Algemeen vluchtelingentopic deel 8

06-11-2016 21:16 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mutsje78 schreef op 15 januari 2017 @ 20:20:

Het word tijd dat we die nepvluchtelingen eens het land uitknikkeren. En daar horen die Eritreers ook bij! Waarom krijgen die lui gelijk een status na binnenkomst. Alleen maar vanwege die dictatuur? Nou ze wandelen daar bij bosjes dat land uit dus dan valt het wel mee. De Noord Koreanen en Wit Russen lukt het namelijk niet om hun land uit te komen. Dat zijn pas dictaturen.Eenmaal binnen en gesetteld in Europa gaan ze vrolijk op vakantie naar het homeland van ons gemeenschapsgeld
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Kan deze niet terug ?



http://www.dvhn.nl/drenth ... as-in-Assen-21931318.html



Een 19-jarige man uit Syrië moet voor zes winkeldiefstallen in Assen vier maanden de cel in. De man stal in totaal 65 pakken koffie en meerdere kazen.

Dit gebeurde in de periode van eind oktober tot begin januari. De man verblijft in het asielzoekerscentrum in Assen. Hij wordt stelselmatig weggestuurd, als hij tegen de regels in op zijn kamer weer eens drugs gebruikt. Hij moet die periodes op straat overleven, zei de man. De rechter gelooft eerder dat de man de buit wilde verkopen om geld te maken voor drugs. De Syriër is een bekende van politie en vaker voor diefstallen veroordeeld.





Deze "mag" straks terug. Wie gelooft dat hij daadwerkelijk gaat ? Voorlopig is hij weer twee maanden onder de pannen.



http://www.dvhn.nl/drenth ... allen-Emmen-21930961.html



Voor vier winkeldiefstallen moet een man uit Rusland (36) zestig dagen de cel in. Hij ging op oudjaarsdag in Emmen op het dievenpad. Een getuige zag hem van een rek kledingstukken met hanger en al in een tas proppen.

De Rus is uitgeprocedeerd en verblijft in vreemdelingenbewaring. Op z’n kamer in Ter Apel lagen twee paar nieuwe schoenen, dezelfde dag in Emmen gestolen. Een nieuwe jas in zijn kast verdween uit een kledingzaak. In de winkel liet de dief de sleutel van zijn kamer in het centrum per ongeluk achter.

De man, die bij het station werd aangehouden, pleegde tijdens z’n verblijf in Nederland diverse diefstallen. Zodra zijn celstraf erop zit wordt hij het land uitgezet.





Mutti Merkel zal trots zijn. Maar wil ze hem alstublieft wel in Duitsland houden ?



http://www.dvhn.nl/gronin ... nesi%C3%ABr-21931196.html



Voor het zakkenrollen in Groningen is een 24-jarige man uit Tunesië veroordeeld tot drie maanden cel.

De man maakte op 5 januari in Groningen twee slachtoffers en nam telefoons weg. Een van de slachtoffers ontdekte vrijwel direct dat hij was gerold en liep de dief achterna.

Hij sprak de man aan en kreeg wonderwel zijn telefoon terug. Agenten in een auto, stapten op de dief af. De Tunesiër heeft een verblijfsstatus in Duitsland. De man is vaker in Nederland opgepakt en veroordeeld.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren




In Trouw vandaag weer een huillie, huillie verhaal wat een schoften we wel niet zijn om mensen uit te zetten naar Armenië



Er gaan gewoon vakantiereizen naar toe, oorlog is er niet en hongersnood ook niet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sauvignonblanc schreef op 15 januari 2017 @ 16:14:

Mijn zwager is hier jaren geleden als vluchteling gekomen, hij is hier helemaal geïntegreerd. Hij vertelde mij dat toen hij in het asielzoekerscentrum zat de meeste vrouwen die daar werkten sex hadden met de asielzoekers. Ik denk dat ze daarom ook daar gaan werken, lekker spannend. De mannen daar maakten gretig misbruik van deze vrouwen ze wilden echt geen relatie met ze of alleen maar om aan een verblijfsvergunning te komen.Ha ha, welja, natuurlijk. In his dreams.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 19 januari 2017 @ 10:30:

[afbeelding]



In Trouw vandaag weer een huillie, huillie verhaal wat een schoften we wel niet zijn om mensen uit te zetten naar Armenië



Er gaan gewoon vakantiereizen naar toe, oorlog is er niet en hongersnood ook niet.



Gisteren in Nieuwsuur wederom een huilliehuillie verhaal.

Toevallig ook uit Armenië.

Vrouw met kinderen jaren in Nederland in een AZC maar moest uiteindelijk terug, zonder pardon.

Het was 1 kommer en kwel in het thuisland.......op zich triest

maar Armenië is een '' vrij'' land.

Dus.......
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
En even iets over de cijfers:



http://www.telegraaf.nl/b ... nele_migranten_weg__.html
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 19 januari 2017 @ 10:30:

[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... 9yhybu.jpg[/IMG]



In Trouw vandaag weer een huillie, huillie verhaal wat een schoften we wel niet zijn om mensen uit te zetten naar Armenië



Er gaan gewoon vakantiereizen naar toe, oorlog is er niet en hongersnood ook niet.Wat mij stoort in de berichtgeving van Defence for children, is dat deze mensen zo lang in onzekerheid in een azc zouden hebben gezeten. Dit klopt niet. Ze zitten wel lang in een AZC, maar niet in onzekerheid; ze weten al erg lang dat ze weg moeten, maar gaan niet, in de hoop op een pardon.
Alle reacties Link kopieren
quote:fairy1 schreef op 19 januari 2017 @ 11:38:

[...]



Wat mij stoort in de berichtgeving van Defence for children, is dat deze mensen zo lang in onzekerheid in een azc zouden hebben gezeten. Dit klopt niet. Ze zitten wel lang in een AZC, maar niet in onzekerheid; ze weten al erg lang dat ze weg moeten, maar gaan niet, in de hoop op een pardon.





Vaak zitten we hier jaren omdat ze procedure op procedure stapelen, uiteraard volledig op kosten van de belastingbetaler.



Dan verdwijnen ze uit beeld, duiken weer een keer op in de hoop op een pardon.

Probleem is dat echte vreemdelingendetentie niet mogelijk is door allerlei internationale verdragen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Lian Priemus geeft als advies om ze te eten te vragen, mijn advies is om ze terug te sturen als de oorlog voorbij is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gisselle schreef op 20 januari 2017 @ 10:13:

Lian Priemus geeft als advies om ze te eten te vragen, mijn advies is om ze terug te sturen als de oorlog voorbij is.

Dat is mijn advies ook .



Gisteren bij Jinek weer zo'n weldoener.



Kwam zijn nieuwe docu's even promoten.....





http://www.vpro.nl/programmas/via-genua.html



Deze man vindt dat iedereen die aankomt in Europa ook maar het recht heeft om te blijven.



Wilde Nederland even de schuld in de schoenen schuiven hoe schandalig de mensen in de kou zitten momenteel .

O.a.in Griekenland.



Wat overigens 1 miljard euro heeft ontvangen van Brussel voor de opvang!



Dijkhoff was ook aanwezig en gaf hem goed antwoord.....ik was trots op de staatssecretaris.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Zij begrijpen niet helemaal dat een Nederlands meisje best snel bereid is tot seks. Dat is voor sommigen verwarrend.



Best snel? Verwarrend? Bereid?

Wat wil ze nou zeggen? Wat is dat voor en rare generaliserende opmerking?

Daar gaan de Nederlandse vrouwen weer.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 20 januari 2017 @ 13:29:

[...]



Dat is mijn advies ook .



Gisteren bij Jinek weer zo'n weldoener.



Kwam zijn nieuwe docu's even promoten.....





http://www.vpro.nl/programmas/via-genua.html



Deze man vindt dat iedereen die aankomt in Europa ook maar het recht heeft om te blijven.



Wilde Nederland even de schuld in de schoenen schuiven hoe schandalig de mensen in de kou zitten momenteel .

O.a.in Griekenland.



Wat overigens 1 miljard euro heeft ontvangen van Brussel voor de opvang!



Dijkhoff was ook aanwezig en gaf hem goed antwoord.....ik was trots op de staatssecretaris.



Bedankt voor de kijktip.



Ik heb het terug gekeken.

Wat een wereldvreemde man, de grenzen open.



Klinkt heel sympathiek maar als je vraagt naar de praktische invulling van – open grenzen en onbeperkte migratie- haken ze af.



De afgelopen maanden ben ik veel actief geweest op FB van Stichting Vluchteling enz. en iedere keer op normale wijze gevraagd “Hoe wil je dat praktisch gezien aanpakken” als iemand weer eens begon over open grenzen.

Gewoon: wie betaald onderdak , zorgverzekering, scholing etc. want je mag er vanuit gaan dat er zich honderdduizenden melden.





Ik heb er nog nooit antwoord op gekregen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 20 januari 2017 @ 14:47:

[...]





Bedankt voor de kijktip.



Ik heb het terug gekeken.

Wat een wereldvreemde man, de grenzen open.



Klinkt heel sympathiek maar als je vraagt naar de praktische invulling van – open grenzen en onbeperkte migratie- haken ze af.



De afgelopen maanden ben ik veel actief geweest op FB van Stichting Vluchteling enz. en iedere keer op normale wijze gevraagd “Hoe wil je dat praktisch gezien aanpakken” als iemand weer eens begon over open grenzen.

Gewoon: wie betaald onderdak , zorgverzekering, scholing etc. want je mag er vanuit gaan dat er zich honderdduizenden melden.





Ik heb er nog nooit antwoord op gekregen.Maar eerlijk is eerlijk,Honk had dan wél weer briljante antwoorden
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 20 januari 2017 @ 14:47:

[...]





Bedankt voor de kijktip.



Ik heb het terug gekeken.

Wat een wereldvreemde man, de grenzen open.



Klinkt heel sympathiek maar als je vraagt naar de praktische invulling van – open grenzen en onbeperkte migratie- haken ze af.



De afgelopen maanden ben ik veel actief geweest op FB van Stichting Vluchteling enz. en iedere keer op normale wijze gevraagd “Hoe wil je dat praktisch gezien aanpakken” als iemand weer eens begon over open grenzen.

Gewoon: wie betaald onderdak , zorgverzekering, scholing etc. want je mag er vanuit gaan dat er zich honderdduizenden melden.





Ik heb er nog nooit antwoord op gekregen.



Wat dapper van je Gijs, om je daar te begeven



Ik kijk er helemaal niet van op dat je geen antwoord hebt gekregen, simpelweg omdat de mensen maar wat roepen, maar qua in/opvulling echt met lege handen staan.



Lekker makkelijk scoren ook zo, veel brullen en niks zeggen/waarmaken

Maar ondertussen wel proberen goede sier te maken met hun onzinnigheid
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 20 januari 2017 @ 15:14:

[...]





Wat dapper van je Gijs, om je daar te begeven



Ik kijk er helemaal niet van op dat je geen antwoord hebt gekregen, simpelweg omdat de mensen maar wat roepen, maar qua in/opvulling echt met lege handen staan.



Lekker makkelijk scoren ook zo, veel brullen en niks zeggen/waarmaken

Maar ondertussen wel proberen goede sier te maken met hun onzinnigheid



Het opmerkelijke is dat ze op zich overal wel antwoord op hebben en vaak ook wel kennis is huis hebben.



Alleen als het er over gaat hoe ze de open grenzen dan willen verwezenlijken valt het compleet stil.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 20 januari 2017 @ 15:14:

[...]





Wat dapper van je Gijs, om je daar te begeven



Ik kijk er helemaal niet van op dat je geen antwoord hebt gekregen, simpelweg omdat de mensen maar wat roepen, maar qua in/opvulling echt met lege handen staan.



Lekker makkelijk scoren ook zo, veel brullen en niks zeggen/waarmaken

Maar ondertussen wel proberen goede sier te maken met hun onzinnigheid



Het opmerkelijke is dat ze op zich overal wel antwoord op hebben en vaak ook wel kennis is huis hebben.



Alleen als het er over gaat hoe ze de open grenzen dan willen verwezenlijken valt het compleet stil.



@ Eindeloos doe je nog aan PM
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 20 januari 2017 @ 14:59:

[...]



Maar eerlijk is eerlijk,Honk had dan wél weer briljante antwoorden Honk is geniaal
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Nu horen we het eens van een bekende:



http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160125_02089191
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Eindeloos schreef op 28 januari 2017 @ 13:55:

Nu horen we het eens van een bekende:



http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160125_02089191Je zou bijna gaan denken dat er verkiezingen op komst zijn.. O wacht...
Alle reacties Link kopieren
Vluchtelingen Villa ?



http://www.destentor.nl/r ... wello-brandt-af-1.6862225
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Was een mooi optrekje, eerlijk is eerlijk....



Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowDiamond schreef op 28 januari 2017 @ 14:00:

[...]





Je zou bijna gaan denken dat er verkiezingen op komst zijn.. O wacht...
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
We moeten hier ook eens het voorbeeld van the Donald gaan volgen ipv de hele wereld maar binnen te halen!
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Alle reacties Link kopieren
Je zult maar een onschuldige Irakees zijn die dringend naar zijn doodzieke vader in de VS toe moet !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven