Algemeen vluchtelingentopic deel 5

18-12-2015 22:42 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:Pientjexxxx schreef op 16 januari 2016 @ 09:36:

Ik lees in het AD van vanmorgen een artikel over een Somalische vrouw die geld nodig heeft voor gezinshereniging. Ze is in 2009 gevlucht en heeft haar kinderen achtergelaten. Die 7 kinderen zitten nu in Ethiopië en die wil ze hier naar toe halen. Daarvoor is 10.000 euro nodig. Nu is ze bezig met crowdfunding en heeft al 2000 euro binnen.

Bij zo'n artikel heb ik toch heel wat vragen. Welke moeder vlucht en laat haar kinderen zeven jaar achter? Waarom is ze zelf ook niet naar Ethiopië gegaan? Waar is de vader? Hoe oud zijn die kinderen ondertussen? Zouden we er niet beter voor kunnen zorgen dat die vrouw teruggaat i.p.v. de hele mikmak hierheen te laten komen, zodat ze allemaal in een uitkering belanden?

7 kinderen levert een behoorlijke maandeljkse kinderbijslag op.

Graag even een dna-test alvorens deze kinderen over te laten komen
Toch begrijp ik niet dat dat kamp niet gewoon verwijderd wordt door het leger, de Occupy movement van een paar jaar geleden is toch ook verwijderd!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
en zet dan een kamp ergens in de dessert neer ofzo.
De NOS meldt dat er een Duits voorstel ligt voor een Europese extra brandstofheffing om de vluchtelingencrisis te kunnen bekostigen.

http://nos.nl/artikel/208 ... ngencrisis-te-dragen.html

Daar gaat je sigaar uit eigen doos met de doos erbij, zoals ik een paar dagen geleden al zei.
quote:Ikbenanoniem schreef op 16 januari 2016 @ 12:51:

De NOS meldt dat er een extra brandstofheffing komt om de vluchtelingencrisis te kunnen bekostigen.

Daar gaat je sigaar uit eigen doos met de doos erbij, zoale ik een paar dagen geleden al zei.

Dat is pas het begin. Gemeentes komen niet meer uit met hun geld, omdat ze na de decentralisatie van taken zelf moeten opdraaien voor allerlei kosten/uitkeringen/voorzieningen. Dus je kan er donder op zeggen dat bijv. de ouderenzorg (die tegenwoordig ook bij de gemeente ligt) ook een fikse duw krijgt, opnieuw, want tja, de gemeente kan elke euro maar één keer uitgeven. Jeugdzorg idem dito. Mensen die toch al op hun tandvlees lopen, zullen opnieuw een vermindering van uitkeringen en voorzieningen krijgen. Voorspelde ik een jaar geleden al, is ook gewoon logisch nadenken, maar toen kreeg ik te horen dat het niet zo was, en dat het een kwestie van keuzes was.

Nou, laat de praktijk het dan maar uitwijzen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Prettig weekend allemaal:

Nou, dat worden mooie taferelen binnenkort. Asha, Leo Lucassen en Sophie Hilbrand binnenkort in hun V8 Hummers naar de DWDD-studio voor wat gratuite pop-up medemenselijkheid. En dat allemaal voor de goede zaak. Waarom? Omdat Duitsland het zegt. Tenminste, als ze ook ditmaal hun zin krijgen. Want volgens de Duitse MinFin Wolfgang Schäuble, "moeten Europese landen een speciale heffing op autobrandstof invoeren om de financiële gevolgen van de vluchtelingencrisis mee op te vangen." En regelrechte Blitzkrieg-taal wordt tegenwoordig ook al niet meer geschuwd. "Als niet alle landen mee willen doen, dan moet de maatregel gedragen worden door een 'Coalition of the Willing.'" En waarom elke Europese chauffeur morele aflaten moet betalen aan de Duitse fatsoenshoogpriester van het naoorlogse verzet? Inderdaad: Europese solidariteit. Dat gehele concept bestaat natuurlijk alleen nog op papier en in de hoofden van een handjevol Eurocraten, maar dat betekent niet dat we binnenkort geen 2 euro de liter betalen, omdat hunnie in Aanrandië al zo weinig hebben. In Nederland bestaat zo'n 60% (!) van de brandstofprijs aan de pomp al uit belastingen en accijnzen. Dat is natuurlijk wat magertjes, dus daar mogen best nog wat procentjes bij.
http://nos.nl/artikel/2080808-heffing-o ... ragen.html

Europese landen moeten een speciale heffing op autobrandstof invoeren om de financiële gevolgen van de vluchtelingencrisis mee op te vangen. Dat vindt Wolfgang Schäuble, de Duitse minister van Financiën. "Waarom zouden we daar in Europa geen afspraken over maken als het probleem zo dringend is?"

Schäuble doet zijn uitspraken in een interview met de Süddeutsche Zeitung. "De grenzen van de Schengenzone moeten beveiligd worden. De oplossing van dat probleem mag niet mislukken door een gebrek aan middelen", zegt hij tegen de krant. Als niet alle landen mee willen doen, dan moet de maatregel gedragen worden door een 'Coalition of the Willing', vindt hij.
quote:rosemetijs schreef op 16 januari 2016 @ 13:37:

http://nos.nl/artikel/2080808-heffing-o ... ragen.html

Europese landen moeten een speciale heffing op autobrandstof invoeren om de financiële gevolgen van de vluchtelingencrisis mee op te vangen. Dat vindt Wolfgang Schäuble, de Duitse minister van Financiën. "Waarom zouden we daar in Europa geen afspraken over maken als het probleem zo dringend is?"

Schäuble doet zijn uitspraken in een interview met de Süddeutsche Zeitung. "De grenzen van de Schengenzone moeten beveiligd worden. De oplossing van dat probleem mag niet mislukken door een gebrek aan middelen", zegt hij tegen de krant. Als niet alle landen mee willen doen, dan moet de maatregel gedragen worden door een 'Coalition of the Willing', vindt hij.

Sodeknetter zeg. Nog iedereen zo vreselijk blij met al mensen die hier binnen komen om ons geld op te komen maken?

Eindelijk na jaren van bedonderen door de politiek vanwege super hoge bedragen aan de pomp, nu eindelijk eens wat verlichting voor ons hier, moeten we weer diep in de buidel tasten om de geluks zoekers te onderhouden. Want dat is wat uiteindelijk de bedoeling is van de eurofielen. Wat een hekel krijg ik aan deze hele maatschappij.
quote:jo-elise schreef op 16 januari 2016 @ 13:44:

[...]

Sodeknetter zeg. Nog iedereen zo vreselijk blij met al mensen die hier binnen komen om ons geld op te komen maken?

Eindelijk na jaren van bedonderen door de politiek vanwege super hoge bedragen aan de pomp, nu eindelijk eens wat verlichting voor ons hier, Er is nooit een verlichting geweest, de accijnzen en belastingen (±70% van de benzineprijs) zijn nooit verlaagd. Alleen de olieprijs is lager, maar dat is bij lange na nog niet doorgerekend in de benzineprijs.
Eerst hadden wij het kwartje van Kok.

En nu komt daar het 'kwartje' voor de vluchteling bij
quote:bungaa schreef op 16 januari 2016 @ 12:00:

en zet dan een kamp ergens in de dessert neer ofzo.Inderdaad! Plek zat in Tiramisu.
Krijg de rambam. Allemaal.

[...]

Eindelijk na jaren van bedonderen door de politiek vanwege super hoge bedragen aan de pomp, nu eindelijk eens wat verlichting voor ons hier, moeten we weer diep in de buidel tasten om de geluks zoekers te onderhouden. Want dat is wat uiteindelijk de bedoeling is van de eurofielen. Wat een hekel krijg ik aan deze hele maatschappij.

Deze heffing komt op EU niveau nooit van de grond.

Onze regering haalt het liever bij de ouderen en gezondheidszorg weg.
quote:cijfernerd schreef op 16 januari 2016 @ 13:55:

En nu komt daar het 'kwartje' voor de vluchteling bij Reken maar dat Nederland meedoet met dit "feestje"

[...]

Eindelijk na jaren van bedonderen door de politiek vanwege super hoge bedragen aan de pomp, nu eindelijk eens wat verlichting voor ons hier, moeten we weer diep in de buidel tasten om de geluks zoekers te onderhouden. Want dat is wat uiteindelijk de bedoeling is van de eurofielen. Wat een hekel krijg ik aan deze hele maatschappij. Het is te gek voor woorden he.
Ik val net in een politieke discussie op België 1, gaat over islamitisch onderwijs en aanpassen van autochtonen aan islamitische regels. Ook weer een lading knuffelaars. De Winter heb ik niet gezien of gehoord.

O, net afgelopen, was Villa Politica.
verba volant, scripta manent.
quote:cijfernerd schreef op 16 januari 2016 @ 13:55:

En nu komt daar het 'kwartje' voor de vluchteling bij

Het zal nooit genoeg zijn. Er zullen veel meer belastingen omhoog moeten, of bijverzonnen worden.

De ECB zal de geldvoorraad moeten verruimen, m.a.w. je spaargeld en het geld in je portefeuille wordt minder waard, de inflatiebelasting. Hebben we het nog niet over het geld dat bijgeleend zal moeten worden, op jouw naam en die van de volgende generaties.

Het gemiddelde jaarinkomen in Syrie is zo'n 3000 Euro.

Volgens de NOS kost een asielzoeker hier jaarlijks maar 26,000 Euro, en dat is nogal laag geschat.

Voor die 3000 Euro per jaar zou je iemand in Syrie niet daar kunnen helpen?

Waarom moeten ze, letterlijk, met alle geweld hier naar toe?

Terwijl je voor datzelfde geld daar 10 x meer mensen kunt helpen, of 10 x voordeliger uit kunt zijn?

Bij Mekka staan voor 20 miljoen man tenten leeg met airco. Daar kunnen ze niet in, want dan worden die mooie witte tenten vies, ofzo ?

http://www.geenstijl.nl/m ... ost_refugeecrisis_op.html
dubbel
quote:pejeka schreef op 16 januari 2016 @ 12:58:

[...]

Dat is pas het begin. Gemeentes komen niet meer uit met hun geld, omdat ze na de decentralisatie van taken zelf moeten opdraaien voor allerlei kosten/uitkeringen/voorzieningen. Dus je kan er donder op zeggen dat bijv. de ouderenzorg (die tegenwoordig ook bij de gemeente ligt) ook een fikse duw krijgt, opnieuw, want tja, de gemeente kan elke euro maar één keer uitgeven. Jeugdzorg idem dito. Mensen die toch al op hun tandvlees lopen, zullen opnieuw een vermindering van uitkeringen en voorzieningen krijgen. Voorspelde ik een jaar geleden al, is ook gewoon logisch nadenken, maar toen kreeg ik te horen dat het niet zo was, en dat het een kwestie van keuzes was.

Nou, laat de praktijk het dan maar uitwijzen.

Mij hoef je niet te overtuigen Pejeka. Ik draag ook al tijden in diverse topics aan dat het droevig is gesteld met onze ooit goede sociale voorzieningen en een boel Nederlanders het water aan de lippen staat.

En dat wordt door de migratiecrisis en het gebrek aan ingrijpen door onze "leiders" alleen maar slechter. Gewoon je gezonde verstand gebruiken en je weet dat de rekening bij de burger komt te liggen.
http://www.dvhn.nl/drenth ... p-Hoogeveen-21115675.html

De teleurstelling was groot op het sportveld van HZVV. Vier studenten van de Hanzehogeschool hadden zaterdag een zeskamp opgezet voor kinderen van het asielzoekerscentrum in Hoogeveen. Het vervoer en de lunch waren geregeld, maar geen kind kwam opdagen.

,,De samenwerking met het azc en de asielzoekerschool Weidebloem verliep erg stroef. We wilden iets positief doen en dan wordt er niet meegewerkt”, vertelt Regina van der Meulen, voorzitter van de jeugdcommissie van HZVV.

Het COA heeft zijn excuses aangeboden en beterschap beloofd, aldus Van der Meulen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-01-2016 13:56
Reden: verwijderd ivm discriminerend.
% gewijzigd
quote:Snoesje666 schreef op 16 januari 2016 @ 21:53:

http://www.dvhn.nl/drenth ... p-Hoogeveen-21115675.html

De teleurstelling was groot op het sportveld van HZVV. Vier studenten van de Hanzehogeschool hadden zaterdag een zeskamp opgezet voor kinderen van het asielzoekerscentrum in Hoogeveen. Het vervoer en de lunch waren geregeld, maar geen kind kwam opdagen.

,,De samenwerking met het azc en de asielzoekerschool Weidebloem verliep erg stroef. We wilden iets positief doen en dan wordt er niet meegewerkt”, vertelt Regina van der Meulen, voorzitter van de jeugdcommissie van HZVV.

Het COA heeft zijn excuses aangeboden en beterschap beloofd, aldus Van der Meulen.

Wat sneu voor die studenten...

COA is veel te druk met alles in doofpotjes te stoppen heb ik het idee.
quote:bungaa schreef op 16 januari 2016 @ 22:05:

[...]

Wat sneu voor die studenten...

COA is veel te druk met alles in doofpotjes te stoppen heb ik het idee.Ze willen niet dat de migranten met burgers praten en viral gaan op youtube met de waarheid.
quote:awelmerci schreef op 16 januari 2016 @ 22:03:

Had dan ook een stenigingsfeest of rapemob georganiseerd. Of een cursus ritueel schapen slachten voor tieners.
quote:cijfernerd schreef op 16 januari 2016 @ 23:12:

[...]

Of een cursus ritueel schapen slachten voor tieners. http://dewildeslager.nl
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Deze spannende stenigingsderby werd wel druk bezocht.

https://www.youtube.com/watch?v=g6yxHbd-bNk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven