Algemeen vluchtelingentopic deel 8

06-11-2016 21:16 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik vind het ook niet vermakelijk. Cynisch als ik ben over deze toestand en de reacties van alle goedgelovigen kan ik dit met de beste wil van de wereld niet vermakelijk noemen.
Alle reacties Link kopieren
* Laat ook maar. HBG vind je het ook nog amusant om hierover de gemoederen extra te verhitten ?
nounou
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
26-07-2018 22:20
Luister, dit gaat hoe dan ook over mensen, over wanhoop, angst en weerzin die dit alles oproept. Niet over Pokémon.
Ik snap echt niet dat je dit vermakelijk noemt, wat je standpunt ook is. Echt niet oké.

Ik signaleer alleen.
Als een regering willens en wetens een naïef , bewezen niet werkbaar beleid voert, is dat niet mijn keuze.

Afbeelding
Spandoek op een stadhuis

https://www.trouw.nl/home/migranten-ont ... ~a55bf0af/

Dan is het vermakelijk om te zien hoe het vastloopt
Tegen een zulke dommigheid is maar een antwoord mogelijk, achteruit leunen en wachten tot het vastloopt.

Overigens gaat dit niet over wanhoop maar over calculerende migranten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
zazamaenade schreef:
26-07-2018 22:28
* Laat ook maar. HBG vind je het ook nog amusant om hierover de gemoederen extra te verhitten ?

Dit topic is er speciaal voor migratiezaken.
Sinds 2015 al.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
26-07-2018 22:26
Ik vind het ook niet vermakelijk. Cynisch als ik ben over deze toestand en de reacties van alle goedgelovigen kan ik dit met de beste wil van de wereld niet vermakelijk noemen.
Over migratiezaken wordt beslist door mensen die salarissen verdienen die hoog genoeg zijn om in een migratievrije wijk te wonen waar het enige contact met migranten de pizzakoerier is dus maximaal 20 seconden die het kost een pizza aan te pakken.

Dat was in Duitsland in 2015 zo en nu in Spanje
De enige manier om de migratie af te remmen is als de bevolking (lees de kiezer) gaat klagen.
Dat is in Duitsland, Oostenrijk, Nederland, Italië , Denemarken ook gelukt alleen Spanje gaat nog even het migratie-wiel uitvinden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... 09Jfm58uuE

Er komen steeds meer beelden van de bestorming online
Geloof niet dat Europa zit te wachten op veelal ongeschoolde Afrikanen
Dit filmpje is nu al 50.000 keer bekeken en is een waarschuwing op zich.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
26-07-2018 22:10
Luister het is wel vermakelijk

In Spanje is een beweging die meer vluchtelingen wil
https://www.nu.nl/buitenland/4480125/gr ... ingen.html

Beetje Duitsland 2015

Komt helemaal goed, die krijgen ze.
En dan loopt het muurvast.
Als ze in Spanje meer vluchtelingen willen kunnen wij ze dan niet helpen? Wij hebben er hier genoeg :lightbulb:
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
26-07-2018 23:48
Afbeelding
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... 09Jfm58uuE

Er komen steeds meer beelden van de bestorming online
Geloof niet dat Europa zit te wachten op veelal ongeschoolde Afrikanen
Dit filmpje is nu al 50.000 keer bekeken en is een waarschuwing op zich.

Brrr engerds, zit niemand op te wachten in de EU
Alle reacties Link kopieren
vivaratje schreef:
27-07-2018 02:58
Als ze in Spanje meer vluchtelingen willen kunnen wij ze dan niet helpen? Wij hebben er hier genoeg :lightbulb:

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Goeie , we willen er hier heeeeeeeel graag vanaf.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
26-07-2018 23:48
Afbeelding
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... 09Jfm58uuE

Er komen steeds meer beelden van de bestorming online
Geloof niet dat Europa zit te wachten op veelal ongeschoolde Afrikanen
Dit filmpje is nu al 50.000 keer bekeken en is een waarschuwing op zich.
Zien er niet uit als wanhopige vluchtelingen, wat een griezels, zit je echt niet op te wachten op dit soort losers.
Alle reacties Link kopieren
marjorette schreef:
27-07-2018 14:14
Zien er niet uit als wanhopige vluchtelingen, wat een griezels, zit je echt niet op te wachten op dit soort losers.
Volgens de linksmensch zijn dit apothekers , ingenieurs etc.
Dat zie je ook zo :-D
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs, soms denk ik dat er daadwerkelijk een discussie met je te voeren is, maar soms (zoals nu) erger ik me dood aan je zogenaamde lolligheid. In ieder geval ontneemt het me geheel de lust om te proberen er nog iets zinnigs over te zeggen.
Yep. Allemaal hoogopgeleide mannen die Europa zullen omarmen als hun nieuwe thuis en constructieve bijdragen aan de samenlevingen zullen leveren.

Welkom.
popita schreef:
27-07-2018 14:37
hollebollegijs, soms denk ik dat er daadwerkelijk een discussie met je te voeren is, maar soms (zoals nu) erger ik me dood aan je zogenaamde lolligheid. In ieder geval ontneemt het me geheel de lust om te proberen er nog iets zinnigs over te zeggen.
Zolang ik nog “deskundige”, “hoogopgeleide” mensen op tv zie en hoor verkondigen dat wij die Afrikanen nodig hebben voor onze economie, omdat Europa zou vergrijzen, dan kan Gijs mij niet lollig genoeg zijn. (Zoals jij dat dan omschrijft.)
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
26-07-2018 23:21
Ik signaleer alleen.
Nee, je signaleert niet alleen, je plakt er een waardeoordeel aan als ‘vermakelijk’.

Verder is er geen sprake van ‘bewezen dom beleid’. Dat is alleen in jouw ogen zo. Ieder mens denkt daar anders over, al is het maar in de nuances.
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
27-07-2018 14:37
hollebollegijs, soms denk ik dat er daadwerkelijk een discussie met je te voeren is, maar soms (zoals nu) erger ik me dood aan je zogenaamde lolligheid. In ieder geval ontneemt het me geheel de lust om te proberen er nog iets zinnigs over te zeggen.
Helemaal met je eens.
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
27-07-2018 14:37
hollebollegijs, soms denk ik dat er daadwerkelijk een discussie met je te voeren is, maar soms (zoals nu) erger ik me dood aan je zogenaamde lolligheid. In ieder geval ontneemt het me geheel de lust om te proberen er nog iets zinnigs over te zeggen.

Je bent niet verplicht te discussiëren.
Mag, hoeft niet, en een beetje luchtig hoort er bij.

Maar het begint bij het begin.
Ongeveer vanaf juli 2015 liep de Balkanroute vol met een bont mengeling vluchtelingen en migranten uit o.a. Libanon, Marokko maar ook Kosovo en Albanie
Er werd toen gewaarschuwd structuur te brengen in de opvang en doorvoer.
O.a. door Victor Orban maar toen ook al door Seehofer

Die mensen werden voor gek verklaard of in ieder geval niet serieus genomen.
Hier op VIVA schreven mensen "Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen"

Mensen stonden op Duitse stations te juichen wat weer een aanzuigende werking had.

Ik zal het kort houden, Orban bouwde een hek, de Balkanroute ging dicht, migranten kamperen op Griekse eilanden, bijna ieder Europees land heeft als 2e of 3e partij populisten , we hebben de Brexit (een gevolg van de EU migratie politiek) Italië + de EU bouwen boten voor de Libische kustwacht en Niger heeft van de EU een zak geld gekregen om migranten af te stoppen.

Als beleidsmakers zoveel fouten maken dat het beleid zich als een boemerang tegen ze keert heb ik daar plezier van, heel veel plezier.
Vooral omdat het zelfs hier op dit forum allemaal voorspeld is.

En nu komt het toetje, de chaos in Spanje

Update
https://nos.nl/artikel/2243456-spanje-v ... clave.html

Ze gaan het prikkeldraad toch van de muren halen.
Ach zoals ik schreef, achterover leunen en rustig toekijken hoe het zich ontwikkeld.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Hier een rapport van het CBS (2017)
https://www.cbs.nl/nl-nl/publicatie/201 ... lmigranten

verblijfvergunning
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2017/25 ... woonruimte
quote:
In 2014 kwamen 13,3 duizend Syrische en 3,9 duizend Eritrese asielzoekers in een opvanglocatie van het COA terecht.
Na een half jaar had 80 procent een verblijfsvergunning,
na anderhalf jaar was dat bij beide nationaliteiten 94 procent.

woonruimte
Syrische vergunninghouders stromen echter sneller dan Eritrese door naar een eigen woning.
Na een half jaar was een kwart van de Syriërs verhuisd naar een eigen woonruimte in een Nederlandse gemeente,
na anderhalf jaar was dat 90 procent.
Bij de Eritrese asielzoekers ging dit minder snel en had 75 procent binnen anderhalf jaar een eigen woning.
Alleenstaanden moeten doorgaans langer wachten op woonruimte dan gezinnen, en Eritrese asielzoekers zijn vaker dan Syrische asielzoekers alleen, zonder gezin.

werk:
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2018/16 ... heeft-werk
quote
Anderhalf jaar na het verkrijgen van de verblijfsvergunning in 2014 ontving gemiddeld 90 procent van de 18- tot 65-jarigen een uitkering, in de meeste gevallen bijstand. Een jaar later was dit gedaald naar 84 procent. Analoog aan het hogere aandeel werkenden zijn Afghanen het minst afhankelijk van een uitkering. Van de Syriërs en Eritreeërs kreeg na tweeënhalf jaar nog steeds bijna 90 procent bijstand.
Alle reacties Link kopieren
Vluchtelingen en asielzoekers welkom in Nederland
https://www.facebook.com/pg/Vluchteling ... 079/posts/

Zeer de moeite waard om te lezen en mee te schrijven, dat mag als je het fatsoenlijk houd.
Een pagina voor en door open grenzen supporters.

Overigens als je met goede argumenten komt halen ze het een enkele keer weg omdat het "niet goed uitkomt" maar meestal laten ze het staan.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het soms lastig hoe ik die tijd in de bijstand in moet schatten, wat is immers de tijd waarin je kan verwachten dat iemand de vaardigheden heeft te solliciteren, en ook succesvol? Alleen de taal al voldoende machtig te zijn? Ook met het oog op alle drama’s die er ik het taalonderwijs zitten, plus de aantallen die het te verwerken heeft. 2 en half jaar klinkt lang, maar is dat het ook gezien de omstandigheden?
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
kirjailija schreef:
27-07-2018 21:15
Ik vind het soms lastig hoe ik die tijd in de bijstand in moet schatten, wat is immers de tijd waarin je kan verwachten dat iemand de vaardigheden heeft te solliciteren, en ook succesvol? Alleen de taal al voldoende machtig te zijn? Ook met het oog op alle drama’s die er ik het taalonderwijs zitten, plus de aantallen die het te verwerken heeft. 2 en half jaar klinkt lang, maar is dat het ook gezien de omstandigheden?

Gisteren zag ik toevallig een stukje op Tv over jongens die zonder diploma van school waren gekomen en om die reden nergens aan de bak kwamen. Die kregen nu een drie-maands stage aangeboden met behoud van uitkering en als dat goed ging krijgen ze een arbeidscontract en worden ze binnen het bedrijf opgeleid. Eigenlijk heel doodgewoon zoals het vroeger altijd ging. Een paar maanden geleden zag ik iets dergelijks; een bedrijf dat Syrische vluchtelingen in dienst nam en opleidde. Dat waren wel degelijk vakmensen, het enige wat ze nodig hadden was iemand die ze een kans gaf. Misschien is het gewoon een kwestie van buiten de normale patronen denken om mensen aan het werk te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
27-07-2018 21:22
Afbeelding
Dat klinkt inderdaad zorgelijk, maar het meest intressant lijkt mij om te weten wat de oorzaak is. Dan kun je er ook constructief op reageren, links of rechtsom lijkt mij dat dit verbeterd moet worden. Grenzen open of dicht terzijde, want dit oplossen is hoe dan ook nodig.
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
27-07-2018 21:27
Gisteren zag ik toevallig een stukje op Tv over jongens die zonder diploma van school waren gekomen en om die reden nergens aan de bak kwamen. Die kregen nu een drie-maands stage aangeboden met behoud van uitkering en als dat goed ging krijgen ze een arbeidscontract en worden ze binnen het bedrijf opgeleid. Eigenlijk heel doodgewoon zoals het vroeger altijd ging. Een paar maanden geleden zag ik iets dergelijks; een bedrijf dat Syrische vluchtelingen in dienst nam en opleidde. Dat waren wel degelijk vakmensen, het enige wat ze nodig hadden was iemand die ze een kans gaf. Misschien is het gewoon een kwestie van buiten de normale patronen denken om mensen aan het werk te krijgen.
Mooi initiatief! Soms is een kans genoeg :)

Over stage en opleiding gesproken: als iemand nog geen opleiding heeft duurt het volgen ervan ook een aantal jaar, hetzelfde voor mensen die al wel een opleiding hebben maar wiens diploma hier niet erkend is en daarom bijgeschoold moet worden. Dat red je vaak niet in 2,5 jaar natuurlijk.

En zo zijn er nog veel meer groepen met ieder hun eigen obstakels.
Alle reacties Link kopieren
Voor laagopgeleide mensen of mensen zonder enige (relevante) opleiding wordt de spoeling nou eenmaal steeds dunner. Kan je wel tienduizenden mensen binnen halen die geen of nauwelijks een opleiding hebben, en allerlei goedbedoelde initiatieven ontplooien, maar aan een duurzame baan komen ze vrijwel nooit, na het traject van begeleid pamperen. Er zijn al niet eens genoeg banen om laagopgeleide Nederlandse jongeren aan de slag te houden, dus waar wil je de banen vandaan halen voor nog eens 40.000 niet of laag opgeleide Afrikanen e.d.?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven