Algemeen vluchtelingentopic deel 8

06-11-2016 21:16 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
17-10-2017 19:21
Ik bedoelde het meer in aansluiting op Gebruna's post, maar die vond ik te lang om te quoten.
Om immigratie lonend te maken, zou je alleen een verblijfsvergunning moeten geven aan mensen die netto geld opleveren, maar dat ligt ethisch wellicht gevoelig.
Op zich doen ze dat steeds meer.
De EU heeft een BLUE CARD voor hoog opgeleide migranten.

Die komen gewoon met het vliegtuig.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
17-10-2017 19:04
Multipliereffect vergeten?
Ik ben in de verste verte geen econoom overigens, maar zelfs vrij conservatieve economen moeten toegeven dat toenames van overheidsinvesteringen soms meer (positieve) effecten hebben dan alleen het bedrag van de investering.
Ja om een economie "aan te zwengelen"

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Keynesiaanse_economie

Maar dan gaan ze uit van sparen tijdens economisch goede tijden en uitgeven als het minder gaat.

Nederland heeft al een staatsschuld.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Lammy schreef:
17-10-2017 10:08
Hier in het park niet. Schijtziek word ik ervan. Liggen / hangen op banken en maar tanken. Afval donderen ze gewoon neer, daar hebben ze personeel voor.

Vandaag in het Gorlitzer park geweest.

Een uitzending van Nieuwsuur ging er over.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/218563 ... -door.html

Als zo'n park er niet was zou je het uitvinden om aan te tonen hoe slecht het is gesteld met de Europese grensbewaking.

Hang- Afrikanen door het hele park, liggen op banken en drinken bier.

De meeste hebben geen papieren dus uitzetten lukt niet en vreemdelingendetentie kent Duitsland niet.

Ik wens ze sterkte.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
vrouwjagersma schreef:
17-10-2017 19:21
Ik bedoelde het meer in aansluiting op Gebruna's post, maar die vond ik te lang om te quoten.
Om immigratie lonend te maken, zou je alleen een verblijfsvergunning moeten geven aan mensen die netto geld opleveren, maar dat ligt ethisch wellicht gevoelig.
Ja, dat is nou ook precies wat ik keer op keer heb gezegd en waardoor jij in de gordijnen klom: dat immigranten die per saldo niks gaan bijdragen aan onze samenleving, maar alleen maar gaan profiteren, niks bijdragen en de samenleving per saldo alleen maar geld kosten. En dat geld dat die mensen kosten, omdat ze allemaal een uitkering, een huis, verzekeringen, zorg, enz. moeten hebben , kan maar uit één bron komen: de mensen die wél werken. Want zélf bekostigen die mensen hun eigen bestaan niet, en dat gaan ze ook nooit doen.

Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Het is heel simpel: wie een bruto jarsalaris heeft van 33.791,- heeft na 50 jaar werken en 12 jaar AOW (tot je 80e) voor een alleenstaande, netto-netto ongeveer 700.000,- euro voor de staat opgeleverd.

Wie Nederland binnenkomt en nooit gaat werken, kost alleen al aan inkomensvoorziening (bijstand waarvan een aantal jaren met twee kinderen) ruim één miljoen euro.

Er zijn dus twee werkenden nodig voor (alleen al de inkomensvoorziening) van één nieuwkomer + nareizigers (of gezin).

We zijn in Nederland met 17 miljoen inwoners, waarvan ruim 12 miljoen behoren tot de potentiële beroepsbevolking – die 12+ miljoen moeten dus ook die andere 5 miljoen inwoners in NL onderhouden.
Maar, let op het woord potentieel: van die ruim 12 miljoen ‘potentiële’ beroepsbevolking werken er maar ongeveer 8 tot 9 miljoen (waarvan de helft slechts parttime). En die verhouding wordt steeds slechter.
Met een beetje rekenwerk kun je een schatting maken van hoe dat over 40 jaar c.q. zo'n twee generaties is.

Of ga even 40 jaar terug in de tijd: toen werkten alle broers/zussen van mijn ouders nóg en al hun kinderen werkten ál.
Dat betekent bijvoorbeeld dat er toen ruim 30 premiebetalers voor de AOW in de familie waren terwijl er maar één uitkeringsgerechtigde was, namelijk één grootvader.

Iedereen die tijdens zijn werkzame leven ook altijd heeft betaald voor een aanvullend pensioen, betaalt later ook veel belasting zodat nagenoeg de gehele AOW weer direct terugvloeit in de staatskas. Dus de daadwerkelijke uitgaven in zo'n familie van 30+ premiebetalers en pensioenopbouwers vallen reuze mee.
Dat kwam goed uit; op die manier kon Nederland ook altijd een fatsoenlijk vangnet bieden aan mensen die door ziekte e.d. écht niet konden werken en/of wie tijdelijk door een combinatie van factoren genoodzaakt was om van dat vangnet gebruik te maken.

Maar straks zullen er ook families in NL wonen die bestaan uit 30+ ontvangers - die nooit iets bijgedragen hebben.
Hier op het forum kun je lezen hoe mensen wegen zoeken om allerlei ouders/ouderen uit buitenlanden hier naar toe te halen.
En wil Nederland blijkbaar voor alle 7 miljard mensen op aarde toevluchtsoord zijn voor wie om welke reden dan ook denkt het hier beter te hebben dan in zijn eigen land; die noemen we allemaal 'vluchteling' (want: dan krijgen ze meteen ook allemaal dezelfde rechten als ieder ander en zo....).

Natuurlijk kan dat niet lang goed gaan. Niks moeilijks aan.
Maar dat ziet men niet, kan men niet zien of wil men niet zien "want we hebben het hier zóóó goed; en als je dan met het vliegtuig aankomt op Schiphol ziet alles er zóó keurig aangeharkt uit, daar krijg je gewoon als reiziger een cultuurschok van....".
Iedereen is van de wereld en de wereld is van iederenen ♫
gebruna wijzigde dit bericht op 18-10-2017 11:55
0.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gebruna schreef:
18-10-2017 00:15
Natuurlijk kan dat niet lang goed gaan. Niks moeilijks aan.
Maar dat ziet men niet, kan men niet zien of wil men niet zien "want we hebben het hier zóóó goed; en als je dan met het vliegtuig aankomt op Schiphol ziet alles er zóó keurig aangeharkt uit, daar krijg je gewoon als reiziger een cultuurschok van....".
Iedereen is van de wereld en de wereld is van iederenen ♫
Illustratief voor jouw quote is de 3lab docu "The Boys Next Door" https://www.npo.nl/3lab-the-boys-next-d ... #f5c4b99c9
Een docu van een student over een idealistisch project in Amsterdam waar 250 Nederlandse studenten gingen samenwonen met 250 jonge vluchtelingen. Uiteraard zijn de Nederlandse studenten allemaal wereldverbeteraars die "iets willen bijdragen" en de documentairemaaksters (die er zelf ook woont) liet zich inspireren door Merkels "wir schaffen das".
De cultuurclash is er direct: bij een gezamenlijk etentje zitten de mannelijke asielzoekers te wachten tot Bobbie (de docu-maakster) gaat koken, ze kijkt hen aan en vraagt: "Bobbie cooks cause Bobbie is woman?" de mannen lachen instemmend.
Kijk vooral rond 25.00 waar de maakster van de docu schoorvoetend moet erkennen dat het niet was wat ze ervan verwachtte. Harde conclusies blijven jammer genoeg uit, ze lijkt liever nog zichzelf de schuld te geven: "had ik niet te hoge verwachtingen" vraagt ze zichzelf af :facepalm:

Een artikel over deze docu van de groene Amsterdammer legt de problemen pijnlijk bloot:
Langzamerhand blijkt dat louter idealisme niet genoeg is om het achterliggende doel (integratie) te bereiken. De leraar van de taalcursus wordt wanhopig van een niet meewerkende groep. Op de afdelingsvergadering komen vooral de ‘Hollanders’ opdagen. Dan moeten de notulen het werk maar doen, hoopt Bobbie. De kloof blijft vaak groot
https://www.groene.nl/artikel/samen-koken
Alle reacties Link kopieren
Amber-Sophie schreef:
18-10-2017 11:44
Illustratief voor jouw quote is de 3lab docu "The Boys Next Door" https://www.npo.nl/3lab-the-boys-next-d ... #f5c4b99c9
Een artikel over deze docu van de groene Amsterdammer legt de problemen pijnlijk bloot:
https://www.groene.nl/artikel/samen-koken
Dank voor de linkjes.
Wel pijnlijk om aan te zien.....
De enige winst die ik er aan zie, is dat er uiteindelijk misschien toch een paar naievelingen tot inzicht komen over wat we/zij aan het doen zijn.

Maar, dat schuldgevoel over wat er honderden jaren geleden -naar zeggen- gebeurd zou zijn in de geschiedenis en waar (ook?) Nederlanders bij betrokken zouden zijn geweest, zit er diep ingebakken: door onderwijs 'in-de-klas-vóór-de-klas', NPO, tegenwoordig ook RTL (zie Humberto Tan). En al die zogenaamd zo deugende BN-ers (die hun contract graag verlengd willen zien om met elkaar te dansen-zingen-springen-koken-fotograferen-enz.) buitelen ook over elkaar om bij ieder 'incident' in de politiek correcte houding te schieten.
Dus dat zal niet snel verdwijnen. Voor dat 'verleden' moeten wij nog lang boeten....

Intussen verdwijnt hier juist weer de ene na de andere sociale zekerheid onder het mom dat iets "niet meer van deze tijd is" en vallen de 'gisteren' gemaakte fouten en missers door politiek en overheid altijd in de categorie "met de kennis van nu".... maar dat terzijde.

In dat filmpje: zelfs bij de uitleg over de wasmachine dat je niet zomaar kleding uit de machine mocht halen als die nog draaide, zie je aan die smalende blikken van die mannen gewoon dat ze keihard maling hebben aan wat er gezegd wordt.
Maar die studenten willen té graag deugen en ze zíen het blijkbaar gewoon niet. Geven zichzelf de schuld: "ik had verkeerde verwachtingen".

Mooi gloednieuw gebouw, huisvesting waar iedere student van droomt... maar de asielzoeker is zwaar teleurgesteld; hij had een normaal huis verwacht....

Zo sneu. Eigenlijk alleen maar verliezers.
Alle reacties Link kopieren
Gebruna schreef:
18-10-2017 12:54
En al die zogenaamd zo deugende BN-ers (die hun contract graag verlengd willen zien om met elkaar te dansen-zingen-springen-koken-fotograferen-enz.) buitelen ook over elkaar om bij ieder 'incident' in de politiek correcte houding te schieten.
Als deze bn'ers oprecht waren en daadwerkelijk iets deden voor asielzoekers dan had ik er nog begrip voor gehad, maar natuurlijk blijft het enkel bij grote woorden en geen daden. Dat vind ik zo hypocriet.
Amber-Sophie schreef:
18-10-2017 14:00
Als deze bn'ers oprecht waren en daadwerkelijk iets deden voor asielzoekers dan had ik er nog begrip voor gehad, maar natuurlijk blijft het enkel bij grote woorden en geen daden. Dat vind ik zo hypocriet.
Het mooiste voorbeeld hiervan blijft voor mij de desillusie van Femke Halsema.
Al haar tuuttuuttuuttheorietjes in een klap weggegevaagd door de praktijk.
Haar kindertjes vonden het namelijk toch niet zo fijn op hun multicultibasisschool.
hollebollegijs schreef:
17-10-2017 19:49
Vandaag in het Gorlitzer park geweest.

Een uitzending van Nieuwsuur ging er over.
https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/218563 ... -door.html

Als zo'n park er niet was zou je het uitvinden om aan te tonen hoe slecht het is gesteld met de Europese grensbewaking.

Hang- Afrikanen door het hele park, liggen op banken en drinken bier.

De meeste hebben geen papieren dus uitzetten lukt niet en vreemdelingendetentie kent Duitsland niet.

Ik wens ze sterkte.
OW gruwel dat zou het park hier kunnen zijn. Hoop dat we toch nog even heel heel koude winter krijgen. Baal er zo van om langs dat tuig te lopen met mijn hond.
Niksnutten anders kan ik er niet van maken!
pejeka schreef:
17-10-2017 21:52
Ja, dat is nou ook precies wat ik keer op keer heb gezegd en waardoor jij in de gordijnen klom: dat immigranten die per saldo niks gaan bijdragen aan onze samenleving, maar alleen maar gaan profiteren, niks bijdragen en de samenleving per saldo alleen maar geld kosten. En dat geld dat die mensen kosten, omdat ze allemaal een uitkering, een huis, verzekeringen, zorg, enz. moeten hebben , kan maar uit één bron komen: de mensen die wél werken. Want zélf bekostigen die mensen hun eigen bestaan niet, en dat gaan ze ook nooit doen.

Is dat nou zo moeilijk te begrijpen?
Ik begrijp je volkomen en ben 200% met je eens.
Lammy schreef:
18-10-2017 15:14
OW gruwel dat zou het park hier kunnen zijn. Hoop dat we toch nog even heel heel koude winter krijgen. Baal er zo van om langs dat tuig te lopen met mijn hond.
Niksnutten anders kan ik er niet van maken!
Ik heb sterke vermoedens, gezien je nick, dat je niet ver bij mij vandaan woont. Zo ja, dan kan ik je geruststellen: er was vandaag helemaal niemand in het park. Alleen sjompen die daar hun hond laten poepen.
Alle reacties Link kopieren
Amber-Sophie schreef:
18-10-2017 14:00
Als deze bn'ers oprecht waren en daadwerkelijk iets deden voor asielzoekers dan had ik er nog begrip voor gehad, maar natuurlijk blijft het enkel bij grote woorden en geen daden. Dat vind ik zo hypocriet.
Ja, als de verdachte in de zaak Anne Faber een buitenlander was geweest, had heel deugend Nederland één voor één, op TV en elders in de media, voorbij gekomen om "zorgen te uiten over het opkomende racisme in NL", en dan had NL nooit zo massaal zijn boosheid over 'het systeem als zodanig' kenbaar durven te maken?
vrouwjagersma schreef:
18-10-2017 15:28
Ik heb sterke vermoedens, gezien je nick, dat je niet ver bij mij vandaan woont. Zo ja, dan kan ik je geruststellen: er was vandaag helemaal niemand in het park. Alleen sjompen die daar hun hond laten poepen.
Dus er is geen probleem, omdat jij vandaag niemand in het park zag? Heb je de documentaire waarvan ik de link heb geplaatst al gezien?
Gebruna schreef:
18-10-2017 15:30
Ja, als de verdachte in de zaak Anne Faber een buitenlander was geweest, had heel deugend Nederland één voor één, op TV en elders in de media, voorbij gekomen om "zorgen te uiten over het opkomende racisme in NL", en dan had NL nooit zo massaal zijn boosheid over 'het systeem als zodanig' kenbaar durven te maken?
Ik zou het niet weten, want de dader was geen buitenlander. Dus kun je hier verder niet zoveel over zeggen.
Pientjexxxx schreef:
18-10-2017 15:31
Dus er is geen probleem, omdat jij vandaag niemand in het park zag? Heb je de documentaire waarvan ik de link heb geplaatst al gezien?
Oh serieus, het was een grapje. Het is hier altijd zo moeilijk.
Ik ga die documentaire kijken op het moment dat mijn posts hier niet altijd zo verschrikkelijk vreemd geïnterpreteerd worden. Ik heb hem op dit moment ingepland voor 30 februari 2021.

De enige reden dat ik hier post, is omdat ik vind dat hier andere stemmen te lezen moeten zijn. Ik heb allang niet de illusie meer dat er sprake kan zijn van een respectvolle discussie, daar is de afgelopen jaren genoeg bewijs voor verzameld. Maar ik wil gewoon zeker weten dat iemand die hier zomaar komt, niet denkt dat dit topic een soort vrijstaat voor bepaalde visies is, zonder ook maar een tegengeluid.
Negeer me, citeer me, frustreer me, het zal me wat.
vrouwjagersma schreef:
18-10-2017 15:35
Oh serieus, het was een grapje. Het is hier altijd zo moeilijk.
Ik ga die documentaire kijken op het moment dat mijn posts hier niet altijd zo verschrikkelijk vreemd geïnterpreteerd worden. Ik heb hem op dit moment ingepland voor 30 februari 2021.

De enige reden dat ik hier post, is omdat ik vind dat hier andere stemmen te lezen moeten zijn. Ik heb allang niet de illusie meer dat er sprake kan zijn van een respectvolle discussie, daar is de afgelopen jaren genoeg bewijs voor verzameld. Maar ik wil gewoon zeker weten dat iemand die hier zomaar komt, niet denkt dat dit topic een soort vrijstaat voor bepaalde visies is, zonder ook maar een tegengeluid.
Negeer me, citeer me, frustreer me, het zal me wat.
Als je de documentaire nu eens eerder gaat bekijken dan pas in 2021 dan zal je wellicht ook begrijpen waarom mensen hier bepaalde reacties plaatsen. Of durf je een confrontatie met de feiten niet aan?
De waarheid is voor veel mensen te eng.
De waarheid is een ingewikkeld concept.
Alle reacties Link kopieren
De enige reden dat ik hier post, is omdat ik vind dat hier andere stemmen te lezen moeten zijn. Ik heb allang niet de illusie meer dat er sprake kan zijn van een respectvolle discussie, daar is de afgelopen jaren genoeg bewijs voor verzameld. Maar ik wil gewoon zeker weten dat iemand die hier zomaar komt, niet denkt dat dit topic een soort vrijstaat voor bepaalde visies is, zonder ook maar een tegengeluid.
Met alle respect maar ik vind dat je hier toch wel erg kort door de bocht gaat.
Ik postte vanochtend een link naar een docu over de gezamenlijke huisvesting van asielzoekers en studenten in Amsterdam op de website van de NPO, uitgezonden door de VARA, gemaakt door een links denkende student die geïnspireerd werd door Merkel en refereer daarbij ook nog eens naar een artikel van de groene Amsterdammer over deze docu.

Dat de uitkomsten van dit vluchtelingenproject niet overstemmen met de verwachtingen en dat zelfs de meest pro-asielzoekers ingestelde studenten moeite hebben om geslaagd samen te leven met deze vluchtelingen mag dan toch gewoon benoemd worden? Daar lijkt mij weinig respectloos aan.
Amber-Sophie schreef:
18-10-2017 17:07
Met alle respect maar ik vind dat je hier toch wel erg kort door de bocht gaat.
Ik postte vanochtend een link naar een docu over de gezamenlijke huisvesting van asielzoekers en studenten in Amsterdam op de website van de NPO, uitgezonden door de VARA, gemaakt door een links denkende student die geïnspireerd werd door Merkel en refereer daarbij ook nog eens naar een artikel van de groene Amsterdammer over deze docu.

Dat de uitkomsten van dit vluchtelingenproject niet overstemmen met de verwachtingen en dat zelfs de meest pro-asielzoekers ingestelde studenten moeite hebben om geslaagd samen te leven met deze vluchtelingen mag dan toch gewoon benoemd worden? Daar lijkt mij weinig respectloos aan.
De uitkomsten bevallen niet.
Dus negeren maar.
En dat bedoel ik steeds.
Eenzijdig hun eigen wereld voor ogen houden.
Volhouden hoe dan ook!
Die linkse mutsen
De kleindochters van deze theeleutende geitenwollen sokken zullen hun oma's vervloeken later!
Waarom is er niet ingegrepen toen het nog kon.....
Amber-Sophie schreef:
18-10-2017 17:07
Met alle respect maar ik vind dat je hier toch wel erg kort door de bocht gaat.
Ik postte vanochtend een link naar een docu over de gezamenlijke huisvesting van asielzoekers en studenten in Amsterdam op de website van de NPO, uitgezonden door de VARA, gemaakt door een links denkende student die geïnspireerd werd door Merkel en refereer daarbij ook nog eens naar een artikel van de groene Amsterdammer over deze docu.

Dat de uitkomsten van dit vluchtelingenproject niet overstemmen met de verwachtingen en dat zelfs de meest pro-asielzoekers ingestelde studenten moeite hebben om geslaagd samen te leven met deze vluchtelingen mag dan toch gewoon benoemd worden? Daar lijkt mij weinig respectloos aan.
Waarvoor dank.
Maar als je je nog eens vervelen zou, dan kun je gerust dit topic doorlezen. Je hoeft maar twee bladzijdes terug voor een of ander facebookverhaal over hoe vluchtelingen hier gepamperd worden. Dat is niet de waarheid.

Ik ben niet zo links meer als vroeger, maar ik geloof nog altijd een beetje in de maakbare samenleving. Dus geloof ik dat mensen soms een duwtje nodig hebben. Ik heb in dit topic al vaker gezegd dat er veel winst behalen valt in het "dwingen" tot participeren, in een uniforme inburgerinscursus, in sancties en in duidelijke eisen.
Maar mijn best strenge standpunt, al zeg ik het zelf, valt in het niet bij mensen die vinden dat hier helemaal niemand welkom is en dat alle asielzoekers problematisch zijn en dat er geen enkel goeds kan komen van iemand die niet Nederlands is.

Dus dan vind ik aan de ene kant je documentaire interessant en herkenbaar, maar aan de andere kant wordt zo'n documentaire al gauw een stok om de hond te slaan: "Zie je wel, ze deugen allemaal niet en het is een belachelijk idee en wat dom en Nederland gaat ten onder." Terwijl ik zou zeggen: "Oké, ze zijn nu hier en we willen bepaald gedrag, hoe gaan we dat bereiken."
Zie de posts van Haaz voor de QED
Alle reacties Link kopieren
Haaz schreef:
18-10-2017 18:22
De kleindochters van deze theeleutende geitenwollen sokken zullen hun oma's vervloeken later!
Waarom is er niet ingegrepen toen het nog kon.....
Vergis je niet in politici; die verzinnen/verdraaien wel iets.

Als hun blanke (kein)kinderen straks slechts werken en leven om in het levensonderhoud van Afrikanen te voorzien, vertelt oma wel hoe zij erin is geslaagd de cirkel van "ons" slavernijverleden in alle rechtvaardigheid rond te breien en dat wij op deze manier onze "schuld" kunnen inlossen....of zo. :nope:
gebruna wijzigde dit bericht op 20-10-2017 16:49
0.51% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven