Algemeen vluchtelingentopic

03-10-2015 12:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.

Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.

-Bij elke overtreding zal er een waarschuwing worden gegeven, bij een tweede overtreding, volgt er een pijlerban van een week en kun je dus niet meer meediscussiëren op de pijler actueel.

- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.

- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.

Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.

Met vriendelijke groet,

Het Moderatorteam & Community Manager VIVA

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 oktober 2015 @ 18:50:

[...]

Ik vraag me af hoeveel vluchtelingen Oranje zelf wel acceptabel had gevonden, want volgens mij heerst er een enorme angst onder Nederlanders om tot de minderheid te behoren.Dat vind ik niet vreemd, een enkel lid op VIVA forum daar gelaten, ken ik geen mensen in Nederland die graag een minderheid worden in hun eigen leefomgeving.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 07 oktober 2015 @ 18:53:

[...]

Toch is er wel een grijs gebied, op basis van de islamitische waarden kwam er een storm van kritiek op de adoptie van een in Nederlands woonachtig kind van een Turkse moeder door een homo stel.

http://www.nu.nl/binnenla ... eegkind-ondergedoken.html

Een 9-jarig Turks jongetje is samen met zijn pleegouders, een lesbisch stel uit Den Haag, op een geheim adres ondergebracht.

Dat meldt Bureau Jeugdzorg Haaglanden vrijdag.

De actie komt voort uit commotie die in Turkije is ontstaan over het onderbrengen van islamitische pleegkinderen bij homogezinnen. Jeugdzorg vraagt het kind en de twee vrouwen met rust te laten. Van concrete bedreiging is geen sprake.

Op dat moment botst de Nederlandse manier van leven met de islam

Nederlands orthodox christelijke ouders zouden dit misschien ook niet willen. In de UK onlangs een Lets kind dat ter adoptie aangeboden werd, waarbij Letland zich er is mee gaan bemoeien omdat volgens de Letse wet het kind niet uit de ouderlijke macht zou kunnen worden onttrokken en alleen mogelijk in een pleeggezin geplaatst kon worden.

Verschillen van inzicht kunnen natuurlijk lastig zijn en religie kan daarin een rol spelen. Maar stellen dat de Islam haaks staat op/botst met 'de' Christelijke cultuur is zo ontzettend simplistisch en doet de waarheid gewoon geen recht. Kijk ook naar al die studenten met een moslimachtergrond die juist voor de VU kiezen in plaats van voor een religie-neutrale universiteit.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 oktober 2015 @ 18:58:

[...]

Het is toch geen potje kwartetten : mag ik de gezinnen, dan krijgt u van mij de alleenstaande mannen.....En vanwaar dezë opmerking? Wat wil je zeggen?
quote:Ikbenanoniem schreef op 07 oktober 2015 @ 19:03:

[...]

En vanwaar dezë opmerking? Wat wil je zeggen?Dat ik het heel raar vind om mensen te ruilen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Anna37 schreef op 07 oktober 2015 @ 19:02:

[...]

Verschillen van inzicht kunnen natuurlijk last zijn en religie kan daarin een rol spelen. Maar stellen dat de Islam haaks staat op/botst met 'de' Christelijke cultuur is zo ontzettend simplistisch en doet de waarheid gewoon geen recht. Kijk ook naar al die studenten met een moslimachtergrond die juist voor de VU kiezen in plaats van voor een religie-neutrale universiteit.Ik stel ook niet dat ze haaks op elkaar staan, maar om te stellen dat ze probleemloos hand in hand gaan nu of in de toekomst vind ik erg kort door de bocht.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:rosemetijs schreef op 07 oktober 2015 @ 19:01:

[...]

Een groot deel van die alleenstaande mannen waren toch uitgeprocedeerde Eritreeërs die daar in het dorp gingen rellen.. Althans volgens Hennie vd Most gisteravond bij Pauw?Correct.
quote:MarianneDavids schreef op 07 oktober 2015 @ 18:59:

[...]

Zegt het woord hypothese iets?

Natuurlijk, dat is een verwachting, een veronderstelling. Is er niets aan de hand, geen verandering dan noem je dat de nulhypothese. Ga je ervan uit dat er iets veranderd dan is dat de alternatieve hypothese. De nulhypothese en alternatieve hypothese moeten elkaar uitsluiten

wat heeft dat te maken met die rare vergelijking zoals: we worden overspoeld door asielzoekers want er komen er zoveel bij ter grote van Eindhoven of op elke inwoner van oranje worden zijn 10 asielzoekers? Vandaag op het journaal, als je alles eerlijk verdeeld over alle gemeenten dan heb je het over 89 per gemeente.
quote:hollebollegijs schreef op 07 oktober 2015 @ 19:02:

[...]

Dat vind ik niet vreemd, een enkel lid op VIVA forum daar gelaten, ken ik geen mensen in Nederland die graag een minderheid worden in hun eigen leefomgeving.Daar gaan ze speciaal voor op vakantie. En dan vooral ergens heen waar ze niet te veel Nederlands om zich heen horen
quote:hollebollegijs schreef op 07 oktober 2015 @ 19:02:

[...]

Dat vind ik niet vreemd, een enkel lid op VIVA forum daar gelaten, ken ik geen mensen in Nederland die graag een minderheid worden in hun eigen leefomgeving.je kan alleen een minderheid worden in de leefomgeving als je gelooft dat je fundamenteel verschilt van andere mensen. En dat is niet zo, we hebben allemaal twee longen, twee nieren, een hart, we leven op zuurstof water en voedsel en we zijn levendbarend
quote:Ikbenanoniem schreef op 07 oktober 2015 @ 19:05:

[...]

Correct.

Hoezo werden die daar geplaatst vraag ik mij dan af,moesten die niet linea recta naar een uitzetcentrum?

Maar nee plaats ze maar op vakantiepark Oranje..
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 oktober 2015 @ 18:40:

[...]

Ik heb me weleens laten vertellen dat ze ook eigen Verzorgingshuizen hebben in AustralieNet als diverse joodse bejaardentehuizen hier. Hoor je ook niemand over.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 oktober 2015 @ 19:04:

[...]

Dat ik het heel raar vind om mensen te ruilen.

Jij was degene die eerder in dit topic tante Coos en oom Arie (of zoiets) niet naast elkaar aan tafel zou zetten bij een bruiloft als dat ruzie zou betekenen.

Het wisselen van asielzoekers uit Oranje tegen een rustiger groep asielzoekers is vergelijkbaar. Je wilt de sfeer zo goed mogelijk houden en het draagvlak voor de aanwezigheid voor die mensen behouden.
quote:Star schreef op 07 oktober 2015 @ 19:08:

[...]

Net als diverse joodse bejaardentehuizen hier. Hoor je ook niemand over.

Mensen stuiteren alleen als het om de Islam gaat. Dan is alles te hoog, te laag, te dit, en te dat.

Behalve kebab en shoarma.
quote:Ikbenanoniem schreef op 07 oktober 2015 @ 19:11:

[...]

Jij was degene die eerder in dit topic tante Coos en oom Arie (of zoiets) niet naast elkaar aan tafel zou zetten bij een bruiloft als dat ruzie zou betekenen.

Het wisselen van asielzoekers uit Oranje tegen een rustiger groep asielzoekers is vergelijkbaar. Je wilt de sfeer zo goed mogelijk houden en het draagvlak voor de aanwezigheid voor die mensen behouden.Nee,mis niet vergelijkbaar. Nu komt er namelijk een groep niet.
quote:Star schreef op 07 oktober 2015 @ 19:08:

[...]

Net als diverse joodse bejaardentehuizen hier. Hoor je ook niemand over.indonesische heb je ook
quote:hollebollegijs schreef op 07 oktober 2015 @ 19:05:

[...]

Ik stel ook niet dat ze haaks op elkaar staan, maar om te stellen dat ze probleemloos hand in hand gaan nu of in de toekomst vind ik erg kort door de bocht.Problemen tussen groepen hebben vooral met sociaal-economische problemen te maken en met beeldvorming die op dit moment ontzettend wordt aangewakkerd.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 oktober 2015 @ 19:13:

[...]

Nee, mis niet vergelijkbaar. Nu komt er namelijk een groep niet.

De vergelijking klopt wel, want je hebt het niet over familie maar over niet gerelateerde gasten in een dorp. De gasten zijn, in gewijzigde samenstelling, welkom.

Maar als je de beoogde bedoeling niet wilt zien houdt het op natuurlijk. Of vind je het fout dat er maatregelen worden genomen om ervoor te zorgen dat het draagvlak in een dorp in stand blijft?
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 oktober 2015 @ 19:17:

[...]

indonesische heb je ookAls er ooit een Syrisch tehuis komt breekt vast de hel weer los.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 07 oktober 2015 @ 19:12:

[...]

Mensen stuiteren alleen als het om de Islam gaat. Dan is alles te hoog, te laag, te dit, en te dat.

Behalve kebab en shoarma.Hoe zou dat komen denk je?
quote:Ikbenanoniem schreef op 07 oktober 2015 @ 19:20:

[...]

De vergelijking klopt wel, want je hebt het niet over familie maar over niet gerelateerde gasten in een dorp. De gasten zijn, in gewijzigde samenstelling, welkom.

Maar als je de beoogde bedoeling niet wilt zien houdt het op natuurlijk. Of vind je het fout dat er maatregelen worden genomen om ervoor te zorgen dat het draagvlak in een dorp in stand blijft?

Rellende uitgeprocedeerde Eritreeërs daar zit geen enkel dorp of stad toch op te wachten?..

Die horen in een uitzetcentrum en niet in een vakantiepark.
quote:Ikbenanoniem schreef op 07 oktober 2015 @ 19:20:

[...]

Als loslopende mannen een probleem zouden zijn en Oranje blieft er geen, wat dan? Hebben we nog ergens een afvoerputje waar ze dan gelost worden?

Ik snap om te beginnen al niet dat het niet " gewoon " gemixt wordt : een deel gezinnen, een deel mannen, etc.
quote:Wageningen1985 schreef op 07 oktober 2015 @ 19:21:

[...]

Hoe zou dat komen denk je?Geen idee. Leg eens uit?
quote:Star schreef op 07 oktober 2015 @ 19:26:

[...]

Geen idee. Leg eens uit?Verschillende oorzaken de geschiedenis imago.
quote:rosemetijs schreef op 07 oktober 2015 @ 19:23:

[...]

Rellende uitgeprocedeerde Eritreeërs daar zit geen enkel dorp of stad toch op te wachten?..

Die horen in een uitzetcentrum en niet in een vakantiepark.

het is geen vakantiepark het is noodopvang.

vakantie vieren doe je met een hoop geld op zak en even geen werk om aan te denken
quote:sabbaticalmeds schreef op 07 oktober 2015 @ 19:07:

[...]

je kan alleen een minderheid worden in de leefomgeving als je gelooft dat je fundamenteel verschilt van andere mensen. En dat is niet zo, we hebben allemaal twee longen, twee nieren, een hart, we leven op zuurstof water en voedsel en we zijn levendbarend

Een minderheid word je door je als zodanig op te stellen. Door je af te sluiten van de samenleving waarin je woont, uitsluitend met mensen van eenzelfde cultuur of afkomst om te gaan, niet deel te nemen aan allerlei activiteiten in de samenleving waarin je woont (of het nou gaat om verenigingsleven, vrijwilligerswerk of anderszins) en vooral geen moeite te doen de taal van het land te leren, je te verdiepen in de gebruiken van het land, enz.

Ofwel, zoals (helaas) veel van de immigranten zich heel opstellen. Die wonen niet IN de Nederlandse samenleving, maar plaatsen zich ERNAAST, in hun eigen samenleving.

Integreren is een werkwoord. Ofwel, daar moet je zelf ook iets voor doen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven