Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 oktober 2015 @ 22:54:

Dus asielzoekers zijn belangrijker dan Nederlanders zeg je? Waarom is het beleid dan niet ruimhartiger?Dat vraag ik me ook weleens af. We regelen al zoveel voor deze mensen, maar wat zouden we nog meer voor deze mensen kunnen doen? Ze lijken nog steeds zo ongelukkig. Aan ideeën schiet het me helaas zwaar tekort.
anoniem_243575 wijzigde dit bericht op 08-10-2015 23:12
Reden: Smiley weghalen.
% gewijzigd
Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
quote:gewiekst schreef op 08 oktober 2015 @ 22:58:

[...]

Dat vraag ik me ook weleens af. We regelen al zoveel voor deze mensen, maar wat zouden we nog meer voor deze mensen kunnen doen? Ze lijken nog steeds zo ongelukkig. Aan ideeën schiet het me helaas zwaar tekort. we hebben heel streng asielbeleid. waar heb je het over. En die smiley slaat nergens op natuurlijk.
Zoeken, zoeken, zoeken op de site van Midi Libre, édition Béziers.

Het kraken blijkt van weken geleden en het opruimen van de voortuin van drie dagen geleden.

Tsjongejonge, wát een scoop hebben die Nederlandse journalisten....

http://www.midilibre.fr/2 ... t-le-quartier,1222326.php
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:gewiekst schreef op 08 oktober 2015 @ 22:58:

[...]

Dat vraag ik me ook weleens af. We regelen al zoveel voor deze mensen, maar wat zouden we nog meer voor deze mensen kunnen doen? Ze lijken nog steeds zo ongelukkig. Aan ideeën schiet het me helaas zwaar tekort.

Zoveel hebben we niet gedaan, behalve proberen ze bed en brood aan te bieden.

Als jij naar Syrië was gevlucht in de wetenschap dat Nederland in puin lag en je voorlopig niet terug kunt, je spreekt de taal niet en hebt geen idee wat je verder te wachten staat. Je weet niet eens of en waar je slaapt, dan zou jij dus als vluchteling daar vrolijk zitten wezen?
quote:gewiekst schreef op 08 oktober 2015 @ 22:53:

[...]

Dat klopt. Er zouden niet meer vluchtelingen opgevangen worden in Oranje was de afspraak. Maar de belangen van mensen uit verre windstreken zijn belangrijker. Die conclusie kunnen we inmiddels wel trekken. Eigenlijk kunnen we die conclusie al wel trekken sinds begin jaren 90, sinds het asielbeleid in Nederland serieuze vormen aan ging nemen.

In de jaren negentig is het asielbeleid juist flink aangescherpt. Daarvoor was het veel ruimhartiger.

En fatsoenlijke (over de inhoud en definitie van fatsoenlijk kun je het oneens zijn) opvang van vluchtelingen is ook heel erg in het belang van de mensen die al in een land wonen. Denk maar eens na over het alternatief.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:valentinamaria schreef op 08 oktober 2015 @ 22:56:

[...]

waarom moeten ze uit die flats?

in Frankrijk staat genoeg leeg, krijg je alleen maar criminaliteit van.

die mensen waren al blij met basic leven, help ze een beetje vooruit.

Duitsland is blij met ze, stuur ze daar heen.

Als ik het item zo zie is de gemeente, de burgemeester voorop, niet blij met ze.

Een ruimhartige opvang zuigt alleen maar extra migranten aan.

Dit beleid in ieder geval niet dat zal vermoed ik de achterliggende gedachte zijn.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 oktober 2015 @ 22:47:

[...]

keek jij hetzelfde item? er werden niet zomaar huizen gekraakt. gezinnen die twee weken op straat hadden gebivakkeerd met kleine kinderen zijn door buurtgenoten opgevangen in leegstaande appartementen. Toen kwam er een burgemeester die zei: ik ga jullie uitzetten. stouterds. Ik ga lekker een andere burgemeester met de problemen opzadelen. maar dan in het frans en iets agressieverKraken is illegaal, en de buurtgenoten hebben al helemaal niemand op te vangen in woningen waar zij niets mee te maken hebben, als ze mensen willen opvangen dan doen ze dat maar in hun eigen huis. Jij keurt deze illegale actie dus goed, ook het stelen van de elektriciteit en water, waar anderen wel voor betalen. Deze gezinnen met kinderen hadden helemaal niet op straat hoeven te slapen, daar is de opvang voor. Prima actie van deze burgervader en zijn bewoners waren het grotendeels met hem eens.
quote:Snoesje666 schreef op 08 oktober 2015 @ 23:05:

Zoeken, zoeken, zoeken op de site van Midi Libre, édition Béziers.

Vind je het vreemd dat ik die site niet dagelijks bezoek
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:barbaracartland schreef op 08 oktober 2015 @ 22:58:

Als ik jou zo lees, geloof jij dat onze regering liever mensen uit verre landen helpt, die verder geen stemrecht hebben of invloedrijk zijn, dan de eigen kiezers. Waarom denk jij dat dat zo is? Waarom zou de Nederlandse regering voorrang geven aan niet-Nederlanders? Welk doel hebben ze daarmee?

Interessante vraag. Ze hebben inderdaad nog geen stemrecht, maar dat krijgen ze mogelijk wel nadat ze hier een tijdje zijn. Desondanks denk ik niet dat dat de reden is waarom ze zo met open armen ontvangen worden.

Ik denk dat het meer komt doordat Nederland een rijk land is en bekend staat en wil blijven staan als een ruimhartig, beschaafd, gul en sociaal land. Het braafste jongetje van de klas. Vriend van alles en iedereen. En zo willen de meeste Nederlandse politici denk ik ook bekend blijven staan. Daarnaast is het waarschijnlijk niet in de laatste plaats een gewetenskwestie.
quote:Gisselle schreef op 08 oktober 2015 @ 23:08:

[...]

Kraken is illegaal, en de buurtgenoten hebben al helemaal niemand op te vangen in woningen waar zij niets mee te maken hebben, als ze mensen willen opvangen dan doen ze dat maar in hun eigen huis..Of in de Moskee waar ze voor in het park sliepen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 oktober 2015 @ 23:00:

we hebben heel streng asielbeleid. waar heb je het over. En die smiley slaat nergens op natuurlijk.

Het beleid is streng inderdaad, maar zolang het niet consequent wordt nageleefd heb je daar niets aan natuurlijk.

En die smiley sloeg inderdaad nergens op. Mijn excuses.
quote:[Gisselle schreef op 08 oktober 2015 @ 23:08[/message]:

[...]

Kraken is illegaal, en de buurtgenoten hebben al helemaal niemand op te vangen in woningen waar zij niets mee te maken hebben, als ze mensen willen opvangen dan doen ze dat maar in hun eigen huis. Jij keurt deze illegale actie dus goed, ook het stelen van de elektriciteit en water, waar anderen wel voor betalen. Deze gezinnen met kinderen hadden helemaal niet op straat hoeven te slapen, daar is de opvang voor. Prima actie van deze burgervader en zijn bewoners waren het grotendeels met hem eens.

wat is er mis met die mensen daar te laten zitten?

die grote opvangkampen zijn een ellende voor gezinnen en broedplaatsen voor extremisme.

en illegaal, kan jij je daar in zo,n situatie echt druk over maken?
wij slapen nooit.
quote:gewiekst schreef op 08 oktober 2015 @ 23:09:

[...]

Interessante vraag. Ze hebben inderdaad nog geen stemrecht, maar dat krijgen ze mogelijk wel nadat ze hier een tijdje zijn. Desondanks denk ik niet dat dat de reden is waarom ze zo met open armen ontvangen worden.

Ik denk dat het meer komt doordat Nederland een rijk land is en bekend staat en wil blijven staan als een ruimhartig, beschaafd, gul en sociaal land. Het braafste jongetje van de klas. Vriend van alles en iedereen. En zo willen de meeste Nederlandse politici denk ik ook bekend blijven staan. Daarnaast is het waarschijnlijk niet in de laatste plaats een gewetenskwestie.Denk je niet dat het te maken heeft met internationale verdragen? of met realiteit? Medemenselijkheid? zou je liever zien dat de vluchtelingen die hier toch wel komen want je kan immers geen muur optrekken in de bossen slapen en op stations zoals in frankrijk? Zou dat misschien een argument kunnen zijn van Nederland om opvang te bieden?
quote:valentinamaria schreef op 08 oktober 2015 @ 23:12:

[...]

die grote opvangkampen zijn een ellende voor gezinnen en broedplaatsen voor extremisme.

en illegaal, kan jij je daar in zo,n situatie echt druk over maken?lekker makkelijk ook. hup je zet ze weer op straat en dan? als het kouder wordt gaan er mensen doodvriezen. lekker fatsoenlijk
quote:gewiekst schreef op 08 oktober 2015 @ 23:12:

[...]

Het beleid is streng inderdaad, maar zolang het niet consequent wordt nageleefd heb je daar niets aan natuurlijk.

En die smiley sloeg inderdaad nergens op. Mijn excuses.Dus het beleid is wel streng? Dus er is geen sprake van voortrekkerij ten opzicht van Nederlanders?
quote:feow schreef op 08 oktober 2015 @ 23:06:

In de jaren negentig is het asielbeleid juist flink aangescherpt. Daarvoor was het veel ruimhartiger.

En fatsoenlijke (over de inhoud en definitie van fatsoenlijk kun je het oneens zijn) opvang van vluchtelingen is ook heel erg in het belang van de mensen die al in een land wonen. Denk maar eens na over het alternatief.Ik vind de opvang in Nederland meer dan fatsoenlijk, maar dat zijn bepaalde mensen niet met mij eens. En dat mag nu nog, nu wij nog vrijheid van meningsuiting hebben.

[...]

en illegaal, kan jij je daar in zo,n situatie echt druk over maken?Je moet natuurlijk ergens een grens trekken, als je kraken toestaat heb je binnen de korstte keren complete blokken die gekraakt zijn en de bewoners die wel betalen gaan muiten.
quote:gewiekst schreef op 08 oktober 2015 @ 23:15:

[...]

Ik vind de opvang in Nederland meer dan fatsoenlijk, maar dat zijn bepaalde mensen niet met mij eens. En dat mag nu nog, nu wij nog vrijheid van meningsuiting hebben.

waarom zeg je "nog"

impliceer je dat het opnemen van vluchtelingen ten koste gaat van de vrijheid van meningsuiting?
quote:[]hollebollegijs schreef op 08 oktober 2015 @ 23:15[/message]:

[...]

Je moet natuurlijk ergens een grens trekken, als je kraken toestaat heb je binnen de korstte keren complete blokken die gekraakt zijn en de bewoners die wel betalen gaan muiten.

dan bied je die paar mensen die er nog wonen huurverlaging aan.

waren toch al van die afgeschreven flats zo te zien. alles wat daar nog aan verdiend wordt is ook crimineel.
wij slapen nooit.
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 oktober 2015 @ 23:14:

Dus het beleid is wel streng? Dus er is geen sprake van voortrekkerij ten opzicht van Nederlanders?Dat het beleid streng is wil niet zeggen dat er geen sprake is van "voortrekkerij". Want daar is wat mij betreft wel degelijk sprake van (huisvesting e.d.).
quote:gewiekst schreef op 08 oktober 2015 @ 23:09:

[...]

Ik denk dat het meer komt doordat Nederland een rijk land is en bekend staat en wil blijven staan als een ruimhartig, beschaafd, gul en sociaal land. Het braafste jongetje van de klas. Vriend van alles en iedereen. En zo willen de meeste Nederlandse politici denk ik ook bekend blijven staan. Daarnaast is het waarschijnlijk niet in de laatste plaats een gewetenskwestie.Heb jij enig idee welke internationale aanklachten er tegen Nederland gedaan zijn? En wat dat (terecht) doet met de beeldvorming? En welke harde schreeuwer uit Nederland zijn opruiende praatjes over de wereldbevolking aan het verkondigen is? En wat dat doet met de beeldvorming?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

[...]

en illegaal, kan jij je daar in zo,n situatie echt druk over maken?Wat er daarmee mis is? Ze hebben zich illegaal toegang verschaft tot deze huizen!. Als een ander illegale acties verricht, dan staan daar consequenties tegenover. Het lijkt of deze stroom vluchtelingen vooral zelf bepaald wat er gaat gebeuren, asiel aanvragen in het eerste land waar je binnenkomt? nee hoor, we reizen lekker verder naar een land waar er meer te halen valt. Er zijn speciale opvangplekken voor deze vluchtelingen, en als zij dan een verblijfsvergunning krijgen, dan krijgen zij vanzelf ook een huis.
quote:gewiekst schreef op 08 oktober 2015 @ 23:17:

[...]

Dat het beleid streng is wil niet zeggen dat er geen sprake is van "voortrekkerij". Want daar is wat mij betreft wel degelijk sprake van (huisvesting e.d.).huisvesting geldt alleen voor mensen met een status. En daar wordt iets aan gedaan. Die woningnood onder Nederlanders valt reuze mee trouwens, ik liep net met de hond en er sliep niemand buiten
quote:feow schreef op 08 oktober 2015 @ 23:19:

[...]

Heb jij enig idee welke internationale aanklachten er tegen Nederland gedaan zijn? En wat dat (terecht) doet met de beeldvorming? En welke harde schreeuwer uit Nederland zijn opruiende praatjes over de wereldbevolking aan het verkondigen is? En wat dat doet met de beeldvorming?

Ja en?

Wat kan mij het schelen hoe ze in het buitenland over Nederland denken.

Als Wilders naast de pot piest is daar de rechter voor.

Weet je hoe veel mensen over die idiote uitspraken van Merkel denken of over de doodstraf en wapenwetgeving in de VS

daar liggen ze GEEN seconde wakker van.
quote:gewiekst schreef op 08 oktober 2015 @ 23:17:

[...]

Dat het beleid streng is wil niet zeggen dat er geen sprake is van "voortrekkerij". Want daar is wat mij betreft wel degelijk sprake van (huisvesting e.d.).had je nog meer voorbeelden van voortrekkerij? bijvoorbeeld ten aanzien van werkgelegenheid? sociaal stelsel ofzo? en geldt deze voortrekkerij echt voor alle buitenlanders zoals je eerder beweerde? waarom staat de hele wereld dan niet op de stoep?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven