Algemeen vluchtelingentopic deel 8

06-11-2016 21:16 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5

Deel 6: Algemeen vluchtelingentopic deel 6

Deel 7: Algemeen vluchtelingentopic deel 7



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
geeft een goed signaal af aan alle afrikanen die van plan zijn om te komen
Ga maar kraken en je krijgt een verblijfsvergunning
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/artikel/2242103-kamer-vi ... -lomp.html

Het is misschien wat ongenuanceerd maar ik zou zo een, twee, drie geen goed werden multi-etnische samenleving kunnen verzinnen.
Ik ken natuurlijk niet alle landen maar meestal leeft iedere groep in zijn eigen "bubbel"

Blok zegt volgens mij niets verkeerds.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
18-07-2018 21:57
https://nos.nl/artikel/2242103-kamer-vi ... -lomp.html

Het is misschien wat ongenuanceerd maar ik zou zo een, twee, drie geen goed werden multi-etnische samenleving kunnen verzinnen.
Ik ken natuurlijk niet alle landen maar meestal leeft iedere groep in zijn eigen "bubbel"

Blok zegt volgens mij niets verkeerds.
Natuurlijk niet, maar op de een of andere manier is multiculturisme een DOEL geworden. Dus elke vraag of opmerking of dat wel zo'n goed idee is moet direct verdacht worden gemaakt. En die slappe zak trapt er nog in ook.

Hij had natuurlijk moeten zeggen dat hij blij is met de aandacht voor de discussie en het onderwerp en nieuwsgierig is naar meningen van mensen. Dan haal je ze alle wind uit de zeilen, want op basis van argumenten redeneren is meestal niet de sterkste kant van de linkse multiculti strijders.
Dat die kraker een vergunning heeft gekregen is om te janken. Wat een gotspe.

Even, heel even, had ik hoop dat Blok een maatschappelijke discussie aan ging zwengelen waarin we naar een oplossing voor de problemen gingen zoeken. Helaas is hij echt de natte wind die ik dacht dar hij was.
Alle reacties Link kopieren
Zou me benieuwen wanneer de andere krakers een verblijfsvergunning krijgen
christian88 schreef:
18-07-2018 22:31
Zou me benieuwen wanneer de andere krakers een verblijfsvergunning krijgen
Als vluchtelingkraker wel waarschijnlijk.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

https://nos.nl/artikel/2242781-ozil-hek ... ional.html

Özil doet huillie
Gaat op de foto met dictator in spe Erdogan, daar kreeg hij kritiek op en nu is hij boos.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Acht Albanezen uit vrachtwagen gehaald langs A16 - http://nos.nl/l/2242950

En hop de geldverslindende asielprocedure in.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
24-07-2018 14:09
Acht Albanezen uit vrachtwagen gehaald langs A16 - http://nos.nl/l/2242950

En hop de geldverslindende asielprocedure in.
Wat procedure, gewoon een verblijfsvergunning toch? Als ik wil emigreren naar Canada, verstop ik me daar ook gewoon in een vrachtwagen ergens in Ontario, en voor ik het weet heb ik een huis, een uitkering en een door de staat gefinancierde opleiding... toch? Of... dacht ik dat nou gewoon maar, want dan moet ik mijn plannen toch herzien...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
24-07-2018 19:40
Wat procedure, gewoon een verblijfsvergunning toch? Als ik wil emigreren naar Canada, verstop ik me daar ook gewoon in een vrachtwagen ergens in Ontario, en voor ik het weet heb ik een huis, een uitkering en een door de staat gefinancierde opleiding... toch? Of... dacht ik dat nou gewoon maar, want dan moet ik mijn plannen toch herzien...
Gewoon doen! Blijf je wel forummen alsjeblieft?
Alle reacties Link kopieren
Lorelai schreef:
25-07-2018 15:35
Gewoon doen! Blijf je wel forummen alsjeblieft?
:-D :-D
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
24-07-2018 19:40
Wat procedure, gewoon een verblijfsvergunning toch? Als ik wil emigreren naar Canada, verstop ik me daar ook gewoon in een vrachtwagen ergens in Ontario, en voor ik het weet heb ik een huis, een uitkering en een door de staat gefinancierde opleiding... toch? Of... dacht ik dat nou gewoon maar, want dan moet ik mijn plannen toch herzien...
Die Balkan niets - nutten krijgen wel een versnelde procedure.

Maar opvang, vliegticket etc.
Het kost klauwen vol geld.

En omdat illegaal verblijf niet strafbaar is pluk je ze over een maand of 6 uit de volgende vrachtwagen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
25-07-2018 16:19
Die Balkan niets - nutten krijgen wel een versnelde procedure.

Maar opvang, vliegticket etc.
Het kost klauwen vol geld.

En omdat illegaal verblijf niet strafbaar is pluk je ze over een maand of 6 uit de volgende vrachtwagen.
Oh..nou ja, Canada vind ik best een leuk land, en volgende maand ben ik er toch voor mijn vakantie, dus zal eens proberen daar illegaal te blijven en dan toch een appartement en uitkering van de overheid te krijgen... ik houd jullie op de hoogte, maar ik denk zomaar dat ik al gauw weer in Nederland zal zijn...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
https://nos.nl/artikel/2243288-honderde ... ceuta.html


Gezellig in Spanje
Ze wilden een humaan en ruimhartig asielbeleid
Ik wens ze veel succes
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 26-07-2018 17:01
24.48% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Dat er geen doden gevallen zijn...
hollebollegijs schreef:
26-07-2018 15:56
https://nos.nl/artikel/2243288-honderde ... ceuta.html


Gezellig in Spanje
Ze wilden een humaan en ruimhartig asielbeleid
Ik wens ze veel succes

kijk, dat soort lui mogen ze van mij per omgaande er weer uitgooien.
Alle reacties Link kopieren
popita schreef:
26-07-2018 17:31
kijk, dat soort lui mogen ze van mij per omgaande er weer uitgooien.
Dat gebeurd ook wel eens.
Het grappige is dat de nieuwe Spaanse regering het prikkeldraad wil weghalen
http://www.knack.be/nieuws/wereld/madri ... 61103.html

Dat is dezelfde minister die de Aquarius binnen haalde

Voordeel is dat de volgende verkiezingen populistisch rechts het parlement binnen komt.
Las in Trouw dat - ben de partij ff kwijt - dit weekend al had ingezet op migratie

Je zou toch zeggen dat ze na het Duitse migratie debacle iets geleerd hebben.
Niet dus :nope:

Maar voorlopig kunnen we rustig achterover leunen en ons vermaken met migratie drama deel zoveel
:popcorn:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
kirjailija schreef:
26-07-2018 15:59
Dat er geen doden gevallen zijn...
Ongebluste kalk! Die lui laat je toch niet toe tot een asielprocedure?
Alle reacties Link kopieren
Pientjexxxx schreef:
26-07-2018 20:07
Ongebluste kalk! Die lui laat je toch niet toe tot een asielprocedure?
Gratis advocaten , opvang etc
En vlak de journalisten niet uit.

Er zijn gevallen geweest dat ze zonder procedure de enclave uitgegooid zijn.
Nou geloof me daar gaan journalisten weer werk van maken.

Dat zie je steeds, de journalistiek is pro migratie dus varen mee op boten op de Middellandse zee , publiceren negatief over de Libische kustwacht etc.
Maar een artikel over frauderende migranten zelden of nooit.
In Nederland alleen RTL een enkele keer.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
26-07-2018 18:07
Dat gebeurd ook wel eens.
Het grappige is dat de nieuwe Spaanse regering het prikkeldraad wil weghalen
http://www.knack.be/nieuws/wereld/madri ... 61103.html

Dat is dezelfde minister die de Aquarius binnen haalde

Voordeel is dat de volgende verkiezingen populistisch rechts het parlement binnen komt.
Las in Trouw dat - ben de partij ff kwijt - dit weekend al had ingezet op migratie

Je zou toch zeggen dat ze na het Duitse migratie debacle iets geleerd hebben.
Niet dus :nope:

Maar voorlopig kunnen we rustig achterover leunen en ons vermaken met migratie drama deel zoveel
:popcorn:

Nou ik vermaak me er niet mee hoor. Ik vind het maar triest allemaal.
Ik vind het ook niet echt grappig. Ik vind het dieptriest dat dit gewoon kan.
Alle reacties Link kopieren
Luister het is wel vermakelijk

In Spanje is een beweging die meer vluchtelingen wil
https://www.nu.nl/buitenland/4480125/gr ... ingen.html

Beetje Duitsland 2015

Komt helemaal goed, die krijgen ze.
En dan loopt het muurvast.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Net als Keulen nodig was om de ogen te openen van de Duitsers
krijgen we in Spanje ook wel iets "leuks"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
26-07-2018 22:10
Luister het is wel vermakelijk

In Spanje is een beweging die meer vluchtelingen wil
https://www.nu.nl/buitenland/4480125/gr ... ingen.html

Beetje Duitsland 2015

Komt helemaal goed, die krijgen ze.
En dan loopt het muurvast.

Luister, dit gaat hoe dan ook over mensen, over wanhoop, angst en weerzin die dit alles oproept. Niet over Pokémon.
Ik snap echt niet dat je dit vermakelijk noemt, wat je standpunt ook is. Echt niet oké.
nounou
hollebollegijs schreef:
26-07-2018 22:14
Net als Keulen nodig was om de ogen te openen van de Duitsers
krijgen we in Spanje ook wel iets "leuks"

Maar nog steeds is het voor alle partijen op geen enkele manier vermakelijk te noemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven