Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Wageningen1985 schreef op 07 oktober 2015 @ 19:21:

[...]

Hoe zou dat komen denk je?

Geen idee. Ik ben in een aantal landen geweest waar het overgrote deel van de inwoners Moslim was. Ik zie het probleem niet. Aardige mensen, over het algemeen. Maar ja, dat vind ik ook van Boeddhisten en Hindoeisten. En ook van de atheisten onder de Nederlanders, want dat zijn de meesten.

Het zal toch wel angst zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 oktober 2015 @ 19:24:

[...]

Als loslopende mannen een probleem zouden zijn en Oranje blieft er geen, wat dan? Hebben we nog ergens een afvoerputje waar ze dan gelost worden?

Ik snap om te beginnen al niet dat het niet " gewoon " gemixt wordt : een deel gezinnen, een deel mannen, etc.Dat is niet veilig voor de vrouwen en dochters van de gezinnen.
quote:Anna37 schreef op 07 oktober 2015 @ 18:05:

[...]

Het hangt echt heel erg van de context af en wat je onder tradities verstaat. Feest-en eetgewoontes kun je prima behouden hoewel je wel een deel van de mentalitieit van je gastland adopteert.

Ik gooi een keer per jaar pepernoten door de collegezaal, vinnik leuk, typical Dutch biscuit-throwing zeg ik dan. Maar ik sta wel netjes in de rij (erger me mateloos in NL als mensen dat niet doen) en zeg wel automatisch sorry als iemand op mijn tenen trapt. En ik ben natuurlijk niet het beste voorbeeld.

Kijk naar de VS bijvoorbeeld, hoeveel van de typisch Italiaanse, Poolse, Ukrainse ed cultuur zie je daar terug. Misschien in wat feesten maar qua mentaliteit ed?

VS vind ik een heel goed voorbeeld van hoe grote groepen immigranten niet goed integreren. Ze zoeken elkaar op en houden erg vast aan hun roots. Juist als ze met zoveel van dezelfde cultuur zijn.

Want geaccepteerd worden ze daar niet zo snel. In buitenwijken of in kleinere Towns zie je een enkeling een restaurantje hebben, maar ze zitten vooral in de grote steden.

Verder vond ik wel dat ze daar best gemoedelijk naast elkaar leven.

Maar niet samen. En vermengen is daar niet aande hand.

Oh en de Islam word daar al helemaal niet makkelijk geaccepteerd.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 oktober 2015 @ 19:24:

[...]

Als loslopende mannen een probleem zouden zijn en Oranje blieft er geen, wat dan? Hebben we nog ergens een afvoerputje waar ze dan gelost worden?

Ik snap om te beginnen al niet dat het niet " gewoon " gemixt wordt : een deel gezinnen, een deel mannen, etc.

Dat laatste ben ik met je eens en ik geloof dat het besef een beetje begint door te dringen dat kleinschalige, gemengde opvang beter is dan homogene groepen bij elkaar zetten. Dat zei tenminste de voorzitter van de VNG in Een vandaag.

Geen idee waar dat afvoerputje zich bevindt. Uitgeprocedeerde rellers zou je ook kunnen detineren in uitzetcentra. Dat lijkt me logischer dan ze los te laten in een dorpje met 140 bewoners.
quote:Wageningen1985 schreef op 07 oktober 2015 @ 19:28:

[...]

Verschillende oorzaken de geschiedenis imago.

Ken je je EIGEN geschiedenis wbt het Christendom?

Wij hebben ook nogal wat imago schade goed te maken, hoor.
quote:Wageningen1985 schreef op 07 oktober 2015 @ 19:28:

[...]

Verschillende oorzaken de geschiedenis imago.

Imago? op imago heb je zelf amper invloed het is de perceptie van de ander

en wat bedoel je met geschiedenis?

als we kijken naar geschiedenis zou ik eerder de west europeaan vrezen
quote:bungaa schreef op 07 oktober 2015 @ 19:31:

[...]

VS vind ik een heel goed voorbeeld van hoe grote groepen immigranten niet goed integreren. Ze zoeken elkaar op en houden erg vast aan hun roots. Juist als ze met zoveel van dezelfde cultuur zijn.

Want geaccepteerd worden ze daar niet zo snel. In buitenwijken of in kleinere Towns zie je een enkeling een restaurantje hebben, maar ze zitten vooral in de grote steden.

Oh en de Islam word daar al helemaal niet makkelijk geaccepteerd.

waarom is het een probleem dat immigranten elkaar opzoeken?

je zegt zelf dat ze gemoedelijk naast elkaar leven

en dat de islam in de USA niet makkelijk geaccepteerd wordt is echt onzin. Kom eens met bewijs.
quote:bungaa schreef op 07 oktober 2015 @ 19:31:

[...]

Oh en de Islam word daar al helemaal niet makkelijk geaccepteerd.1 woord. Chinees.
quote:Eindeloos schreef op 07 oktober 2015 @ 17:43:

Ik vond een mooi ooggetuige verslag:

Ed Nieman bij Kos Stad

---------------------------------

4 oktober om 18:13 ·

Weet je wat ik zo raar vind?

Laten we eerst eens gaan zorgen voor al die eenzame ouderen/bejaarden in ons eigen land, deze generatie heeft Nederland weer opgebouwd na de 2e wereldoorlog, Maar veel van deze bejaarden staan nu in de kou, laten we daar eens veel geld voor inzamelen i.p.v. al die zielige TV acties voor de vluchtelingen!!!Boeiend artikel weer,sluit ook aardig aan bij de ervaringen van Karskens..

http://nieuws.tpo.nl/2015 ... f-haar-leven-gevaar-liep/

Overigens in DvhN van dinsdag 5 okt,een interview met hoogleraar migratie Leo Lucassen.Volgens hem is dit nog maar het begin,slechts de voorhoede is gearriveerd.Een ideale oplossing heeft hij ook niet.Behalve dan dat schreeuwen wie tegen asielzoekers is,is een rascist een domme oplossing is.Maar tegelijk ook dat de realiteit is,dat we noodgedwongen,met het gegeven van massa immigratie zullen moeten leren leven.Niet direct een opbeurend artikel.
Vraag blijft,why is the rum gone?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 oktober 2015 @ 19:32:

[...]

Ken je je EIGEN geschiedenis wbt het Christendom?

Wij hebben ook nogal wat imago schade goed te maken, hoor.Hoe lang denk je dat de joodse gemeenschap hier bestaat en de Islamitische? Welke gemeenschap maakt er meer problemen? Dat kun je toch niet ontkennen?
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 oktober 2015 @ 19:33:

[...]

Imago? op imago heb je zelf amper invloed het is de perceptie van de ander

en wat bedoel je met geschiedenis?

als we kijken naar geschiedenis zou ik eerder de west europeaan vrezen

Nou,...vlak de Romeinen en de Grieken ( zuid europa ) niet uit.

En de Vikingen,....hadden die een best imago? Noord kun je ook afschrijven.
quote:Anna37 schreef op 07 oktober 2015 @ 19:02:

[...]

Nederlands orthodox christelijke ouders zouden dit misschien ook niet willen. In de UK onlangs een Lets kind dat ter adoptie aangeboden werd, waarbij Letland zich er is mee gaan bemoeien omdat volgens de Letse wet het kind niet uit de ouderlijke macht zou kunnen worden onttrokken en alleen mogelijk in een pleeggezin geplaatst kon worden.

Verschillen van inzicht kunnen natuurlijk lastig zijn en religie kan daarin een rol spelen. Maar stellen dat de Islam haaks staat op/botst met 'de' Christelijke cultuur is zo ontzettend simplistisch en doet de waarheid gewoon geen recht. Kijk ook naar al die studenten met een moslimachtergrond die juist voor de VU kiezen in plaats van voor een religie-neutrale universiteit.

Waar ik dan weer over val is dat ze moesten onderduiken!

Onderduiken omdat hun leven in gevaar was....
quote:Wageningen1985 schreef op 07 oktober 2015 @ 19:37:

[...]

Hoe lang denk je dat de joodse gemeenschap hier bestaat en de Islamitische? Welke gemeenschap maakt er meer problemen? Dat kun je toch niet ontkennen?Maken ze echt al die problemen? Of krijgen ze die zo'n beetje kado bij hun verblijfsvergunning?

[...]

Hoe lang denk je dat de joodse gemeenschap hier bestaat en de Islamitische? Welke gemeenschap maakt er meer problemen? Dat kun je toch niet ontkennen?

De joodse gemeenschap hier is voor een groot deel uitgeroeid. Ook zonder dat ze problemen maakten.

Anderen hadden een probleem met hen. Konden ze ook niet zo veel aan doen.
quote:Star schreef op 07 oktober 2015 @ 19:36:

[...]

1 woord. Chinees.Chinees als in Nederland bedoel je?

[...]

Hoe lang denk je dat de joodse gemeenschap hier bestaat en de Islamitische? Welke gemeenschap maakt er meer problemen? Dat kun je toch niet ontkennen?wat voor problemen? kom eens met concrete feiten? dit zijn veronderstellingen, aannames, persoonlijke mening misschien. Maar je kan echt niet stellen dat de islam voor meer problemen heeft gezorgd dan andere religies. Het is ook niet de religie die voor problemen zorgt maar de mensen.
quote:bungaa schreef op 07 oktober 2015 @ 19:38:

[...]

Waar ik dan weer over val is dat ze moesten onderduiken!

Onderduiken omdat hun leven in gevaar was....Dat is ook crimineel! Ik ken de achtergrond van dit gezin van herkomst verder niet, maar weet wel dat soortgelijke dingen zich hebben voorgedaan in UK achterbuurten waarbij (autochtone) ouders uit het criminele milieu het niet eens zijn met de uithuisplaatsing en kinderen terug proberen te halen en/of pleeg/adoptie-ouders bedreigen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 oktober 2015 @ 19:44:

[...]

wat voor problemen? kom eens met concrete feiten? dit zijn veronderstellingen, aannames, persoonlijke mening misschien. Maar je kan echt niet stellen dat de islam voor meer problemen heeft gezorgd dan andere religies. Het is ook niet de religie die voor problemen zorgt maar de mensen.De vraag is dan: zouden die mensen dezelfde problemen maken als die religie er niet zou zijn?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:bungaa schreef op 07 oktober 2015 @ 19:44:

[...]

Chinees als in Nederland bedoel je?Ja.
Maar goed het loopt allemaal lekker

http://nos.nl/artikel/2061821-preventie ... rwijk.html
quote:pejeka schreef op 07 oktober 2015 @ 19:49:

[...]

De vraag is dan: zouden die mensen dezelfde problemen maken als die religie er niet zou zijn?dat zal je nooit weten. Islam is net als christendom een containerbegrip, alles valt daarbinnen. de meeste moslims zijn gewoon seculier
quote:rosemetijs schreef op 07 oktober 2015 @ 19:52:

http://nos.nl/artikel/2061821-preventie ... .htmlZeker weer 1 hysterische vrouw?
Ik denk dat het percentage nieuwe nederlanders wat echt integreert heel klein is , hooguit 10 %.

De rest blijft lekker op zichzelf.

Eigen taal blijven spreken, ook tegen de kinderen,

Met schotel vooral de tv uit het verlaten land blijven volgen.

Geen aanpassing qua kleding naar Westerse normen

Schapen slachten op een balkon..............

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ze plaatsen zichzelf buiten de samenleving, dan doen wij niet.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:rosemetijs schreef op 07 oktober 2015 @ 19:52:

http://nos.nl/artikel/2061821-preventie ... k.htmlVrij nikszeggend. De oorzaak van de fricties is niet bekend.
quote:Star schreef op 07 oktober 2015 @ 19:50:

[...]

Ja.Hoe je het ook wendt of keert, de Chinese gemeenschap houdt over het algemeen de eigen broek op, bezorgt geen overlast aan de Nederlandse burgers (nooit gehoord van troepen Chinese hangjongeren die burgers lastigvallen, of die in de kleine criminaliteit zitten) en doen geen beroep op de sociale voorzieningen. Dat er ook in de Chinese gemeenschap best foute dingen kunnen plaatsvinden, zoals in elke groep, ben ik met je eens. Maar ze leggen geen druk op onze voorzieningen, onze woningmarkt, of zijn oververtegenwoordigd in de straatcriminaliteit, zoals vele andere groepen wel doen. Vind ik dan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven