesten.



En als we nu eens allemaal tot ons 80st gaan werken? Dan kunnen we dat toch makkelijk betalen?Wat uiteindelijk weer betaald wordt door de belastingbetaler. Leuker kunnen we het niet maken voor U.
Alle reacties Link kopieren
VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra wil af van het Vluchtelingenverdrag. Op die manier wil hij tegengaan dat vluchtelingen uit de hele wereld hier asiel kunnen vragen. Hij wil dat recht beperken tot de eigen regio.

Als wij dit niet meer gaan naleven,wat zijn dan de consequenties?

Boete of moeten wij in de hoek staan?
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 20 december 2015 @ 00:58:

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... 8ukzyo.png[/IMG]

.

Iets zegt mij dat Halbe op pad is gestuurd om de verloren PVV stemmen terug te winnen.

Het is niet alleen Halbe,ook Dijsselbloem had vorige week duidelijke taal.

De partijen die nu nog geloven,dat wij deze grote stroom vluchtelingen aankunnen, bedrijven struisvogelpolitiek of zijn erg naief.
quote:hollebollegijs schreef op 20 december 2015 @ 00:58:

[afbeelding]

.

Iets zegt mij dat Halbe op pad is gestuurd om de verloren PVV stemmen terug te winnen.

Zou het?

En verder Halbe
quote:cijfernerd schreef op 20 december 2015 @ 14:18:

[...]



Het is niet alleen Halbe,ook Dijsselbloem had vorige week duidelijke taal.

De partijen die nu nog geloven,dat wij deze grote stroom vluchtelingen aankunnen, bedrijven struisvogelpolitiek of zijn erg naief.Zoals J. K van GL bedoel je?
Alle reacties Link kopieren
quote:rosemetijs schreef op 20 december 2015 @ 14:29:

[...]



Zoals J. K van GL bedoel je? Ik wil deze naam tot 4 januari hier niet meer lezen
quote:cijfernerd schreef op 20 december 2015 @ 14:51:

[...]



Ik wil deze naam tot 4 januari hier niet meer lezen Nou nou cijfer die is dus wel gewoon draagvlak aan het creëren hè..
Alle reacties Link kopieren
quote:rosemetijs schreef op 20 december 2015 @ 14:53:

[...]



Nou nou cijfer die is dus wel gewoon draagvlak aan het creëren hè.. Maar niet tijdens de kerst en met oud en nieuw, dan slaat hij zijn draagvlak even over. Misschien hangt hij het even in de kerstboom.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:tedje1982 schreef op 19 december 2015 @ 18:51:

Ik vraag hoe het verschijnsel heet.

Het heet cognitieve dissonantie.

Dat bedoel ik dus!

Dit doet iedereen. Links gaat steeds meer feiten verzamelen en rechts ook en neutraal midden ook.

Maar ik denk niet dat er iemand is die zegt toe laat maar allemaal binnen. Dat kan ik mij niet voorstellen.





Er is geen politicus in de 2e kamer die een grens wilde noemen. Niet in Nederland, en in Duitsland wilde men met Merkel voorop, daar ook niet aan. Uiteraard is dat wel expliciet gevraagd en staat het allemaal op beeld. Geen grens noemen (al is het 1 miljoen, of 10 miljoen) betekent dus inderdaad laat ze allemaal maar binnen.



Wat betreft cognitieve dissonantie het hele land lijdt hier aan maar het is bij "linkse" mensen toch een stuk sterker dan bij "rechtse".

De kern van het probleem is dat de overheid failliet is. De staatsschuld is 500 miljard euro (1 miljard is 1000 miljoen) en ze kunnen zelfs de rente over dit bedrag niet meer betalen.

En vergis je niet, deze schuld wordt in ieders naam, dus ook in de jouwe, gemaakt.

De overheid heeft zelf geen geld. De inkomsten komen uit belastingen.



Mientjefientje schreef al dat we dan tot ons 80e moeten doorwerken maar dat lost nog helemaal niets op. De "rijken" of bedrijven kunnen het ook niet betalen. Het zijn echt je kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen etc, die zullen moeten kromliggen om dit af te betalen.

Maar al die generaties zijn helemaal nog niet geboren, ze hebben nooit een stem kunnen hebben of ze dat wel willen. Is dat eerlijk?



En hoe erg het voor de vluchtelingen ook allemaal is, we zijn blut. Voorstanders van opvang doen dus wel degelijk een greep in de broekzakken van de tegenstanders en de volgende generaties, die dit allemaal moeten gaan afbetalen.
Interessant interview in Het Parool met Attiya Gamri:

'Ze komen voor onze veiligheid, maar niet voor onze normen en waarden'

http://www.parool.nl/paro ... e-normen-en-waarden.dhtml



Conclusie: Nederland is naïef. Men denkt dat alles wel goed komt maar dat komt het niet. Niet vanzelf tenminste.
Alle reacties Link kopieren
quote:G_Braadslee schreef op 20 december 2015 @ 17:16:

[...]





Er is geen politicus in de 2e kamer die een grens wilde noemen. Niet in Nederland, en in Duitsland wilde men met Merkel voorop, daar ook niet aan. Uiteraard is dat wel expliciet gevraagd en staat het allemaal op beeld. Geen grens noemen (al is het 1 miljoen, of 10 miljoen) betekent dus inderdaad laat ze allemaal maar binnen.



Wat betreft cognitieve dissonantie het hele land lijdt hier aan maar het is bij "linkse" mensen toch een stuk sterker dan bij "rechtse".

De kern van het probleem is dat de overheid failliet is. De staatsschuld is 500 miljard euro (1 miljard is 1000 miljoen) en ze kunnen zelfs de rente over dit bedrag niet meer betalen.

En vergis je niet, deze schuld wordt in ieders naam, dus ook in de jouwe, gemaakt.

De overheid heeft zelf geen geld. De inkomsten komen uit belastingen.



Mientjefientje schreef al dat we dan tot ons 80e moeten doorwerken maar dat lost nog helemaal niets op. De "rijken" of bedrijven kunnen het ook niet betalen. Het zijn echt je kinderen, kleinkinderen, achterkleinkinderen etc, die zullen moeten kromliggen om dit af te betalen.

Maar al die generaties zijn helemaal nog niet geboren, ze hebben nooit een stem kunnen hebben of ze dat wel willen. Is dat eerlijk?



En hoe erg het voor de vluchtelingen ook allemaal is, we zijn blut. Voorstanders van opvang doen dus wel degelijk een greep in de broekzakken van de tegenstanders en de volgende generaties, die dit allemaal moeten gaan afbetalen.



We worden collectief voor de gek gehouden. Als al die immigranten hier gaten in de arbeidsmarkt zouden komen dichten (welke gaten dan?), zou het kabinet nu moeten staan te juichen. Immers, iedereen kan dan weer gewoon met 65 jaar met pensioen, het land is volgelopen met mensen die niet alleen die gaten in de arbeidsmarkt gaan dichten, maar dus ook gaan bijdragen aan de voorzieningen en aangezien er dus meer dan voldoende jonger arbeidspotentieel is, hoeven de ouderen niet meer door te werken tot hun 70e...



Ik heb het nog geen politicus horen zeggen. Wél dat ál die mensen zelf hun broek gaan ophouden, en dat ze een aanwinst zijn, en dat ze ons gaan opstuwen in de vaart der volkeren. Nou, érg mooi. Maar wat koop ik ervoor? Ik mag (moet!) nog steeds tot mijn bijna 70e werken. Dus wat schiet ik ermee op?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
"Als het om integratie van vluchtelingen gaat, is er geen tijd te verliezen", zo zeggen het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP), het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) en de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) in hun recent verschenen Policy Brief. Ook binnen de Eritrese gemeenschap zijn er zorgen om de moeizame integratie.

http://nos.nl/nieuwsuur/a ... ie-eritrese-vluchtelingen

.

Vanavond in Nieuwsuur
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:malu3 schreef op 20 december 2015 @ 19:11:

Interessant interview in Het Parool met Attiya Gamri:

'Ze komen voor onze veiligheid, maar niet voor onze normen en waarden'

http://www.parool.nl/paro ... e-normen-en-waarden.dhtml



Conclusie: Nederland is naïef. Men denkt dat alles wel goed komt maar dat komt het niet. Niet vanzelf tenminste.Politicoloog Ellen Hoogakker betoogde vorige week in deze krant dat het onrealistisch is te verwachten dat vluchtelingen direct onze normen en waarden eigen maken. Is het inderdaad een kwestie van tijd?

'Nee, daar geloof ik niet in. Het gaat om orthodoxe groeperingen, die houden vast aan de intolerante lijn die ze kennen.'



Maar dan zijn ze het toch wel met elkaar eens? Integreren, not gonna happen.
Krijg de rambam. Allemaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:awelmerci schreef op 20 december 2015 @ 19:37:

[...]





Politicoloog Ellen Hoogakker betoogde vorige week in deze krant dat het onrealistisch is te verwachten dat vluchtelingen direct onze normen en waarden eigen maken. Is het inderdaad een kwestie van tijd?

'Nee, daar geloof ik niet in. Het gaat om orthodoxe groeperingen, die houden vast aan de intolerante lijn die ze kennen.'



Maar dan zijn ze het toch wel met elkaar eens? Integreren, not gonna happen.



Gaat ook niet gebeuren, maar volgens mij ziet iedereen dit inmiddels wel door de bedroevende resultaten uit het verleden.

Kan je ze laten schaatsen of laten wandelen met vrijwilligers maar als ze hun containerwoning hebben gaan ze terug in hun eigen groep.



Verplichte taallessen is een begin maar dan ook zorgen dat ze gevolgd worden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 20 december 2015 @ 19:26:

"Als het om integratie van vluchtelingen gaat, is er geen tijd te verliezen", zo zeggen het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP), het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) en de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) in hun recent verschenen Policy Brief. Ook binnen de Eritrese gemeenschap zijn er zorgen om de moeizame integratie.

http://nos.nl/nieuwsuur/a ... ie-eritrese-vluchtelingen

.

Vanavond in NieuwsuurMeneer de asieleiser vindt dat homo's niet gewenst zijn in zijn land, zijn cultuur en zijn religie. Kan iemand hem even vliegensvlug aan zijn verstand brengen dat hij in Nederland is waar homo's, vrouwen en joden gelijke rechten hebben.

http://www.dumpert.nl/med ... ie_met_coa_vrouwtjes.html

Over die COA-vrouwtjes zeg ik maar even niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven